Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Acheron

    őstag

    válasz oriic #809 üzenetére

    A síktükrök képalkotása nem különösebben bonyolult fizikai törvényszerűségeken alapszik, egy olyan célprogramban (játékban), ami arra épül, hogy a környezetet mindig a véletlenszerűen mozgó játékos perspektívájából mutassa be, nem feltétlenül kellene megoldhatatlan feladatnak lennie egy tükörkép leképzésének. A tükör eleve mindig egy szeletét mutatja a visszaverődő képnek - a tükör "fizikai mérete" adta kereteken belül (virtuális világban azért nem könnyű ezeket a dimenziókat megfogni), tehát nem kell benne a teljes teret leképezni, másrészt a helyén éppúgy létre kell hozni egy képet, ugyanazzal a felbontással és utófeldolgozási effektussal együtt, ha ott van, ha nincs (vagyis annak a térnek a képpel való kitöltéséhez erőforrás mindenképp kell).
    De ha még úgy elfogadjuk, hogy ez egy programozót próbáló, rendkívül nehéz feladat, akkor adódik a kérdés, hogy egy eye-candy játék tervezése során minek rak be a tervező egy tükröt, ha azt csak űbergagyi, tükörkép nélküli kivitelben tudja megoldani? Az egyszeri játékos számára egy feltűnés nélküli normál fa szekrényajtó éppúgy megfelelt volna, mint ez a tükrös csoda - és talán a mai napig a tudatlanság jótékony fátyla fedné a virtuális tükrök eme hiányosságait. :D

Új hozzászólás Aktív témák