Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Bocsánat, hogy megint felhozok egy régi topicot, de nem jutott még valakinek eszébe, hogy az első két hsz-t (kijavítva, kiegészítve az esetleges változásokkal) kirakni valami fix helyre? Csak mert ez még mindig probléma :(
-
BobMaster
senior tag
Egy kicsit érdekes, hogy a számlán volt ez a megjegyzés és nem a garjegyen. Nem tartom kizártnak, hogy ez nem az első ilyen darabjuk volt és azért került rá. A külsérelmi nyom, rendeltetésellenes használat OK, de ez olyan, mintha az alaplapon a kondenzátorokra nem vállalnának garit. Amennyiben cégre vetted, és ők nem képviselnek, tényleg elbuktad, nincs mit tenni.
Vagyis lehet, hogy mégsem: Display szervíz Kft, Csángó u. 8. 340-9951, ők cserélgetnek Quantumon chipeket, kábé tizesért áfásan. Hogy maxtoron is-e, azt nem tudom.
Drukolok Neked. -
LordX
veterán
Na hi!
Van egy olyan érzésem, hogy kicsit nekem nyitottad ezt a fórumot, a Maxtor-os fórumok alapján... Most találtam csak meg :)
Na: nálam az a probléma, hogy vettem egy bótba egy winyót, kaptam róla:
- számlát
- garancialevelet pontos típussal, sorozat- és szériaszámmal
1 db hónap használat után az egyik IC kidurrant a vezérlő elektronikán (mintha belenyomtak volna egy kis dinamitot, kb.), visszavittem, átvették, 2 hét után meg visszaadták, hogy "A vincsin külsérelmi nyomok vannak, és nem vesszük akkor vissza".
Való igaz, a számlán (és nem a garancialevelen) rajta van, hogy "A vezérlő elektronikán és a csavarokon tapasztalható bármilyen sérülés esetén nem vállalunk rá garanciát".
Szerintem ez röhely, hiszen direkt úgy b*sz*m földhöz, hogy a chip kirobbanjon az nem ok, se ha széttörik a burkolat, akkor semmi baj, itt egy másik?
A fogyasztóvédelem nem képviselhet, mert a cég számlájára vettük, és akkor nem képviselnek. Ezt ők maguk monták.
A vincsi nem mehetett szét túláramtól, mert:
--------->> UPS-en van a gép!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <<---------
- Volt mellette 2 másik HDD, A Duronok és a GeForce2-k sem igazán energiatakarékosságukról híresek, és egyiknek sem lett baja...
Mi mástól mehetett még szét? 1 hónapig működött abszolút jól! Mellette volt egy hűtőventillátor. Semmi Bad Sector, semmi SMART hibaüzenet, semmi. Ment mint az atom (ezért vettem 7200-asat).
Na, ehhez mit tudsz hozzáfűzni? Nagyra értékelném, ha visszakaphatnám a pénzem és a savegameimet :DD
(Azért találni ennél fontosabb adatokat is rajta...) -
BobMaster
senior tag
Igen, a hatályos szabályok értelmében kötelező magyar nyelvű leírást adni. De ez sem ment fel, mert " a jótállási felelőségünk nem áll fenn, ha mi, vagy a jótállási szervíz igazolja, hogy a hiba rendeltetésellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okbók következett be." A magyar nyelvű leírás egyébként a legnagyokk biba*ás, amit kitalálhattak. SZVSZ kicsi a valószínűsége, hogy Pistike magyar nyelvű leírásokból, előzetes tapasztalat nélkül, odahaza gépet fog összerakni.
Ha nem értesz hozzá - kérd a szakember segítségét. Jobb helyeken ingyen van. Sőt, ha nagyon ráérek magyarázni, kezdő júzerek végig is szokták nézni, hogy mi kerül a gépükbe, hogy néz ki, stb.
A foglalóval kapcsolatban meg az eladó bírálja el, hogy áresés esetén hogy reagál, de az emelkedés nem érint. A telefonon lefoglalás meg nem foglalózás, hanem szivesség, azt jelenti, hogy egy darabot félreteszek a hátsó polcra, hogy amikor bejössz, biztos tudjak neked adni. Ott darabra jelzed az igényed, ha esik az ára, evidens, hogy annyiért hozdod el. Ha nő, abban az esetben pedig elvileg nem érint, bár ez megint boltfüggő.
Tehát vásárolni jó helyen, jó szakembertől, jó áron kell. Kompromisszumok nélkül.
Amerikához először a béredet hasonlítsd. Az egy valódi fogyasztói társadalom. Nem ez. -
guest
veterán
Üdv,
Tudtommal a foglalóról szóló elismervényt elég az eladónak aláírni, de részletkérdés, nem ezért írok.
Talán a (kellemetlenül) érintettség okán, de nem írod, hogy elvileg a kereskedő MAGYAR nyelvű használati utasítást köteles mellékelni a termékhez. Ebből nem tudom, csinált-e már vevő botrányt, de szerintem ez megfelelő érv lenne: a szakszerűtlen beszerelés vádját csuklóból lehet ezzel hárítani, és a tisztelt kereskedő örülhet, hogy ennyivel megúszta.
De nem is ezért írok.
Amerikából jövök, és meg kell állapítanom, hogy a fogyasztó fenekének gondozásában jóval előttünk járnak. Ha ugyanis nem tetszik, amit vettél (beleértve azt, hogy lassú, szerinted ez a fagyogatások oka, stb.), a leggagyibb helyen is 30 napig visszaveszik (más helyeken 3-6 hónap is lehet!), általában teljes vételárat visszatérítve. No questions asked! Ezeket a termékeket aztán "Open box" címkével, csökkentett áron eladják (és nem próbálják meg rádverni teljes áron). persze ez minden termékre igaz: ha váratlan vendég jön, veszel neki egy felfújható ágyat, másnap meg visszaviszed...
Persze sok más különbség is van, pl. a forgalmiadó 5% volt (államtól függ), tényleg megvannak a legmodernebb cuccok, stb.
Most mondjuk nem mennék vissza szívesen...
guest -
guest
veterán
Most latom Sef megelozott :))))
-
guest
veterán
Amit Sef mondott abban lehet valami,de nem hiszem hogy a szamtech cuccokkal is mukodik.Viszont azt tutira tudom hogy a lakasvasarlasnal te foglalot adsz a tulajnak es o kitalalja kesobb hogy elall az eladastol akkor neki a te foglalodnak a 2X-et KOTELES visszafizetni.
De szerintem jelen esetben ugy mukodik hogy ha te felrerakatod a cuccost(nem kell penzt se fizetned)csak azt mondod hogy pl holnap mesz erte akkor az arvaltozastol fuggetlenul neked azon az aron KOTELESEK eladni,amennyibe kerult a cucc lefoglalaskor
Erre a sajat peldamat tudnam felhozni:
Anno egy modemet akartam vasarolni.Megneztem a bp piacba hogy mennyibe kerul,felhivtam oket es felrerakattam azzal a jelszoval hogy holnap megyek erte...Masnap betevedek a boltbaegybol mondom hogy felre lett rakva egy modem a nevemre.Kozben bongeszem a friss arlistat es lam,a modem ara lement 1500-al azon a napon akcios volt!!Erre mondom hogy nekem azon az aron kell.Mondja az elado hogy nem lehet mivel en a tegnapi aron tetettem felre,ezt kell kifizetnem..NO COMMENT
Azert engem se ejtettek a fejemre,mondtam hogy akkor koszi,lemondom a foglalast.Es akkor MOST vennek egy ilyen modemet :))))
Kulonben a legjobb tanacs:NE VEGYEL SEMMIT ES AKKOR NEM BASZNAK AT...
Thomas -
SeF
tag
Re! Bocsi rosszul értelmeztem! A vevő nem köteles a foglaló 2x-ét kifizetni, de amit kifizetett az elveszik. De, ha az eladó áll el az eladástól (meggondolja magát stb.), akkor viszont neki kell 2x a foglalót visszafizetni. Ez egyébként a PTK.-ban található.(Lila gőzöm nincs melyik részén.)Még 1x BOCS! Bye!
