Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz Raymond #66713 üzenetére

    Az AMD a Lisa Su előtti időkből azt a következtetést vonta le, hogy olcsósággal nem lehet piacot szerezni, vagy hogy legalábbis limitált ennek a hatása, mert az emberek fejében ők lesznek az olcsó brand.
    Ennél fogva Lisa Su színrelépése után termékeiket úgy árazták be, hogy az a piacvezetőhöz minél közelebb legyen, mert nem akarnak az olcsó brand stigmával küzdeni, hanem azt akarják, hogy a piacvezetőhöz hasonlítsák őket.

    Viszont ebből is látszik, hogy az AMD-nél dolgozó marketingesek bénák (meg abból is amit minden új cucc kijövetelekor művelnek) és nem gondolták át teljesen.

    Szal az emberek nem azért veszik meg (főleg az USA-ban) az Apple-t olyan drágán a Samsunghoz (mármint telót) képest mert az Apple hűdegyors meg jó, mert tudható, hogy az Apple sokszor lassabb. Hanem a brand miatt. És a hype miatt. A brandet tudataalatt kell beépíteni az emberek agyába és az vmi olyasmi, hogy mi a cég küldetéstudata/logója/zene/arc (Jobs) és ezzel a vásárlók fejébe beférkőznek és ezzel tudatalatt el is döntődik, hogy vki melyik márkát fogja megvenni.

    Na ez a meló az AMD-nél elmaradt. Ők azt hiszik, hogy ha olyan drágán adják a cuccukat, mint az Apple vagy az NV akkor az emberek majd azt látják, hogy ha ilyen drága mint az, akkor biztos olyan jó is és nyugodtan lehet választani őket is.
    Csakhogy nem. Az emberek egyszerűen nem látják avagy észre sem veszik az AMD-t, mert nincs benne a tudatukban. Ellenben az Apple-lel, Intellel, Nvidiával.
    Most persze azokról beszélek, akiket nem érdekel a technológia, csak egy kütyüt akarnak venni és élni tovább életüket mint eddig.

    Az AMD egy piacon tudott feljönni, ez a szerverek és azon belül is a hyperscalerek. És ott meg is van ennek a logikus magyarázata: ezek a nagy cégek nem irracionális döntések, stigmák, preferenciák, reklámok, szeretem-nemszeretem gondolatok alapján vásárolnak, hanem a számok alapján, CAPEX és OPEX. Csak a számok a lényegesek.
    Szervereken belül a vállakozói szegmensben az AMD már csak kb. 10%-ot kap a tortából vs Intel. Erről nem szólnak a hírek, mindig csak a hyperscalerekről van szó, pedig a vállalkozói szegmens világszinten több eladás.
    Miért? Mert ott már a rendszergazda agyában lévő dolgok határozzák meg a vásárlást. (AMD fúj), veszünk Xeont, mindig is Xeont használtunk, jó lesz az megint 10 évig.

    Na hogy ezt leírtam, mára ennyi voltam. :D Ezt nem konkrétan Raymondnak írtam, mert valszeg tudja ezeket, hanem csak kiírtam magamból.

Új hozzászólás Aktív témák