Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Ma sikerült egy durva balesetet megakadályozni alighanem.
A konyhai munkák miatt nem mentem bringával sajnos. Várok egy kereszteződésben, ahol a város körüli körgyűrűre lehet felhajtani. 2x2 sáv, ott 60-as korlátozással, ami a gyakorlatban 80-90-es tempót feltételez. Balra 2 sáv kanyarodik, jobbra 1. A két irányt külön-külön engedi el a lámpa a terheléstől függően, tehát akár egyszerre vagy külön-külön is lehet zöldet kapni irányonként.
A balra kanyarodóban egy nehéz tehergépkocsi állt a "külsőben", én a belsőben. A jobbra kanyarodó zöldet kapott, míg mi vártunk a pirosban. De a teherautó sofőrje teligázzal elindult. Balról pedig jött 2 db nyergesvontató. Én elkezdtem dudálni szaggatottan, hogy csináljon már valamit a sofőr, mire észbekapott és full ABS féknyomással beleállt a fékbe. Esett az eső, keletkezett kis gőz a kerekek alatt. A balról jövő két teherautó is vészfékezett, volt sok felszabadult energia. És vélhetően barna alsónadrág. A teherautó ugyanis gyakorlatilag becsúszott érintőre a kereszteződésbe.
Nem akarom túldefiniálni a dudálást, talán felébredt volna és megáll. Vagy egyenletesen gyorsulva kihajt a nyergesvontatók elé és azok telibek*rják.
Kis emelkedett pulzus nálam is volt....
-
hobizoli
nagyúr
ez nem meleg
nalunk nyaron 38-41fok van
olyan paratartalommal, hogy harapni lehet a vizet
hiaba van elszivo, 2-300kW-l mennek a futesek gepenkentfelmesz a froccsgep fole a szárítóhoz, mert pl muszaj, ott a 50fokig slakazott analog homero mutatoja tulfordult a utolso jelzesen, olyan 56-58-g kb
amikor megy regeneralo ciklusa akkor 280fokos meleg-nedves levegot fuj ki
szerinted?
utana kimesz a dohanyzoba a 36fokba, es nem is tunik melegnekcsajoskodtok itt am, baze
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz eattila #20551 üzenetére
A nagy tesztpályán az oválon kábé 190-200 között gázzal lehet kormányozni az autót, mivel a pálya döntése miatt nem kell fogni a kormányt, hanem magasabb sebességre feljebb mégy a korlát felé, alacsonyabb sebességnél pedig lejjebb ereszkedsz. 210 felett, viszont el kell kezdeni befelé kormányozni.
Télen ha hó marad a korláton, akkor a Nap állásától függően leolvad, aztán lefolyik a korlát oszlopain, de egyből le is fagy. Ott tehát van egy mini csúszás a korlát irányába. Miközben befelé kormányozva próbálsz távolodni a korláttól. Ha van elég sebesség, akkor gyakorlatilag cikk-cakkban megy az autó, két jégcsík között befelé mész, a jégen csúszol picit felfelé, aztán újra befelé.
A mai autókra kell légellenállás növelése érdekében egy nagy állásszögű szárny, hogy ne fusson bele a tényleges végsebességébe, hanem még kezelhető sebességen fogja meg a légellenállás.
Önmagában a sebesség csak az első pár alkalommal izgalmas, aztán elvész a varázsa. De ha a látási és tapadási viszonyokhoz képest haladsz borzasztó nagy sebességgel, akkor rögtön izgalmas lesz a dolog.
Bájos, ahogy 185 mph felett nincs sebesség kijelzés, de a fordulatszám még mehet felfelé....
-
zetor2000
senior tag
Akkor erre a Jesko-ra is azért kell a szárny... biztos sokat döngetnék ferde pályán... Cikk szerint 480 körül lehet a vége. Belegondolni is rossz. Főleg, hogy a Volvo 180 körül korlátoz. Mondjuk az már inkább kínai tulajdon, de szerintem a Kőnig seggében is van már külső tőke...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
eattila
csendes tag
Szereintem gyorsulni nagyobb poen, mint konstans gyorsan menni. Pl palyan eloztem kamionsort. Ott csusztam bele a 180ba. Ment volna meg, de na. Semmi euforia nem volt, csak gyorsabban haladtam elore.
