Új hozzászólás Aktív témák

  • mikrofon

    veterán

    Érdekesség:

    Kemény ez a DHL. A csomagot tegnap délután adták le Kínában a DHL-nek és ma délután már Németországban, LEIPZIG-ben landolt. Onnan már szárazföldön jön. Ha nem hétvége lenne, akkor már holnap, vagy legkésőbb vasárnap kiszállítanák! 2-3 nap alatt kb 20.000 kilométeres úton célba ér a csomag. Már ha a vámkezelésen nem szívóznak!
    Ehhez képest a magyar királyi postával még néhány tíz kilométert is napokig utaznak a csomagok néha….

    Szerk: volt itt téma, hogyan megy a vámkezelés DHL-lel. Tehát:
    A DHL logosztikai központja vámszabad terület beleértve a szállítóeszközeit. Ezért nem a NAV emberei vámkezelnek, hanem a DHL vámkezelő alkalmazottai mégpedig a csomaghoz mellékelt proform számla alapján. A csomagot még csak nem is látják. Feladják Kínában a csomagot. A digitalizált proform számlát és a szállítólevelet megkapja a cél logisztikai központ vámkezelőrészlege amint feladták a számlát. Így a vámkezelő eljárás megindul a feladáskor. Adatbegyűjtés és az adatok alapján a vámkezelés folyik a szállítás alatt. Ha megvan a jóváhagyás és a vámérték összege (benne az ÁFA értékével), akkor mehet is kiszállításra. Természetesen ezt jelentik a NAV felé. Tehát ezek alapján a vámérték csak a feladó által a feladáskor leadott adatoktól függ. Gondolhatjátok, egy kamion mennyi csomagot tartalmazhat. Azokat egyesével leellenőrizni képtelenség gyors kiszállítás mellett! Gondolom azért itt is van véletlenszerű ellenőrzés...

Új hozzászólás Aktív témák