Új hozzászólás Aktív témák
-
voyi
aktív tag
Vatikános pályánál 61-65% procihasználat az I9 13900HX-nél azért nem egyszerű. Más játék tökéletesen fut, csak itt van a gond. Laptopos RTX4080 a videokártya. Ennyire pocsék lenne az optimalizáció ennél a játéknál? Az elején teljesen még oké volt, maxon ment a GPU proci pedig 20-30%-on.
-
Lord Myn
senior tag
Egyébként a Metro Exodus Enhanced Edition az nem olyan játék volt, ami szintén megkövetelte a HW RT-s kártya meglétét? Ha igen, akkor mégsem az Indy az első (bár tény, hogy az Exodus EE egy Remaster és akkor fel lehetne sorolni még a Portal RTX-et vagy a Quake 2 RTX-et is, de nem tudom, hogy ezek elindultak-e szoftveres RT-vel vagy sem).
-
podtibi
senior tag
Erre csak azt tudom írni hogy: Nincsenek határok,tehát ez a véleményem, hogy csak ha te magad szabod meg azokat. Akkor is ha szabályok szabályozzák a szabadságodat.
Csak az van tisztában az igényeivel, aki abbahagyja. Felnőtt ember határokat szab magának és nem hagyja hogy a fejlődés elbutítsa. Mert ugyebár a folyamatos információ elveheti az öntudatodat. -
hapakj
őstag
Egyébként abszolút jogos a vélemény, s tényleg rengeteg jó játék van, ami régebbi hw-en is kiválóan fut.
Viszont hogyha valaki most épít / bővít gépet, akkor érdemes legalább 12GB VRAM kártyában gondolkodnia, ha nem akar gyorsan korlátokba ütközni. Persze ha tisztába van az igényeivel és hogy mivel szeretne játszani akkor mindenki abba fektet amibe akar
-
podtibi
senior tag
Nem állt szándékomban megmondani ki mivel játsszon. Leginkább vélemény akar lenni. A felnőtt ember szerintem pont hogy ismeri a saját határait és nem azt csinálja amit akar, hanem amit ameddig szabad az élete során. Abban nincs semmi felnőttes ha élete végéig játszik. Pont hogy az a gyerekes amikor az ember nem ismeri/veszi figyelembe a saját határait. Márpedig ott veszed észre hogy hol vannak a határok, amikor is valamit abbahagysz. Egy gyerek mindig többet és újat akar, de a felnőtt ember tudja hol vagy épp mikor hagyja abba.
Nincs itt probléma. A véleményemet szándékoztam leírni.
-
hapakj
őstag
Ez nem változtat azon a tényen, miszerint azért mert újabb játékok több vramot igényelnek, majd pont ezzel akarna játszani az ember. Csak azt ne mond hogy nincs elég játék és pont a legújabbal kellene bárkinek is játszania.
- én ilyet soha nem mondtamEgy 1060/rx580 teljesen elég ahhoz hogy az ember jól érezze magát. Ehhez nem kellenek jobb és jobb kártyák, hogy aztán ráeszmélj mennyi játék anélkül is (ki)játszható, miközben örülsz ha egyáltalán van szabadidőd rá.
- ez elég szubjektívMi az hogy ha te ezzel akarsz játszani? Tán az óvodában vagyunk?
- épp az hogy felnőtt ember és azt csinál amit akar. Ha az új játék érdekli és megengedheti magának, akkor nyugodtan bővítheti a gépét megfelelőre. S mi az egyáltalán, hogy te megakarod másoknak mondani mivel játszanak. Tán az óvodában vagyunk?Attól hogy léteznek több gigás kártyák, meg olyan játékok amik kihasználják, nyugodtan maradhatsz a régebbi címek mellett, hisz épp te mondtad bőven van választék. Hol itt a probléma akkor?
-
podtibi
senior tag
Ez nem változtat azon a tényen, miszerint azért mert újabb játékok több vramot igényelnek, majd pont ezzel akarna játszani az ember. Csak azt ne mond hogy nincs elég játék és pont a legújabbal kellene bárkinek is játszania. Ha nagyon akarom találok hasonlót, nem ugyanolyat, de hasonlót ami ugyanannyira kielégítheti játékban töltött szórakozásomat. Pont hogy arra kellene feleszmélni hogy teljesen felesleges új játékokba kezdeni, ha a régebbiekkel nem is játszottál. Egyedül a multi játékoknak van értelmük, de ott is az a path helyzet, hogy minél több van, annál biztosabb hogy nagy részéhez hozzá se nyúlsz már.
Egy 1060/rx580 teljesen elég ahhoz hogy az ember jól érezze magát. Ehhez nem kellenek jobb és jobb kártyák, hogy aztán ráeszmélj mennyi játék anélkül is (ki)játszható, miközben örülsz ha egyáltalán van szabadidőd rá. Értem én hogy afelé tartunk, miszerint a 12gb vramot kényszerítik ránk, de ettől még kevesebbel is bármikor jól szórakozhatunk.
Mi az hogy ha te ezzel akarsz játszani? Tán az óvodában vagyunk? Már rég nem arról van szó hogy mivel akarunk játszani, hanem hogy mivel tudunk. Az hogy mára már a játékosok egy része halad a kórral, nem jelenti azt hogy a megjelenésen kívül bármi újat kapnának. Én magam sokszor azt se tudom melyik játékba kezdjek bele, mivel annyi lehetőség van már. Jó lenne vissza menni a dos korszakába, de ott van a minecraft is, vagy esetleg a fallout 4,bg3. Most leginkább a bf5 van terítéken. -
hapakj
őstag
S ennek mi köze, ahhoz, hogy manapság milyen videókártyát lenne érdemes venni? Azért ha most invesztálnék hw-be nem úgy állnék hozzá, hogy biztos van régebbi játék, amivel majd lehet rajta játszani. Tehát elköltök sok pénzt, s utána még a gép képességei határozza meg, hogy mire használhatom vagy sem. Hát ez elég no-go.
Másrészt s ha én pont ezzel a játékkal akarok játszani? Akkor hiába van sok más játék, egyszerűen az nem megoldás.
Azért ne tegyünk, úgy hogy egy 12-16GB-s kártya az kiugróan magas kiadás lenne. (akár még egy 8GB-shez képest is) A GPU teljesítménye alapján sokkal inkább elszállnak az árak.
S igazából ez a játék egészen baráti olyan szempontból, hogy nem a GPU teljesítmény a bottleneck, hanem a VRAM mennyiség
-
podtibi
senior tag
Szerintem van annyi játék, hogy még az újba is kár belekezdeni. Pont hogy a 8gb is bőven elég, ugyanis nem a legújabb játékokon múlik hogy játszani fogsz, hanem az időn. Az hogy mostanság már nagyobb igényű játékokat adnak ki, nem azt jelenti hogy pont azokkal kell játszanod a szórakozásod érdekében. Fene tudja hány játék van amivel még te se játszottál,ami pont hogy nem új és csak annyi az akadálya hogy nem tudsz róla vagy bele se kezdtél.
-
hapakj
őstag
Most megnézve pár videót tényleg leginkább a 8GB VRAM-mal van a gond. Ott csúnya pop upok vannak, ezt azért lehetett volna valahogy kezelni.
De ha le van véve a Texture Pool, meg a Shadowmap is Low-ra, akkor meg többi beállítást High-ra tekerve is vagy 80FPS-sel megy egy 4060-ason.
Az a gáz, ha valaki az overall qualityt állítja akkor az összes beállítást letekeri Low-ra. Ez így nem az igazi. Illene a fejlesztők részéről a 8GB-s kártyák kezelést már jobban megoldani, de látszik, hogy az RT meg a számítási teljesítmény igény az nem vészes.
-
nimfas
addikt
Hát nem tudom, nekem egy 14700-on 4070Ti-al FHD-ban simán megy Ultra beállítások mellett.
-
shotika
őstag
Nekem alapból low-ra rakta a Texture poolt és a shadow-ot, a többit pedig én húztam fel maxra. Így nyílt tereken 100+ fps, belső részeken fixen tartja a 144-et, FUlld HD-ban, DLSS quality-n.
Nagyon aggódtam a teljesítmény (és a bele erőszakolt RTX) miatt, de nagyon jó munkát végeztek. Se szaggatás, se stuttering - így kell optimalizálni egy játékot.
-
hapakj
őstag
jah, az idTech 7 nagyon szépen terheli a processzort, egy developer interviewban (most hirtelen nem találom a videót) nagyon büszkék voltak arra, hogy az egészet megvalósították egy task graph rendszerben és nincs is olyanjuk, hogy main thread vagy ilyenek. lényegében akárhány magra tud skálázódni, ha van elég feladat.
Oh, most találtam meg, hogy ez még a wiki oldalon is meg van említve [link]
-
worxland
addikt
Jelentem, 3080 (10 GB VRAM), 4K, Supreme (Texture pool levéve High-ra, Shadow quality levéve Mediumra és Decal distance levéve Mediumra - ezek nélkül nyafog, hogy kevés a VRAM), fix 60 fps-sel megy. DLSS nélkül.
Ja, és tekeri mind a 32 szálat a prociban, nem csak 2-3 magot, mint sok játék.
Egyelőre tetszik. -
Sonja
nagyúr
Igen, az a 12GB-os verzió. Rákérdeztem email-ben a tesztelőnél, itt a válasza.
"We used the 12GB version. I’ve seen reports that the 10GB version faces VRAM issues, but with 12GB we didn’t really see any issue. That is in our benchmark scene. Other areas may require more VRAM."
-
Nagynozi
aktív tag
Kinn van a Digital Foundry-nak az Xbox Series X/S elemzése és csak 60 fps mód van RT Global Illumination-nel. Series X-en 1800p-ben fut 60 fps-sel (dinamikus felbontás, de nagyrészt tartja), illetve Series S-en 960p-1080p körül szintén 60 fps-sel megy a játék, persze lejjebb vett RTGI-jal, de nem nélküle. Én azt mondom, ha ezt egy RDNA2 GPU-val meg tudták oldani, akkor az elmúlt 4 évben kijött Radeonok, illetve az elmúlt 6 évben megjelent GeForce RTX-ek vinni fogják a játékot még, ha tweakelni is kell a grafikán. Persze PC-re jön a Path Tracing, de gondolom nem lesz kötelező használni, ha 15 fps-re redukálja a teljesítményt, de mindenképp kíváncsi vagyok, hogy fog kinézni!
-
hapakj
őstag
Am azt VRAM használattal és textúra minőséggel kapcsolatban megjegyezném azt is, hogy Doom Eternalban és itt is igazából nem Texture Quality-t lehet állítani a beállításokban, hanem Texture Pool Size méretet. Ami persze összefügg, de nem teljesen ugyanaz.
Mert alacsony Texture pool size mellett is használhatja a legjobb minőségű textúrákat a közeli objektumokra, esetleg a távolabbiakon lesz alacsonyabb minőség használva, illetve a kis Pool size jobban igénybe veszi a streaminget, ami magasabb CPU használatot jelenthet, illetve gyors mozgásnál lassabban streamelődnek be a magas részletességű textúrák.
De őszintén szólva én Doom Eternalban nem látok minőségi különbséget a low és az ultra nightmare beállítás között. Szóval szerintem simán elfér ez is 10 illetve 8GB-s kártyákon is.
-
Megnéztem a virágbolti verziót a 4070 superen hasít mint állat.
-
worxland
addikt
Megnéztem a trélert, de semmi nem volt benne, amitől lefostam volna a bokám.