-
BobMaster
senior tag
A foglaló azért foglaló, hogy ha elállsz a szándékodtól, akkor nem kapod vissza. Azt, hogy a 2x-esét vagy köteles kifizetni, erről nem tudok, idézd be, hol olvastad kérlek, megjegyzem, nekem eddig csak komoly vásárlóim voltak, és mindent elvittek. Az előleggel csak bizalmi viszonyt kötsz, viszont nem garantálhatod az előzetesen kialkudott vételárat, ezért foglaló (annyiért lefogalom). Ha esett az ára, akkor bukta, ha emelkedik ,akkor a másik oldalon)
A blokkon szerepel AP sorszám, ami egyedileg azonosítja az APEH nyilvántartásába vett pénztárgépeket, ha bármikor megfordult náluk ilyen pénztárgép, nem tagadhatják le. Amúgy a számlát én is jobban szeretem, egyszerűbb visszakeresni a gépben. És a készpénzfizetési számlán az aláírás-cégpecsét-fizetve nem kedv kérdése. Szabályé.
Kiegészítés: az a számtech cég, aki képes a telephelyén kézi számlát kiállítani, megköveztessék! Mit hirdetjük mi a digitális forradalmat, ha még egy gagyi számlázóprogramot sem tudunk csatasorba állítani? Ugyanez igaz a kiemelőfilccel-számológéppel, nyomtatott árlistán kiadott árajánlatokra. Broáf! -
SeF
tag
Helló! Egy kicsit kekeckednék. Igaz, amit leírtál, de egy kicsit pontatlan. Foglalót Te soha az életben vissza nem kapsz, azt amikor fizetsz levonják.(Viszont, ha nem kell a cucc akkor a foglaló 2-szeresét köteles vagy kifizetni!)Ha előleget fizetsz, azt visszaadják a jobb helyeken, ha lemondod a rendelést (bár nem kötelesek). Fontos, hogy számlát kérj! ezen ugyanis van hivatalos pecsét stb. (már ahol nem lusták rástemplizni), a blokkra ráfoghatják, hogy hamis. Csak enyit szerettem volna helyesbíteni. Bye!
-
BobMaster
senior tag
Elfelejtettem leírni: a kiadási pénztárbizonylatból nekünk nem jár példány.
Szóval elszállt az ASUS. Ebben az esetben megfogjuk a gépet és becipeljük. Erre azért van szükség, hogy demonstrálni tudjuk a tragédiát. Az eladó egy-két trükköt bedob a tarsolyából, és tudomásul veszi, hogy a dolog menthetetlen. Ekkor kérni fogja tőlünk az eredeti csomagolást, amibe beleértendő a doboz, a driver-CD, a leírás, stb. Ugye elolvastad a garanciajegyen, hogy a garancia csak ezek együttes megléte esetén érvényesíthető, és jól átnézted a csomagolást??? Ezek után a szakember kibontja az alaplapot, és mond egy időpontot, hogy mikorra várható cseredarab. Ez azért fontos, mert a garanciális ügyintézéssel eltöltött idővel a mi garanciális időnk meghosszabodik. Ha helyben cseréli raktárról, akkor az idő nem, de a szériaszám mindenképpen változik. Ha javítani nem is tudják, kötelesek kicserélni, ha a hiba bejelentésétől számított 15 napon belül, vagy ha kölcsöndarabot kapunk, 30 napon belül nem jutottak eredményre. Tehát akkor tutira lesz egy gyári zsír alaplapunk.
Ha így csináljátok, a Fogyasztóvédelemmel is lehet fenyegetőzni, sumákolás esetén.
Most már nem írok többet, esetleg annyit, hogy én így kereskedek :)
Akit mélyebben érdkel a téma, a fogyasztók jogait és kötelességeit a 117/1991. (IX.10) Kormányrendelet tartalmazza. -
BobMaster
senior tag
Halihó!
Ha a baj megtörtént és a termék garanciális, könnyű a dolgunk. Bár lehet, hogy ellenállásba ütközünk.
Az alábbiakban megpróbálom összefoglalni, hogy mire figyeljünk a vásárlásnál.
Mielőtt bármit megvennénk, próbáljuk meg körüljárni a témát. Érdeklődjünk róla a haveroknál, szakmai fórumokon (a prohardvernél sokkal messzebb ne fusson senki :) ), keressünk róla cikket, nézzük meg, mit kell tartalmaznia a csomagolásnak, hogy hány év gari jár mellé, stb.
Ezután szemeljük ki azt a boltot, aki azt állítja magáról, hogy "van neki", esetleg, hogy "be tudja szerezni". Magasan kigyúrt ismereteinkkel essünk neki az első eladónak. Ha hívja a kollegáját, mert hogy "az ért hozzá" még ne essünk pánikba. Ha már a harmadik emberrel kellene beszélni róla, forduljunk meg, jöjjünk ki, mert lehet, hogy a legolcsóbbak a környéken de segítséget innen nem kaphatunk, az általunk favorizált témában az ügy érdekében használhatatlanok.
Tegyük fel, hogy megvan a kiszemelt bolt, az eladó naprakész információkból, szinte csípőből dobálja a választ, esetleg pimaszul visszakérdez. Megengedhető, ha kér néha egy pillanat szünetet, hogy pontosítsa a számadatokat, a precízség nekünk csak jól jön.
Teccik nekünk a bolt, nem horror árakon dolgoznak és nem nézik egyből hülyének az embert. Na most ezek után, lehet, hogy egy kicsit drágábban, de olyan helyről szerezzük be a cuccost, ahol van szellemi támogatás is.
Tegyük fel, hogy rendeltünk (mivel raktáron nem tartanak, és ez érthető nagy értékű, nehezen beszerezhető, vagy speciális dolgoknál) egy ASUS A7V266-E-t xx.xxx összegért. Ragaszkodjunk a foglaló fizetéséhez!!! Ezáltal kötelesek az előre kialkudott áron adni a cuccost. És jó nekik, mert tudják, hogy biztos bemegyünk érte. Ezt a pénzt, ami az esetek többségében a vételár minimum 10%-a, amit egy bevételi pénztárbizonylaton vesznek át tőlünk, amin a következő szövegnek kell lennie: "Foglaló fizetése ASUS A7V266-E alaplap vásárlására, bruttó xx.xxx Ft értékben", befizető neve, (Kisseknek és Kovácsoknak címe is legyen), és a foglalóként befizettett összeg. Fontos!!! Nem előleg, hanem foglaló! A termék lehető legrészletesebben legyen megnevesítve, és mindenképp legyen konkretizálva, hogy mi az ára. Ezt a bizonylatot alul mi is aláírjuk, a második, zöld példányát kapjuk meg, amin a "Nyugta" felirat olvasható. Őrízzük meg gondosan!
Megjött a cucc, röpke egy hét alatt, és mi vígan futunk be érte a boltba. Megfogjuk az áhított dobozt, és nem túl hevesen, de átnézzük a tartalmát. Ha valami nem tetszik, kérdezzünk rá!
Utána vegyük elő a féltve őrzött Bevételi pénztárbizonylatot, és adjuk az eladónak, aki kiállít egy kiadási pénztárbizonylatot, amin a következőket olvashatjuk: "foglaló visszafizetése ABCDEF sz. bev. p. biz. alapján" összeg eggyezik, a kinek mellett minket írtak. Eddig tökjó. Tehát mi a foglaló összegével kevesebbet fizetünk most ki, viszont a számla a teljes összegről szól.
Vásárláskor számlát, de minimum blokkot kérjünk, továbbá legyen egy olyan garanciajegy a kezünkben, amin fel van tüntetve a vásárolt termék pontos!!! tipusa, az egyedi szériaszáma és a jótállás időtartama. Ezen a levélen egyébként a törvényekből idézgetve megtaláljuk a garancia érvényesítésének lehetőségeit, feltételeit. Ez minden esetben követeljük meg. Ne higyünk a "emlékezni fogunk rá, hogy ma és itt vetted..." szövegeknek. Én pl arra sem emlékszem, hogy szombaton mit ebédeltem.
Megtörtént a baj, az ASUS sűrű füstöt eregetve elszállt. Igazából ez ellen úgy a legjobb védekezni, hogy a kívánságlistára felveszed a "nálunk vásárolt hardvereket ingyen beépítjük" szlogent. Ezzel bizonyos élménydózistól fosztod meg magad, viszont nem kenhetik a hajadra a nem szakszerű beépítést.
Pill, folyt köv, csak elmegyek sörért...
Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Házimozi belépő szinten
- EAFC 25
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Plus 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest