Új hozzászólás Aktív témák
-
Badboys
őstag
Ez érdekes mert 2 hete volt cikk, hogy Rimac bedobta a törölközőt. Akkor ez most kamu vagy mégis feltámadt hamvaiból?
-
Emericus Max
tag
válasz
<Adamsky> #10 üzenetére
Az irány rossz, nem is kéne ezzel jobban foglalkozni.
Soha nem is lesz biztonságos szerintem.
Az emberek hibázhatnak, de ez véleményem szerint nem azt jelenti, hogy ki kell adnunk az irányítást a kezünkből és pusztán algoritmusokra hagyni a döntéseket. Egy algoritmus az teszi amire programozták, de olyan algoritmusokat írni, amik minden körülmények között mindent észlelnek és mindig a legjobb döntéseket hozzák lehetetlen. Már csak azért is mert emberek programozzák őket. Nagyon jó példa erre az életveszélyes sávtartó-asszisztensek működése.
Az elektromos autózás az akkumulátor technológia drasztikus fejlődéséig vakvágány. De az elektromos üzem még oké, csak ezeket az autókat is telenyomják olyan 'vezetéstámogató' rendszerekkel, amik vagy nettó életveszélyesek, vagy feleslegesek és kikapcsolod őket minden indulásnál ha lehet...
Városokon gondolom a nagyvárosokat érted, magyar viszonylatban meg Budapestet, mert a többi hazai városban egyrészt nem nyűg az autózás másrészt a vidéki városok tömegközlekedése egyáltalán nem elég fejlett ahhoz, hogy kiváltsa az autózást. -
Emericus Max
tag
Az általad felsorolt járművekben mind ül egy vagy több ember, aki az adott járműtípus vezetéséért és az utasok biztonságáért felel. Ezek az emberek általában képzett profik amennyiben hivatásszerűen végzik az utasszállítást vagy sok év vezetési tapasztalattal rendelkeznek amennyiben magánemberek. Az emberek is hibázhatnak, de akkor is van egy vagy több ember akinek van ráhatása a jármű működésére. Még a legtöbb helyen a kötött-pályás járművekben (villamos, metró stb.) ül egy ember, akkor is ha a szerelvény amúgy automata üzemmódban van. Az utasszállító repülőgépeknél is ez a helyzet.
A pusztán robot üzemmód aggályos és egyáltalán nem biztonságos... -
prolad
addikt
válasz
Emericus Max #6 üzenetére
"2. Balesetveszélyes és riasztó egy haladó járműben ülni, ahol nincs ráhatásod a működésre, még egy vészfékrendszer formájában sem."
Most az alapötlet (robottaxi) életképességét félretéve, nem szoktál busszal, vonattal, repülővel utazni vagy autóban utasként, hátul ülve (és ugye bekötve, ami tovább limitálja mennyire gyorsan férnél oda a kormányhoz)? Egyikben sincs érdemi ráhatásod a működésre (talán vonaton van még vészfék), de a taxis is hamar kirakna, ha elkezdenéd a kormányt vagy a féket piszkálni.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Emericus Max #6 üzenetére
Most az irány rossz, vagy még nem áll az egész olyan szinten (szerinted), hogy ez az egész kellően biztonságos legyen? Érzek némi ellentmondást a felsorolásodban.
Egyébkét tetszik vagy sem (még nekem is kissé ambivalensek az érzéseim), de ez a jövő, és semmiképp sem az, hogy k. nagy (villany?) SUV-okkal próbáljuk meg megmenteni a bolygót.
A városban ill. a városi embernek nem kell kocsi, mert már Istentelen nyűg. Szóval a bérelhető járművek – még nagyobb – elterjedésére szükség lenne.
Autonóm vezetés: szintén adja magát. Városban senkinek sem (még a legbenzinvérűbb számára se) élmény vezetni.
Szóval szvsz. az egyetlen kínzó kérdés, hogy hol tart majd a technika 2026-ban. Erre mi "földi halandók" biztos nem tudjuk a választ. Viszont akadnak olyan – az innovációban élenjáró – emberek, akik, ha nem is 100% bizonyossággal, de elég jól látják, hogy mi az, ami elérhető. -
-
Emericus Max
tag
Rossz ez az irány. Több szempontból is.
1. Az önvezető technológia még nagyon messze van a biztonságostól, ha egyáltalán valaha is eléri majd a biztonságos szintet.
2. Balesetveszélyes és riasztó egy haladó járműben ülni, ahol nincs ráhatásod a működésre, még egy vészfékrendszer formájában sem.
3. Lásd. a minapi fórum megjegyzéseket a sávtartó-asszisztensről, ami konkrétan meg akar ölni (a BYD autó tesztjében volt erről szó és a fórumban is).
4. A jövőbeni terrorizmus melegágya lehet meghekkelni ezeket az önvezető járműveket és merényleteket/gyilkosságokat elkövetni ezáltal.
5. Egy újabb terület, ami munkahelyeket vesz el emberektől és ezáltal a megélhetésüket is. -
odani
tag
válasz
CarryPotter #1 üzenetére
Jules Verne, a M.o.-n soha nem járt, francia író. Sosem értettem, miért nem lehet az eredeti nevén nevezni valakit, miért van szükség "magyarításra" .. persze ha belegondolok, akkor pontosan értem, de ha le is írom, amit gondolok, akkor rám sütik, hogy magyarellenes vagyok.
-
Degeczi
nagyúr
Hát ha 2026-ban már munkába szeretnék állítani, azoknak már most az utakat kellene róniuk tesztüzemben - de még a képek is csak látványtervek...
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
CarryPotter #1 üzenetére
"A cikk nem tudom miről szól ... "
Esetleg olvasd el. Sokat segíthet a kérdés megválaszolásában.Én speciel ezt az egészet Mate Rimac-nak még el is hiszem. Legalábbis nálam nagyobb a hitele, mint Elon-nak.
-
CarryPotter
tag
A cikk nem tudom miről szól, de zseniális a cím
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Milyen notebookot vegyek?
- Csendes, slim profilú és madzagmentes Logitech klaviatúra, amit nem kell tölteni
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Formula-1
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Sorozatok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Elemlámpa, zseblámpa
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LEGJOBB KIJELZŐS! 400NIT ThinkPad T14s Gen 2 i5-1135G7 16GB 256GB FHD 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2919
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest