Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Egy volt kollégám importál BEV kocsikat Franciaországból, naplót vezet a történetekről. Jó alapos és nagyon szeret utazni autóval vagy motorral, így minden túra egy külön küldetés számára.
Volt egy kis problémája egy Leaffel, amit aztán garanciában javítottak. A történet első része:
X cellák 1. rész
A történet 2018 augusztusára nyúlik vissza, amikor egy franciaországi kereskedésből megvásároltam egy 2016 decemberi 30-as Leafet. A kereskedésből már vásároltam egy autót (az addig legjobb 24-es Leafemet), így fel sem merült bennem, hogy bármi gond lehet. A kocsi 7970 km-t futott, első gazdás, a kereskedő a Nissan által előírt, a bizományosi eladás előtt elvégzendő kötelező kiolvasások jegyzékét elküldte, amiből az derült ki, hogy a kocsi meghajtó akkumulátorának feszültsége 394 V, az akkumulátor SOH értéke 96.7%, és még a 12 V akkumulátor feszültségét is tartalmazta, ami jelen esetben nem releváns. Ez benne semmilyen gyanút nem ébresztett, a 394 V feszültséghez nem volt SOC (akkumulátor töltöttségi állapot) megadva, elvégezhették akár 85%-ra töltve is, az SOH= 96.7% pedig egy 1,5 éves 30-as Leaf esetében nem irreális.
Ennek megfelelően megvettem az autó, majd elérkezett a nagy nap, az aug. 20-i hétvégére terveztem a hazahozatalt és megtoldottam pár nappal, hogy a 1,5 héttel később esedékes családi nyaralás helyszínét (Umag-Horvátország) út közben lecsekkolom.
A kocsit Lyonban vettem át, a kereskedő a kocsit körbemutogatta, látszott rajta, hogy valóban csak 7900 km van benne, a vezető oldali plüss ülésen szinte nyoma sem volt a használatnak. Az egyetlen gyanús dolog a 178 km hatótáv volt, de 91%-ra töltött állapotban adták át, és tudjuk, hogy ez nagyban függ a legutolsó használattól, nem aggódtam miatta. Mivel a lefóliázott bőröndömben voltak az akksi kiolvasáshoz szükséges cuccok és nem volt kedvem a szalonban boncolgatni, a papírok aláírása után az első hipermarket felé vettem az irány, majd a parkolójában felboncoltam a csomagot, az OBD-t rátettem a kocsira és akkor jött az igazi meglepetés: az egyik cella 161 mV-al alacsonyabb a többinél (és van egy társa, aki szintén a 100-asok felé vette az irány, 70-80 mV eltéréssel). A második meglepetés a töltések száma volt, a 7900 km alatt 213 QC (villám) és 66 L1/L2 (AC) töltés kapott. Mivel a kereskedéstől kb. 5 km-re voltam, azonnal fordultam is vissza, és a LeafSpy ablakkal a kezemben ültem le a kereskedő asztalához. Első körben azt sem értette, hogy mit mutatok neki, kértem, hogy egy szervizessel a hona alatt érkezzenek ide rögvest. A szaki már értette, hogy mit mutatok, rögtön elő is vették az általuk elkészített kiolvasást, DE AZT NEM TARTALMAZ CELLÁNKÉNTI KIOLVASÁST, nem írja elő a szabályzat. Mivel nem hittem neki, kértem, hogy a többi náluk található kocsi kiolvasását is mutassák meg, 2 kocsit paksamétáját elém tették, és bizony, az akkisra vonatkozóan kizárólag a nekem is korábban elküldött értékeket olvassák ki. A kereskedő el is kezdett hőbörögni, hogy Ő a LeafSpy adataival mit kezdjen, monstam neki, hogy oké, akkor most szépen ráteszitek a gyári Consult III-ra, aztán kiolvassátok. Így is történt, akkor már Ő is meggyőződött, hogy sajnos valóban 2 cella vándorútra ment. Fel is hívta a francia Nissan központot, hogy ilyenkor mi a teendő. Ők azt mondták, hogy ha beviszem Párizsba a kocsit és ott hagyom náluk pár hétre, akkor garanciában kicserélik az akksit. Mondtam, hogy ez az opció nem nyerő, mik a további lehetőségek. A párizsi központ közölte, hogy EU garancia él a kocsira, a garanciális javítást a befogadó országban (jelen esetben Magyarország) is el fogják végezni. Gyors értekezés a Gablinivel, ők is igazolták az elmondottakat, a javítás maximális időtartamát 1,5 hónapban határozták meg, addig kell majd nélkülöznöm az autót. Az addigra már kb. 3-3,5 órásra húzódott helyszíni ügykezelést végül azzal zártuk, hogy akkor itthon, hazai forgalomba helyezés után garanciában javíttatom.
Ez számomra elég megnyugvást adott, úgyhogy kb 4 óra késéssel elindultam a hazafelé tartó, kb. 3 e km-re tervezett útnak.FOLYT KÖV.
-
eattila
csendes tag
válasz Grillo #17951 üzenetére
A lecsót én valahogy nem tudom befogadni. eleve rosszul kezdődött az ismertség, mert a csalában úgy készítették, hogy paradicsom, paprika is héjjastól megy bele. ami leválik, felkunkorodik, és nem élmény enni. Szóval én nem eszek olyasmit.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #17943 üzenetére
"Hogy jön ki a matek?"
Egyesek szerint szar az alapanyag. Én meg nem tudom :-D Amúgy valószínű nagyon nagyban tudják nyomni és sok kicsit sokat nyom. Van ez a Corvinnál is, ahol egész éjjel sorba állnak és szeletre több egységük sem olyan olcsó. Zingtől éhes leszek, csak nehéz a két műfajt összehasonlítani. Árpád híd aluljárón dühöngök, ha csak egy kis 20 centis támaszkodó lenne vagy minimál asztal, akkor okés, mert gyros/burgert benyomom kézben is (utoljára igazi gurmé módon a kukák mellett tettem :-D) de akad ott hurka, sült kolbász, egyéb szimpatikusan kinéző cucc csak nincs hl futtában betermelni. Pusztul a világ,idén Borkuckó is emelt 25%-ot a zsírosdeszkán...
-
Phülöp
addikt
válasz eattila #17953 üzenetére
nem szabad túlfőzni
én úgy megyek neki, hogy
- 3 nagy vöröshagyma
- 1 fej fokhagyma
- 1.5 kg paprika
- 1.5 kg paradicsom
- 1 kg gomba
- só, bors
- 2 pár kolbász (egy csípős, egy sima), olyan 25-30 deka darabja, előre lesütve karikába, annak a zsírján indul a történetA Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #17956 üzenetére
Én villával megyek neki, az előzmények eddig nem érdekeltek. Rizzsel ne legyen. Szarrá is főzhetik, kicsit csíphet, lehet egyben darabosabb és levesesebb, nem kell, hogy csípjen, nem ragaszkodom a szalonnához, de lehet benne tojás és közben tojás, újabban ez a mérsékelt mennyiségű értelmes füstölt kolbász és jóféle virsli, nem túl zsíros szafttal ez bejött.
-
npera
újonc
X cellák 2. rész
Az eredeti terv a svájci Alpokon keresztül ment volna, de végül a francia Riviéra felé vettem az irány. Első körben azért, mert fogalmam sem volt róla, hogy ez a 2 hibás cella milyen meglepetésekkel fog szolgálni, de tudtam, hogy kihívást fog jelenteni.
Lyonból SOH= 97%, Hx=88.86%-al indultam neki az útnak.
7 Nissan Leaf (és néhány 10 e km) tapasztalattal a hátam mögött már sok mindent sikerült kitapasztalnom, de hibás cellával (szerencsére) nem volt dolgom, úgyhogy kezdődött a tanulási fázis. Az első meglepetés az volt, hogy kb. 70-80 km megtételéig (Kb. SOH 55%) minden úgy történt, mintha az aksi celláknak semmi baja nem lenne. Aztán egyszer csak a megtehető táv (terepviszonyoktól függően) kb. 2-2,5x gyorsabban kezd el fogyni a megtett km-ekhez képest. Az első szakaszon 121 megtett km után 44 km-t jelzett megtehetőnek. A Hx-et 94% fölé sikerült tornászni, a töltés végére pedig már 210 km feletti hatótávot jósolt a GOM, nincs itt baj....
Azt leszámítva, hogy a 2 cella sehogy sem akar felzárkózni a többiekhez, 150 mV körüli értékre tud felzárkózni, de annyi. Ki is néztem egy AC töltőt, itt majd feltöltődik szépen fullra az akksi, meg majd kibalanszolja a celláékjat a BMS, amíg alszom... Persze sokkal jobban érdekelt, hogy mit művel a BMS a cellákkal, úgyhogy pihenés helyett a szemet mereszgettem a LeafSpy oszlopdiagramjain, de a töltés és balanszolás végére (pedig már SOH100%, Hx 101%-on járt), csak nem akart 140 mV-nál közelebb kerülni az elveszett bárány. A hatótáv saccoló a 237 km megtehető távval már szinte feledtetné is a gondokat (ha nem tudnám pontosan, hogy ezzel a használattal kb. 245-250 km hatótávot kellett volna dobnia).
Ekkorra már kezdett kikristályosodni a BMS működése: fullra töltött állapotban az akkucellál összefeszültsége és az utolsó fogyasztás alapján kalkulál megtehető km-t. Mivel csak 140 + 70 mV (0.21 V) hiány van az össze feszültségben, ezért tippel 6-8-10 km-rel kevesebbet. És amíg a cellák össze feszültsége (SOC) 50 % felett van, ezen érték alapján megy a hatótáv kalkuláció. Viszont amint ez alá csökken a feszültség, a BMS a legalacsonyabb cella feszültségértéke alapján kezdi el kalkulálni a hátralevő km-eket. Ilyenkor kezdenek el a km-ek duplán fogyni, a hibás cella feszültsége meg közelíti a BMS-nek beállított feszültség küszöb értéket, aminél alacsonyabb értékre egyetlen cella sem merülhet (a károsodást elkerülendő).
Mindezeket kitapasztalva és működés közben "tesztelve" kiderül, hogy a tényleges hatótáv ennek a 2 "jóképességű" cellának köszönhetően max. 145 km.
Viszont így a többi cella a küszöbérték közelébe sem kerülhetett, azok igazán kíméletes életet éltekFOLYT KÖV.
-
zetor2000
senior tag
Tudom tarhonyával is csinálni
Én szeretem benne a rizst, a tojásost viszont egy ideje kerülöm. Megeszem, ha nincs más, de én nem kedvelem. A kolbászt se túlontúl, csak az íze végett. Zsiradéknak szalonna, meg zsír, ha kevés lenne a kisült. Eddig a visrli is olyan volt, hogy ha van benne, akkor nem kotrom ki, de én nem teszek bele. Eddig ugye ilyen ipari szemét volt a virsli, most állítólag változott sokat a helyzet, előnyére. Lehet, majd kipróbálom. Szaft az kell, de a zsírost én sem szeretem.
Viszontt alap a vastag szelet kenyér tunkolni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Amikor minden zöldség levet eresztett, akkor kell beletenni a tarhonyát, ami persze előre van pirítva.
Fedő alatt kell, hogy megfőjön. Ehhez idő kell, de víz nem feltétlen, van lé a növényekben, elég jól át tudja venni az ízét, csak a szaft ugye csökken, mert a tarhonya szíjja a nedvességet.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #17968 üzenetére
Az is finom, valóban. De én az ilyenekről általában hiányolom a feltétet.
Valami kis rántott / sült husi szerintem kell ezekhez. Csak magában szerintem ez köret. Persze főételnek szokták enni, de énszerintem köretSzerintem hétvégén csinálok valami rendeset a konhyában...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Gabibácsi
tag
https://www.youtube.com/watch?v=TUYzRKKMIgE
ez nagyon durva kézimunka
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
eattila
csendes tag
válasz Phülöp #17956 üzenetére
Nalunk virsli divott benne. A gomba tetszik. Alapbol a paradicsom es paprika is. Bar utobbi savanykas izet fove nem annyira szeretem.
De ha mar igy beszeljuk, hetvegen egy gombaporit osszedobok. Mondjuk borsoval meg pirotott csirkemell filevel. Meg talan rizs is lesz hozza.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
zetor2000
senior tag
válasz eattila #17980 üzenetére
Ha esetleg úgy van, akkor hétvégén, de már péntektől, megnyílik az ideiglenes húspiac a Szabadság téren, a volt TV székház előtt/mögött..
Mangalicafesztivál lesz.
Nem az első, lehet, ismeritek is már. A malacságok mellé szoktak jönni mindenféle házi dolgok, mézek, teák, olajok, pálinkák, csili cuccok, talán borok is. Sütnek is, meg lesz szombaton valami pörkölt is, azt nem tudom, el adják e, mert ugye 2-3 oldallal előrébb lévő öregnéne tortáitól ez se másabb. Mindenesetre szokott lenni bódé, ahol van sült cucc - hurka, kolbász, flekken, miazmás.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Sipi-
tag
Lecsóból elég annyi, hogy az üvegesből teszek pár kanállal a tarja alá és zsíron/olajon fokhagymával lesütöm kb. 2 óra alatt. A többi nekem túlzás
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
Okosóra téma.
Gyerekek kaptak karácsonyra egy-egy Media Tech MT855 típusú "okosórát". Az egy szemét, hulladék, használhatatlan. Mert:
- akkuja 1 napig bírta, néha addig sem
- hátlapja levehető (akkut, sim-et és microsd-t belerakni)
- lépésszámláló és alvásminőség érzékelő csak úgy volt, ha elindítjuk a mérést kézzel, nem méri folyamatosan
- szíja túl kemény, merev
- ha lemerült, akkor mindent elfelejtett (időt, lépésszámot, stb.)
- telefonos app borzasztó, nem szinkronizálta az adatokat, többször duplán futott, stb.Az egyiknek folyton elmozdult az akkuja, le is tört pár nap alatt a hátlapot tartó egyik fél mm-es pöcök. Onnantól kezdve nem állt meg a hátlap normálisan, folyton leesett. A másiknak egyszer leesett a hátlapja, mert az asztalról leesett a székre az óra. A hátlap persze pont egy székláb alá került...
Kaptak a srácok a kítünő félévi bizonyítványért (meg azért, mert szomorúak voltak a másik óra miatt) egy-egy Xiaomi Amazfit Verge-t. Ég és föld a különbség. Árban is, de ez legalább megbízhatóan működik, szép a képe, méri folyamatosan a lépéseket, alvást. Van rajta pulzusmérő, zenelejátszó, több fajta órakép, stb. Rengeteg nyomkodás mellett is 3 nap után ment le az akkuja 35%-ra. A telefonos app is tök jól használható, régi telefonon is jól fut.
Mostmár tényleg megtanultam, hogy csak Xiaomi cuccot veszek, ha kínai termékről van szó.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
eattila
csendes tag
válasz zetor2000 #17981 üzenetére
Áááá, én nem járok arra. Max évente 1-2 alkalommal. Akkor is Fótig megyek max.
De azokat a sütős standokat én nem szeretem. Jól néz ki amit ott csinálnak, de ennyi. Kóstoltam, nem jött be.[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
Ez azt jelenti, hogy önnek a motor regenerálásához még két fázisa van vissza, és ez nagyon jó hír. Az a lényeg, hogy az autójának motorja számos mélystruktúrás, nanomolekuláris változáson esett át a regeneráció első fázisában. Ezek közé tartozik az elektroszemcsék és az intermolekuláris kapcsolódások kinetikájának javítása, a szénfelületek szerkezetének javítása és a sérült elemek aktív regenerálása. Ezek sokak számára azért szabad szemmel láthatatlan hatások, mert mély, molekuláris szinten történnek. Sok múlik azon, hogy milyen állapotban volt a motor a regenerálási folyamat megkezdése előtt.
233%-al növeli? Instant get
-
FőDudu
addikt
Perverz allatok vagytok mind
Itt is hulyen nezett a pizzas, mikor valamelyik magyar ismerosom tejfolt akart kerni a pizzara.
Csak nezett es nem ertette mifele beteg allat rak a pizzara tejfolt...Es itt meg szerencseje is van, mert ismerik a tejfolt. Magyarazd el ugyanezt egy olasznak.
Ott tejfol sincs[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
-
Sipi-
tag
válasz FőDudu #17987 üzenetére
Ritkán. Nem rossz egyébként, érdemes kipróbálni. Zsíron vagy olajon kicsit megsütni a reszelt fokhagymát, belerakni az előre besózott, szeletelt tarját. Azt is kicsit megsütni mindkét oldalt, majd kevés vizet rá, üveges lecsóból is rakni rá majd kis tűzön 2-3 órát főzni lefedve.
https://www.ferfiakonyhaban.hu