Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz do3om #32573 üzenetére

    A GDDR6 tömeggyártása idén késő tavaszra fog reálisan befutni, ezeket még nyákra kell pakolni, kínából Európába áthajózni (1 hónap), kiskereknek teríteni. Már nagyon rég volt a Pascal launch, nem emlékszem, hogy a hivatalos bejelentéssel vártak-e addig, míg a termék legalább a helyi nagykerekig elér, de biliből kihúzva a kezem Június előtt nem várok GTX 1180 bejelentést és ha év végére lesz belőle Ti, akkor már jók vagyunk.

    AMD: hátigen, a Vega 64 kanyarban sincs a 1080 Ti-hez képest, reálisan a következő generációban érik majd el azt a szintet - 250+W fogyasztással, míg az NV kiad majd egy ugyanennyit tudó 1170 karit 150W TDP-vel. Megszokott képlet már egy ideje...

  • Petykemano

    veterán

    válasz do3om #32573 üzenetére

    Az is jó, ha a régi vagy új kártyákon saját maguk bányásznak. Csak kell hozzá egy szélerőmű.

    Két dolog:
    1) Olvastam egy rövid fórumos értekezést a vegáról, amely szerint elsősorban mobile és compute szempontokat figyelembe véve készült. A Vega10 az első implementáció, amely a compute piacra ment. Az állítást alátámasztandó az író megnevezte azt, hogy Vega IGP-t szépen lehetett TDP-n belül 1750Mhz-re feltolni.

    Ezen kívül érdekes, hogy az intelnek készült vega-valami quad geometriával és 64 ROP-pal, vagyis a megszokott felépítéshez képest duplázott frontenddel és backenddel készült. Remélhetőleg belátták az AMD-nél, hogy nem tudnak mindennel mindenre lőni és a Vega Mobile már nem compute piacra készült, hanem a inteléhez hasonló felépítéssel. Így vagy úgy, de ezzel az AMD középkategóriára fog csak lőni.

    Azt ugye senki nem vonja kétségbe, hogy a legnagyobb kereslet a mobil szegmensben van, akár apuk, akár dGPU-val rendelkező notebookok terén.

    Ezt a mobile fókuszú designt skálázták fel vega 10 néven amennyire lehetett. a 4 Shader engine ugye régóta limit ebben. megtöltötték CU-kal amennyire lehet és beküldték a HPC szegmensbe.

    Elképzelhető, hogy az egész dsbr és primitive shader történet csupán azért lett, hogy a mobile és compute fókuszú design high-end desktop graphics piacon érzékelhető hiányossait (frontend és RBE skálázódás) áthidalják, miközben a Vega10 compute-nehéz. Csak mivel az egész gamer piac nem annyira jövedelmező, mint más piacok, ezért még ez az áthidaló szoftveres megoldás sem kap fókuszt.

    2) A vega20 a pletykák szerint nem fog sokban különbözni, csak kap még sávszélt és feltehetőleg frekvenciát. De a vega20-nak sem lesz fókusza a gaming (skálázódás), hanem a DP.

    A 2018-as CES GPU előrejelzés elég szegényes volt. Tehát igen, elég valószínű, hogy desktop piacon nem lesz küzdelem az 1080TI-vel. (vagy nevezzük 1170/2070-nek)

Új hozzászólás Aktív témák