-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr V
őstag
válasz
Delila_1 #32648 üzenetére
A hetek soronként, az ellenőrizendő területek oszloponként vannak. Többféle bejárás van hetente, ezek vannak a területek között elosztva. A könnyebb átláthatóság érdekében vannak a különböző bejárások különböző színekkel jelölve.
A megvalósulást nem szeretném máshogy jelölni, a legegyszerűbb megoldás lenne az átszinezés. -
Dr V
őstag
Sziasztok!
Egy táblázatban minden hétre vannak tervezett bejárások. A cellák háttérszínét feltételes formázással állítottam be.
Szeretném a megvalósult bejárásokat tartalmazó cellákat zöld színnel jelölni, de a feltételes formázást magasabb rangúként kezeli az excel, hiába állítom át a cella színét, marad a feltételes formázás során beállított szín.
Hogy tudnám a legegyszerűbben átállítani a cellák színét? -
EmberXY
veterán
válasz
Fferi50 #32645 üzenetére
Működik, az a része rendben is van, hogy a táblázat legaljára áll, viszont amint új adatot írnék bele, és cellát váltok, rögtön újra elugrik, egyre lentebb és lentebb, míg nem a legalsó táblázat alján megáll.
Az első lépés után nem lehet valahogy "kifagyasztani", hogy egy táblázaton belül csak egyszer csinálja ezt? -
EmberXY
veterán
válasz
Fferi50 #32635 üzenetére
Szia!
Még egy kérdésem lenne, ha nem vagyok szemtelen...
Azt meg lehet oldani valahogy, hogy miután a megfelelő hivatkozásra kattintva eljutok az adott táblázat egy adott cellájára (amire a hivatkozás mutat), az aktív cella ne az legyen, hanem a táblázat soron következő üres sorának valamely cellájája? Így könnyebb lenne új adatot felvinni, nem kellene legörgetni manuálisan.
Ha van valami egyszerű megoldás erre, azt előre is köszönöm.
-
Declare
őstag
válasz
Fferi50 #32636 üzenetére
Tegnap egesz nap makroztam es nap vegere kicsit bezsibbadt az agyam
..jogos, amit irsz, de egyben asszem meg is valaszoltad a kerdesem
Ez maga a kod (azaz F oszlopban megkeresi az összes "Position" erteket es törli. Ezen kivül van meg 3 db különbözö szöveg, amit ugyan igy keresni es törölni kell es erre gondoltam, hogy valahogy & jellel hozzaadni, mint feltetelt....
Dim FoundCell As Range
Application.ScreenUpdating = False
Set FoundCell = Range("F:F").Find(what:="Position")
Do Until FoundCell Is Nothing
FoundCell.ClearContents
Set FoundCell = Range("F:F").FindNext
Loop(amugy az alapjat egy nagyobb makronak pont az kepezi, amiben Te es Delila_1 segitettetek....nagyon jo segitseg, majd azert megmutatom, mit alkottam belöle, csak ugy erdekesseg keppen. Sok mindent megtanulgattam a netes leirasok segitsegevel + a makroitokat felhasznalva
)
-
csoki46
senior tag
Sziasztok!
Adott egy excel fájl, melynek első oszlopában minden sorban másik excel fájl van belinkelve. Ezt hogy tudnám úgy átmásolni, hogy a hivatkozás megmaradjon.
-
Delila_1
veterán
válasz
Smogus #32638 üzenetére
Nem írtad, hol van az a cella. A lenti makró az A oszlopba írt adat esetén az azonos sor B oszlopába írja be az időpontot.
Az A oszlopba írást az If Target.Column = 1 Then sor figyeli. Ha másik oszlopot kellene figyelembe venni, az 1-et írd át az oszlop sorszámára. (B-nél 2, C-nél 3, és így tovább).
A makrót a lapodhoz kell rendelni, ahogy a Téma összefoglalóban olvashatod.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Application.EnableEvents = False
Range(Target.Address).Offset(, 1) = Format(Time, "hh:mm:ss")
Application.EnableEvents = True
End If
End Sub -
Smogus
őstag
Sziasztok!
Meg lehet oldani azt, hogy ha egy cella értéke változik akkor a mellette lévő cellában megjelenik a dátum, hogy mikor változott? Nem kell időpont csak egy dátum ami az utolsó módosítást mutatja.
Előre is köszönöm a segítséget. -
Fferi50
Topikgazda
válasz
Declare #32634 üzenetére
Szia!
Kicsit nem értem a kérdést. A Range.Find metódussal a cellák tartalmára tudsz keresni, nem a nevükre... Jelen esetben azokat a cellákat keresi, amelyeknek a tartalma "Position". Egyszerre csak egy tartalmat tudsz keresni - de a további paraméterek függvényében ez lehet a cella képletében, megjegyzésében vagy az értékében (LookIn), ill. a cella egész értékét vagy egy részét keresi (LookAt).
Az újabb szöveg keresését ismételten el kell indítani.
Figyelem, a LookIn és a LookAt paraméterek értéke "öröklődik" - ugyanúgy, mint az Excelben a Ctr+F keresésnél.
Üdv.
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Egy rövid kerdesem lenne (elsö körben
)
Set FoundCell = Range("F:F").Find(what:="Position")
ebben a sorban a "mit keressen" feltetelhez, tudok megadni több feltetelt? Tehat jelen eseteben a Position cellakra keres, de az kellene, hogy a Position es Text nevü cellakra keressen. Vagy ez ilyen formán nem megoldhato
(#32632) daddy9 azert azt erzed, hogy ez nem egy kis munka, amit itt szivessegböl kersz ugye?
Szerintem indulj neki guglival, macro felvetellel, aztan utanna kerdezz ha elakadsz
en is igy csinalgatok mostmar egeszen komolyan összetett macrokat, felhasznalva az itt kapott nem kis segitsegeket is az egyes reszekhez
[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
veterán
válasz
Fferi50 #32631 üzenetére
Most már sínen vagyok, működik is, már csak végig kell csinálni minden táblázatnál a formázást.
Az volt a gond, hogy a legelső táblázatnál valamit elronthattam, vagy többször hozhattam létre, vagy valami ilyesmi, emiatt dupla fejléce van, és kijelölésre sem látszik a neve (Táblázat1 sincs, 2-vel kezdődik a lista), végig ezen próbáltam volna ki a folyamatot, ezért nem ment, ezzel még holnap elszórakozom, de egy másik táblázatnál már tökéletesen megy, úgyhogy a módszer működik, már csak végig kell játszani, az elsőt meg kijavítani.
A táblázatos megoldásban még az is külön szuper, hogy mindegyik táblázat fejlécében eleve ott a szűrési lehetőség, míg eredetileg ez nem volt elérhető, csak amelyiknél külön be volt kapcsolva, és egyszerre csak egynél működött.
Még egy dolog van, amit majd meg kell oldani, mégpedig hogy a táblázatoknak ugyebár fejlécet is csinált az excel, és ez plusz sorokat jelent, mivel eredetileg volt már fejlécük, és így a hivatkozások is csúsztak 1-1 sorral, de szerintem ez már csak formázási finomhangolás kérdése, holnap még bütykölni kell rajta.
Addig is nagyon köszönöm a segítséget. (Ha még ezután is elakadnék, akkor megint jövök)
[ Szerkesztve ]
-
daddy9
tag
Sziasztok!
Egy PDF illetve TXT exportáló makróra lenne szükségem, ami megcsinálja az alábbiakat:
- Az első munkalapon (Adatbekérő) lenne elhelyezve egy gomb ez indítaná az exportálást (PDF és TXT is).
- A 2-től 5. munkalapokon (Borító, Leírás, Kérelem, Tartalom) találhatóak kész nyomtatványok, amik az első munkalapon lévő adatokat veszik át. Ezeket szeretném egy újonnan létrejövő "dokumentumok" mappába rakni Borító.pdf, Leírás.pdf, Kérelem.pdf és Tartalom.pdf néven.
- A 6. munkalapon (info) is vannak adatok az A113 tartományban. Ezt szeretném TXT formátumban (szóközzel elválasztva) elhelyezni egy CD_alma vagy CD_körte vagy CD_szilva mappában attól függően, hogy az első munkalap B2-es cellájában alma/körte/szilva van írva. Ennek a neve info.txt lenne értelemszerűen.
- Az már csak hab lenne a tortán, ha a táblázat mondjuk a C:\ gyökérben van elhelyezve, de az elérési utat én adom meg az első munkalap O43-as cellájába írva pl így: "C:\munka\1001-2015\". Akkor ezen a mappán belül hozza létre a 'dokumentumok' és a 'CD_alma' mappát és esetleg egy másolatot is készít magáról (vagy mentés másként) a meglévő 'munkaközi' mappába.Ha ezt valaki nekem el tudná mondani, hogy milyen elemekből és hogyan rakjam össze / hol olvassak utána (esetleg meg is írja
), azt nagyon megköszönöm (igény esetén sörrel jutalmazom)!
Elkezdtem olvasgatni a témakörben, de úgy érzem nagyon sok gyakorlás kellene, mire odáig eljutnék, hogy ezeket összehozzam.
A segítséget előre is nagyon köszönöm! -
Fferi50
Topikgazda
válasz
EmberXY #32630 üzenetére
Szia!
"el kell neveznem minden táblázatot?"
Amikor a beszúrás - táblázat átalakítást megcsináltad, akkor az Excel automatikusan adott neki egy nevet, ezt megtudhatod, ha a táblázat törzsét (fejléc nélkül) kijelölöd, mivel ekkor a szerkesztőléc mellett a bal oldalon megjelenik a neve. Ugyanitt a lenyílóban megláthatod, milyen nevek vannak az adott lapon.
Ezeket a neveket kell a feltételes formázásban az érvényesség képletbe beírni.
Miután OK vagy Alkalmaz gombot nyomsz, a név átváltozik az adott névhez tartozó tartományhoz és ezt látod a későbbiekben.Szerintem ennyi az egész.
Üdv.
-
EmberXY
veterán
válasz
Fferi50 #32627 üzenetére
Szia!
Megkezdtem a módosításokat, rögtön el is akadtam.
Táblázattá alakítás megtörtént, eddig rendben.
1. Kijelöltem egy cellát, de azt a részt nem teljesen értem, hogy "amiben a kiválasztott tábla nevét fogjuk megadni"... Abba nekem írnom kell valamilyen táblanevet?
Illetve az sem teljesen világos, hogy a táblázatok " neveit használjuk majd", eszerint el kell neveznem minden táblázatot? Mert ilyen opciót nem találtam, a beszúrás->táblázat menüben sem.
És így a 3. pontnál is elakadok, mert a formázáshoz minek a nevét kell írnom a "Táblanév" helyére?A makrót bemásoltam, valószínűleg működne is, mert a kiválasztott cella értékét 0-ra változtatja (ennyit értek belőle
), a többi rész nyilván még nincs a helyén.
Bocsánat, hogy ilyen láma vagyok, de elakadtam...
-
cigam
titán
Az excel online-ba készült egy adatbázis szerüség. Hogyan tudnám lekérdezhetővé tenni? Elég lenne a megadott oszlopban részértéket keresni. Pl. a nevek oszlopban keressen rá az összes Pistára, és mutassa a találatokat. Ráadásul úgy kellene megoldani, hogy véletlen se tudjon beletörölni, módosítani az eredetin.
-
Fferi50
Topikgazda
válasz
EmberXY #32626 üzenetére
Szia!
Némi munkával és egy kis makróval megoldható a dolog.
A makró futásához elég sok előkészület kell, de szerintem megéri.
1. lépés: Ha nem kimutatások vannak a lapon, akkor minden "táblázatot" célszerű átalakítani Táblázattá a beszúrás táblázat menüpontban, a nevüket használjuk majd. Ha csak kimutatások vannak, akkor azok neve használható. Ha nem szeretnéd táblázat formában használni, akkor is minden részterületnek adj nevet légy szíves. Mindhárom esetet nevezzük most táblának.
2. lépés: Kinevezel egy cellát, amelyben a kiválasztott tábla nevét fogjuk megadni. Ezt természetesen elrejtheted, lényeg, hogy a használandó területen kívül legyen. Ez nálam az AQ68 cella volt.
3. lépés: Minden táblára egyenként feltételes formázást csinálsz az alábbiak szerint:
A formázandó cellák kijelölése képlettel, A képlet pedig:
=$A$68="Táblanév" formátumnak kijelölöd amit szeretnél látni pl. kitöltés zöld, érvényesség =Táblanév
Ha táblázattá alakítottad, vagy kimutatás, akkor a bővítésnél automatikusan bővül a terület.
4. lépés: A munkalap kódlapjára bemásolod az alábbi makrót (lapfül - jobb egérgomb - kód megjelenítése)Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
dim tbl as Variant
Application.EnableEvents = False
Range("AQ68").Value = 0' ide annak a cellának a címét írod, ahová a feltételes formázás jelzőjét tetted
On Error Resume Next
For Each tbl In ActiveSheet.ListObjects ' ha kimutatások vannak akkor Pivottables
If Not Intersect(Target, Range(tbl)) Is Nothing Then
If Err = 0 Then Range("AQ68") = tbl.Name: Exit For
Err = 0
End If
Next
Application.EnableEvents = True
End SubHa van kimutatás és általad átalakított táblázat is, akkor két ciklus kell egymás után, egy a ListObjects, egy másik pedig a Pivottables objektumokra. Ha még neveid is vannak(nem alakítottad táblázattá a tartományt, csak névvel láttad el, akkor az is külön ciklus és ott a névvel variálni kell, nem lesz jó rá a fenti sor).
Ha több munkalapodon is van hasonlóra szükség, akkor a névadást és a formázást minden lapon el kell végezned, a makrót viszont akkor a Thisworkbook kódlapjára kell beírni a következő két sor közé:
Alt+F11 - VBA projectet kibontod, ott a Thisworkbook -ra dupla katt - bal oldali lenyílóból Workbook - jobb oldali lenyílóból SheetSelectionChange, megjelenik az alábbi két sor.
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)End Sub
A makró és a megelőző munkád eredménye:
A hivatkozásra kattintva a megfelelő tábla átszíneződik a feltételes formázásnak megfelelően (ezért egy színűre, de akár különböző színűre is formázhatod a táblákat), ha a táblán belül kattint, vagy másik cellára lép, marad a formázás. Ha másik táblára kattint, akkor a másik tábla formázódik át, az előző formázása megszűnik. Ha táblán kívülre kattint, akkor megszűnik a formázás. Értelemszerűen akkor is megszűnik a formázás, ha visszaugrik a hivatkozás oszlopokra.Ezután nincs más hátra, mint makróbarát munkafüzetként elmenteni az egészet - kipróbálni és remélhetőleg örülni.
Remélem, sikerül megoldani. Ha bármi gondod lenne, csak írj lsz.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
veterán
Igazából arról lenne szó, hogy egy adott munkalapon van nagyon sok különálló táblázat, egymás mellett és alatt elrendezve (ez tulajdonképpen egy gép használati napló, ami azt rögzíti, hogy egy bizonyos gépet mikor ki használt, minden gépnek van egy külön táblázata, ami szükség esetén szűrhető dátum, brigád, név szerint).
A lap első oszlopaiban kategóriánként fel vannak sorolva a gépek, gyári számmal, egyéb adatokkal, és mindegyik géphez tartozik egy hivatkozás, ami az ő saját táblázatának fejlécére ugrik, legyen az bárhol a lapon, és minden táblázat fejlécén van egy vissza link is, ami a lap legelejére (bal felső sarkára) visszavisz.A nehézségek ott kezdődnek, hogy bár a hivatkozás hiába visz jó helyre, a sok táblázat közül nem mindig egyértelmű, hogy melyik is kell éppen, mivel sokszor teljesen random, hogy éppen hogy áll a lap, valahol ki van jelölve a kívánt cella, de mindig máshol, középen, szélen, vagy éppen legalul vagy legfelül, ezért szerettem volna, ha legalább más szín kitöltést kaphatna a hivatkozott cella, így rögtôn kitűnne, hogy melyikről is van szó.
Egy másik nehézség, hogy ahogy egy táblázat egyre inkább bővül, és új adatot kell felvenni, egyre többet kell legörgetni a fejlécről, miután a hivatkozás célbaért.
Elég érdekes megvalósítás, az biztos, de fontos, hogy egy munkalapon belül legyen megoldva ez a terület, mivel az egész excel tábla egy összetett nyilvántartás, minden lapon más-más fajta adatok, kimutatások vannak.
Próbáltam egy "ömlesztett" táblázattal megoldani, ami szűrhető lett volna minden adat szerint, de annál minden új adat felvételekor újra fel kellene vinni a gép nevet, gyári számot, stb, ugyanazon gép többszöri használatakor ugyanúgy ismételten el kéne menteni az alapadatokat is, hogy szűrni lehessen.
Szerintem már én is belekavarodtam, de remélem, hogy érthetően írtam le, hogy mi a gondom.Ha már mindenáron makró kell, mennyire bonyolult ezt összehozni, érdemes egyáltalán, vagy elvetélt ötlettel próbálkozom?
Ha van ötlete valakinek, azt előre is köszönöm. -
EmberXY
veterán
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az megoldható-e makró nélkül, hogy amikor egy hivatkozásra kattintva eljutok a hivatkozott cellára, az valamilyen módon megkülönböztetett formázást kapjon, de csak addig, amíg el nem lépek róla? És ez "globálisan" értendő, vagyis minden hivatkozásnál ugyanezt kéne csinálnia... (2007-es Excel)
Ha van ötlet, azt köszönöm előre is. -
mormota
senior tag
egy kis segítségre lenne szükségem feltételes formázás történetben
adott csoportosított felsorolás, hozzá kapcsolódóan értékelési oszlopokkal, x-et kell tenni az adott számérték oszlopába.
azt szeretném, hogy ha az x az első két oszlopban van, akkor az adott sor piros, ha a 2. kettőben sárga, ha az utolsó 3-ban akkor zöld legyen.
a képletet nem tudom összerakni:S
-
Fferi50
Topikgazda
Szia!
Próbáld a következőt meg:
Nyitva van a forrás és a cél munkafüzeted is
A diagramot átmásolod a forrás munkafüzetből a cél munkafüzetbe - így persze a hivatkozások a forrás munkafüzetre fognak mutatni, de a cél munkafüzetben:
Kapcsolatok menü - hivatkozások - kiválasztod a forrásra hivatkozást (lehet, hogy csak az az egy van)- váltás - utána kiválasztod a megjelent fájllistából a cél munkafüzetet, enter.
A hivatkozás átváltódik a cél munkafüzetre.
Erről meggyőződhetsz, ha kiválasztasz egy sorozatot és az állapotsoron nézed a képletét - a váltás nyugtázása után csinálj egy frissítést, ekkor látni fogod, hogy eltűnt a forrás munkafüzet a hivatkozásból.Üdv.
-
Jazz
veterán
Sajna nem jó. Ha átmásolom munkalapostól az rendben van hogy most már a cél excelen belül lesz, de továbbra is arra a munkalapra fog hivatkozni ahova áthelyeztem.
Innen nekem még át kéne helyezni az eredetileg szánt munkalapra. Mivel ott van a környezet ahova bekéne építeni.És ott vagyok ahol a part szakad. Ugyan úgy máshova fog hivatkozik. Csak annyi változik hogy már nem egy másik file-ra, hanem már az adott file-on belül de egy másik munkalapra.
(És nem lehet azt játszani hogy akkor legyen a diagram fix, és köré építek mindent, mivel ahova szeretném másolni ott ugyan úgy vannak diagramok/adatok csak sokkal több)[ Szerkesztve ]
-
lappy
őstag
válasz
mindanee #32604 üzenetére
Organizational Chart Template
ezek között találhatsz neked megfelelőt -
Jazz
veterán
Sziasztok,
hogyan lehet úgy diagramot másolni egyik excelből a másikba, hogy az érték és adattartomány is átkerüljön, és NE a forrás excel adatira hivatkozzon? (Hanem a cél helyere másolt/excelben lévő cellák ugyan azon pozícióira.)
(Office 2010 professional plus. Excel verzió: 14.0.7172.5000)Köszi!
-
mindanee
tag
Sziasztok!
Arra van ötletetek, hogy excelben hogyan lehetne organization chart-ot heggeszteni?
Három oszlopom van:
1 - Munkavállaló neve
2 - Munkavállaló felettese
3 - Munkvállaló részlege (tehát ebben a szervezeti egységben dolgozik)Elméletben ebből már össze lehetne rakni, de sajnos nem tudom hol kezdjek neki
Ha tudnátok adni egy iránymutatást azt nagyon megköszönném
Üdv,
Dani -
Bazs-
tag
Sziasztok,
Neten találtam ezt a makrót, ami egy munkalapról eltávolítja az összes képletet.:
Sub keplet_helyett_ertek()
Range("a1").Select
'Képleteket tartalmazó tartományok kijelölése
Selection.SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 23).Select'A keletkezett területek bejárása és képlet-érték csere
For Each akt_range In Selection.Areas
akt_range.Formula = akt_range.Value
NextEnd Sub
Hogy kellene átalakítani, hogy ne csak egy munkalapról, hanem az összesről eltávolítsa a képleteket ?
Köszönöm előre is
-
Abry
tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: van egy excel fájlom, ami egy másik fájlból veszi (frissíti) az adatokat, amivel össze van kapcsolva (ehhez annyira nem értek).
Az elvárás az lenne, hogy írásvédetté tegyük a táblát, de ha írásvédett akkor nem engedi befrissíteni.
Találtam egy macro-t neten, amivel áthidalható a probléma (elméletileg), de mégse működik.
Az elv az lenne, hogy unprotect-eli -> frissít -> protect, viszont amikor lefuttatom, akkor azt írja, hogy az írásvédelem miatt nem megvalósítható a módosítás (frissítés).
Tudnátok ebben segíteni?
A kód:
Sub Refresh ()
ActiveSheet.Unprotect
ActiveWorkbook.Connections("Forras_tabla").Refresh
ActiveSheet.Protect
End Sub[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- E-book olvasók
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- BestBuy topik
- MSI notebookok
- PlayStation 1 / 2
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...