Új hozzászólás Aktív témák
-
El Joe
tag
Üdv!
A tapasztaltabbakat kérdezném, hogy kezdő, szigorúan hobbista fotózás, videózás céljából egy használt Spark (több érzékelő, egy pár +apróság) vs az új Mini (jobb akku idő, nagyobb felbontás, ellenben kevesebb érzékelő)? -
El Joe
tag
Bár most már tudom, hogy valószínűleg a fotó/videó használathoz nekem igazán egy használt Air-re kell majd beruháznom, azért megvárom a Mini gyakorlati tesztjeit, hátha.... Lenne viszont egy láma kérdésem. A repülési adatokat (gps, térkép, magasság, stb.) rögzíti az app?
-
El Joe
tag
Kérdezem a videózó gurukat, Mac-re mit használtok editálni? Illetve egy "rookie" kérdés, volt már olyan a dji-nél, hogy később lecsorgott valami szoftveres fícsör a nagyobb tesóktól?
-
El Joe
tag
Ahogy elnézem, elég sokat kibír ez a kis.... mini
[ Szerkesztve ]
-
El Joe
tag
válasz Apicius #3612 üzenetére
Na, mint leendő drón vásárló (szintén vívódok mini vs. air) utánanéztem egy kicsit ennek az uniós szabályozásnak. A száraz jogi részekkel nem untatnálak titeket (két EU rendelet + végrehajtási utasítás), de azért van egy pár dolog amit rendbe kell tenni.
Egyrészt a tagállamoknak át kell venni a rendeletet, de a saját jogszabálykörnyezetükbe ettől el is térhetnek, sajnos csak a szigorúbb irányba.
A másik az, hogy 2020. júniusától kell alkalmazni, de a teljes átvételre 2021-ig ad határidőt az EU.
A minket legjobban érintő súly szerinti megközelítésben is van egy kis tévképzet. Az igaz, hogy a 250gr alatti drónok un. "Open" , játék kategóriába esnek, de én itt is regisztrációs kötelezettséget látok. Amennyiben a drón nem haladja meg a 250gr-t, de szenzorai segítségével alkalmas személyes adatok (itt jellemzően képmás, hang) rögzítésére úgy viszont átkerülnek a speciális kategóriába, ahol már további (adminisztrációs) előírásoknak kell megfelelni.
A repülési engedélyek a jövőben (reméljük) úgy lesznek meghatározva, hogy a kijelölt un. tiltott légtereken kívül (no-fly zones, amik eddig is voltak, de valószínűleg több is lesz), bizonyos feltételek mellett (magasság, a drón vizuális követése, nincs embertömeg, stb.) bárhol lehet majd reptetni.[ Szerkesztve ]
-
El Joe
tag
Nahh, csak beléptem a klubba egy air fmc-vel.
Reggel megyek érte, utána töltés, biztosítás, berepülés -
El Joe
tag
Na, megvolt az első reptetés. Először minden beállítva, különböző repülési módok kipróbálása (szerintem ez a drón hülye biztos), utána fotó-videó, minden műkszik, de .....
Az egyik aksinál nem enged felszállni. Azt írja ki, hogy: "cannot takeoff. Ensure the aircraft battery is properly connected".
Kipróbáltam mindent, amit lehetett, de nem jutottam semmire. Any idea?
-
El Joe
tag
Pénteken túrázni voltam a Mecsekben és hát nem bírtam magammal kiengedtem az Air-t egy kicsit (elvégre ezért vettem). Direkt nem mentem magasra a ködös havas időben, de egyszer 6 méterről alig tudta lecsalogatni. Egy helyben lebegett, de nem akart ereszkedni. Gondoltam az optikai érzékelőinek a köd+hó kombó nem volt elég kontrasztos, ezért alá rugdostam egy ülő párnát. Arra simán letette magát. Jól gondolkodtam???
Mi a helyzet a víz felett??? -
El Joe
tag
Szerintem ez már lerágott csont. A DJI már szoftveresen és hardveresen is meg akar felelni a légügyi hatóságok elvárásainak, ezért a "lazább" szabályozású ámerikai piacot is megkülönbözteti az eu-tól. Utána keresel elég sok infót találsz (lásd. még amerikai autók európai üzembe helyezése). No Offense!
-
El Joe
tag
válasz jozsi252 #4538 üzenetére
Én speciel kihagytam arról bizonyos létráról egy pár fokot. Zéró drónos, de régebbi repülős tapasztalat birtokában decemberben megleptem magam egy Air-rel. Kézikönyvet átnyálaztam vagy kétszer, azután beltérben egy kis bemelegítés, utána ki M0 mellé egy kietlen részre. Itt előszőr alap repülési gyakorlatok (fel/leszállás (kézbe), emelkedés, süllyedés, iskolakör, stb.), majd a fotós módok végigpróbálása. Már kb. 5x voltam kint, utoljára sport mód és "hagyszaladjon!"
Hozzáteszem most is van olyan, hogy a drón függ 10 méteren, én pedig olvasgatom a manuált. Csináltam check list-et felszállás előttire, víz feletti repülésre.
Ha jobb idő lesz és valaki megtisztelne azzal, hogy beavat a vészhelyzeti eljárásokba, azt megköszönném (madarakkal szemben gyakoroltam a sportmód+ azonnali leszállást ). -
El Joe
tag
válasz thomasvold #4631 üzenetére
Én használtam M5-tel, semmi bajom nem volt vele. Szép képet ad. Az más kérdés, hogy a tabletet már a méretei miatt vagyok lusta magammal vinni. Az SC biztos jó, de annak az árából inkább veszek még egy madarat és akkor géppárban repülhetnek
-
El Joe
tag
válasz thomasvold #4635 üzenetére
Háát a repüléshez szükséges adatok láthatóak, de a kamerakép az elég halovány. Szerintem árnyékolás nélkül verőfényben szinte minden is korlátozottan, vagy teljesen használhatatlan.
-
El Joe
tag
Azért a polárszűrő használatához tegyük hozzá, hogy madáron elég esetleges, hiszen a földön beállítgatod, de fent már nem ugyan abban a szögben esik a lencsére a fény, még ha ugyan abban az irányban is áll.
-
El Joe
tag
Tudom renegát dolgot kérdezek, tudom. Az 500 m magassági korlátot hogyan tudnám megugrani? (Air)
-
El Joe
tag
Kérdezném az úri közönség azon tagjait, akik air-ről váltottak m2p-ra, mennyire vannak megelégedve a képminőséggel (zaj, élesség a sarkokban, stb)?
-
El Joe
tag
Bár még ernyővel nem repültem, csak ugrottam, én is azt javasolom, hogy két emberesre tervezd. Te repülsz, a drón pilóta filmez, közben rádión tartjátok a kapcsolatot és irányítjátok egymást. Előtte nem ártana a kameramant is beavatni a repülési figurákba (repülési terv?) Mivel - ha jól gondolom - magaslatról van a start így onnan indul az 500-as plafon a drónnak, ezzel is lehet csalni egy kicsit. Szerintem dji géppel is le lehet követni, mert a te leglassabb biztonságos sebességedhez kell igazítani a repülést (nagy sebességnél mondjuk nem sok látszana a környezetből szerintem). Ocusync, legalább 30 perces akku idő alap.
-
El Joe
tag
válasz KillHates #7398 üzenetére
Végre egy jó összefoglalás, aki értelmezi és olvassa a szabályozást.+1 Amit a 250gr alatti (lásd.: Mini) drónok vásárlói benéztek, azzal, hogy személyes adat rögzítésére alkalmas az eszköz (kamera) rögtön nem az alap kategóriába fog tartozni.
(hallottam olyanról, aki látott már olyat, aki drónok ellen kifejlesztett eszközök forgalmazásával foglalkozik. Na ez olyan árban van, hogy a "hárombetűs" cégeknek se sok van belőle, de annyi semmi képpen, hogy Pistike zümijét akárhonnan leszedjék vele...)
-
El Joe
tag
Azoktól kérdezném, akik valamelyik ténylegesen európai (Ausztria, Németország, stb.) vizsgáztak, hogy az alap EU-s szabályozáson kívül mennyire voltak ország specifikusak a kérdések? Érdemes átnézni vagy elég a JPÉ (józan paraszti ész)?
-
El Joe
tag
Fuhur és bacus köszönöm a segítséget. Az EU-s jogszabályt már tavaly átolvastam (egy kicsit muszáj volt hivatalból is). Én úgy tervezem, hogy kedves, németül profin beszélő barátommal összeülünk és az osztrák vizsgának nekiesek.
-
El Joe
tag
Hátha mégis a józan ész győz:
-
El Joe
tag
Köszönöm mindenkinek, 17 perc alatt abszolváltam az osztrák vizsgát "0" német nyelvtudással
Most már valami biztosítást is náluk fogok kötni szerintem. -
El Joe
tag
Céges biztosítási ügynökön keresztül kértem ajánlatokat hazai biztosítóktól (M2P paraméterekkel), ha kapok valami érteleset megosztom, ha nem akkor marad a "drága" osztrák egész EU-ra 31 juróért.
-
El Joe
tag
válasz #16729600 #7965 üzenetére
Mesélhetnék, hogy hány dolgot el lehet intézni, csak nem kell rögtön az első akadálynál megállni. Általában meg is lehet őket kerülni, legálisan (ezek meg nem hatályos törvények, hanem belső szabályozások, ne keverjük a szezont a f.....mal, ha már a hülyítésről beszélünk...)
PS: Ha nem tudom elintézni azt is jelezni fogom, hogy nyugodtan aludj.
Részemről befejeztem. -
El Joe
tag
válasz Statikus #7970 üzenetére
Csak mivel úgy érzem nekem is szól...
Pont lexarnám ha akár a duplája is lenne a biztosítás (hála Istennek nem a gyerek elől veszem el) ha,
1. nem lenne aránytalanul magas (vs. KGFB),
2. nem (ez is) a lehúzásról szólna és lenne mögötte esetleg egy kicsi "júzerfrendli" hozzáállás is (mondjuk január 1-től ontanák ránk az ajánlatokat).De egyrészt- mint írtam - hazai biztosítóktól is kértem be ajánlatokat, másrészt - közel sem biztos, hogy igazam van -, de ez nálam elvi kérdés. Már akkor is külföldi biztosítást kötnék, ha azzal az ominózus pár ezer forinttal drágább lenne (azért az önrészt se felejtsük el), de a szolgáltatás színvonala meghaladná a hazait, ami, valljuk be nem nehéz.
"szunya1" valóban, a világ nagyobbik felén nem működik az "okosban" való elintézés.
De..., az mindenhol legális, hogy kérsz valamit, ő pedig átgondolja, hogy akár a profit, akár a reputációja miatt ha akarja/teheti, kivételt tesz (hidd el van rugalmasság a rendszerekben).Peace
-
El Joe
tag
Na, a céges biztosítósunk körbe kérdezte a biztosítókat. Volt ahol külön el kellett magyarázni, hogy nem a drónra akarok biztosítást kötni, hanem felelősség biztosítást szeretnék. Ahol meg is értették, azt válaszolták, hogy meg kell várniuk a tv-hez tartozó végrehajtási rendeletet, utána fognak beárazni. Nesze semmi fogd meg jól...
Csak hogy borzoljam a kedélyeket, osztrák biztosító türelmet kért, mert több ilyen jellegű igény is érkezett hozzájuk az utóbbi időben és egységes álláspontot szeretnének kialakítani. (Az én olvasatomban megéri/nem éri meg) Szerintem udvariasan nemet mondanak majd és akkor egy páran majd nyugodtan alszanak
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik