Aktív témák
-
BaLinux
tag
Na, láttam egy vicces filmet :)
Szívesen segítek ilyen kezdeti nehézségeken. Bármi értelmes kérdésed van c, c++, java, prolog, sml, sql, php nyelvekről vagy opengl meg ilyesmi libek használatáról, esetleg ezek matek alapjáról, grafikáról, ötlet kell vagy ilymi, csak szóljál :B -
taltos
senior tag
Üdv!
Én még egyelőre nem tudok segíteni, de aktív figyelője leszek ennek a topicnak! Hajrá!!!
Ha kellek valamire, elértek! :) -
_az
senior tag
JAJA!!! KÖSSZIKEEEE!!!!!! :C
Már sikerült is csinálnom egy primitív, de mozgó kockát!!! -
BaLinux
tag
Na ez a jó hozzáállás :)
A setactivepage-gel szívózni kell, mert úgy lesz jó, de én a DOSos jellegű megjelenítésre már nem igazán emléxem. :)
Egy téglalapot tehát pl. úgy írhatsz le hogy:
struct Teglalap {float x,y; float szelesseg, magassag; float szog;};
És az én értelmezésemben az x,y lehetne mondjuk a téglalap közepe, mert akkor könnyebb kezelni a szog elfordulást. A 0 fokot általában a a vízszintes jobbra mutató vektor jelenti, és óramutató járásával ellentétesen nő, tehát PI/2 az a fel, PI a balra, 3/2*PI a le, és 2*PI-nél visszaértél.
A téglalap 4 pontjának koordinátái (ahova kirajzolod) minden transzformáció nélküli (0,0 helyzetben és elforgatatlanul lévő) téglalapkoordinátára:
forgatott_es_eltolt_x = x_eredeti*cos(szog)-y_eredeti*sin(szog) + x_eltolas
forgatott_es_eltolt_y = -x_eredeti*sin(szog)+y_eredeti*cos(szog) + y_eltolas
Asszem ennyi kell neked.
Azért leírom hogy az (x_eredeti; y_eredeti) a következő pontok:
P1(-szelesseg/2; magassag/2), P2(-szelesseg/2; -magassag/2); P3(szelesseg/2; magassag/2); P4(szelesseg/2; -magassag/2).
Természetesen ezzel a módszerrel csak addig lehet majd pontokat transzformálnod, amíg valamilyen poligont rajzolsz. Ha képet teszel a helyére, más a helyzet, mert akkor képet kell hasonlóan elforgatni, ami bonyibb!
Még valami, vigyázz azzal, hogy a képernyő koordinátarendszerének y tengelye a descartes-félének a fordítottja! Tehát rajzolásnál még plusz negálást is számolhatsz.
Remélem segítettem... -
_az
senior tag
no várjá...
hogyan tudom a ''téglalapom''(majd dizájnolok később valami fasirt autót) összefűzni egy xy koordinátapárossal, meg a radiánnal? Mer ezek szerint pl egy for ciklussal változtatom v.melyik értéket(irány) és a sebességet meg delayel adom meg és mindezt a végén kirajzoltatom, ugye? Matrix nekem még egy csöppet magas...
Ezekszerint ehhez nem szükségeltetik valami spec. függvény: tehát nem kell szívóznom ilyen setactivepage vagy mi a fenével, ugye?
Azér egy rövid példát be tudnál rakni? pl. 1 kocka elmegy a kép bal széléről a jobbra...
THX
(Szerk: álljunk csak meg! a téglalap 4 szélének koordinátáit változtatom és már el is mozdul, mi????? Hú, megyek is kisérletezgetni!!!)
[Szerkesztve] -
BaLinux
tag
jajó :D
Akkor ehhez nem kell háromdé, ha felülnézetből kell mutatni. A leírásod alapján gondolom _nem_ a szimuláció részéhez kérsz segítséget, hanem a megjelenítéshez?
Akkor 1 autó modellét elég ha megfelelő structban eltárolod: milyen nagy téglalap az autó (méretek), hol van éppen (koordinátái), meg milyen szögben áll (radián), és az egyéb szükséges dolgok amik a szimulációhoz kellenek. Feltételezem, hogy az autó szigorúan téglalap. :)
Aztán ebben a structban lévő adatokat módosítgatva szimulálod a mozgást, és minden ciklus végén kirajzolod az aktuális állapotot.
A rajzolás során egyetlen ''nehézség'' az autó téglalapjának elforgatott koordinátáit kiszámolni, ami pontonként 2-2 sin/cos, és kész. (Ha mátrixszal csinálod a forgatást/eltolást, akkor még szép is lehet a megoldás ;]) -
_az
senior tag
Naná, hogy beadandó feladat! :DDD Csak elfelejtették leadni az anyagot, hál Istennek haladékot kaptunk.
Szal felülről kell grafikusan a közlekedést modellezni. Tehát jön a kisautó, pirosnál megáll, kanyarodik, félreáll, ilyenek.
Gondoltam először a télleges algoritmusra kéne rájönnöm, utána jöhat poligonáradat... 2D Vga 16 színnel már túzottan is jó! Ha lehet, akkor egy kis magyarázatot is fűzzél a dolgokhoz, mert amik nekem vannak példaprogramok, azok kissé átláthatatlanok, én meg ebben totál kezdő vagyok, csak tudok poligont, meg ilyeneket rajzolni.
Előre is kösz! -
BaLinux
tag
Helló!
Mi konkrétan a célod ezzel a programmal? Valami beadandó feladat, vagy ''csak'' érdekel és tanulni akarsz? Vágod annyira a c-t hogy kevés magyarázattal megérts, átláss egyszerű programokat?
Ha az ilyen 3d, anim, stb komolyan érdekel, a DOSos fordítókat el lehet felejteni; a 3dhez (kocka) valami alapvető lineáris algebra tudás kellene meg talán opengl...
szívesen segítek, csak konkretizáld mennyire akarsz belemenni. -
_az
senior tag
Üdv.
Azért nyitottam új topicot, mert a régiekkel má senki se törődik...
Szal animációt kéne gyártanom. Pl. rajzolok egy kockát és mozgatni szeretném ide-oda...
Ezt hogyan tehetem meg??? Milyen parancsokkal???
A tudásom ilyen téren 0, a tankönyvem meg mellőzi ennek a bemutatását, órán meg egy szót se szóltak róla... :(
HELP!!!! :F
Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Jövedelem
- PlayStation 5
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Game Pass Ultimate előfizetések 4 - 19 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN! AKCIÓ!
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Assassin's Creed Shadows Collector's Edition PC
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1333MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 144Hz képfrissítés
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest