-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
előre szólok, hogy "vannak hiányosságaim" az excel használatában, így lehet, hogy a kérdésem megoldása pofon egyszerű
azt szeretném megoldani, hogy az ajtók jele csak akkor jelenjen meg egy legördülő menüben, ha az A oszlop aktuális sora tartalmaz értéket.
vagyis az ábrán az 5. sorban ne szerepeljen semmi...
azt megoldottam, hogy az A oszlopban az 5-7 sorban csak akkor jelenik meg érték, ha az ajtók számát változtatom.
egyszerűbben: a HA függvénybe beágyazható-e az, hogyha teljesül a feltétel, akkor az adott pozícióban legyen egy legördülő menü, ha nem teljesül, akkor pedig maradjon üresen.
előre is köszönöm a segítséget
üdv:
g.[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #30579 üzenetére
köszönöm
be másoltam"Jel-nek neveztem el a területet, ahonnan az érvényesítés az adatokat veszi."
ezt ugyan nem igazán értem, de ha jól gondolom, akkor ide kellene írnom az a területet, ahol az ajtók jelét határozom meg, mondjuk A22:A27ezt meg tettem, de nem történik semmi
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #30586 üzenetére
köszönöm, meg néztem
lehet, hogy nem voltam teljesen világos, amikor kérdeztem
vagy nem tudom használni amit küldtélszóval:
az lenne a feladat, hogy ha az ajtók száma 1, akkor csak 3-as sorban van adat, és csak ott jelenik meg a lel oszlopban, illetve a darabszám oszlopban a legördülő menü.ha az ajtók száma 2, akkor a 3-4 sorokban és így tovább...
viszont ha váltok, és csak 1 db ajtó lesz akkor megint csak a 3-as sorban legyen adat
az egész egy épület helyiségkönyve lenne, egy csomó információval, többek között az ajtókról/ablakokról
tehát van olyan helyiség, ahol csak 1 db ajtó van, de van olyan ahol mondjuk 4 dbés ha megoldható, akkor azt szeretném, hogy ahol csak 1 db van (mert ezt adom meg) akkor utána ne is tudjak véletlenül sem több információt bevinni...
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
Sziasztok!
Nem teljesen ide tartozik, de hátha tudtok segíteni.
Office 365-ben hogyan tudom azt megoldani, hogy egy word-ben lévő szöveg adott pontjára beillesztek egy excel táblázat celláját, úgy, hogy ha változik a cella értéke, akkor az word-ben is változzon?Beilleszteni be tudom, de mindig a következő sor elejére helyezi, és nem oda ahová szeretném
Ha a beillesztés után a helyére tolom a szöveget, a frissítés után visszakerül oda ahová eredetileg került, rossz helyre...Előre is köszönöm a segítséget.
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
itt egy nézet, hogy mit szeretnék kapni word-ben...
ez egy word-ben készült dokumentum. Azt szeretném megcsinálni, ha az excelben megváltoztatom a kiválasztott termék nevét, akkor a műszaki paraméterek is változnak a műszaki leírásban automatikusan.
Azért lenne rá szükségem, mert a tervező programból kapott információkat excelben dolgozom fel, és ha innen lenne módom automatikus hivatkozásokkal megcsinálni egy sablon műszaki leírást, akkor mindent tudnék automatizálni...a kérdés az tehát, hogyan tudom rögzíteni a beillesztés helyének kezdő pontját?
[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #36680 üzenetére
Szia!
Áttanulmányoztam, de szerintem nekem nem erre van szükségem
A következőről van szó:
Van egy adatbázisom excelben, ami építőanyagok műszaki tulajdonságait tartalmazza soronként.
A sor első cellájában van az építőanyag neve, utána cellánként a tulajdonságok.Egy másik lapon a fenti listából kiválasztásra kerülnek az épületbe tervezett építőanyagok.
Wordben van egy sablon műszaki leírás váz, amiben az excelben kiválasztott építőanyagok tulajdonságainak kellene megjelenniük az adott pozícióban...
A végeredmény egy műszaki leírás lenne, amiben automatikusan változnak az építőanyag tulajdonságok, attól függően, hogy az excelben mi kerül kiválasztásra...
A dolog szépsége egyébként az lenne, hogy a kiválasztás excelben automatikus lenne, egy archicadből jövő állomány alapján ami tartalmazza a tervezett építőanyagok nevét.
Tehát röviden: adatbázis excelben, kiválasztás kritériumai archicadből kapott xls, végleges műszaki leírás wordben a kritériumok alapján kiválasztott tulajdonságokkal...
Előfordulhat, hogy meg lehet oldani a körlevél készítővel a problémát, de nem jöttem rá, hogy hogyan
Azt meg tudom csinálni, hogy a word-be beszúrom irányított beillesztéssel a táblázatom megfelelő celláját, aminek az értéke meg is jeleni, frissül is stb... de nem jó helyre kerül a beillesztett érték... valami oknál fogva tesz bele egy sortörést az első sor elé, és ezért minden új sorba kerül a sor elejére. Ha áthelyezem a beillesztett elemet máshová, akkor az első frissítés után vissza kerül oda ahová a program beillesztett, vagyis rossz helyre
[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #36685 üzenetére
Megpróbáltam megcsinálni, erre gondoltál?
egy másik munkalapon vannak az adatok, és fkeres függvénnyel töltöm ki a sort
az excel fájlt választva címjegyzéknek a körlevélnél azt a munkalap tábéát választom, ahol ez a táblázat szerepel...
ez lesz belőle:
ez eddig szép és jó, de ha az excelben módosítok a legördülő menüben egy másik építőanyagra, akkor a wordben nem történik semmi, nem frissül az adat
csak úgy tudtam, megcsinálni, hogy újra beillesztettem... valószínűleg rosszul csinálomBorn stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #36697 üzenetére
Köszi,
ez meg van, és működik is
ezzel egy építőanyag tulajdonságait (bármennyit) amelyek egy sorban vannak simán be tudom már olvasniha jól értem, akkor egy fejlécet és egy sort tudok egy adott dokumentumon belül használni, mert
a második sor már másik "levelet" jelent...most már csak azt kell megoldanom, hogy egy dokumentumon belül 20-25 építőanyag tulajdonságot tudjak automatikusan megadni amelyek ugyan abból az excelből jönnek, és ugyan abban a doc fájlban vannak
[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #36699 üzenetére
köszi
én is erre jutottam közbenaz még a kérdés, ha egy cellában több sorban vannak az adatok, akkor ha átviszem wordbe akkor meghülyül tőle teljesen szét dobja a megformázott oldalamat... mit tegyek
be lehet azt állítani, hogy egy cellában milyen beállításokkal szerepeljen a szöveg, ha onnan viszem át a wordbe?
ha átviszek egy cellából egy szöveget a dokumentum fájlba, akkor olyan, mintha formázott szöveg lenne
pl: térköz előtte/utána stb... ezzel lehet kezdeni valamit? például csak egy normál formázatlan arial 10 betűméretű balra rendezett szöveget hozzon át?Born stupid... Try again!
-
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #36704 üzenetére
"Ezért a csak szöveget kell beillesztésnél választani."
Ha ezt választom, akkor viszont megszűnik a kapcsolat a forrás fájllal tehát ez nem jó
"Ha a forrásformátum megőrzését választod, akkor bizony belekerül."
az a baj, hogy akkor is bele kerül, ha a formázás egyesítését választom, vagyis minden esetben ha a kapcsolatot meg akarom tartani az excel fájlommal...
Ki lehet ezeket szedni valahogyan?
A körlevéllel az a baj, hogy ha az adatok a beillesztésre kerülő cellában több sorban vannak akkor teljesen meghülyül tőle...
Érdekes, hogy a probléma nem túl bonyolult, mégsem lehet egyszerűen megoldani...
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #36706 üzenetére
Szia!
Ha nem egy cellában van az összes tulajdonság, akkor az egész dinamikussága veszik el.
Mivel a különböző anyagoknak különböző elvárt tulajdonságai lehetnek. Van olyan amelyiknek csak 1 db de van olyan aminek mondjuk 9 db... Ha ezt nem tudom dinamikusan kezelni, akkor nem lesz "szép" a szövegAz lesz a megoldás egyébként úgy látom, hogy word-ben létre kell hozni egy táblázatot és annak a megfelelő celláiba kell beilleszteni a körlevél megfelelő elemét. Ez lehet akár több soros is, mert a táblázatban jól fog működni, és reményeim szerint a táblázat mérete dinamikusan is változik majd a cellában lévő sorok számának megfelelően...
Az is lehet még, hogy hagyom a fenébe a wordot és megkomponálom az egészet excelben
Ha körlevél nélkül tényleg nem lehet megoldani, hogy az excel egy TETSZŐLEGES cellája bekerüljön pontosan oda és úgy egy word dokumentumba ahová szeretnénk és az automatikusan változzon az szerintem nagyon nagy gond...
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #36711 üzenetére
köszi, hogy foglalkozol velem
ez így tök jó, de:
ezzel az a gond, hogy word-ben nem akarom/lehet definiálni a tulajdonságokat, mert azok építő anyagonként változnak... ez igaz például két vízszigetelő lemez esetében is, tehát ami tulajdonság meghatározza az elvárt teljesítményt A esetben nem biztos, hogy ugyanazok kellenek B esetben...
pl: egyik szigetelő lemeznek elvárt teljesítménye a max. nyúlás a másiknak nem, ekkor nem szeretném/nem lehet az elvárt teljesítmény között ez az érték, hiszen nem releváns...
ergo nem lehetnek fixen meghatározott tulajdonságok word-ben ezeknek is a hozzájuk rendel értékekkel együtt a word-ből kell(ene) jönniük...
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #36715 üzenetére
OK!
Összerakok valamit, valódi adatokkal az eddigi tanácsaitok szerint, és felteszem ide.
A látszat ellenére NAGYON sokat segítettek ám
lassan kezd összeállni a megoldás bennem és ha meg van akkor majd tudtok belőle jobbat csinálni szerintem
köszi az eddigi segítséget
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
a következő kérdésem lenne:beállítom a lapelrendezés nézetben a számomra megfelelő oszlop szélességeket
és amikor vissza lépek normál nézetbe akkor megváltozik minden
miért van ez? hogyan tudom kiküszöbölni?
ha a lapelrendezésnél beállítom a margókat pl: jobb és bal margó 1,5 cm akkor elvileg álló a4-es lapnál ami 21 cm széles marad 18 cm, ha beállítok 9 db 2 cm-es oszlopot akkor az utolsó már átcsúszik egy másik lapra, pedig elvileg rá kellene férnie... miért van ez?
így nem tudok olyan lap nézetet beállítani amit véglegesen szeretnék, hiszen minden nézet váltásnál változik...előre is köszi a segítséget
g.
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
másik hasonló kérdés:
excelben beállítok egy táblázatot ami mondjuk margótól margóig tart és a fenti példánál maradva 18 cm széles. ha ezt kijelölöm és ctrl+c / ctrl+v segítségével beillesztem word-be akkor nem 18 cm széles lesz... úgy gondolom ez valami beállítás hiba lehet, mert józan paraszti ésszel egyformának kellene lennie nem?Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
Sziasztok!
A következőt szeretném megoldani, nem tudom van-e rá mód:
Ha mondjuk a C3 cella értéke 15 akkor a C10 cella legyen bekeretezve és félkövér betűkkel legyen bele írva, hogy igaz. Ha nincsen benne semmi akkor ne történjen semmi a C10 cellával.
Előre is köszönöm a segítséget
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #42715 üzenetére
köszönöm, hogy erre magamtól miért nem jöttem rá?
azt hogyan tudom megoldani, ha egy másik xlsx-ből érkező adatokkal feltöltök egy cellát, akkor annak automatikusan beállítsa a magasságát?
manuálisan megy, a sortöréssel több sorba gomb nyomogatásával, de ez így nem túl elegáns
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
Sziasztok!
A következővel szeretném kiegészíteni egy meglévő makrómat:Munka2 lapon soronként vannak adatok, ha az első oszlopban lévő kódszám első két jegye 36 akkor át szeretném másolni a Munka1 lapra egy megadott sorba, ha nem 36 akkor megyek tovább a következő sorra.
Azt meg tudom csinálni, hogy ha van adat a sor első oszlopában akkor másolja át, de sehogy sem sikerül, hogy a fenti csak a fenti feltétel esetén másoljunk...
Az első oszlopban lévő kód az minden esetben hasonló formátumú:
36-003-1.1.1.1.2-0002398Az első szám határozná meg, hogy melyik munkalapra másoljuk ki az adatokat az adathalmazból.
Nem teljesen a fenti problémához tartozik, de talán tudtok segíteni:
Építész vagyok, az adataimat archicad programból nyerem ki. Ezek lehetnek építőanyag mennyiségek, tulajdonságok, épületszerkezetek méretei stb... Ezeket az adatokat tudom xls formátumba exportálni.
Ebből az xls-ből szeretném tovább rendezni az adatokat egy másik fájlba bizonyos feltételrendszer alapján (lásd fent például). Az archicadből kapott adatok dinamikusan változnak attól függően, hogy mekkora épületről van szó és ez mennyi építőanyagot, épületszerkezetet tartalmaz.
Azt szeretném megoldani, hogy ha exportálom az adatokat xls-be akkor ezt a fájlt ne kelljen megnyitnom ahhoz, hogy az általam rendszerezésre használt xls-ben frissüljenek az adatok. Ez egyszerű függvények esetén sikerült, de ha makrót használok akkor nem megy... és amit szeretnék azt makró nélkül vagy nagyon bonyolult lenne, vagy nem lehet megoldani.
Ha meghivatkozok egy cella értéket egy másik fájlból akkor ugye ott a hivatkozási útvonal lesz ha ezt a cellát átmásolom valahová akkor is az útvonalat másolom, nem az értéket, na ezt is jó lenne megoldani valahogy, hogy az értéket másoljam át...Lehet, hogy egy kicsit össze-vissza volt akkor elnézést
Előre is köszönöm a segítséget
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
a következőt szeretném megoldani:
"munka2" lapon az A oszlopban a 2. sortól lefelé vannak egymás alatt számok pl: 36,36,37,38,36,36,37,38.... (bármennyi, különböző egész szám lehet)kezdetben csak "munka1" és "munka2" lap létezik
a makró megvizsgálja a "munka2" lap A2 celláját és ha nincsen a cellában szereplő nevű munkalap akkor létrehozza azt, és a B2 cellájába bemásolja a "munka2" lap A2-es cellájának a tartalmát.
ezután megvizsgálja a "munka2" lap A3 celláját és ha van olyan nevű munkalap már, akkor a B oszlop következő sorába bemásolja a tartalmát, ha nincsen a cellában szereplő nevű munkalap akkor létrehozza azt, és a B2 cellájába bemásolja a "munka2" lap A3-as
cellájának a tartalmát...
Ezt addig csinálja, amíg a "munka2" lap A oszlopában vannak számokAz már hab lenne a tortán, ha menet közben, vagy a végén a munkalapok a nevük szerin növekvő sorrendbe kerülnének....
egy oszlopban lévő különböző számokat már szét tudok dobálni az értéküknek megfelelő, már meglévő, előre elkészített munkalapra, de a fenti műveletet nem sikerül megoldanom.
a lényeg ugye az lenne, hogy nem tudom előre, hogy hány db különböző és összesen hány db számot kellene szétválogatnom...A végén az elkészült új munkalapokat, csak az újakat, az eredetileg meglévő "munka1" és "munka2" nevűt nem, majd szeretném egy sablon szerint formázni, mindet egyformára, ezt megtudom tenni egyszerre, vagy csak egyesével külön-külön?
még csak most ismerkedem a makró készítéssel és ez most kifogott rajtam...
előre is köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #42876 üzenetére
Azért írtam számot, mert az adatbázisom első oszlopa egy számsor lesz és ennek az első két karaktere fogja meghatározni, hogy az adott adatot melyik munkalapra kell majd kimásolni egy munkalapról, ahová ömlesztve jönnek be az adatok
33 - Falazás
39 - Szárazépítés
stb...A formázást is makróval szeretném megoldani, ha van rá lehetőség...
Úgy képzelem, hogy egy munkalapra be olvasom az összes adatot, majd az első oszlopban lévő kód szerint , újonnan létrehozott munkalapokra szétválogatom az adatokat, majd a végén az adott sablon szerint formázom az elkészült munkalapokat...
A kiindulási munkalapon 9 oszlop lesz és több száz sor. A végére az adatok olyan 20-25 munkalapra válogatódnának szét.
Most azt már meg tudom csinálni, hogy ha előre elkészítem a munkalapokat akkor a megfelelő kódszámút a megfelelő lapra másolja... de így előre manuálisan definiálnom kell 99 munkalapot, amiből lehet, hogy csak 20-at fogok használni... ez így nem túl elegáns
Born stupid... Try again!
-
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #42895 üzenetére
köszönöm, megnézem!
most tanulom a makró készítést, van egy tervem amit szeretnék megcsinálni
lépésről lépésre haladok, de mivel még hiányosak az ismereteim nem megy minden egyszerrevalószínűleg amit tegnap kiszenvedtem, egy hosszú kódban azt tized annyiból kihoznátok, de akkor nem érteném meg a működését... akár annak sem amit kapok tőletek!
azt sem szeretném, ha mindent ti oldanátok meg, mert akkor nincsen sikerélmény és nem ér semmit az egész...
pedig úgy látom ez nektek sokkal egyszerűbb lenne...
de meg akarom tanulni a dolgot, mert egyébként roppantul élvezemBorn stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #42897 üzenetére
a kódodat értem, a te gondolkodásmódod közelebb áll az enyémhez, mint mint Fferi50-é
de ez benne a csodálatos, hogy kétféle megközelítéssel jutottatok ugyan arra az eredményre...
én meg ebből tanulok a legtöbbet
köszönöm mind kettőtöknek
ezek után még megnézem Fire/SOUL/CD javaslatát is és tényleg profi leszekfejlesztem a kódomat és a tudásomat, de jövök még szerintem biztosan
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #42900 üzenetére
Elkészültem a programommal, és nagyszerűen működik, nem volt egyszerű, mert igen sok feltételnek kellett teljesülnie, de sikerült.
Össze vegyítettem a Te és Fferi50 javaslatait és megdöbbentő módon sikerült megoldanom a problémáimat.
Mondjuk kiolvastam közben a Kovalcsik makró programozást
De megérte a szenvedés, igen büszke vagyok most magamra...Köszönöm a segítségeteket!
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
korábban már segítettetek, most megint hozzátok fordulok, mert a probléma megoldása kifogott rajtam sajnos...
makrót szeretnék írni a következőre (office 365):a kiindulás az 1.xlsx, az eredmény, amit szeretnék a 2.xlsx fájlban látható
remélem így egyszerűbb lesz és működik is a dolog...
a kiinduló adatok sajnos soronként egy cellában vannak és szét szeretném szedni őket, hogy fel tudjam használni az információkat.
az első három adat minden esetben ugyan az, csak a ":" utáni kód változik
utána van egy üres sor
utána változó számú sor van, az utolsó a termék neve
utána van egy üres sor
az utolsó négy sor mindig ugyan az csak az ár változik
az anyag ár/gépköltség/rezsióradíj első 3 karaktere " " amit ki kellene törölnijön egy üres sor és utána kezdődik elölről az egész addig amíg van adat
meg lehet csinálni kézzel is, de sok adatról van szó és nagyon nem szeretném
éppen elég lesz a kiinduló adatot előállítani, össze másolgatni majd...előre is köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
Born stupid... Try again!
-
-
Sesy
aktív tag
válasz Delila_1 #43231 üzenetére
hát ha nem gond akkor kérdezek tovább:
a korábban cellákra szétbontott adatokat szeretném egy sorba rendezni úgy, hogy az adott érékeket a megfelelő oszlopokba másolom, illetve a különböző sorokban lévő leírásokat egyesítem megadott feltételek szerint (ez minden esetben szerencsére ugyanaz) egy cellába és azt másolom egy megadott oszlopba.
ebben a fájlban mindent részletesen leírtam és a végeredmény is látszik:
csak ez sajnos egyenlőre manuálisan készült, a megfelelő makró nem akar sikerülni
ha segítesz megoldani, kérlek tegyél mellé magyarázatot is, hogy megértsem a miérteket
előre is köszönöm szépen
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
a következőt szeretném megoldani ha lehet akkor makró nélkül (office365):legördülő menüből választanék adatot, de feltételhez kötve
tehát, ha mondjuk az A1 cellában 1 van írva akkor a B1 cellában csak bizonyos tételek jelennek meg a legördülő menüben, ha 2 akkor pedig másik tételek...lehet ilyet csinálni, viszonylag egyszerűen?
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
sziasztok
a következőt szeretném megoldani makró használatával (office365):ez a fájl tartalmazza a kiindulást (munka1) és az elvárt eredményt (munka2)
azt szeretném, hogy ha az A oszlopban nincsen szám akkor a B oszlopban lévő szöveget egy szóköz beiktatásával fűzze hozzá, ahhoz a B oszlopban lévő szöveghez ami abban a cellában van felfelé, ahol a legközelebbi A oszlopban lévő szám található, utána törölje a sort...
valószínűleg nem túl bonyolult, de nekem nem sikerült sajnos
előre is köszönöm a segítséget
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
lehet olyan feltételes formázást létrehozni, hogy ha a cella tartalmaz "."-ot akkor a szöveg legyen félkövér?
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
válasz Fferi50 #43765 üzenetére
azokat a cellákat szeretném automatikusan félkövér betűre és szürke háttérszínűre állítani amiben hasonló formátumú karakterlánc van "1.1.2.3.1.2.3" az a lényeg, hogy abban az oszlopban amiben ilyen számsor van ezeken kívül csak egy 7 jegyű szám lehet "1234567"
Born stupid... Try again!