Új hozzászólás Aktív témák
-
#09908736
törölt tag
Csak egy gyors státusz. 4. napja Győrből dolgozom. Eddig jól megy.
A költözés kalandos volt, nem fértünk bele az autókba, úgyhogy vannak dolgok, amiket otthagytunk.
Még mindig dobozokból öltözünk, de az iroda már használható, a többi meg jön lassacskán.
Fáradtság 110%. -
Grillo
senior tag
válasz ncc1701 #30398 üzenetére
Az biztos.
Viszont nem tudom, mennyire lesz tartós. Jöttünk már visszafelé M3on, megálltunk kávézni, pisi, stb. Mondtam a csajoknak, menjenek be nyugodtan, én egy percet még hűtöm az autót, erre ahogy megálltam, a startstop le is lötte...
Gondolom keringet közben, vagy mittomén, de akkor is. -
npera
újonc
válasz Bujdy81 #30403 üzenetére
Én most töltöttem fel profilképet az új óvodai (iskolai) applikációba. Volt egy netes rendszer (app nélkül), amire be kellett rakni a gyerekek tervezett leadási és felvétel sémáját. Ebbe ment a betegség vagy orvosi vizsgálat (vagy egyéb okból) esedések kimaradás is. Az óvónők ebbe rögzítették a tényleges leadási és felvételi időpontot ipaden. Tök jól működött.
Most kiraktak papírt, hogy van egy új applikáció amihez már van app is. Ez elvileg jobb lesz és kevesebb adminisztráció. A portálon regisztráltam és kellett felrakni profilképet. Kiválasztottam egy képet, ahol éppen mikulásnak vagyok öltözve és feltöltöttem.
A vicc az, hogy az app még nem éles, tehát nem működik. Viszont a régit már nem használják, így most az óvónőnek fogalma sem volt, hogy mikor akarom leadni a gyerekeket és felvenni. Post-it papírkára felírta...
-
npera
újonc
válasz Grillo #30406 üzenetére
Ez a stop-start mennyire idegesítő. Amikor olyan autóval megyek amiben van, akkor azonnal kinyomom. Gyűlölöm hogy le-fel kapcsolgat a legrosszabb időben. Dubóban araszolva valami hatodik érzékkel tudja egy másodperccel a megindulás előtt lelőni. A hangja is undorító. Hülye NEDC-hagyaték ez is.....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
-NoVa-
őstag
válasz Grillo #30406 üzenetére
Amikor a kettőstömegű lendkerék működéséről beszélt hosszan egy mérnök, akkor mondta, hogy mivel rugalmas rendszer, igyekeztek kerülni az üzemi tartományba eső oszcillációs frekvenciákat, így 300Hz körül menet közben nem fáj. Az önindító viszont pont telibekapja ezt, így minden indítás egy tüske a lendkerék élettartamában, úgyhogy kiváncsian várja mennyivel csökken az átlagélettartamuk tőle.
Az enyém 295k km-t bírt ki, ez kb hozza az átlagos elvárt max élettartamot. VW fórumban találtam sok adat mazsolázni, régebbi vasaknál 260-290k közötti cserékről írnak, újabbaknál startstoppal meg 120-200k közötti számokat láttam. Userfüggő persze, Volvoszerelő is mondta, hogy pont cserélt egyet 150k után egy bácsinak, aki azt mondta, erős autó ez, úgyhogy kettesben szokott indulni, hogy ne kelljen annyit váltogatni, mert fáj a lába :)
-
-NoVa-
őstag
válasz eattila #30404 üzenetére
Annyi extra info, hogy Visa kártyákkal nem megy MO-n, csak MasterCarddal. Ez azért gond, mert mostanában cserekártyaként Visát küld ki az OTP, eddig MasterCard volt az alap, és pár user belefutott, hogy feature loss van, és ügyfélpanasz. Azóta figyelik, hogy ha fizetett apple payen keresztül valamelyik kártya, annak nem Visát küldenek legközelebb, amíg nem sikerül azt is bevezetni almapayre.
-
eattila
csendes tag
válasz -NoVa- #30416 üzenetére
Ez hazsnos infó. köszi! Majd figyelek rá. Bár nekem MasterCard van. Viszont fura, hogy elmentünk nyaralni, és másnap már nem működött a paypass (sehol a balatonnál, visszafelé benyakúton sem, ahol odafelé még ment). Be kellett dugdosni a kártyát, mint az őskorban. Vagy kp-t felvenni. ez tartott egészen annak másnapjáig, hogy hazajöttünk, mert megjavult. De aznap mikor hazaértünk, még ott sem működött, ahol korábban igen. Nem is értem, mert régiókorlát ugyan lehetne akár, de csak azután, hogy felismerte a kártyát. De fel sem ismerte semmi.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
eattila
csendes tag
válasz Gabibácsi #30418 üzenetére
A paypass egy rfid ha jól tévedek. Az csak küld adatot, ha jól tudom. Letiltás akkor lehetne, ha odatartom, csippan és elutasítja. De nem is csippant. És Belföld az. Igaz messze van, meg 6,5 óra volt kocsival, de na.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Gabibácsi
tag
válasz eattila #30419 üzenetére
Jah értem, akkor műszaki hibára gyanakszom, meghalt a paypass rész
amikor usa-ban voltam kollégával, neki volt olyan hogy nyemá, usa-ban vásárolnak a kártyával és kérdés/hívás nélkül letiltottál a francba, onnantól én vettem mindentHozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #30415 üzenetére
Ja, ezt még nem is írtam.
Apósom Land Rover Defender gépkocsija újabb kalandokba vitte apósomat. Ez most egyszer nem a kocsi hibája volt. Kezdett a kuplung gyengélkedni, ami érhető mivel
A.) a kocsit ténylegesen terepen is használják. Megy vele rendszeresen Zalába "a hegyre" vadászni.
B.) anyósom is használja a kocsit néha és ő aztán nem tréfál a pedálokkal. Benyomja őket mindenféle sorrendben.Feleségem pont ott volt náluk nyaralni, így segített íbéjről rendelni megfelelő cikkszámú kuplungot és kettőstömegűt. Mivel a márkakereskedés kábé egy hónap várakozási idővel fogadta volna őket, ezért egy haver haverja ajánlott egy szerelőt. Itt kellett volna lassítani. De elvitték oda.
A csóka kicserélte, aztán kész is volt. A következő lett volna a feladat:
- összes difiben kenőanyagot cserélni
- összes váltóban kenőanyagot cserélni
- kuplung és kettőstömegű csere
- összes lehetséges tömítés cseréje akkor márA "jóember" berakta a kuplungot fordítva (!!!) és utólag hívatkozott valami csattanásra amiről ő úgy vélte, hogy a táskája esett le az ülésről a padlóra és nem foglalkozott vele. Mivel okosba-gyorsba ment a csere, ezért számla persze nem volt. Garancia a kapu sarkáig.
Utólag kiderült, hogy pár folyadékot sem cserélt, meg persze tömítéseket sem.
A kuplung a rossz terheléstől csúszott picit, aztán megégett. Aztán eltört. És a letört darabkák mentek körbe-körbe a házban. Móka és kacagás.
Amikor én is ott voltam, akkor apósom szétkapta a kocsit, miután nézett pár tutoriált a neten. Egyszerű, leszámítva, hogy ki kell szerelni a belteret, aztán lehúzni a váltót a motorról, de emiatt a terepváltót is le kell venni. Akkor már a diffiket is szétkapta és új olajat kapott minden. Kiderült, hogy mit nem cserélt a "jóember", meg mit tett még tönkre. A terepváltó nem sérült, de a kuplung és a kettőtömegű az megérkezett. Szóval lehetett venni újat egyből mindkettőt. Még az a szerencse, hogy nem volt nagy bosszúság, mert pár héttel előtte vettek zsír újat, amit a "jóember" hazavágott.
Az angol tervezés sajátosságait méltattuk párszor apósommal. Ő a kocsi alatt feküdt, én meg felülről próbáltam kézzel és telepátiával rávezetni egy sátánikus módon (axis of evil) megtoldott csőkulcsot a startmotor mögött elbújtatott csavarfejre, ami a váltóharangot fogta a blokkra. Talán fél órát mókáztunk, a kezemet becsíptük párszor, apósom már minden bőrt lehúzott a kézfejéről, mire ráment a csavarra a kulcs. Utána lecsúszott egy óvatlan mozdulatra. Szóval GOTO10....
Végül szétszedtük, aztán összeraktuk. Igazából egy nagy LEGO az egész, csak vegyesen colos és metrikus és iszonyatosan szorosan van bepasszintva minden mindehova és nagyon könnyű lenyúzni a bőrt a kezedről.
Most akkor zsír új terepváltó van, új tengelykapcsoló (axis of evil) és kettőstömegű. Meg az utólag berakott hátsó sperr is újra lett kenve. Sajnos a motor és turbó még eredeti, talán 2006-os. Szóval lesz még gond vélhetően. De most gurul a kocsi.
Anyósom kapott egy Pözsó 206-ost Mistral felszereltséggel, ami egy vadász feleség kocsija volt. Most azt nyúzza. Első tankolásnál lehúzta a sarkát, de ahogy mondta lesz még rajta ilyesmi
-
-NoVa-
őstag
válasz eattila #30417 üzenetére
Ez inkább valami fizikai kontakthiba/rárakódott fémes réteg árnyékolás, zaj, izé lesz. Maga a paypass minden arra képes terminálon megy (matrica a terminál oldalán), a régi világosszürke vackokon annyi az extra, hogy PIN kell neki akkor is, ha amúgy ujjlenyomattal azonosítottad magad a telefon.
Már 2 éve megy rendesen Olasz/Osztrák/Spanyol területen is a telefonos fizetés, előtte még kellett ott a kártya. Meg persze szaporodnak is a paypasses terminálok, régebben sok volt a mágneses/chipes őrület. Igaz, a Samsungnak van erre hack, de akkor még a Samsung Pay-be is regelni kellett volna a kártyám, azon át használni, mert az tud MST-t, és a sima mágneskártyás elhúzós termináloknál is megy. Szerencsére hamar elhaladt emellett a technika. -
npera
újonc
válasz -NoVa- #30422 üzenetére
Az nagy szám lenne. Úgy érted, hogy VLOG-oljak közben mint állat? Van nagyon komoly VLOG felszerelésem:
- legolcsóbb Banggood szelfi pálca mobilhoz
- legolcsóbb szelfi pálca akciókamerához
- iszonyatos SJCam SJ4000 kamera
- gorillapod, hogy tudjak rendszerkamerával VLOG-olni
- nagyon komoly drónos tapasztalat, megpróbálhatok menet közben drónolni, miközben ölben tartom a kontrollert és nézem a 7"-os kijelzőt.Instant siker. Kellenek szponzorok, hogy a sok KV-t és benzint fizessék, meg a kompot. Meg a moteleket. Bár, ha a szponzor fizet valami szuperjó sátrat és kempingfelszerelést, akkor azt is ki tudom próbálni. Sekély mélységélességgel veszem fel, ahogy kiforralom a KV-nak való vizet és odaégetem a zacskós levest a szuper kempingfőzőn
Esetleg akciókamerával felveszem, ahogy becserkészek egy medvét a finn pagonyban és nyújtott kézzel pofozom fel, ha morogni próbál. Vagy valami hasonló.
-
Phülöp
addikt
"Esetleg akciókamerával felveszem, ahogy becserkészek egy medvét a finn pagonyban és nyújtott kézzel pofozom fel, ha morogni próbál. Vagy valami hasonló."
csak ha kiabálsz közbenPerkele, satana!
