-
Fototrend
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
coolmpi
aktív tag
Vártam már nagyon, hogy hozzánk is bekössék a Digi LAN-t. (szüleimnél a XV. kerületben már van, és nagyon-nagyon jóóóó )
Mindenféle szórólap nélkül egyszercsak tegnap jöttek, és a teljes lépcsőházat bekábelezték (IV. kerület Káposztásmegyer)
Az ár érték aránnyal nagyon meg lennék elégedve, de ami a cégen belül zajlik, azt kommunikációnak nem lehet nevezni...
Felhívom őket, hogy mi újság, amikorra lesz szolgáltatás. Az első ügyfélszolgálatos nem is tudta, hogy valaha lesz a IV. kerületben... A második már helyeselt, hogy ha már kötik a házat, akkogy 1-2 hónap.
Nah most a környéken a földben még nem végeztek semmilyen munkát, lehet hogy az csak most fog valamikor történni? (ügyfélszolgálat természetesen semmilyen felvilágosítást nem tudott adni... Nem értem, hogy miért nem lehet az ügyfélszolgálatra leküldeni a fejlesztési tervet... V. nincs is nekik? (Ezt nehez tudom elképzelni...))
Egy kicsit olyan érzésem volt, mint amikor vak vezet világtalant... Nah mind1, a szakszerű tájékoztatást követem: "Amint elérhető lesz, tájékoztatni fognak róla, fel fog keresni egy üzletkötő...)
Vicces mindenesetre...
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #536 üzenetére
Azért nem fű-fa számára, de lefogadom, hogy a upc már tudja, hogy mikor lesz itt Digi...
Az lenne a logikus lépés, ha előszerződést kötnének, már most kampányolnának, hogy nehogy valaki meghosszabbítsa a hűséget a jelenlegi szolgáltatónál... És akkor nem nézné mindenki teljesen hülyének az ügyfélszolgálatot, és nem ébredne több száz emberben az az érzés, hogy azt se tudják mit csinálnak...
Jómagam is a telekommunikációban dolgozok, és van rálátásom már a stratégiai döntésekre is, és az ügyfélkezelésre... Ez szerintem nem jó üzletpolitika. Ez sajnos az Emktv-től megmaradt mentalitás... (azok se tudták soha, hogy mi fog történni) Még 2000 előtt, 1,5 évig találgatott az összes emktv-s ügyfélszolgálat, hogy a XV. kerületben mikor lesz net bekötve a TV mellé. (ebben az időben még 384-es ADSL is csak néhány helyen volt beköthető, tehát nem a versenyhelyzet, és a vérre menő harc miatt nem mondták el, hanem azért mert az egyik kéz nem tudta, hogy mit csinál a másik...)
Szerintem inkább most is ez a jellemző, és nem a szigorú üzletpolitika. (de ha jön egy Digis belső ember szívesen venném az ő véleményét )
A T-Comnál is csak azért nem tudja az ember, hogy mikor bővítenek 1-1 DSLAM-ot, mert akkora szervezet, hogy azt se tudják mit csinálnak, mindenki a saját kis részéért felel, a többi egyáltalán nem érdekli...
[ Szerkesztve ]
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #545 üzenetére
Látod, Kano is pl. ki van éhezve az infóra...
Amúgy még 2-3 nappal ezelőtt a UPC oldalát nézegettem, hogy a telefon-internet-tv mennyiből hozható ki 1-2 éves hűséggel. Még tavaly érdeklődtem Digiéknél, hogy mikor lesz káposztáson elérhetőség, és azt mondták nem tudnak semmit...
Mind1, nekem az a véleményem, hogy legalább egy megközelítő választ adhatnának...
-
coolmpi
aktív tag
A QoS-nek az a lényeg, amit leírtatok. Valóban lehet priorizálni, de ez egyáltalán nem a torrentezés miatt van, ezért teljesen felesleges ilyen router-t venni.
Ezt alapvetően arra találták ki, hogy:
Amikor böngészel, v. letöltesz limit nélkül, akkor a bizonyos igényeknél az internet teljes sávszélességét az adott kérésre használja fel a winfos. Amennyiben te VoIP-on telefonálsz (van erre fizetős rendszer is, de jellemzően a Skype v. az MSN amit földi halandó user ismer és használ) és rákattintasz egy képre, v. elkezdesz letölteni v. max sávszélességel torrentezel, akkor elkezd akadozni a beszéd. (ugyanez a helyzet az online játékokkal is)
Amelyik router tudja a QoS-t az ebben az esetben az említett progignak biztosít előnyt. (mivel ezek csak pár kb-ot foglalnak bőven lehet mellett bármit csinálni)
Van különböző QoS képesség. 10e forintos routerekben ez kb egyenlő a 0-val! Kb 50-100e forintos routereknél már kezd megfelelően működni a dolog, ahogy azt az ember elvárná...
Szóval szerintem neked nincs szükséged 10e forintos QoS-s routerre Nyugodtan vehetsz a nélkülit. Amúgy a maximális letöltési sebesség eléréséhez tényleg elég, ha a feltöltési sebességet a gyakorlati maximum 80%-ára korlátozod. (ami nem feltétlenül 8mbit)
-
coolmpi
aktív tag
Olyan nagy élet volt itt, erre írtam egy kisregényt, és mindenkiben megdermedt a szó
Ígérem többet ilyet nem teszek
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #612 üzenetére
Nem kellene politizálni, de amint lett vizitdíj, nem ült 5-10 mami a körzetinél, és amikor munka után 39 fokos lázzal mentem a dokihoz, érdekes rögtön bejutottam. Korábban mindig legalább 1 órát számoltam a háziorvosra... Mind1, megint mehetnek a mamik megbeszélgetni a mindennapi dolgaikat a dokihoz, hiszen ingyééé van, és ők már nagyon ráérnek.....
[ Szerkesztve ]
-
coolmpi
aktív tag
válasz Laca19 (a) #632 üzenetére
Nálatok hol? nálunk a IV. kerületben hasonló a helyzet, én nyár közepét kaptam iránymutatásul, de ezt is csak a szerelőktől, az üszi semmit nem tudott...
-
coolmpi
aktív tag
Hihetetlen, hogy csak a szerelőktől lehet infót szerezni...
Tegnap este lent kábeleztek, és kiderült, hogy az optikai kábel még nem ért ide, szóval kb. 2 hónapot mondott. (ezt miért nem tudhatja az ügyfélszolgálat...)
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #650 üzenetére
Ebben tévedsz. Az ügyfélszolgálat a mai világban, a mai vállalatoknál egyláltalán nem csak a meglévő szolgáltatásokról szól...
Van néhány Call Center ahol így gondolják, azokról meg is van a véleményem. Az ügyfélszolgálatnak pont arról kell szólnia, hogy megoldják a gondodat ha van, és akkor elégedettebb leszel a szolgáltatással, ergó tovább maradsz ott, bevételsz termelsz a cégnek.
A külső érdeklődő pedig a legfontosabb, mert minden cégnek az új ügyfelek hozzák a növekedést, az ügyfélmegtartás is fontos, de az mindig csak a 2. helyen szerepel. FŐLEG egy olyan cégnek, aki most akar sok-sok ügyfelet gyűjteni. Nem minden az ár, bár Magyarországon ez a döntő...
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #653 üzenetére
Már bocsánat azért sejtem, hogy mit beszélek, vezettem már 2 bejövő ügyfélszolgálatot, és most egy call centert, ahol van bejövő és kimenő hívás is!!
Sokkal költségesebb "reklám és egyéb infó kiadványok (szórólap, plakát, stb.)." ezekkel megtalálni a leendő ügyfelet. SOKKAL!
Szóval valamit is magára adó cég 100X több energiát fordít az ügyfél megszerzésére, mint a megtartásra. (új ügyfél szerzése nélkül nincs növekedés, és minden cég a növekedésre törekedik!)
Csak 1 példa: van egy olyan szolgáltató (név nélkül a "jóárasítók"...), ahol az IVR skill-based routingja úgy van/volt beállítva, hogy minden új érdeklődőt, az összes többi skill fölött priorizál, így sokkal hamarabb kerül operátorhoz az az ügyfél aki ezt a menüpontot választja, mint bármelyik meglévő ügyfeleknek szóló pontot...
Szóval kikért is van az ügyfélszolgálat?
(Amúgy valamennyire téves fordítás miatt alakult így, hiszen "in english" customer service, a customer az pedig vásárló és vevő is, nem csak ügyfél...)
[ Szerkesztve ]
-
coolmpi
aktív tag
válasz zsocaozd #662 üzenetére
Én egy pillanatig sem szídtam a Digi-t mint szolgáltatót. És türelmetlennek sem nevezném magam, ez egy egyszerű észrevétel volt, hogy lehetne jobban is csinálni.
Csak azt nem értem, ha a szerelő meg tudja mondani az információt, akkor az információs szolgálat (ügyfélszolgálat) miért nem?
Nem gondolom, hogy 2008-ban nevetséges lenne ezt elvárni egy cégtől. Szervezés kérdése, és még csak nem is stratégiai szinten, ez operatív folyamat. Úgy hívják kommunikáció a társosztályok között. Remélhetően valaki olvassa ezt digiéktől, és a jövőben odafigyelnek erre, a meglévő és leendő ügyfelek jobb kiszolgálása végett.
Ennyi. Szerintem fejezzük is be.
Más, hugomnál folyamatosan szarakodott a digi, kapcsolati időtúllépés miatt nem jöttek be az oldalak, néha ment néha nem. Kiderült, hogy a 8 éves micronet routerrel van a gond, így lecseréltük egy TP-Link routerre. Azzal tökéletesen működik, mindenkinek ajánlani tudom. Panel házban 1 fal mögött 2000-2200 kb/s-es sebességet tud produkálni, ami nem rossz 5900 ft-ért.
-
-
coolmpi
aktív tag
Ha látom őket újra szerzek infót. Bár ha most húzzák az optikát káposztás megyerre, akkor ott kb 50-100 10 v. 4 emeletes panel lakás van, szóval ha optimálisan akarnak működni, akkor itt bekötik az összes házat, ami nem 2 perc.
Amúgy szerintem legalább 4 emeletes lakóházakba mennek, de a 10 emeletes "betondzsungelek" a legjobb panelek ilyen szempontból a Diginek.
Szóval családi házba szerintem 1000%, hogy ilyet nem fognak vinni, túl drága.
-
coolmpi
aktív tag
Mostanában azt figyelem, hogy bármit töltök le torrentről, ha van digis a seederek között, akkor simán pár 100 kb-al tőle jön a többi jelentéktelen.
Az tuti, hogy a Digi feldobta a torrent "piacot"
-
coolmpi
aktív tag
Érdemes megnézni, hogy hány szál van engedélyezve, a túl sok és a túl kevés is baj lehet. (feltöltési szál)
Torrent azon rengeteg múlik, hogy hányan seedelik, és hogy ténylegesen mennyien szedik. (Ezt általában a torrent oldalon tudod ellenőrizni)
Hugomnál semmi extrát nem kellett állítani, de sokszor nála is lassan megy a feltöltés hiába, van meg minden teszt szerint a 10/10.
-
coolmpi
aktív tag
Hugoméknál smc routerrel osztotta a netet (ez is kb 4-5 éves jószág) és azt produkálta, hogy néha teljesen random jelleggel nem jött be 1-2 oldal. Néha nagyon lelassult érzetre, de minden teszt a maximumot hozta.
Direkt gépre kötve hibátlan volt mindig a net. Most lecseréltük TP-re, és hibátlan, folyamatosan 10/10-et tudja, és semmi gond vele.
Szóval a régebbi SMC-től saját tapasztalat miatt, óva intek mindenkit. (előtte 1mbit-es ADSL-t osztott, azzal nem volt ilyen gond)
-
coolmpi
aktív tag
Bár nem nekem írtad, azért megpróbálok segíteni. Digi LAN-ra most vettünk egy ilyen routert:
[link]Nagyon tutin megy vele. A 10/100-as elnevezés azt jelenti, hogy tudja mindkét "szabványt". Tehát tud 10 és 100 mbit-es hálózaton is működni. Ha minden eszköz támogatja a 100 mbit-et, akkor bőven fogja bírni a 20mbit-es netet max-al. (gondolom, p2 és p3-as gépeket nem nagyon kötnél rá, kb azokban az időkben volt még 10mbit-es hálókártya, de amúgy ez sem gond, csak az ilyen gépnél max 10mbitet tudna használni)
A wlan meg nagyon jó, és csak 1000-1500 ft-al drágább, és később v. akármikor jól jöhet
-
coolmpi
aktív tag
Valami ilyesmit is gépeltem A kolléga kérdéséből kiderült, hogy nem nagyon érti mit jelent a 10/100-as megfogalmazás, ebből gondoltam, hogy a reklamáció elkerülése végett, leírom, hogy egy tisztán 10 mbit-el működő hálókártyával ne várja, hogy 20mbit-el tud letölteni. (valszeg, a mostani gépében már gigabit-es integrált kártya van, így azzal tuti nincs gond, viszont ha van egy őskövület a lakásban (mivel routerre van szüksége így valószínű, hogy osztani fogja a netet) akkor az nem mind1 milyen. Ha p3-nál újabb a másik gép, és integrált a hálókártya, akkor nagy eséllyel 10/100-as, tehát menni fog neki a 20mbit...
Ennyi. De I_Am neked mindenbe bele kell kötnöd?
-
coolmpi
aktív tag
-
coolmpi
aktív tag
Szia!
Már húzzák a gerinc vezetéket a házunk előtt. A lépcsőház már be van kábelezve. Kb. 3x jött már szórólap április óta, hogy hamarosan.
Most felhívtam a XIII. kerületi üszit, és azt mondta a csaj, hogy legkorábban 2009 tavasz!?!?!
Létezik, hogy ennyit szenvednek még? (Ahogy kivettem a szavaidból neked több közöd van a Digihez, mint egy földi halandónak )
-
coolmpi
aktív tag
Tudnátok ajánlani egy jó routert 80/25-ös nethez, ami bírja ezt a sebességet.
Annyi feltétel kell még, hogy 300mbit-es wifivel rendelkezzen.
Előre is köszönöm,
CM
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok