-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
madrac
senior tag
válasz
kgyurma
#5448
üzenetére
Nem nagyon értettem ezt. Már megtörtént a tranzakció Curve -> Revolut -> Trading 212 irányába és felhasználásra került. Nem tudom mit jelent ez a GBIT. Pont azért használtam a Curve-t mert egyből dollárt raktam Revolut-ra, és nem Revolut-ban váltottam át, mert már ugye ott is erősen limitáltak mindent, ezért én hülye inkább Curve-el váltottam.
(#5449) Oliverda: nem először használtam Curve-t, eddig nem volt vele gond. Valahogy nem számítottam arra, hogy az appban feltüntetett limiteken kívül van még más limit is ami ekkora plusz költséggel jár és figyelni kell rá, amire nem is hívják fel a figyelmet a tranzakció előtt.
-
tindisco
csendes tag
Sziasztok, tegnap válaszolt az ügyfélszolgálat, hogy most már hozzá tudom adni a Revolut kártyát, és sikerült is. Próbáljátok meg, gondolom nektek is menni fog.
Megtudjátok mondani, hogy az alkalmazásban magyar forint kártyáról fizetett és a Curve által EUR-ba átváltott összeget szeretném back in time funkcióval a Revolut kártyáról kiegyenlíteni, akkor a tranzakció napján lévő EUR-HUF árfolyamot nézik, vagy a back in time napján lévő árfolyamot? (A Curve alatt a Revolut EUR-ra van állítva)
Nem találok sehol erre vonatkozó leírást. -
szuladam
aktív tag
Azért a supportot kérdezd meg biztos, ami biztos alapon. De szerintem ez a legjobb esetben azt jelenti, amit írtál, DE az ATM-ek felszámolhatnak költséget a felvételre.
Ez nem tudom biztosan, de szerintem a legtöbb hazai ATM tuti költségbe ver, ha nem a saját kártyáját dugod be
-
kinghaxor
aktív tag
Sziasztok. Nagy nehezen mindent sikerült megoldani, igaz eddig mindenért a supportnak kellett írnom, hogy működjenek a dolgok, de sikerült. Tegnap megszüntettem a számlámat és ezért szerettem volna törölni curve alól, de persze ez sem működik. Azt írja, hogy hiba próbáljam meg később. Persze később se működik. Az új CIB bankos számlámat sikerült kétszer hozzá adni mert először amikor megadtam a kártya adatokat akkor nem jelent meg semmi curve-ben. Így megpróbáltam még egyszer és reggelre megjelent kétszer ugyan az a kártya. Persze mindegyik unverified. Annyit tudtam tenni, hogy az egyiket sikerült aktívvá tenni, megjött hozzá a kód így most az már rendesen bent van curve alatt. A másikat viszont szintén nem tudom törölni mert ugyan úgy hibát ír a törlésnél mint a régi már megszűnt számlám esetében. Szóval ha jól gondolom megint csak azt tudom tenni, hogy írok a supportnak ugye?
Bocsánat nem válasz lett volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Háztartási gépek
- Kuponkunyeráló
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Arch Linux
- Fujifilm X
- Házimozi belépő szinten
- Elon Musk billiomos lesz, ha kitör a gépek forradalma
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Arc Raiders
- Nagyon nem szokványos módon ment tönkre egy ASML gép Kínában…
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


A július eleje óta történt deviza árfolyam mozgás miatt még jobban is jártam

pictigjis
