Új hozzászólás Aktív témák

  • yonder

    csendes tag

    válasz lapa #884 üzenetére

    Köszönöm az együttgondolkodást és mivel úgy látom szánsz rám egy kis időt írnék pár gondolatot.
    - nincs gizike, amikor azt írtam ''cégem'', akkor családi vállalkozásunkra gondoltam (én és a párom,ha gyesről visszajön a nővérem), tehát az egyedüli felhasználó én leszek.
    - amit el akarok érni az nem bonyolult dolog, a végén leírom, hogy mondhass véleményt
    - régóta tervem, hogy a megrendelésekkel kapcsolatos papírmunkát egyszerűsítsem, gyorsítsam, többféle megvalósításon is elgondolkodtam ( program írása Visual Basic 6.0, Assess-ben megoldani), de ezek túl sok időmet vennék igénybe és sohem lenne kész.
    - azért kötöttem ki az excelnél, mert jelenleg is ebben rögzítem a tárolandó adatokat, külön munkalapokon (pl.: állandó partnereknek végzett munkák, azok ára, az árak (fizetendő) összesítése, termékek árai, visszatérőmunkák paraméterei (pl. tudjam, hogy 5 hónapja Bélának hány forintért csináltam meg valamit.)
    Tehát jelenleg van egy excel fájlom sok munkalappal, azokon az adatok. Az excelen kívül használom még az ms off. outlook feladatok részét. Ide rögzítem a megrendeléseket és azok határidejét,naponta kinyomtatom, hogy tudjam, hogy mit kell ma elvégezni. Használok még számlázó szofvert, itt tárolom a szokásos dolgokat (vevő, termék, ár, stb). Ez azért nem elégséges,mert nem minden megrendelés kerül bele a számlázó programba (''most nincs nálam pénz,majd legközelebb rendezzük'', stb.)

    Célom tehát az, hogy egy szoftver használatával megoldjam ezeket a dolgokat. (Persze a számlázó program nem kiváltható)

    Az elején írtam, hogy leírom mit várok a ''programtól'', íme:

    A jelenlegi gyakorlat
    - megrendelő be
    - szolgáltatást megrendel
    - corelben készített és kinyomtatott előre megszámozott megrendelőlapot kitöltöm kézzel.
    - a megrendelőlapot a ''MEGRENDELÉSEK'' dossziéba lefűzöm.
    - ha kész a meló a megrendelőlapot átteszem egy másik dossziéba ''RENDEZETLEN''
    - ha elviszik és kifizetik a melót a megrendelőlap továbbvándorol egy következő dossziéba, ami gyarorlatilag irattár. Sorszám szerint rendezve.
    - a megrendelőlapok néhány adatát egy excel táblában rögzítem, ami néhány egyszerű keresésre ad lehetőséget. A részleteket az irattárba helyezett munkalapokon kell megkeresnem. (Pl. régi partner szól telefonon,megint kellene 23 a legutóbb rendeltből, kérdezem milyen színű volt, a válasz fogalma sincs) Konklúzió elő kell ásnom az előző megrendelőlapot, hogy a szükséges adatokhoz jussak.

    A ''program''-tól elvárt tevékenységek:

    A megrendelés adatait (megrendelőlap ''rublikái'',nevezzük rekordnak) ízléses űrlapra beírom, kinyomtatom.
    A háttérben az adatokat egy excel tábla megfelelő celláiban (mezők) eltárolja.
    Új megrendelőlap gomb (vezérlő) megnyomására új üres űrlap, adatok beírása, majd
    nyomtatás, és itt jön a lényeg a rekord rögzítése az excel tábla következő sorában.
    Ez majdnem megfelel egy normál űrlap használatának, csak az egymás alá teszi a mezőket. (Űrlap használatánál nem lehet makrót rögzíteni, így nem tudok belenyúlni)
    Vezérlőkre is szükség van pl.: fizetve: jelölőnégyzet. Néhány mezőnél pedig listáról kellene kiválasztani a megfelelő értéket (pl. vevő, hogy ne kelljen minden alkalommal újra beírni)

    Az adatokat tartalmazó munkalapról lehetne listákat készíteni (feladatok határidő)
    Egy vevő összes rendelése ft, termékenkénti eladás db, ft.

    Ne haragudj, hogy ilyen bő lére ersztettem, de szeretném, ha átlátnád, hogy mit akarok elérni.
    A feladatnak egy-két (de menet közben még biztos fölmerül egy pár) általam nem még nem ismert problematikája van (''adatok új sorba) listáról kiválasztás, a többit meg tudom csinálni. Felvérteztem magam szakirodalommal, de ezek átrágása után is megmaradt a fő kérdés:
    megolható a problémám excelben?

    Remélem nem úntad el félúton az olvasást.

    Köszönöm

Új hozzászólás Aktív témák