Amugy felemetes, hogy mennyire kell figyelni, hogy ne menjek 150-el...
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #20553 üzenetére
Jó is lehet az a száraz fröccsgép nyáron. Engem száraz fehér szokott érdekelni, olyan hosszúlépés féle, vagy vice házmester. De nekem nem ilyen 38-41 fokos fröccs kell, hanem olyan 12-14.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
scaurus
újonc
Nem teljesen friss hír, de itt még nem volt: elhunyt Luke Perry.
https://index.hu/kultur/cinematrix/2019/03/04/meghalt_luke_perry_a_bevery_hills_90201_szinesze/
[ Szerkesztve ]
"morci mellszobor koma" (Raynes)
-
FőDudu
addikt
Elvittem autot szerelohoz.
Csapos emelon egy 159 - ranezesre V6.Gyanusan vekony volt a motor alatt a leomlonel a cucc.
Nincs benne katalizator.Kerdeztem a szerelot.
Azert van itt, hogy visszategyek es menjen muszakira.Eszem megall, kepesek kiszedetni a katalizatort es muszakira visszarakatni.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz eattila #20564 üzenetére
Kiszedetik, mert fojtja az autot. Jobban megy nelkule.
Gondolod aki kiszedeti es vissza rakatja az sporolni akar?
Nem maset rakjak be a vizsga erejeig, hanem a sajatjat.Leomlonel a 6 henger egy csobe torkollik, majd bekanyarodik a motor ala,
Ott folytatodik, majd van egy szem lambda szonda es jon a flexicso.Enyemben meg van 4 lambda es a katalizator (2 lambda elotte es 2 utana).
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
-
-NoVa-
őstag
Adott hossz és átmérő esetén a benne mozgó légtömeg lendülete szívóhatást kelt a hengernél, effektív töltővákumot generál, és nő a teljesítmény. Elcseszett méretezésnél, leszakadt dobnál vagy repedt csövezésnél inkább romlik a teljesítmény, de a hangosabb kipufogó miatt mégis azt hiszi a szerencsétlen, hogy erősebb lett az autó. Aztán nagyfelni meg decens csüccs.
Most, hogy már ömlik a használtpiacra a 2002 körüli dízel S60 600k körüli áron, tematikus csoportban is egyre nagyobb a zaj
-
Gabibácsi
tag
Ma tesz ajánlatot a másik cég, kérek egy hét gondolkodási időt
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
eattila
csendes tag
Srácok, Kléber, Uniroyal vagy Nokian? Ez a 3 gyártó az opció perpill
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Grillo
senior tag
Drónos tapasztaltak!
Adott a céges környezet, alapvetően fotogrammetriára használnánk drónokat, aminek a lényege a faszán működő útvonalrepülési képesség, és a fasza optika a jó sorozatképek érdekében. Tehát lerepülné a területet, aztán lőné a sok fotót, abból meg valami erőgépen készítünk terepmodellt.
Egyenlőre a Phantom 4 és a Mavic 2 között nem tudunk dönteni. Szerintetek? A Phantom 4-nek melyik verziója érné meg? 700 bruttó körül jó lenne, ha megállna.Másik, kisebb, de hasonló célra Spark, vagy esetleg Fimi/Zino? Más alternatíva? 200 ezer alatt kéne tartani.
Köszike!
-
FőDudu
addikt
Szerviz megvolt, muszaki is siman ment.
Szoval kezdenek rendes kerekvagasba kerulni a dolgok.FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz Grillo #20586 üzenetére
Arra nem egy lidart hordozo precizios dron kellene?
Kepeket osszefarigcsalni olyan prolinak tunik. Repuljon egy komplett Google Street view auto es akkor jo lesz az eredmeny. Persze en nem ertek hozza.
Valaki ilyennel kocsikazott a Hwsw forumon. Tole kerj tanacsot.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
veterán
-
Grillo
senior tag
válasz FőDudu #20588 üzenetére
Nem. 700k alatt nem. Az egy másik liga. Nagyobb kopterekre van egyébként lidar rátét is, de nekünk egyrészt ritkán kell, másrészt most csak elkezdenénk ezzel foglalkozni.
Nem proli, a fotó3D bizonyos területen simán kiváltja a 3Dszkennert, ráadásul elég hozzá akár egy jobb telefon. Meg persze utómunka, de az a másikhoz is kell, nem kevés. És ezt nem csak én mondom, részben erről is szólt múlt héten a münken melletti szimpózium, a 3Ds emberke mondta, hogy simán ő is fotókból építkezik sokszor, nem kell mindennek több millió poligonból állnia, amit úgyis le kell butítani mondjuk egy telefonos apphoz.
-
Grillo
senior tag
válasz qnadam #20592 üzenetére
Feltettem ott is. Igazából én Phantom mellett vagyok, nem kell nekünk sem szelfimód, sem emberkövetés, meg ilyen huncutságok, viszont minél jobb az optika, minél tovább fent van, annál jobb. Kint annyit kell tudnia, hogy ha van egy 10 ha-os terület, akkor azt szépen előre beállítva repülja le, x méterenként rögzítsen egy képet, oszt jöjjön vissza. A többi már benti varázslat. Videó max néha, belső, vagy FB használatra kell. Mondjuk a Mavic 2 szenzorerdeje nagyon tetszik, de a P4ben is van.
-
Grillo
senior tag
válasz FőDudu #20593 üzenetére
Alapvetően a lidar ugye faszán eltünteti a növényzetet a képről, és lesz egy jó terepmodell, viszont mi most elsősorban olyan területeket néznénk, amit geofizikai eszközökkel meg is mérünk. Ilyet erdőben, bozótban nem tudunk úgysem.
Lidart meg igazából úgy érdemes, ha fel van csapva egy repülőre, és akkor x négyzetkilométert lerepül. Igen fasza eredményeket kaptunk korábban is, csak most nem ez a cél. Mivoltunk -
hobizoli
nagyúr
válasz FőDudu #20563 üzenetére
nemtom, de szivomotornal a fuled leszakad, ha nincs semmi hangtompitasa
meg annak kell vmi backpressure is, kulonben beegnek a szelepekszerintem inkabb turbos lehetett az, 1.8TBi 200lo
turbosoknal a legnagyobb fojtas az maga a csiga, utana jobb a freeflow alacsony elenallasu es nyomasu kipuff rendszer, hogy a turbo ki tudjon szellozniha befojtja a motort a csiga (EMAP-s lesz), akkor ugy viselkedik, mintha EGR-n nyomnad vissza bele a kipuffgazt, csak itt nem tudja magabol kitolni sem es bent ragad a kovetkezo ciklusra vmennyi belole
csak akkor annyival kevesebb oxigen fer be a "toltet" terfogatbaha konnyen kiszellozik akkor barmi mas nelkul is emelkedhet a teljesitmenye, mert tobb oxigen kerul be, es ahhoz tobb uzemanyagot lehet adni, hogy a lambda jele a maradek oxigenre "jo" legyen
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
veterán
válasz Grillo #20595 üzenetére
szoftveresen a mavic és a phantom kb ugyanazt tudja. ami érdekes lehet, az a mavic 2 zoom, az optika miatt rugalmasabb, gondolom kevés fénynél úgyse nagyon akartok dolgozni. ha mégis, akkor m2pro vagy p4pro az oldalsó szenzorok csak tripod módban mennek úgyis, elöl-hátul meg talán az összes ma kaphatóban van akadályérzékelés, de elöl biztosan.
istálló? gazemberség? hupákolás?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Fujifilm X
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gyúrósok ide!
- Apple notebookok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- További aktív témák...