-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDFan
addikt
"Úgy érted soha a történelem során nem mutattak ki még különbséget kettős vakteszt során?"
Ezt senki sem állította soha.
"Akármilyen óriási, ég és föld különbség van?
[Itt van egy sikeres vakteszt 2 DAC között]
A 2. napon 8/8."Azt kellene megérteni, hogy amikor óriási, ég és föld különbségekről beszélünk, akkor az nem az a fajta különbség aminél be kell gyakorolni a dolgokat. Amikor be kell gyakorolni, meg próbálkozni kell, többször neki kell futni a vaktesztnek, akkor azokat úgy érdemes jellemezni mint apró, kicsi különbségek, amik vakteszten sikeresen bizonyíthatóak.
Többszáz vaktesztet csináltam meg digitális formátumok között... Amikor azt hallom, hogy ég és föld a különbség, már csak mosolygok Aki ilyet mond annak halvány fogalma sincs róla hogy mi a különbség."Én inkább rögtön a fülemre hallgatok."
Senki sem akadályoz ebben, de ezzel magadat vered át leginkább.
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
Nem. Úgy értem hogy sok hifisták által "ég és föld"-nek jelzett különbség még mindig vita tárgyát képezi, vagy legalábbis megoszlanak a vélemények hogy egyáltalán van-e különbség. (pl tápkábelek, digitális kábelek, hifi routerek, stb.) Pedig ha ég és föld akkor nem lenne vita, mert bármikor egy nem is túl profi akár szimpla AB teszten kijön a különbség. Ezzel szemben néha szembesül vele az ember hogy aki eget és földet mondott utána mikor nem tudja mi van bekötve már nem is tud különbséget tenni.
És akkor két eset lehetséges, vagy nincs különbség, vagy rossz a teszt, de erre még nem érkezett megfelelő magyarázat. -
Mathiask
senior tag
"Ha egy erősítőt nem használsz pár hétig már akkor kijáratódik. Újra be kell járatni. De ahogy írod ezekre Te nem is figyelsz?"
Kijáratódik? Ez új, még nem hallottam erről. És mennyit kell újra járatni hogy újra jó legyen?
Én úgy vagyok vele(bejáratás) ahogy végülis leírtam és nagyjából amit Andrew Robinson és Nelson Pass gondol a dologról, tehát hogy nem figyelek erre külön, mert alapvetően az élményen nem változtat a dolog tapasztalataim szerint. (persze el tudom képzelni különböző konstrukciók különbözőképpen reagálnak)
-
Mathiask
senior tag
-
dgyuri0123
nagyúr
Némelyik (sok) rockzenei felvétel gyenge stúdiómunka eredményeként kerül napvilágra. Ha rondán szól, az nem feltétlenül a lánc hibája. Szerintem viszonylag kevés, kifejezetten "jól szóló" rockmuzsika létezik.. főleg nem a 60-70-es évekből. Nem magáról a zenéről beszélek...
"csak a zene van"
-
RetepNyaraB
veterán
Valószínű van az a pénz, ahol egyre kevésbé számít a műfaj.
A rock és pláne metál hangzásképek viszont nagyon komplikáltak már alapból, ezt súlyosbítja a többnyire szarrá loudnesselt felvétel, pontosan torzítás határra kompresszálva. Na ezt nem tudja normálisan lekezelni egy kommersz lánc sem. Mint ahogy mondjuk Wagnert se."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#71562240
törölt tag
"Akkor lehet ezért az ultragyors jellemző miatt?"
Inkább mert a planárok más műfajokon is nyerni szoktak - persze részben valóban a jó tranziens viselkedés miatt is.Szerk.: A planárok előnye egyébként még jobban megmutatkozik szobahangsugárzón, amiről Disznész is beszélt, persze eleve meg kell támogatni szubbasszussal - szervó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Sok gondolat van bennem. Bocs a hosszért. Kiírom aztán...
Szerintem igen. De ez minden zenefajtára igaz, hiszen az ultragyors tranziens képesség lényegében garantálja azt is, hogy a legélethűbben az ilyen típusú hangszórók követik le a rájuk adott elektromos jelalakot, függetlenül mérettől, hogy most fejhallgató, vagy szobai nagy panel.
Csak a metál nehéz műfaj és emiatt elsőként fog mocsokként szólni, ha kompromisszumos neki a hangszóró. Ott mély, közép, magas, minden van.. a teljes frekitartományban egyszerre szóló cucc, esélye-ideje sincs egy membránra ráeresztett jelnek lecsengeni, már jön a következő, illetve jel jel hátán a legkülönbözőbb frekiken nonstop megállás nélkül nagy amplitúdóval, amiknek felharmonikusai is egymásra ugyanígy ráülve,... mindezt továbbra is csak 1-2-3-4 membrán ad le attól függően, hány utas. Szóval jobban kijön, ha valamit nem tud az adott hangszóró/hangfal, elkezdi torzítani, "kenni", nyúlós, akárminek is hívjuk.. olyan nemjó lesz.
És faramuci módon nem tojhatunk az ilyen szintű zene reprodukciója során a torzításra, mondván, eleve rommá torzított jelet kapunk (pl. gitárok), hanem pont hogy várja a fülünk azt a fajta "tiszta torzítást" (alakul az oximoron) , amit élőben, vagy zenészként hallva is tapasztalunk-érzünk, a fémesen csengő torz nyávogó gitár hangok .. szóval ebben a keményzenei stílusban is fellelhetőek nüansznyi részletek, például húr lefogásnál ahogy nyikkan néha finoman, vagy egészen halkra ütött cintányérok a sok erősebb között.. ha odafigyel az ember és amin hallgat, képes visszaadni ekkora komplexitást.
Úgy is lehetne mondani, hogy egy nagyon részletező planar belát az alá a "zaj" alá is, amit egyébként lesugároz. Azaz megtalálja a tűt a kazalban. Kompromisszumosabb hangszórók esetén meg kicsit olyan a zúzó, mint a zaj, elfed, elmaszkol részleteket, amit füllel még képesek lennénk kihallani a nagy hangos egyvelegben is.
Míg a nyugodtabb zenei stílusok megengedőbbek. Ennyi az egész. Ott két hang között a viszonyításunk, az agyunk is lenyugszik, leül, nem tudom hogy mondjam.
Például ott egy house, deep house. Itt saccra mp-enként 1.5-2-t dolgozik a mély membrán, kényelmesen majdhogynem alapállásból üti a nagy mélyeket, aztán nyugszik és lustizik, kis alacsony amplitúdós valamit még el-búg két nagyobb ütés között, de ennyi. Ez nem különösebben igénybevétel (eltekintve attól, ha a klubban ráadják az 1 kilowattot hangszórónként, de most fülesről és szobáról beszélünk).
Erről még az is elmondható, hogy ha mondjuk kompromisszumos az erősítő, nem elég nagy a lineáris táp pufferkondija és eléggé hajtva van maximum közelében, le tudja adni ezeket az energiákat a mélynek ilyen tempó mellett, mert van ideje újratöltődni közben. Régen sokat játszottam ilyesmivel, hogy megtaláltam egy erősítő határát, ahol ilyen lassú ütéseknél még nem torzított, gyorsabb mély-sorozásra meg már igen.
Említett Steffi így indul spektrogramon:
(Alsó a lineáris spektrogram, a kicsik a mély dob ütései, a nagyok a szintetikus taps, oszlop alja az alacsony frekik, oszlop teteje a mintavételezési freki /2, itt 22050Hz mert CD rip és mono nézeten vagyunk).Szóval semmi különös nem történik, szinte üres a spektrum, kong a helytől, alacsonyabb energiákon történik valami, ennyi. Ez totál nem vesz igénybe semmit. Egy kemény metálban pedig amikor a dobos megőrül, miközben üvölt az énekes, tépik a gitárokat és összevissza szól a cintányér is, ott van teendő, spektrogramon lényegében homogén négyzetes tömbbé válik az egész.
Marylin Manson - This is the new shit a refrénnél:
Eléggé tele van és ez nem hullámzik és ül le annyira, mint a Steffi (ahol a korábbi csúcsokat jelzik a kis késve leeső pöckök a felső grafikonon), ez sokkal töményebben marad mindig, széles tartományban viszonylag magas amplitúdón.De nem csak a hangszóró részletezőképességén múlik a dolog. Főleg igen, de nem csak.
Fentebb említett soványabb erősítő esetén itt már alul nonstop hajtani kell, küldeni ki nagy mennyiségű áramot a folyamatos komolyabb amplitúdójú alsó frekik miatt, jobban zabálja az erősítő áramkör a tápot, miközben a pufferkondi blokk erősebben ürül, aminek egyenes hozománya a csökkenő szűrőképesség, jelalak torzulások, szóval ez az, amikor a 7 csatornás 100W 8 Ohm AB osztály házimozi erősítő már sztereóban is összefossa a gatyáját és kásád lesz, amikor a potit felcsavarod, hogy bulizz egy jót. Tehát sem az átlag szobahangszórók nagyja, sem az erősítő nincs felnőve a feladathoz ekkor. "A" osztály előnyben, mert az nonstop szívja a tápot nagy teljesítménnyel, aminek csak mint óceán tetején a fodrozódó hullámok, úgy változik valamicskét a tápoldali folyamatos terhelése, tehát nincsenek nagy delták, csak ezzel nem bulizunk ugye. (Jó, Krell.. tudom..) Többségünk nem tüzel el 100W kimenő teljesítményért egy kisebb hajszárítónyit hővé. Szóval AB osztályról beszélek nagyjából egész idő alatt, mint leggyakrabban előforduló hajtásról szobahifi kategóriában. Bár a "D"-k hódítanak erősen (de ott más a tápoldal is, általában smps, ha meg mégis lineáris, úgy cibálja azt, mint az állat, a jelalak függvényében, mivel üresen alig folyik át rajta áram, nagy amplitúdón meg minden).
Szóval ha nem fülesről beszélünk, hanem szobáról, vállalható hangerőn, akkor erősítő oldalon is jó, ha frankó a táp oldal, vagy ha átlag eszköz, legalább túl van méretezve az igényhez kicsit. És ha számításba veszem azt, hogy a szoba planárok amúgy hajtást igényelnek, nem éppen azok a 95dB hűde érzékeny valamik és 3dB csökkenés dupla teljesítményt igényel ugyanakkora hangerőhöz, akkor pláne illik jó erősítőt tenni alá. Mondjuk akinél planar szól, főleg a nagyobb modellek egyike, valszeg nem bohóc erősítőt tesz alá.
Fülesnél is meglehet ugyanez a sztori kicsiben, de ott jobb hajtás oldalon a kommersz világ egy fokkal.
Gabriela Anders - Fire of love.
Átlag "koktélzene" George Michael - Sade vonulat mentén.
Jazz dettó, pop már néha keményebb dió, az is be tud sűrűsödni és elmenni "kásába" , de a "zúzó" az zúzó, ott elképesztően bonyolult az alapból is bonyolultnak tartott zenei jelalak.
Szóval ... szerintem a középmagas tartománybeli jelhűség az, ami az ilyen planár-ribbon-AMT-egyéb gyorstranziens-képes egzotikumokat sokkal alkalmasabbá teszi a legnehezebb műfaj megszólaltatására, mint bármi más, miközben -szoba esetén - nem árt nagyobb erősítővel hallgatni ezeket relatív (számára) kisebb teljesítményen, vagy legalábbis tisztességes táppal, kellő tartalékkal, mint szolídabb erősítővel feltekert potival. (A THD nem érdekel most).
A többi zenefajta is meghálálja a planárokat, csak nem ennyire szembeötlően, hogy ezen így külön rugózzanak fórumokon. Ők megengedőbbek. A head-fi-n nem véletlen lett ez téma és valszeg ezért is nyertek a planárok. Régóta agyalok azon, miért nem tolják a zúzdát high-end show-kon, aztán rájöttem: ott a beluga kaviár megy ezüst és arany étkészlettel, fehér kesztyűben, szobainasokkal körbevéve, miközben Bach húzza a sarokban. Nem dobják a búvárt a mélyvízbe, hogy na ússzál vazze. Az csak amolyan reprezentatív "helósziaédesem, jajdejóahajad" esemény mind. Szájtátni jók. Kifutó a ruháknak, ahol a modell lép maximum tizet, nehogy véletlen elessen.
Izgisebb dolog hifis körökben, hifis cimbikkel hallgatózni egymásnál, pakolgatva be mindenfélét, hagyni menni egy ideig, még ha idegesít is, vagy nem az ízlésünk. Ügyelve arra, hogy ne menjen át haragba, diszkrét kritika (ha muszáj, de inkább ne legyen az), én egyetlen alkalommal sem mertem őszinte lenni egy adott szett tulajával, hogy "ez elég karcsú" és ez szerintem így jó. Lehet más más véleményen van... A másik feleségére sem mondod, hogy milyen rút.. asszony, ház, autó, hifi tabu Magunknak hallgatunk, NEKÜNK kell ítélet a hallottakról, ha ő alapvetően elégedett vele és megüt egy jobbféle minőségi szintet a motyó, nem valami tré vacak, egészségére, Te meg legalább hallottad és tudod, mit vegyél vagy nevegyél.
Ha engem kérdezel, a planárok-ribbonok-AMT-k a legélethűbben reprodukálók, de van rengeteg hátrányuk is, amik nem drámaiak, ha jól van összeállítva a motyó, de amikkel ma még együtt kell élni. Hogy hova fejlődik ez, főleg anyagtechnológia, teljesítménytűrés, méret, iránykarakterisztika, dinamikatartalék, gondozás (szalagcserék), passz, de az említett sci-fi-be illő agyi interfészek sokkal nagyobb iramban közelítenek felénk, mint ahogy a reprodukció fejlődik hangszóró oldalon. Lényegében hifiben is ott vagyunk majdnem, mint a négyütemű motorokkal: volt ez már 50 éve is, mégsem ugrottunk hiperűrnyit ahhoz képest, pedig elvárható lett volna. Mentünk előre, de nem sokat.
A 2001 Űrodisszeia nálam 11 évvel idősebb film, ha anno tudták volna, hogy mi lesz 2001-ben, hozzádobnak egy százast
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
fehér_ember
addikt
Mert az egyiket a nyomtatóhoz szokás használni
De amúgy ha nem mindig szól másképp (erre következtetek a "már megint ..."-ből) akkor még akár benned is lehet a hiba Persze lehet most "tisztább" az áram és/vagy te vagy kipihentebb.
Bezzeg ha minden szét szanaszét volna szűrve, semmi nem számítana[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
És akkor már ezt is:
https://worldradiohistory.com/Archive-All-Audio/High-Fidelity-Magazine.htmNo és talán ez is meglesz egyszer, hasonlóan legendás, mint a Stereo:
https://worldradiohistory.com/Archive-All-Audio/Audio-Magazine.htm -
#71562240
törölt tag
A KGST-ben enyhén szólva nem volt szokás a masterről dolgozni a pop-rockzenei lemezek esetében, hanem valamiből kilopni volt szokás valamit, ergo általában pocsékul szóltak. A nyolcvanas években azért már volt rá példa, hogy jugók is, oroszok is hivatalos licenszeléssel dolgoztak masterről, és azok jók voltak - a Hungaroton-Gong meg elvileg eleve hivatalosan, de Dorogon jellemzően elég közepesen sikerültek a vágások, nyomások.
Komolyzenét a Hungaroton, a Melodia elég jókat szokott licenszelni, kooperálni, a Melodia vágások sokszor jobbak is voltak a Hungarotonnál, a rendszerváltás felé pedig az Anton eleve komoly minőségben dolgozott komolyt és pop-rockot is. Az NDK-s Eterna komolyzenei licenszek jellemzően tompa, sötét hangúak voltak, főleg a felhasznált lemezalapanyag miatt - de náluk volt (főleg TELDEC technológiájú) direct metal mastering, azok egész jók voltak néha, mert a licenszadó (TELDEC, DG, Archiv...) odafigyelt, de azért az alapanyag csak-csak az eternás szoci volt általában ezeknél is. Csehszlovákoknál pop-rockot főleg a cseh Prague licenszelt viszonylag jó minőségben, komolyzenét meg persze főleg a csehebb Supraphon (ott is volt direct metal mastering, no és kvadrofónia) és a szlovákabb Opus elég jól. A lengyeleknél sokminden volt több márkanév alatt, de főleg a Muza-nál, általában közepes minőségben, mert a lemezgyáruk eleve, a lemezalapanyag meg általában viszonylag közepes volt. A Balkanton meg az Electrecord... hmmm..., izé...
Jellemzően nem master lemezt szoktak kapni, hanem master szalagot, és arról vágni. De sokmindenre volt példa az együttműködő felektől függően.
A KGST-ben voltak szoci gyártmányú vágó- és présgépek is, és voltak "nyugati" importúak is, persze jellemzően az utóbbiak voltak a jobbak, kivétel a kivétel.
Indiainak mindegy volt, hogy miről csinálták, mert úgyis pocsék lett - ritka kivétellel.
A görögök, hollandok, japánok és általában a franciák nagyon jó minőségben szoktak licenszelni.
Az NSZK vegyes, általában eleve nagyon vékonyak voltak a pop-rockzenei lemezeik - a komolyzeneiek más ügy.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Annyira bírom azt a kreatív bájt, amivel a régi, vintage hifik rendelkeznek.. az a millió mindenféle próbálkozás, elmebeteg ötlet, "összevissza" kombinált hangszórók és azok száma, stb.. nem a mai random hifiboltos Media-Markt-os dögunalom
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Igazából a natív USB szabványon belül is lehetne maradni táppal simán. USB3 vagy pláne 3.1, még plánébb a Type-C PD-vel (Power Delivery) .. ami ugye speckó szerint 100W-ot átlök a kábelen. Csak elég tán A túloldalt pedig nem mindegy, mi fogadja a delejt és hogyan szűri. Szóval nincs baj az USB-vel, csak még nem használják ki teljesen a benne rejlő képességeket, meg elnagyolgatják az interfészeket és utána csodálkozunk.
Jó példa, hogy a Pi4 USB3-as kimenete is hozza sebességben a specifikációt, áramban nem. Külső táppal hajtva a rádugott eszközt, vagy külső tápos USB3-as HUB-ra kötve azt, kap elég áramot is és tök jó (pl. noti HDD is simán, vagy nagyobb áramfelvételű SSD).
Azért az a multitone ehető már. A fórumot olvasgatva kijön, hogy fülelnek Amir-ék is, csak előbb ránéznek a technikára kicsit.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
fehér_ember
addikt
Úgy látszik akad még azért belőlük néhol
Amúgymeg nem is hallottam erről a Studer márkáról[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Jó az ASR, de önmagában semmire sem elég. Ahogy egy "varázs csúcs kábel" sem. Mindig adott környezetben értelmezendô minden. Elektronikailag is, akusztikailag is. Viszont - és ezt szeretem benne - egy erôs startot adhat, támpontot egy rendszer kialakításakor, hogy oké, hogy talán nem mindent lehet mérni, de amikor mérünk valamit azon kevésbôl és az is szar, azt jobb kerülni. THD sosem érdekelt például egy szint alatt (és ez is frekifüggô), jel/zaj már igen, a fene se akar úgy járni, mint cimbim a magas alapzajos cuccával. És 80dB elég lehet 20W-on, de nem elég többszázon. Össze lehet kilowattos rendszert is úgy rakni, hogy nincs 1 méterrôl sem hallható "ffffffffffffffff", de amikor jön Godzilla, remeg a bútor alattunk, aztán ugyanez megtörténik Mahler-rel is. Elektronikát mérni könnyû, mert egy azonos típusú eszközbôl mind többé-kevésbé ugyanaz (Kondo kevésbé, futószalag ipari cucc többé). Szobákról már lehetetlen ugyanígy cikkezni, mert ahhoz be kéne, hogy nyissanak mindenkihez A szobaakusztika olyan, mint az ujjlenyomat. Nincs két egyforma. Geometria, bútorok, anyagok, szônyegek és padlók, mennyezetek, ... végtelen kombinációk. Beviszem a süppedôs bôr 3-2-1-részes ülôgarnitúrám egy helyiségbe és csillapodik azonnal.
A másik a kütyü faktor. Szeretem nézni, mivel próbálkoznak gyártók, designer-ek, azok milyenre sikerülnek a mérôpadon.. olvasni az érdekes megoldásokról, beszélgetni néha róluk. Az különösen poén, mikor egy nagyobb név ír vissza és "wow".
DIY Audio-n például 2x is megesett velem, hogy világhírû tervezô válaszolt vissza egy kérdésemre, vagy felvetésemre, végtelen tisztelettel és türelemmel hozzám "senkihez". Amikor egy Tim de Paravicini veszi a fáradtságot és elmagyarázza Neked okostojásnak, miért ne építs EAR-859-est KT88-akkal, az úgy tud ütni. Nyelsz egyet és oké, mész tovább, Magadban pedig leborulsz, hogy szóba álltak Veled ilyen kaliberek, emberi hangon.
A közösség óriási érték hi-fi-ben.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Ez szuper jó ?
Egyénként hajaz kicsit a 28.28-ra. [link] Az általad linkelt 28.38-at nem nézték (vagy nem találom).
Én meg csak arról a négyrôl nyilatkoztam, amit mértek is. Jó lenne látni modellt az élbolyban is tôlük, minden egyes darab csak fokozza a versenyt, ami nekünk kedvez.
A mit hogy mérünk igaz, de abban nem vagyok biztos, hogy rossz paramétereket mérnének, sôt, ellenkezôleg. Ez meg már kinek hite szerint..
Én értékelem, hogy DAC-ban is fel tudtak valami kumulált mentén állítani egy tornasort és egy ilyen egydimenziós nézet hiába nem árulkodik önmagában a részletekrôl, abban segít, hogy ne kelljen százezer cikket elolvasni ugyanennyi DAC-ról, hanem elég csak az élbolyra lôni, mikor venni akar az ember, aztán ár/érték mentén a 2-3 kinézett, szóba jöhetô modell részleteibe beleolvasni. Aztán átnyargalni más tesztekre is ugyanezen modellekrôl, szubjektív véleményeket is nézni, és ez a végsô szintézis az emberben, mielôtt egyáltalán hallgatná ôket. Könnyebb szívvel hozok el bármit is így eBay-rôl, mintsem egy random helyen, random képességû rendszeren, random eladótól random igazságok mentén legyek random lehúzva.
(Random = vagy igen, vagy nem). Szóval a dobókocka is jobb, mint az, ha én elnézek Budapest legprofibb audiofil szalonjába és vagy ôszinte velem az eladó, vagy nem, vagy dörzsölt, vagy nem, vagy tudja a rendszere amikor mutat nekem valamit, adott képességû DAC-ot kiszolgálni, vagy nem, és ugyanez van a cimbis audio körökben is, totál eltérô vélemények, ki errefele húz, ki arrafele, nincs semmi viszonyítási alap, baseline, akármi ilyesmi, amihez tarthatná magát az ember. Totál dobókocka jellegû esélyes az, hogy kifogsz minden felsorolt dologból olyat, ami Neked valamilyen HOZZÁVETÔLEGES objektivitást hoz a szubjektívba. Kellenek - nekem legalábbis - azok az elsô paraméterek, amik mentén aztán lehet és kell is ásni mélyebbre és erre tökéletesek az ASR mérései.
Persze rengeteg vudutól szabadítják meg az olvasókat és szakmát, emiatt aztán elképesztôen sok embernek a begyében vannak. Érthetô. De hogy full off mellé lônének, áhh. Nemhogy kétlem, kizártnak tartom.
Viszont megszólni nem fogok senkit azért, mert a nagy lista jobb oldaláról választ. Ô dolga, kit etet és mit kap azért. Ha jó, szeresse. Örülök, hogy a kék régióban is van már tucat versenyzô, nekem ez számít.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Úgy látom, Ti nagyon jó barátok lennétek.
Ja nem, mert ha véletlen benéz valamit, a kommentekben szólnak neki és újratesztel..Egyébként mi az, hogy legrosszabb mód ? Egy audio-gd a reputációja alapján a legmoslékabb módban is minimum, hogy ágyba kéne hogy hozza a kávét, nem ?
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
dyscus
tag
Nos pont ezért kell a vakteszt. Ne a név döntse el, hogy valami jó-e, vagy nem. Igen a zenét 100%-ban az agy dolgozza fel. De a fülön keresztül, mert az az érzékelő. Ha valaki libabőrös lesz egy erősítő, vagy akármilyen eszköz megszólalásától, akkor az a vaktesztben is libás lesz. A libabőr nem az AN betűktől, vagy az otromba kinézettől van. Tehát nem kell láznunk az erősítőket. Szóval objektív hangmegítélést csak vakon lehet előállítani. Nyilván valóan minél több ember vesz rajta részt, annál objektívebb lesz a végeredmény.
-
nagyúr
Nem, nem azért van olyan kevés sikeres vakteszt az interneten, és természetesen nem "használhatatlan" a vakteszt. Sőt.
Kicsi a hajlandóság rá, mert amit vaktesztelni lehet és érdemes, azoknak az összetevőknek különbségei igen elenyészőek (már ha vannak), és ezzel nagyon kevesek hajlandóak szembesíteni magukat.
(Egyébként sok sikeres vakteszt terjeng az interneten, például mp3 vs. flac ügyben.)"a zene hallgatása helyett analizálni próbál az agy"
Szerinted például ez az eset, amit itt és itt is említettem, ez lenne a "zene hallgatása"? Ha az első hangnál lehet "hallani" egy készülék-nehezék hatását, na pont az ilyen esetekben lenne szükséges egy vakteszt. Mert mi a bánatért ne hallaná vakon is, ha akkora a különbség, hogy az első hangnál megdöbbentő. Ezek a tesztek mégsem szoktak megtörténni, nyilvánvaló, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
-
dyscus
tag
Maximálisan nem értek egyet. Viszont egyetértek Liszi70 kartárssal, de kis kiegészítéssel. Ki hívatás szerűen tesztel, azt fizetik. Oda lenne az összes bevétel, ha megbízásból tesztelve egy erősítőt, kiderítené vakteszttel, hogy egy sokkal olcsóbb jobb. Azt is vond be a számításba, hogy a vakteszt nem élvezkedés, amitől orgazmust várunk, hanem minimum 2 eszköz összehasonlítása. Tehát pont jó, hogy az agyunk arra figyel, nem a zenére. Analizáljon csak az az agy, az a dolga. Mérés és vakteszt ellenesek azok, akik azt hiszik, hogy olcsón jó üzletet csináltak, de félnek attól, hogy kiderül az igazság: nem is így van.
-
Mathiask
senior tag
"A vakteszt használhatatlan mert a zene hallgatása helyett analizálni próbál az agy."
Kicsit gondolkoztam ezen és igazából ha ez igaz lenne, akkor a "hifizés" is értelmetlen lenne. Gondolok itt arra, hogy olvasni olyan bejegyzéseket, hogy pl "hazahoztam az új cuccot, bekötöttem és ennyivel másabb", meg "visszaraktam az előzőt és valóban ebben és abban különbözik", meg "átjött a haver és hozott ezt azt és ez így szól, az meg úgy és ezt próbáltuk ki, meg azt és de jót teszteltünk/hifiztünk".
Tehát igazából akkor is analizálás történik, mikor valaki megpróbálja elmondani másnak mit hall, vagy maga számára levonni a következtetést milyen is az új cucc, érdemes-e megvenni. A vaktesztet is lehet lazára venni, hogy épp csak ugyanezt csinálja az ember, mint "hfizéskor" azzal az egyetlen apró különbséggel, hogy nem tudja épp mi van bekötve. Én nem látok olyan nagy különbséget a kettő között, ha az egyik értelmetlen, akkor a másik is szerintem. -
#01758976
törölt tag
Ha valóban transzparens az az erősítő, akkor máshol van a hiba. Lehet, a rendszer más elemeiben rejlik, lehet egy elrontott hallásban. Én pl. az utóbbiba estem, egészen a mai napig. 1. Februárban hallottam utoljára élő zenét. Kezdtem is elhinni, hogy elég parádé a rendszerem, meg milyen jól szól ez is, meg az is, meg minden. Úgy általában fasza, nem kezeltem helyén, egyszerűen elhitem, hogy ilyennek kell lennie. Pedig azért van/volt élőre rutinom. 2. Itt volt ugyan Tigris Bodor pc-je és jobb is, de keveset ment, keveset is játszottam vele. Az a baj, hogy általában jónak véltem hallani (ami azért elég jó rendszerkritika), de nem úgy, hogy azért már lehet vele együtt élni, hanem mondhatni kontroll nélkül. Ennyit jelent 4 hónap kiesés, meg a számtalan digitális forrásokkal eltöltött óra. Erre jön tegnap egy telefon, 001-nél összeállni látszik a Soulines, illetve, most jó, ha kedvem van, most elkaphatom egy körre. Ná ná, ezt meg kell csípni. Most, hogy túl vagyok rajta (?) inkább ő csípett meg engem. 1. Felébresztett csipkerózsika álmomból. A saját rendszerrel kapcsolatban, meg úgy általában a digi világgal. 2. Analóg, de inkább Soulines, rulez! Csak másfél órát hallgattuk, de ami elsőnek lejön az a csodálatos ritmika, nincs ez a hifis műtér, semmi álhifis, hifis (ahogy tetszik) megszólalás, semmi dedikált színpad, de ott van a terem, amiben felvették, minden hangszer szekció, jól hallhatóan külön, a bass a ritmika az ének, csak ez nem térben, hanem időben. Időben bazdmeg!, ez óriási. Ezeket, meg ilyesmiket még, pedig földöntúli természetességgel, nyugalommal, írnám, lélekkel teszi, csak nem bántani, semmi körülmények között nem bántani, de odatenni a zenét. Ami számomra a legfurább. Több lemez volt porondon, mindegyiket bántam mikor az lekerült. Én bántam, akinek a lejátszási listában 95%-ban csak számok vannak. Szóval van ennek az analóg láncnak valami gravitációja, ami behúz. Van ilyen/ilyesmi az enyémnek is, de nem mindegy, hogy ez a zenei gravitáció mekkora, lehet az a földé, meg valami szupermasszív fekete lyuké. Amibe most belestem. Ha már itt tartunk a lánc: elektronika Tmp, hf Enigma 5, Kondo ksl spc 3 kábelek, meghát a Suolines, meg sok más, de aki kíváncsi majd kérdez, vagy hamar megöregszik. Minezt nem tagolom, szándékosan egybe. Aki kapja, marja.
migabi: te tápkábelt csináltál a libtecből? Végleg? Milyen?p76: Jól elkanyarodtam, bocsi, de ezt ki kellett írnom magamból.
Egyébként nincs késztetésem válaszolni, de ha általánosan elfogadott, hogy az amp, tényleg transzparens, akkor azt tartsd meg és derítsd ki hol van a vélt vagy valós hiba. Mert akkor az az erősítő, jó. -
#71562240
törölt tag
"Azt sajnálom hogy a jól szólás fogalma nem tisztázott az Audiokultúra topikban. "
Lehet azt tisztázni? Óvakodj, ha olyannal találkozol, aki azt állítja, hogy ő letisztázta.
Egyébként tisztázgattuk már itt is, sőt, éppen ezzel indítottuk a topikot. Lásd az első kérdés, "Ki mit vár el a rendszerétől?".Én azt szoktam mondani, hogy a hangszerek hangszíne legyen az eredeti hangszerek lágy hangszínéhez hasonlatos, és a zenének egységes, egyúttal rugalmas "szövete" legyen a térben és időben. Ehhez akkor már csak bónusz, ha a zene testének mérete minél jobban hasonlít az eredeti megszólalás méretére.
A lágyságot kiemelem, mert a hangszerek eredetiben lágyan, fülkellemesen szólnak, még a hegedűk, fúvósok is. Ezt minél kevésbé keményíti el az elektronika, annál "jobban szól". Ez a kulcs, gondolom én, azaz a hangszerszerű hangszín - és ezt a legnehezebb megvalósítani, ezért én mindig erre megyek rá elsősorban. Ehhez eléggé elengedhetetlen a mérni szokott torzítások alacsony aránya, de persze sokkal bonyolultabb. -
dyscus
tag
Nos az internet DAC témában sem mérvadó. A Philipsnek a TDA1540-es DAC csipje volt 14 bites, s az volt az a csip, amit nagy szériában gyártott. Baréátomnak van Studer (!) stúdió CD játszója, abban is az van. A híres kerámia tokos. Nem mondanám, hogy rosszul szól, de azért az új multibitesek jobbak. Már az ugyancsak Philips egykoronás TDA1541 is lecsapja. Főleg térhatásban, és sztereo térben. No meg kevésbé nyüzsög. Az AD1865 DAC 18 bites, modern, valamiféle lézertechnikával kitrimmelt R2R hálózattal. Az meg különösen jobb az 1540-nél. Az igazi High End Cdpléjerek, konvertzerek azok mind 2 koronás TDA1541-el, PCM63 K-val, és Ad1865 K jelű csipekkel készültek.
-
dgyuri0123
nagyúr
Életem első CD játszója volt ez [link] a Philips. Ordas sz@rul szólt, hogy nagyon óvatosan és finoman fogalmazzak. TDA 1543 cippel. Nem tudom ezt miért írtam, de talán azért, mert régen sem volt minden kolbászból, sőt.. Ja és közel 1 évi fizumba került... Mekkora koppanás volt, mikor NZ420 után olyan volt, mint egy Sokol rádió... ennyiért. Következő CD játszóm egy Technics SL PG100 (200?). 1 bites volt és szintén ordas sz@rul szólt. Na szóval, ez így semmit nem jelent... hogy 1 bit, vagy 16 ..
"csak a zene van"
-
#71562240
törölt tag
Hogy kinek mi a borzalmasabb, egyéni.
Általában a minőségibb szinteken, a "megalkuvásmentesebb" audiofilek között a multibit az irányadó, alkalmasint kizárólagos (már csak sznobizmusból is). A toposz volt az, hogy az 1bites analógosabb, ha nem a toposzra utalok, akkor idézőjelben írtam volna, hogy "analógos". Lásd például a máig legnépszerűbb ősrégi multibites TDA1541/1543 is többek között az analógosság példája tud lenni máig - ahhoz képest, hogy digitális. A toposz volt az akkortájt, hogy a bitstream analógosabb - inkább mosottabb, szerintem. Az biztos, hogy a bitstream DAC olcsóbb volt, és alkalmasint olcsóbb tud lenni máig.
Nem mindegy a DAC technológiája, de többet nyom a latban, hogy hogyan használják.Szerk.: Lásd, a DAC-ok is úgymond fejlődnek folyamatosan, de a CD-szintű felbontáshoz még ma is legtöbben - vagy legalábbis sokan - az ősöreg TDA1541/1543-akat használják, egészen drága gépekbe is. Szóval, elsősorban az fejlődött, hogy hogyan használják a DAC-okat a tervezők.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Logitech G502 Proteus Core
- Apple iPhone 12 128GB,Újszerű,Dobozával,1 év garanciával
- Apple Watch Series 9 45mm,Újszerű,Akku állapota:100%,Dobozával,1 év garanciával
- Gamer Konfig (Best 1440p összeállítás) Ryzen 7500f vs RTX 4070super (Magyar Kisker Garival)
- RITKASÁG! Apple iPhone SE 3 64GB 2022, új állapot, Akku:100%
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs