Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KillerKollar

    őstag

    válasz proci985 #43251 üzenetére

    "multiGPU meg arra volt jo, hogy 2013-2014ben a 290X CF / 980 SLI 4K@60Hzre eleg volt (780/780ti nem skalazodott rendesen), amire az elso egykartyas megoldas 2017 marciusaban jott az 1080TI kepeben. viszont jelenleg mar nincs olyan problema, hogy egy kartyaval keptelenseg meghajtani a csucs monitorokat."

    Ez sajnos nem igaz... :( Nekem volt 1080 Ti-m, most pedig 2080 Ti-m van és elmondom 4K-ban ha maximum beállítások mellett szeretnél játszani legalább 60 fps-el akkor nem mindenhova elég a 2080 Ti sem (akkor sem ha ki van kapcsolva a ray-tracing), nemhogy a 1080 Ti.
    Mondok pár példát:
    Anthem béta (teljes játékkal nem játszottam mert annyira nem jött be a béta, így nem vettem meg, lehet azóta optimalizáltak rajta), 4K max (ray tracing + AA off), ahol csak mászkálsz, hogy felvedd a küldetéseket ott megvan 60-70 fps, de ahogy kimész a nyílt térre azonnal beesik 60 alá, sok helyen 40-50 között mozog.
    Metro Exodus, 4K, max, ray tracing off, alapban szinte fix 60 fps-em van (érdekes mert a Vsync ki van kapcsolva és elvileg nincs koráltozva de olyan mintha lenne, ilyen 59 és 62 között mozog), viszont vannak olyan területek, ahol brutálisan be tud esni, volt rá példa, hogy 40 alá is beesett.
    A 3-adik példa a Rage 2 amivel nem játszottam, de láttam benchmarkokat, teszteket és nincs meg a 60 fps még áltagban sem a 2080 Ti-vel, nem hogy stablian, abba sincs ray-tracing.
    Ha ray-tracingot akarsz akkor az már megint egy másik kategória, erre találta ki az Nvidia a DLSS-t, hogy visszanyerd azt az fps-t amit a ray-tracing miatt elbuksz, csak az ezzel a baj, hogy nem igaz, amit az NV állít, hogy észrevehetetlen a különbség, mert sajnos nagyon roncsolja a képminőséget, így inkább játszok énis pl Battlefield V-öt natív 4K-ban DLSS és RTX off-al mint DLSS + RTX on-al. Az a játék pl így elfut 4K-ban 70-100 fps-el és rohadt jól is néz ki. A 1080 Ti-nél meg most így hirtelen a Mass Effect: Andromeda jut eszembe ami kb 30-35 fps-el futott 4K-ban max grafikán. De a 1080 Ti-nél értelemszerűen sokkal több olyan játék volt, amit nem bírt el 4K-ban. Persze, ha leveszel mindent low-ra és csak a felbontást hagyod 4K-n akkor igen, úgy már ennél gyengébb kártyák is talán ki tudnak csikarni 60 fps-t a legtöbb játékból, de annak mi értelme? A legtöbben akik játékra vesznek 4K monitort, azok azért teszik, mert jobb képminőséget akarnak, de amit megkapsz az élesebb felbontásnak hála, azért fel kell áldoznod a textúrák/effektek minőségét.

Új hozzászólás Aktív témák