Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gejala

    őstag

    válasz Crus #150949 üzenetére

    Előző genről semmi értelme váltani manapság. Én is nyáron váltottam 2080 Superről 4070 Superre. Alacsonyabb fogyasztás mellett kaptam dupla sebességet. Következő váltáshoz is ugyanez az elvárásom. 6070 Superig részemről nincs semmi látnivaló a piacon, de ilyen ütemben 7070 (Super) lesz ebből.

  • i2k

    őstag

    válasz Crus #150949 üzenetére

    [link] - NVIDIA GeForce RTX 5080 Ray Tracing, Path Tracing & DLSS 4 4K Benchmarks

    AMD Ryzen 9 7950X3D | 32 GB DDR5 6000 MHz | Windows 10

    DLSS nélkül az NVIDIA RTX 5080 nehezen tudja futtatni a nem RT játékokat 4K-ban. Összességében az NVIDIA RTX 5080 20%-kal lassabb, mint az RTX 4090 és 41%-kal lassabb, mint az RTX 5090.
    Sajnos nincs RTX 4080-asunk, így nem tudnánk összehasonlítani az RTX 5080-assal.Így nem tudjuk, hogy az NVIDIA állításai az RTX 4080-hoz képest nyújtott teljesítményéről igazak-e vagy sem. Ehhez erősen ajánljuk más vélemények elolvasását. Ennek ellenére jó hír, hogy az NVIDIA RTX 5080 ára hasonló az RTX 4080-hoz.Tehát, még ha az RTX 5080 csak 5%-kal gyorsabb is az RTX 4080-nál, még mindig jobb ár-érték arányt kínál, mint az RTX 4080.Lehet, hogy nem fogja lángra lobbantani a világot. Viszont jobb értéket képvisel.
    De mi a helyzet a DLSS 4-gyel?
    Nos, ez már egy olyan téma, amiről beszélnünk kell.Kezdjük a 4K benchmarkokkal és a DLSS 4 X4 (Super Resolution Performance Mode-ot használva) által biztosított képkockaelőnyökkel.
    Sajnos a DLSS 4-gyel kapcsolatban vannak olyan problémák, amelyek az RTX 5080 esetében könnyebben észrevehetőek, mint az RTX 5090 esetében.
    Az Alan Wake 2 esetében például észrevehető bemeneti késleltetési problémák voltak.
    Nem csak ez, hanem ugyanazoktól a vizuális artefaktumoktól is szenvedett, amelyeket az RTX 5090-nél tapasztaltunk. Igen, 4K-n simább teljesítményt kapunk (mint a DLSS 4 Super Resolution vagy Frame Gen használata nélkül). Ez azonban nem ingyenes teljesítménynövekedés. Inkább mozgássimításról van szó.
    A Cyberpunk 2077 is szenvedett néhány vizuális leletektől, különösen a játékbeli ikonok és küldetésjelzők esetében.
    Ezek nálam eléggé észrevehetőek voltak. Ezek az artifactok hasonlóak azokhoz, amelyeket a Dragon Age: The Veilguardban tapasztaltam, amikor az RTX 5090-en 8K-n futtattam DLSS 4 X4-gyel. Alapvetően az alap framerate (a Frame Gen használata előtt) olyan alacsony, hogy az MFG-nek gondot okoz egyes ikonok vagy HUD-elemek helyének kiszámítása. Így a gyors mozgások során dadogni fognak a játékbeli ikonok.
    Röviden, az RTX 5080 feltárja az MFG problémáit.Ha magas alap framerátával rendelkezik, akkor nagyszerű játékélményt kap az MFG-vel. A Dragon Age: The Veilguard tökéletes példa volt erre az RTX 5080-on.Amikor azonban a framerate 35-45 FPS körül van, akkor észrevehető vizuális artefakteket és néhány játékban extra input lagot kapsz.
    Szerencsére az NVIDIA ki fogja adni a Reflex2-t, ami talán képes lesz csökkenteni a bemeneti késleltetést. Sajnos nem volt hozzáférésünk hozzá, így nem tudok róla nyilatkozni.
    Ami a vizuális artefaktumokat illeti, nagyon remélem, hogy a zöld csapat a jövőbeni meghajtókon/verziókon keresztül javítani fogja őket. Rengeteg potenciál van itt.
    (HINT tőlem: a srác rohadt nagy fanboi)

    Jelenleg azonban az MFG nem olyan ideális, mint az RTX 5090-nél volt. Ami... nos... teljesen érthető, mivel az alap framerate az RTX 5090-en magasabb volt.
    Egy másik dolog, amit meg kell jegyezni, hogy az MFG főként a nagy frissítési frekvenciájú monitorokat célozza meg.
    Ha 4K/120Hz-es monitorod van, az MFG-t nem érdemes használni.
    Ezekben a helyzetekben a DLSS 4 FG X2 elegendő lehet a játékhoz anélkül, hogy túllépné a monitor frissítési sebességét.Tehát, ha nincs 240Hz-es vagy 360Hz-es monitorod, az MFG egy semmiség.
    Az NVIDIA az MFG-t "ingyenes teljesítménynövelésként" próbálja reklámozni, de mindannyian tudjuk, hogy ez nem így van. Ha így lenne, akkor nem okozna extra bemeneti késleltetést vagy vizuális leleteket, ha 30FPS-en használnánk.
    (HINT tőlem: ha a 4X MFG-t használod, akkor 30 FPS-t szoroz 4-el a 120 Hz-es monitorodon!)
    Ez egy klassz technológia, de nem ingyenes teljesítménynövelés. Jelenleg is szenved a fent leírt problémáktól.Amint az NVIDIA-nak sikerül ezeket kivasalnia, az MFG jobbnak fog tűnni és jobban fog kinézni, és könnyebb lesz ajánlani (az RTX 5090-en kívül bármi másra).

    Szóval, kinek való ez a GPU?
    Akinek RTX 4080-as van, annak nem érdemes megfontolnia a frissítést RTX 5080-ra.
    A köztük lévő teljesítménykülönbség nem olyan nagy.
    Azoknak, akiknek még mindig egy RTX30 sorozatú GPU-juk van, az RTX 5080 egy "turbózott" RTX 4080 Super MFG-vel. Ugyanazért az árért egy gyorsabb GPU-t kapunk új funkciókkal. Ez nem egy rossz üzlet. Egy másik dolog, amit meg kell jegyezni, hogy az MFG leginkább a magas frissítési frekvenciájú monitorokat célozza meg. Ha 4K/120Hz-es monitorod van, az MFG-t nem érdemes használni. Ezekben a helyzetekben a DLSS 4 FG X2 elegendőnek kell lennie a játékhoz anélkül, hogy túllépné a frissítési frekvenciát
    Tehát, ha valami igazán lenyűgözőt vársz vagy remélsz, csalódni fogsz!

    A világ játékosai meg minden szarra ráugranak - perverz/katasztrófa kíváncsiságból, elfogultságból, vagy csak a puszta "csillogóan új tehát kell" elv mentén, miközben 80+%-ban mindenkinek 100 - 2000 végigjátszatlan játéka van minden platformon.

  • TBT

    addikt

    válasz Crus #150949 üzenetére

    DLSS 4-el meglesz a 20%. :DDD :DDD :DDD
    Az Nvidia sosem hazudik! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "I am Sylvanas Windrunner, Queen of the Forsaken. If you will not serve me in this life, then you will do so in the next."

Új hozzászólás Aktív témák