Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #21821 üzenetére

    Az a fixfunkciós egység nem a VSR miatt van benne, hanem amiatt, hogy a notebookgyártóknak ne kelljen a notikba külső skálázót építeni, mert van egy a Radeonban, ráadásul magasan az iparág legjobbja. A külső skálázót manapság a legtöbb notebook esetében amúgy is kihagyják, mert bekötik a kijelzőt eDP-n keresztül, ami nem baj, de ha a natív felbontásról lejjebb mész, akkor fos lesz a képminőség. Az AMD a GCN2/3/4-be tervezett kijelzőmotorokkal ezt a problémát akarta kezelni, és ez komoly érvként szerepelt anno a Kaveri APU esetében. És ha már benne van ez a skálázó, akkor miért ne használják VSR-re is? Oda is kell resampling, és így az AMD ezt a folyamatot ingyen megúszhatja, mert nem kell az ALU-kra írni egy algoritmust. De a terv egyáltalán nem a VSR-hez való használat volt, ez csak egy "kellemest a hasznossal" dolog.

    A GCN3 GPU-kba épített kijelzőskálázó az Apple esetében is azonnali előnyt hozott, mert nem találtak olyan jó külső kijelzőskálázót, ami felvette a versenyt az AMD GPU-kba integrált megoldásával. Ez számos érv mellett az egyik legnyomósabb volt amellett, hogy teljesen dobják az NV-t, annak érdekében, hogy el lehessen hagyni az összes gépükben az elavult skálázót. Szóval a fejlesztésben ezek játszottak főszerepet és nem egy felhasználók 1%-át se érintő VSR.

    A TrueAudio megmaradt a GCN4-ben is. Emulációval futtatható. Régebben azért nem volt futtatható, mert a GPU-k egy szálú teljesítménye pite volt, de a GCN4-ben ez pont majdnem az ezerszeresére gyorsult, tehát már simán le lehet emulálni ezt a fixfunkciós egységet ebben az architektúrában. A TrueAudio Next előnye viszont, hogy képes sugárkövetésre, amire a fixfunkciós TrueAudio nem volt alkalmas.

    Egyébként ha arra akarsz utalni, hogy bárki képes az AMD által használt algoritmust ALU szinten futtatni, akkor ez 100%-ig igaz. Nem az a probléma, hogy ez nem megoldható a gond. Az a baj, hogy erőfeszítéseket sem tesznek azért, hogy a Gaussiant Lanczosra cseréljék. Ennek az oka, hogy a Gaussian Blur már eleve elvisz úgy 3-4%-nyi teljesítményt, mert az ALU-kon fut. Egy Lanczos ennél sokkal többet vinne el. A fixfunkciós egységgel való implementáció miatt az AMD-nek nem kell törődnie ezzel a kérdéssel, mert nem az ALU-kat terheli a számítás, vagyis a Lanczostól nem lassulnak. Tehát amíg az AMD-t a lassulás nem érinti, addig az NV elemzi azt is, hogy vajon a képminőségelőny megérne-e még kb. 10%-os lassulást. Az esetek többségében valószínűleg nem a válasz, már csak azért is, mert az AMD a VSR szoftveres módját ugyanúgy Gaussian blurral csinálja. De ha lenne erre fixfunkciós egysége az NV-nek, akkor nyilván mennének a minőségre, hiszen nem kerül sebességbe.

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #21821 üzenetére

    Az NV-s jóval rugalmasabb, de nem a legjobb, akárhogy állítod be. Az AMD megoldása meg ugyan csak néhány felbontást tud, de azt nagyon jól. Nekem az utóbbi jobban tetszik. Ha már csinálnak valamit, akkor az legyen a lehető legjobb.

    A fix vs nem fix dologról annyit, hogy az NV-ben pl az interpoláció fixfunkciós egységekkel történik, míg az AMD-nál shaderekkel emulált. Vagy ott FreeSync (Adaptive-Sync) vs G-Sync. Utóbbinál a monitorban van plusz fix funkciós egység, pedig az aztán tényleg tök felesleges. S cseszik kihalni, pedig halálraítélt cucc. Szóval van itt minden, mindenhol.

    A Trueaudio egy tök más dolog, nem volt rá válasz. AMD kitalálta, de kb senkit nem érdekelt, pedig jó feature, kár érte. :( Most van egyébként utódja a 400-as szérián, TrueAudio Next néven, ami már a CU-kon fut. Bár nem tudom NV-t mennyire támogat (gondolom semennyire), jó lenne ha mindenen futna, vagy akár szabványosítanák.

Új hozzászólás Aktív témák