Majd kap egy esélyt, ha hajlandó megmozdulni a 3080-on. -
hapakj
őstag
Szerintem teljesen rendbe van a perf potato hw-en is: [link]
-
-
hapakj
őstag
Rövidebb játékkészítési idő = nagyobb profit.
- Igen ez is benne van természetesen, de az emberek azt is hajlamosak elfelejteni mennyivel hatalmasabbak lettek a játékok, amelyeket a konzervatív optimalizációs eljárásokkal, mint a LOD levelek manuális előállítása, vagy a lighting baking egyre nehezebb megoldani. Illetve az hogy ez nem visz el munkaórákat, hanem kreatív oldalról tényleg mindig egyszerű bele lehet nyúlni a kontentbe az is sokat jelent. Ugye az Unreal 5.x featurerei leginkább erre feküdt rá.Nemhiába UE 5-el kezdett el dőlni ez sok fotorealisztikus, hú de menő techdemo. Mert kb sokkal kevesebb munka vele összerakni.
-
Feri7619
tag
Mit várt a nagyérdemű? Előbb utóbb minden játék RT köteles lesz, mert egy csomó munkától megkíméli a játékkészítőket!
Nem kell hamis tükröződéseket beleégetni a jelenetekbe, és hogy ne legyen unalmas, ráadásul mindent vagy 6-8-10 féle szögből. A tükör pl az volt nemrégebbi játékokban, ami nem RT volt, vagy az RT-t megelőző időkben, hogy ha belenéztél mondjuk egy "tükörbe" a karakterrel, az tulajdonképp egy "ajtó" volt, és a szoba, és a karakter is meg volt duplázva! Az "ajtón" túl, tükörképben elhelyezve a szoba, amiben voltál, és tulajdonképp azt nézted. Így kellett trükközni, hogy legyen pl. tükröződési effekt. Ilyennel nem kell foglalkozni többé az RT köteles játékokban. Nem kell tükröződéseket, fénytörési effekteket előre lerenderelni, és beleégetni az adott jelenetbe, vagy kínlódni lágy árnyékokkal, vagy hogy fény hatására emulált mozgó árnyék legyen. Szóval előbb utóbb váltani kell, mint régen anno a Voodoo1 3D kártyák korszakában, hogy elég a 16 bit színmélységű játék render, vagy mégis csak legyen 24 vagy 32 bit, mert biza amikor 4MB volt a VGA memóriája, ez is számított, ráadásul lassította az fps-t is. Mégis ma már 24 és 32 bit a játék render, függetlenül attól, hogy a kijelződ mit tud. Erre azok nem emlékezhetnek, akik nem éltek akkor. /1998körül/ Ez is pont olyan korszak az RT-vel! Minek az RT? Mondják sokan, na de ez a jövő, egyszerűen elkerülhetetlen! A 2D-s sík játékok, persze nem leszenek azok, de a 3D, egyre több, majd végül mind, mert egyszerűen szebb, és élethűbb, ráadásul egy csomó melót levesz a játékkészítők válláról, amit a videokártya real time lerenderel. Kevesebb munkaidő = nagyobb profit. Egyszerű a képlet, ennyi! Az árnyék úgy változik, ahogy a fényforrás, és szép lágy az árnyék, nem éles, valótlan! Van valós reflect, és refract, van szórt fény. Mondom ezt úgy, hogy sok év 3D Studio max, 3D Maya és Blender tapasztalatom van, bár már nem 3D-zek jó ideje, de mint ex szakmabéli, tudom, hogy ez a jövő, és előbb utóbb, minden 3D játéknál, elvárt követelmény lesz, mint a DX 12-es játékoknál, hiába próbálunk egy DX 8-as kártyával játszani! Ahogy nő az emulált foton sugarak mennyisége a jelenetben, játékokban, annál szebb és élethűbb is lesz a játék az RT-s játék! Most hiába mondják, hogy kikapcsolt RT-vel szebb. Nem! Csak világosabb, mert a bevilágítás mindenen felületen áthatol, nem vet árnyékot, a fal és tárgyak nem szórják a fényt a felületükről, csak ahová beleégetik a textúrákba, előre lerenderelve a stúdióban! Ezzel igen sok munkát fektetve bele, hogy neked, ne kelljen RT kártyát venni, de ez változni fog! Az Unreal engine 5.5 pl nagyon élethű már, és még csak az elején járunk, mármint, az RT korszaknak! Igen, kikapcsolható az RT, de el fog múlni ez a korszak is, és természetes lesz, hogy van RT! Most nyílt meg egy új dimenzió... Ennek vagyunk szemtanúi a játékokban! -
hapakj
őstag
S igazából kb a legrégibb és kb leggyengébb RT kártya a követelmény. Ismerve a Machine Games meg az idTech munkáját nem hiszem, hogy gond lesz a teljesítménnyel.
Itt sokaknak az a probléma, hogy kötelezővé tettek egy már 6 éves hw-es feature-t. Szerintem az emberek kissé elkényelmesedtek attól, mennyire jól sikerült a Geforce 10 széria.
-
JasL
őstag
Tesla elektromos autót kezd gyártani... mindenki kiakad. Windows 3D VGA kártyát kér a működéséhez... mindenki kiakad. Sugárkövetést kér a játék... mindenki kiakad. A változás ismétlődő, ahogy az emberek reakciója is. Aztán mégis van Tesla eladás, Windows eladás, és van egy olyan sejtésem, hogy Indiana Jones-ból is lesz jó sok eladás.
-
janos666
nagyúr
Abu85 - Egyszer kérdeztem már egy másik hír alatt, de nem láttam választ:
A jelenlegi GPU-kban a RayTrace egységek használata nem fut ugyanabba a problémába, mint a Tensor egységeké, vagyis hogy kiesik a közös GPU regiszterrel az egész "szalag", ami így akkor mást már nem képes számolni, csak RT-t (vagy Tensor-t, de nem más shader-t)? (Ezt most gyártófüggetlenül kérdezem az utóbbi 1-2 generációra nézve.) -
Skyhunter
őstag
válasz
Kalacskepu #20 üzenetére
Igazat adok, megszámolhatatlanul sokszor játszottam végig, a sztori jó, a bunyó remek, a kis "titkos" műkincsek gyűjtögetése izgalmas. Az uccsó előtti pályán, a fúrós-ugrálós rész néha (rém) álmomban felsejlik...
-
tibaimp
nagyúr
Jó lesz ez!
-
podtibi
senior tag
A legújabb wolfeinstein től semmivel sem jobb, szóval érdekesek ezek a gépigények. Kíváncsi lennék hogy a külső nézet milyen jól futna.
-
Bárki bármit mond, az Emperor's Tomb-ot semmi nem fogja felülmúlni.
-
GodGamer5
addikt
Helyes. Remélem szép is lesz, mert eddig nem dobtam hátast a látványtól.
-
Ehhez a grafikahoz kell rtx4090??? Vicc. Mintha egy rajzfilmet nezne az ember.
-
hapakj
őstag
hát egy két részletet emelté ki, amivel igazából nem is értem mi a probléma vagy főleg animációt és fizikát érintőket. Utóbbit én se értem miért lett általános dolog hanyagolni.
Amúgy szerintem jó animációval nagyon fel lehet dobni a kevésbé jó grafikát, pl ezeket a cinematicokat szerintem abszolút a jó minőségű animáció dobta föl: [link] [link]
Vannak szarul optimalizált játékok tény, bár én inkább azt tapasztalom, hogy sok éves VGA-kkal is még bőven el lehet manapság lenni, míg 10 éve egyáltalán nem ez volt a helyzet.
Nem gondolnám hogy kevesebb munkát fektetnének a játékokba, sőt. Minden sokkal nagyobb és komplexebb lett.
-
Ribi
nagyúr
0:45-nél amikor a piros ruhás lépdel állítsd meg.
Vannak egész jó részek, de a csávó ruhája szánalom, az árnyékok szánalom, azon 0 sugárkövetés van az biztos. Szökökút víz szánalom, jobbra ácsorgó csávók kinézete szánalom, jobbfenti ablakok és fal textúra szánalom, stb stb. De a többinél is karakterek mozgása szánalom, arcmimika 0. Ahogy ez a demo kinéz az nem jó.Nem, ez azt jelzi, hogy egyre kevesebb munkát fektetnek a játékokba, egyre kevesebb optimalizálás megy.
-
hapakj
őstag
Kérlek mutass egy PS3 / XBox 360 játékot ami így néz ki
Sajnos egyre töb játék jön ki úgy, hogy a low és ultra között alig van némi különbség látványban és FPSben is.
- s ez miért baj? Ez annak a következménye hogy már marhára reális a megjelenítés. Minden minimális minőségjavulásért marha sokat kell melózni s nagyon meg is ugrik az erőforrás igény. Várható volt, hogy lelassul a fejlődés
Ráadásul a megnövekedett grafikai minőség miatt a kontent készítés is egyre több erőforrást emészt fel. Ezért is célozta az UE5 a featurejeivel a kontent generálás és felhasználás megkönnyítését. -
hapakj
őstag
hja, hát lényegében tényleg csak a high end kártyák azok közül amik nem tudnak RT-t. Ezek elengedése ma már nem gondolnám, hogy hatalmas érvágás.
Szerintem sokat segítene az engine fejlesztésnek, ha az olyan megoldásokra mint RT meg Mesh Shading core featureként lehetne építkezni. Nem pedig csak annyi lenne, hogy ha bekapcsolja az ember beállításokban megjelenik pár tükrözödő tócsa amitől leesik a teljesítmény, mert sokkal ügyesebben is fel lehetne ezeket használni.
Pl engine kódban láttam, hogy GI egyik szakasza le volt implementálva raszterizációval és raytrace-el is, s bármi nemű felhasználó kontrol nélkül ha a RT jelent volt, akkor azzal számolta, mert egyszerűen gyorsabb volt.
-
Ribi
nagyúr
Megkövetelik a sugárkövetést, de a játék többi része olyan mint valami 2 generációval ezelőtti konzol szökevény. Bakker ezek hülyék.
Sajnos egyre töb játék jön ki úgy, hogy a low és ultra között alig van némi különbség látványban és FPSben is. Minimum energiabefektetés, maximum lehúzás. -
ripla
addikt
Ahogy nézem, ez sem lesz az optimalizáltság non plus ultrája.
-
ViZion
félisten
Ezzel nem lőtték bokán magukat?
-
hapakj
őstag
Neeeeee! Öregszik az 1080Ti-om :'(
Pedig az is tud ray tracinget! Nem baj, majd írok egy Vulkan layert ami átvágja a játékot és hagyja elindulni
-
janos666
nagyúr
Én is vizionáltam ezt a napot, mikor annak idején RTX2060-at vettem, hogy egyszer még olyasmi lehet ez, hogy elindul egy játék, vagy sem. Bár arra is számítottam, hogy addigra=mostanra már újabb és erősebb VGA-m lesz, de még az sem fog vele megbírkózni tisztességes sebességgel nagy felbontásban.
Szerencsére nem érdekel túlzottan Indi, de lehet, hogy érdekességképp belenézek majd.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- További aktív témák...
- Gainward RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Videokártya!
- Palit Infinity RTX 5070 12GB GDDR7
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- ASUS Radeon RX 6800 TUF GAMING OC 16GB használt videokártya számlával és garanciával eladó!
- RX 6650 XT 8GB Core Gaming 3 év Alza garancia.
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged