Új hozzászólás Aktív témák
-
ffodi
veterán
Értem, nálam ez a Kelperes story kimaradt.

Én egy tuningot akkor nevezek stabilnak, ha az az általam preferált játékok (néhány rövid játékteszt) és loopolt benchek alatt stabil (+esetleg Furmark). Ez az esetek 99%-ában jó indikátor szokott lenni, és anno az így tesztelt 290x-et se fektette meg a Mantle (pl. BF4 alatt).
...
-
lowzor
veterán
Nálam még nagyobb tuninggal is stabil Mantle alatt, mint bizonyos DX11-es játékokkal. Pl Mantle alatt stabil +50mV-al az 1100mhz, GTA-ban már eldobja magát. Terhelés szinten is van olyan DX11 játék, ami többet ad a kártyának.
(#9181) HSM:
Az AMD-nél is volt olyan driveres fejlesztés, aminek hatására bőven vissza kellett venni a tuningból. Pl: a GCN csodadrivere.
-
daveoff
veterán
Persze, Te már csak tudod, hogy nálam mi hogy működött, biztos nálam nem volt kerek a Mantle....LoL.
Az, hogy Te nem találtad meg a stabil tuningot, az ne az én gondom legyem, másik, ha Te adnál neki plusz feszt, akkor ne csodálkozz, hogy melegebb lett a GPU.... 
Ezt a tuningos dolgot is ugyanúgy beseggelted, mint Abu minden egyes mondatát.....
-
ffodi
veterán
-
-
keIdor
titán
Az asztal is tud G-Sync-el menni, sőt jó ideje már alapból fut alatta, így az ablakban a játék is abban fut.
Amúgy az a baj, hogy te csak azt látod, hogy TN, de én meg tudom, hogy a notidban, meg a régi monitorodban is egy gyenge TN volt, ehhez képest. Ezért mondom, hogy amíg nem láttad, addig kár levonnod bármit is, én is szkeptikus voltam 14 hónapja a vásárlás előtt. Ez már nem AZ a TN.
-
TTomax
félisten
És azt is látod hány fokban van megdöntve a panel,illetve hogy szemből nem torzulnak a színek?Amugy minden monitornak másznak a színei,az IPSnek is,ez egyébként nem egy profi grafikai munkához készült monitor,azoknak megvan az áruk,kb két-háromszorosa mint ennek,de nem is tudnak se 144Hz-et se G-syncet,mert oda nem kell,most kb összehasonlítottál egy repülőgépet egy űrhajóval,igen jármű mindkettő csak nem ugyanarra célra készültek... és te azért nem veszel repülőgépet mert az űrbe készülsz...
-
TTomax
félisten
A modul nélkül nerm lehet,tessék elfogadni.Ha nincs kész kép akkor valamit ki kell rakni,mert frissitést nem lehet nulla HZre venni.
BTW,most már lassan egy éve használok G-Sync monitort,annak tükrében hogy még mindig nincs freesynces vetélytársa nem is volt olyan sok az a 200dolcsis felár...
-
Marhára mindegy mi nem megy jól és kinek.
A tények ott vannak a vaktesztben. A gsync jelenleg jobb élményt ad, a potenciális vásárlót ennyi kell hogy érdekelje. Semelyik technoblablától, meg kristálygömbös jóslattól nem lesz jobb neki, ha jelenleg freesyncet vesz gsync helyett. Ennyi a történet. Ha majd egyszer más lesz, akkor újra át lehet gondolni. -
Yep, így van, viszont - ha egy 2 éves megújulási ciklussal rendelkező iparágban felhozol egy problémát, és egy 4 éves példát hozol mellé, azzal Te magad sugallod, hogy a problémád már régen nem aktuális. Ezen még vitatkozni sem lehet, egyszerű szemantikai következmény.
A Crysis 2-t egyedül úgy lett volna szabad felhozni, hogy 2011-2015 között említ egy-egy játékot, ami ilyeneket tesz. -
-
TTomax
félisten
Te ugye még nem játszottál még 4Kban?Mondjuk 32"-on?Egészen más lenne a véleményed,eszedbe sem jutna a 3Dhez hasonlítani,és mivel a 4Ks TVk ára jelentősen csökkent az elmúlt egy évben,így elérhetővé vált a a consumer piacon is...
Elmondanám neked,hogy FHD 4/8MSAA (játékra válogatja) az fpsre ugyanaz mint a 4K No MSAA,gondolom ezzel újat mondtam.A 4xSSAA meg még cudarabb...
-
ffodi
veterán
A magyarázat mindkét kérdésre teljesen egyszerű:
Ha valamilyen kártyát brutál 4k gaminggel reklámoznak, akkor ott ne kelljen kompromisszumot kötni és ne 30 fps-sel szaladjon az adott játék, ha pedig 4k kijelzőm van, akkor azt nem azért vettem, hogy FHD-ban használjam.
Ebbe a kijelentésbe minden oldalról bele lehet kötni, de egy "mezei" user így fog gondolkodni. Az "advanced mezei user" aki nem veti el a multiGPU ötletét az pedig úgy, hogyha kevés a teljesítmény veszek még 1 kártyát, vagy még kettőt, azzal csak jó lesz....
Levwi:
3dmark API overhead tesztből szerintem nem érdemes semmiféle következtetést levonni, sőt előre találgatni sem, hogy ha most ez a HW már eleve erre lett készítve, akkor annak biztosan jobbnak kell majd lennie stb. Sok a ha, és az ismeretlen ahhoz, hogy konkrét kijelentésekbe bocsátkozzunk.

-
Levwi
aktív tag
Teljesen egyet értek, főleg, hogy a 15.7-es driverrel gyorsúlt az összes gcn-es kártya és csökkent a memória használat is, érdekes módon 4k-ban az fury x-nek elég a 4 giga vram. Lesz itt gyorsulás dx 12 alatt, és ezt csak a zöldszeműek nem látják. Nem nagyon találsz olyan játékot ahol 4k-ban nem verné meg a fury x a 980 ti-t. És nem oc 980 ti-ről beszélek hanem az alapról mivel a fury x is alap referencia modell.
-
imi123
őstag
-
cyberkind
félisten
Ja, de igazuk is van, emlékszem amikor kijött a Crysis 2(de sok játékot lehetne még idesorolni), és kb használhatatlan volt az 5970-en mert Amd cucc volt, tudod, sokan nem azért vesznek kártyát hogy majd egyszer játszhassanak az aktuális játékokkal, hanem most.

Nehéz megérteni, de én is most akarok játszani, nem jövőre, meg azután, amikor persze a mostani kártyák már szart se tudnak, de azért a jövőre kell halmozni ezeket is. -
MiklosSaS
nagyúr
Nem szoktam belerugni egyik cegbe sem, de erre van velemenyem:
- MOST kinek vannak a leggyorsabb kartyajuk ?
- MOST melyik a legjobb driver?
Hiaba ott a HBM ha a Fury X es az okos technologia nem tudta megverni a "csonthulye" 980Ti -t.
Amikor eljon a MOST (2016) a Pascal idejeben, hidd el hogy rendben lesz az interposer is.
-
keIdor
titán
Meg is veri most a Maxwell a Fiji-t, tehát mi a gond? 2017 elején térjünk vissza erre a Pascalra.

Le a kalappal egyébként az AMD előtt, hogy van működő HBM-es kártyájuk, de ennyi, minden mást nagyon elszúrtak. Az egész Fury (X) rajtot elszúrták.Egyébként ne felejtsd el, hogy ez HBM2, és ehhez az AMD-nek sincs Interposere jelenleg, vagy ők tudnak wired HBM2-es kártyát mutatni? Na ugye... te is tudod erre a választ.
-
Akkor már csak egy darabka információ: a tesszelátor nem egyben köpi ki a frame összes háromszögét, hanem sok csomagban. Ugyanígy dolgozik az összes többi részegység is. Azaz ez a pipeline-osítás nem annyi frame előredolgozást igényel, ahány lépcső van, hanem mondjuk időben egy frame 5-10%-át (hasraütés).
(#8420) miklosss2012: aha, teljesen. Én már régóta úgy nézem a pH! teszteket, hogy az nVidia eredményekre 5%-ot ráteszek, mert a játékmix / beállításmix annyival tér el attól, amit én ideálisnak tartok.
-
Asbee
veterán
Nem érdekel hány embert érint, ami ebben az esetben baromi alacsony, de mégis ehhez hasonlítasz és szinte már ténykényt ezt veszed állandóan elő mintha minden kártya így lenne belőve. Szerinted ez így korrekt?
Akkor én mától a 1660Mhz-et bíró volt 970-emhez és az 1550+-os volt 980-hoz és 1500-as 980ti-hez hasonlítok minden konkurens kártyát, természetesen azokat ahogy a dobozból kiveszed. Az nem érdekel ki hatja ennyi. -
Még egyszer: piaci pozícióról beszélünk, irrelevánsak a sikeres kísérleteid. Írd meg az AMD-nek, és ha ennek hatására alacsonyabb feszültséggel fogják szállítani a 280-akat (vagy akár csak egy gyártónak lesz undervoltage editionje), akkor lehet erről beszélni. Addig hobbi-topik téma, piacilag nem játszik.
Async - másképp gondolod? De mégis hogyan?
Legalább írd le, mert gyanítom, hogy eleve téves alapfeltevésekből indulsz ki.Mem - a Te szemedben ez elfogadható kompromisszum, miközben a GM204 priorizált adatbuszai nem tetszenek. No offense, de ez a kettős mérce ékes példája...
@Valdez: kizárt dolog, hogy a magas Vcore hanyagság okán lenne. Én arra gyanakszom, hogy nagy a gyártási szórás, és van valami akadálya, hogy fesz szerint binneljék a chipeket.
-
Ren Hoek
veterán
Ha így is van, ez hatalmas blama az AMD-nek... Miért nem oldották meg gyárilag ezt a mókát? Az a baj, hogyha nem bírja mindegyik egységesen, akkor nem teheti meg a cég, hogy ilyen specifikációkkal adja ki.
Szerintem kicsit azért erős érv a fogyasztást felhozni Maxwellek ellenében
Főleg 290/390(X) esetében. Bár a Tahiti/Tonga tényleg egy fokkal jobb. Ja és tényleg, a Maxwelleket is lehetséges, hogy ugyan így alul lehetne feszelni, csak nincs értelme, mert már így is elég jó a fogyasztás. Tuningban meg mennek mint a barom. +400 MHz nem semmi azért...A Nano lehet az ütőkártya 175 W TDP, 290X teljesítmény. Ez viszont kb azt jelentené, hogy az NV-nek 2x jobb a perf/watt-ja. Szóval itt lesz még szerintem furcsaság, mert ahogy írtad is, nem teljesen annyi...de egy -100 Watt az tuti van Maxwellnek.
-
Erdei88
veterán
Szerintem egy 960at is hasonlóképp alul lehet feszelni. Holnaptól szabadságon vagy, és majd alulfeszelgetek, megnézem mennyire lehet a 980 esetében. Nem a Tahiti kiváltsága ez, szerintem.
Azóta lett egy 3xx-es széria és Fury-k is amiről viszont nem tudni lehet-e ennyire takarékosan használni. A 390/390X-re szerintem nagyon kicsi maradt ez a lehetőség, tekintve a magasabb órajeleket -
Többször írtam én is, más is, hogy az egyéni sikeres kísérleteid a Tahitivel abszolút nem reprezentatívak - a 7900-asok ootb sokat fogyasztanak, pont. Egy termék versenyképességénél ez számít, nem pedig az, hogy valahol valaki lelkes ember jelentősen tudta módosítani a működési paramétereket. Örülünk a sikereidnek, de pls ne próbáld meg ezeket a termékekről szóló vitában érvként használni, mert állatira nem relevánsak.
Szerintem a Variable-Sync hiánya nagyon gáz. És a DX12_0 feature levellel mi lesz?
(nyilván nem számít semmit, csak emlékszem anno a hőbörgésre, amikor az nVidia nem tudott 11.1-et)Aszinkron cucc: amíg a ROP-ok dolgoznak, addig az ALU-k vígan dolgoznak máson - a GPU-n belül erős párhuzamosítás van most is. Az aszinkron compute-nak az a fontosabb feladata, hogy az ALU-k munkájában részt nem vevő "sejteket" ellássa feladattal. Nyilván szervezhet az inaktív ALU-ciklusokra is grafikai feladatot, csak ugye az inaktív ALU-ciklusok jellemzően azért inaktívak, mert egyik warp / wavefront / whatever sem tud haladni adat híján, és ha oda beteszel (állításod szerint) komoly memóriaigényű feladatokat, akkor pont nem haladtál semmit. Szóval maradjunk inkább a mostani merev szervezésből keletkező lyukak feltöltésénél.
Ill. ha ROP limites vagy, akkor alapvetően a ROP-ok átbocsátó képessége fogja meghatározni a framerate-edet.
Végül, új GPGPU feladatokat tehetsz be bármilyen típusú résbe, de ettől több FPS-ed nem lesz.A hub memóriavezérlő nyilván elég nagy mágia, nekem a ringbus is tetszett, de elég elolvasni a design filozófiát: jóval kevesebb tranzisztor minél kevesebb teljesítménybeli kompromisszum árán. Akár azt is mondhatnám, hogy az AMD lebutította a memóriavezérlőt a kevesebb fogyasztás érdekében. Köhhh, köhhh
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Akárhogy is nézem, de egy 7950 vs 960 az pont azokat hozza, amiket írsz - sokat fogyaszt, featurehiányos, és a fizikai erőforrásaihoz képest bizony igencsak lassú.
A GPU + sávszél fejtegetés természetesen igaz, csak extrém példaként hoztam az R600-at. De akkor már ne egyszerűsítsünk, ne tömbben beszéljünk a GPU-ról, hanem részegységenként. Az aszinkron ALU-kihasználásnak ui. mindenképpen lesz előnye, de jelentős csak ott, ahol a sebességet az ALU throughput limitálja. A jelenlegi játékokban ez sok esetben nem így van, jól lehet látni a teszteken, mennyi a backend limites motor. Ha meg eleve ROP / sávszél limit van, akkor a shader fázist fel tudod gyorsítani, de összességében sokkal több FPS-ed nem lesz.
Memóriavezérlő (nem csak Neked): sajnos ezt élő ember még nem mérte ki, úgyhogy csak az elméletre tudok támaszkodni. Egy teljes kiépítésű peer-to-peer crossbarnál elméletben nem tudsz gyorsabb általános célű megoldást csinálni (akkor igen, ha ismered előre az egyes adatutak terhelését, de ez egy GPU-nál nemigen jellemző).
A Maxwell PTP crossbar, viszont nem teljes kiépítésű, egy egység egyszerre nem tudja a teljes sávszélességet elérni. Az a feltételezés, hogy pl. egy SM-nek elég a 128-bites adatbusz a priorizált ROP / MC kombóhoz, és a 64-bites a nem priorizálthoz - tekintve, hogy a GM204-ben 4 SM jut egy backend blokkra, ez reálisnak tűnik. Viszont, mivel PTP, elméletileg egyidőben tetszőleges két fél között mehet az adat, azaz több párhuzamos transzfer is lehet.
A GCN hub-os vezérlője némileg talányos, mert nagyon kevés infot lehet olvasni róla. Én úgy értelmezem ezeket, hogy ez egy switched crossbar, ami egyidőben nagyon széles adatcsatornákat tud megnyitni két fél között, viszont a párhuzamos transzferek mennyisége limitált (nem merem állítani, hogy 1, de nagyon több nem lehet, mert elveszne a hub fő előnye, a kevés tranzisztor).Innentől csak következtetés - nagyon erős cache-eléssel és jó adatroutinggal a switched crossbar megközelítheti a PTP sebességét, speciális esetekben felül is múlhatja, de jellemzően lassabb lesz.
(#8377) Malibutomi: ez egy kitűnő példa az elmélet és a gyakorlat különbözőségére. Elméletben olcsó VGA + FreeSync / G-Sync = királyság. Gyakorlatban egyik Sync-hez sincs budget árú monitor...
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem a FreeSync hiánya eléggé nagy pofon volt a Tahiti tulajoknak... meg a vadizsírúj 370 tulajoknak is...
Pont a Tahiti az a kategória, ahol igazán van jelentősége. 40-60 FPS tear/ vsync lag nélkül nagyon adná.Ja és igen, pont leírtad Te is, amit még a sávszélhez akartam. A Maxwellek cache rendszere... ezért a valódi eredmény majd az AOTS bench lesz, mert számok alapján nem hasonlítható össze jelenleg.
Bár tudom, a Star Swarm DX12 bench, ami kint van már elavult, de ott a Maxwellek is erősorrendben skálázódtak. Sok egység, animációk és async ott is volt.Látványban nekem tök ugyan az mint az AOTS...
Szóval nagy meccs lesz, kíváncsi vagyok kinek lesz igaza. Szerintem AOTS-ban 290X, Fury, remekel... de Maxwelleken IS még játszható lesz azért. A többi játékban meg minimális GCN előny. Deus Ex dönt majd számomra. Aztán később lesznek kegyetlen motorok, amiken negyedére lassulnak a Maxik.. de az nem ma lesz. Addigra már filléres használt Fury prot akarok

-
A tuningot már megbeszéltétek, az nem játszik.
A 960 vs 280 szerintem egy klasszikus és sokszor látott összevetés - last-gen high end VS current-gen midrange. Meg amúgy is, ha ennyire számít a sávszél, akkor a 2900XT majdnem utol fogja érni a 960-at?

Végül, de nem utolsósorban, az nVidia továbbra is crossbar memóriavezérlőt használ, ami gyorsabb az AMD hubos cuccánál. Ennek a mértéke szituációról szituációra más, és fogalmam sincs, mennyi átlagosan, de nyilván ez is az egyik komponense annak, hogy az nVidia oldalon a sávszélesség kihasználása jobb.
-
ffodi
veterán
What? A maxwelleken alig van tuningpotenciál a VRAM-ok esetében?
Átlagos 290x-ben van mondjuk +250 MHz (ha azokat nem vesszük, emiket downclockolni kell, hogy ne fagyjanak
), 390x-en valamivel több vs. 970/980 átlagosan 250-300 MHz ott is simán megvan. Nekem a 980-on elmentek a memóriák egészen 2150 MHz-ig a gyári 1750 MHz helyett.980Ti, az előbbi átlag 250-300 MHz ott is megvan, vs, Fury/x 100 MHz
-
Ren Hoek
veterán
Arra továbbra sem tudsz szerintem válaszolni, hogy pontosan melyik DX12 feature váltja ki az ilyen mértékű sávszél emelkedést eleinte a megjelenő motorokban? Ne a Nitroust hozzuk fel, mert az extrém példa.
Mi van ha belövik eleinte 250 GB/s-re hogy mindenen jól fusson. Még az általad felhozott 204 GB/s 380-ason is.
Nincs benne a számításodban a DCC, az hogy milyen felbontást nézünk, milyen stílusú játék, milyen textúrákkal, és milyen compute adatokkal amik mennek a pipeline-okon. Szerintem óriási különbségek lesznek játékok/motorok között. Na meg nem hiszem, hogy konstans 400 GB/seccel pörög a memória... Mire lesz hatással inkább? Jelenetfüggő Avg/min FPS, esetleg játékmechanika is?
Rengeteg kérdőjel...
-
Nem értem a gondolatmenetet. 3 közel ugyanolyan arányokkal rendelkező kártyáról van szó, mitől szenvedne az egyiknek többet a teljesítménye, mint a másiknak? Tudsz ilyen use case-t konstruálni? (első körben még a gyakorlatiasságot is elhagyhatjuk
).(#8307) daveoff: +2
(#8311) Ren Hoek: Ezt kezdettől fogva tudtuk. Baromi nagy kockázat van benne, és biztosan lesz jópár pofáraesés. A nagyobb cégek meg fogják tudni oldani, mert gondolom csinálnak uarch kompetencia központot, ahol tudják ki-/bemozgatni az aktuálisan érdekes architektúrákhoz értő emberkéket. A kisebbeknek meg ajánlott lesz motort licenszelni ahelyett, hogy írnának.
-
Ren Hoek
veterán
Nem értem amúgy honnan veszed ezt. Van valami kézzelfogható infó erről, vagy csak tipp? Miért is kéne minden motornak full sávszél a Furmark jellegű kihasználáshoz? Egyeneses arányosságban nő a sávszéligény? Milyen felbontásról beszélünk?
Meglehet, hogy pl a 970 sávszél bőven elég lesz FHD-ra, azon felül úgy is elfogy a GPU.
-
mcwolf79
veterán
Megint a szokásos "majd" és "ha".
Oké, hogy nem árt ha egy VGA időtálló technológiával rendelkezik, de azért sztem a felhasználók jelentős része nem 3-4 évre vesz VGA-t.
Akkorra meg ezek a "csoda AMD-VGA-k" a fasorban sem lesznek, űrtechnolódia ide vagy oda.Amit meg Abu ír.. Hát szerintem erről a fórumozók nagy részének megvan már a véleménye , és nem csak NV oldalról

-
keIdor
titán
Mindegy amúgy, mert még nem tartunk ott, hogy annyira kéne a sávszélesség, és mire oda jutunk addigra már nem ez a generáció lesz. Azért abban gondolom egyetértesz, hogy idén már úgysem lesz ilyen játék.
A Keplerhez hasonlóan a Hawaii sem profitál semmit sem a 300GB/s+ sávszélből, a csonka GTX-970 erősebb. Jövőre talán változik, ki tudja, én nagy elhúzásra nem számítok.
-
monosz
őstag
Sajnos ennek a AMD-s Fecskének,már születéskor eltört a szárnya.
"izgalmas lesz az első pár DX12 fecske"
Már lassan szánalmas ez a vergődés,amit próbáltok páran tériteni.Normális felfogású ember,már csak kuncog ezen "okításokat" olvasva.
(sok minden bennem van még,de nem szeretnék senkit megbántani)
-
keIdor
titán
Egyébként a GM204 még mindig csak közép-felső kategória, az csak egy dolog, hogy az nVidia (egyébként zseniálisan) már másodjára a GK104 után kétszer adja el drágán ugyanazt a generációt. A 980 tuninggal kb. 250GB/s-re képes, ami nem rossz, tekintve, hogy ez nem felső kategória, sosem volt az, csak el lehetett adni annak.
A 970 problémásabb eset.
-
Arra gondolok, hogy azonos mértékű core és mem órajel húzásból mennyi +sebességet hoz a core. A Fiji esetében 66% volt a core, a 980Ti esetében az OC tesztek alapján 70-75% (arra sajnos nem találtam olyan jó egzakt tesztet, mint a Fijinél a hardware.fr tesztje). Vagyis, ha a "szívószálas" 980Ti-vel gond lesz sávszél terén, akkor minden bizonnyal a Fury X-szel is. Kivéve, ha a low-level magic ezt is megoldja

És persze ennek az okát érdekes lenne tudni, de az eredményen nem változtat. -
Ren Hoek
veterán
Máris kell a PC-re a 400GB/s
Akkor meg már a Hawaii is lófing 320-al... Tehát írunk egy olyan játékot, ami csak azon a 2 db eladott Fury-n fut majd
Meg azon a pár megrántott 390X-en... ezt se sokan viszik az az igazság.Az viszont tény, hogy senki nem tud semmi konkrétat még pletyka szinten sem a kijövő motorokról, hogy konkrétan MENNYI sávszél kell nekik. Ha az első olyan infó megjelenik pl, hogy a Frostbite 4 300 GB/s felett igényel, akkor elfogadom. Minden más csak jóhiszemű tippelés.
A Nitrousnak tényleg kellhet, de még arról sem tudunk olyan sok konkrétumot, én legalábbis annyit láttam egy AMD demoból, hogy 290X-en futott. Megfuttathatták volna 970-en is mellette...
Egyelőre én nem látok olyan hűdenagy áttörést látvány terén se a Singularity, se a Star Swarm esetén. Nekem inkább benchmarknak tűnik, mint játéknak.
-
Azért ha már ennyit szívószálazol, akkor ugye az is megvan, hogy a 980Ti-nek magasabb a core:mem OC aránya, mint a Fury X-nek? Szóval jól mutat papíron az az 512GB / sec, de nagyon úgy fest, hogy az effektív sávszélesség terén a Fiji chipben nincs minden rendben. Érdekes kérdés, hogy ez az architektúra miatt van (mert akkor a Hawaii is érintett), vagy a HBM-hez kapcsolódik...
-
Petykemano
veterán
Nem egy ügxfélbarát hozzáállás, de megcsinálják. És megcsinálják. A számok (profit, piaci részesedés) azt a stratégiát igazolják.
hasonló jelenség figyelhető meg a platformok piacán. A Windows szar, ha valamit nem lehet. Az apple gép istencsászár Akkor is, ha szinte semmit nem enged,hát mert az úgy a legjobb. De sokan az alapján írták le az androidot, Hogy a szarlassúbéna 30e Ft-os készülék után vettek 250e-ért egy iphonet -
Ren Hoek
veterán
Szerintem meg nem fogják ezt az egészet elsietni... XB-ONE és PS4-nek is kb 150-200 GB/s sávszéllel gazdálkodik... 2 compute 1 graffal. Most akkor hogy is van ez? Hirtelen elkezd mindenki PC-re fejleszteni, mert ott várhatóan nagyobb sávszél lesz, konzolok meg lemaradnak mint a franc - pedig konzol a sokkal nagyobb piac...
Kíváncsi leszek én erre a sávszél őrületre a következő 1 évben... Meg a 390X-ek furmark 400 Wattos fogyasztására a nagy kihasználtság miatt
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(#8241) rambustibi: Úgy egy hónapja

(#8240) HSM: Ahogy lesz Nano is HBM-el olcsóbban - úgy lesz selejt vágott 14/16 nm-es GPU is... gondolom nem is kevés a gyártástech nehézségeiből adódóan. Szerintem szívesen fognak venni 80-100 körül 970 teljesítmény körül vágott kártyákat. Miért is kerülne többe? Mikor vásároltak meg valamit drágábban, kevesebb teljesítménnyel? Teljesítményre kell árazni..
-
Petykemano
veterán
Tartok tőle, hogy egységsugarú Maxwell vásárló Nem szomorú lesz, hogy a nemrég vásárolt szuper kártyája már nem annyira szupin megy. Hanem elolvassa a teszteket, látja, hogy az nvidia új kártyája megint jobb, mint az AMD tavalyi kártyája, függetlenül attól, hogy az már bőven elhagyta a sajátját - ki nézi már azt, hogy a 290x már gyorsabb, mint a régi rivális 780ti? - , és vesz egy újat.
valahogy az az érzésem, hogy ez a stratégia több hasznot termel. Más kérdés persze, hogy az nvidiáról ez a termékfejlesztési attitűd elfogadott, dicsőített, az amdt meg már azért is ekézik, mert régebbi radeonokon nem megy a freesync.
-
Ren Hoek
veterán
"...mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el"
Nem akarták, hanem meg is tették. Nem ígérgettek semmit, hanem kiadtak egy konkurenciánál halkabb, hűvösebb olcsóbban gyártható cuccot, ami DX11 alatt ment mint a meszes. Meg is nézhetik magukat 80% részesedéssel... de ez már régi sztori.
A tény viszont megint az, hogy megy a találgatás. Jelenleg egyetlen nagy sávszélt igénylő DX12 játék sincs. Lehet async compute-ot használni 200 GB/s sávszélen is, jó példa erre a konzolgeneráció. Jelenleg a sávszél konkrétan 0%-ban számít és egyáltalán nem szempont. Ha az nv hátradől és nem csinál semmit, akkor is bőven megvan a fölényük még egy éven át. Gyanítom viszont, hogy nem ülnek a seggükön.
...és az AMD-nek most hatalmasat kell(ett volna) durrantania, hogy visszapártoljanak hozzájuk a vásárlók. Erre nem elég a sávszél jövendőmondás, mert mi is csak találgatunk róla, akik értjük mi van a sávszél és a DX12 hátterében. Egy átlag user szerinted fog ebből valamit? Csak ha már az arcába nyomták 100x hogy itt van 10 durva async játék, amin megpusztulnak a Maxwellek - vegyél AMD-t.
-
Ren Hoek
veterán
Én azon fogok nevetni, amikor a 4 GB-os csúcs GCN-es 380 Tonga 15 FPS-el köhög majd a szívószál sávszél miatt a sok async compute miatt... Vagy hogy is van ez? A sávszél önmagában nem biztos, hogy tökéletesen leírja a helyzetet, hiszen a Maxwell2 és a Tonga is erősen használja a Delta Color Compressiont. Ez biztosan számít valamit...
Nekem ez a DX12 egy sűrű ködbe burkolózó valami, amit még a fejlesztők sem tudnak igazán hogyan alkalmazzák - főleg ha ténylegesen ekkora különbség lesz a hw-k között. Abu is leírta a Frostbite 4-el kapcsolatban itt, hogy mi várható. Feltételezhető, lehetséges, valószínű stb... Ez még csak nem is AMD-s ígérgetés, hanem egy fejlesztői tény. Akár utolsó pillanatban is ki-be kapcsolgathatnak feature-ket, ahogy eddig is tették. Meg fogják nézni hidd el, hogyan fut a szívószálakon, és ehhez alakítják majd. Lesznek kivételek az elején is, ez nem is kérdés. Ott megmutathatja az AMD mit tud, pl Singularity. Csak szerintem ott is a Hawaii és a Fury fog remekelni, de mi lesz egy 380-al? A többi játék meg - az elején -, konzolszerű async felépítéssel jön, pontosan annyira óvatosan használva a DX12-őt, hogy véletlenül a Maxwell 2 sem dadog be 8 FPS-el alatta. (Ezt is Abu vízionálta korábban)
Ha fogadni mernék, akkor arra tennék, hogy mire általános lesz a Maxwell2 fingató motor, addig meg lesz NV kályhacső sávszél alternatíva. Onnantól pedig le fogják sz.rni a Maxwellt, Keplert, Fermit és simán bedadoghatnak 8 FPS-el. Ez ilyen gonosz dolog. NV erről híres, szemét kapitalista banda
Én el is adom addig majd a buta Maxwellemet. : 
A régi Hawaii-okon meg lehet még egy ideig jól fognak futni, így akinek még az a dinó van a gépében simán örülhet. (Lehet... mert közben az AMD-t is lehet felvásárolják, és nem engedheti meg az új vezetés, hogy jótékonykodjon, mert el KELL adni az új kártyákat. Már jön is a közlemény, a GCN 1.3-ra optimalizáltunk, ezért a Hawaii-on kompatibilitási problémák adódtak.) Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat.
-
Petykemano
veterán
Az általad felsorolt arányok épp elegek ahhoz, hogy a fejlesztők ne akarjanak tovább menni az új fícsörök használatában, mint amit a Maxwellel tudnak. Ez alól csak az az eset kivétel, ha egy játékot ígyis úgyis optimalizálni kell egy architektúrára, és Akkor a maxwellekre optimalizálják arra, amit azok tudnak és ahogy azok működnek, a gcneket meg arra, amit és ahogy azok. És Akkor már miért né használjanak annyi parancsprocesszort, async tudást, sávszélísséget, amennyi az architektúrához Van. De vajon ez így lesz? Vagy az gcnt elintézik hamar, mert kis piac, és eltöltenek heteket, hogy a Maxwell is fusson úgy, mint a gcn. Rá fogják e áldozni az időt, hogy a gcnből is ne csak annyit hozzanak ki, amennyit kell, hanem amennyit lehet?
-
-
gtamate2
veterán
És most hogy a piac nagy részének kis sávszélességű vga-ja van, szerinted a játékfejlesztők félre fogják tenni a piac hardvereit és a már most 3 éves gcn-re fognak elsődlegesen fejleszteni?
Elhiszem hogy most van egy elképzelés hogy majd a dx 12-vel megváltoznak bizonyos dolgok, és remélem hogy ezzel az amd is egy kis erőre kap, mert az senkinek sem lenne jó ha egy szereplős lenne a Vga piac.
De az hogy ignorálni fogják a fejlesztők a piaci szereplők hardvereit és a régebbi architectúrára fejlesztenek az szerintem elég merész állítás. -
gtamate2
veterán
Csak reflektáltam arra hogy mennyire fontos a nagy sávszél. Kisebbel is meglehet oldani ugyan azt a tempót, az hogy nem használja ki egy játék sem, arról biztos a játékgyártók meg a fejlesztők tehetnek gondolom.
Az a helyzet hogy gyönyörűen futnak az új játékok ezeken a lespórolt maxwelleken is, mégis az amd-s keménymag ezt egyszerűen nem tudta megemészteni. Ezért most a sávszélbe kapaszkodtok már. Komolyan ha majd a dx 12-ben úgy lesz, és rommáveri a 7950 a 960-at akkor jöhettek ezzel, de addig nem igazán érdekel a varázsgömb.
-
Ren Hoek
veterán
Ma azért nem érdekli az emberek 90%-át a sávszél, mert jól mennek a játékok szívószál sávszélességű kártyákon is. Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák...
Jelenleg a usereknél szívószálas kártyák vannak nv oldalról ~80%, de AMD oldalról is nagyon keveseknek van nagy sávszélt támogató kártyája... Nagy átlag még mindig pl 270X-el, 280-al vagy pl egy már drágának számító 380-al nyomul, ami ugyan akkora sávszélt nyom, mint egy 980. Egyedül a 290/290X/390/390X ami kb a duplája és a Fury ami ennél sokkal jobb... Tehát tegyük fel az összes gamer usernek 95%-ban szívószála van, és ez még így is marad nem kevés ideig. Bőven 1 évig még, mire kijönnek az első igazán DX12 motorok. Vagy addig elkezd mindenki kazán 390X-eket venni? Ami durrantás lett volna, 4 GB-os 390X nagyon jó áron, frankó hűtéssel, kicsit megrevelve. Ezzel robbanthattak volna, de így lo..szkarika rebrandok csak.
User oldalról még nem vagyunk felkészülve az extrém sávszéligényes játékokhoz. Vagy kiadnának egy olyan játékot, ami azon az arányaiban kevés Hawaii-on jól fut, meg az országonként 2 db eladott Fury-n?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- EarFun Air Pro 4+ – érdemi plusz
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Bluetooth hangszórók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- További aktív témák...
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 16 GB-os Quadro RTX5000 HP
- LG 65B3 -65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Perfoverlay.DrawGraph 1

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Unalmas.

Legalább írd le, mert gyanítom, hogy eleve téves alapfeltevésekből indulsz ki.