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-NoVa-
őstag
válasz Samott #30427 üzenetére
iOS-en is már így megy, de azért eltartott pár évig, mire idejutott a világ.
Kezdve azzal, amikor már volt NFC-s fizetés, de még nem volt biztonságos, bankkal egyeztetett tokenes megoldás, és a mobilszolgáltatótól kellett kérni bankkal közös szerződésben securesim-et, 2-3 kört szaladva a szolgáltató és a bank között papírokkal, mire összeállt.
Utána az ment stabilan másfél évet, majd jött a Simple, és a bank megszüntette a mobilszolgáltatóval az együttműködést. Utána egy ideig magában nem működés volt, meg rendszeresen kiesett az NFC regisztráció, és az egész kártyát törölni kellett, újra felvenni, újra kérelmezni az NFC paymentet, stb.Eltelt pár év ilyen szopásokkal, és most már egyszerűen csak működik. Kellett pár iteráció, mire a Google által adott API és a bankok igényei összecsiszolódtak. Most jön majd az az időszak, amikor rájön a Google/Apple/akárki, hogy minek ide 3rd party, bank is lehetnének.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #30430 üzenetére
Én azt várom, hogy a Google kikiáltson egy köztársaságot, ami lehetne virtuális vagy valós és lehetne állam
Lehetne a neve mondjuk United States of Eurasia...A hadsereget megoldja a Boston Dynamics, mivel már megvették. Hagyományos ügyintézők és hivatalnokok nem kellenek, az AI legenerál mindent. Az összes hagyományos hivatal és állami szerv futhat AI-ból. Ha ez bejön akkor azonnal kérelmezem az állampolgárságot
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #30430 üzenetére
Igen, elinte a banknal kellett volna speci sim kartyat valtani, de azt a reszt meg kihagytam. aztan egyszer csak megjelent az opcio az appban es mukodott. Nem kellett hozza masik bank appja, nem kellett hozza egy bizonyos tipusu bankkartya. Aztan kesobb elindult ugyanez az almas telefonokra is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #30431 üzenetére
Mivel a gyerekek oviban, asszony kurzust tart, én pedig még hawaii-üzemmódban leledzek, ezért kimentem az 5"-os géppel a céges parkolóba. Most már vannak benn elátkozott lelkek, akik dolgoznak, de töredéka a normálisnak. Az épület körüli kedvenc parkolóim már foglaltak voltak, de az egyik nagyon-nagyon hosszúkás csak kábé 1/10 kapacitásig. És mindenki a bejárathoz tömörült, így a maradék 70% (+20% biztonsági tartalék) az enyém volt.
A szél fújt, mint állat, ráadásul eléggé sok széllökés is jött. Így rövidre fogtam, nem akartam lecsukni a gépet egyből. Sikerült picit ide-oda röpködni és mentem picit magasabbra is. Ez még mindig nem olyan magas, csak nekem tűnik annak. A környező parkolóház teteje még mindig magasabb, így a repülőgépeket még jó ideig nem veszélyeztetem....
Sikerült szép koordináltan leszállni, ami elég kihívás. A 7"-os monitor szinte csábít rá, hogy váltogassam a nézőpontot line-of-sight és FPV között, ami a tuti recept a gép összetörésére. Hogy a rádiós link tökéletes legyen megpróbáltam kábé a gép felé nézni a monitorral, tehát forogtam a gép után. Ami azt is jelentette, hogy néha a Nap direktben sütött a kijelzőre. Na, olyankor semmit nem látni.
Most asszony letépné a fejemet, ha vennék egy FPV-szemüveget, de idővel szerintem abba az irányba fogok menni, mert amikor FPV nézem a dolgokat akkor nagyon jól képben vagyok a gép helyzetével kapcsolatban, de ha elkezdek ide-oda váltogatni a kijelző és a gép tényleges szemmel nézése között akkor szokott jönni a picit félelmetes orientációs zavar, hogy most merre is áll az orra és merre is korrigáljam az éppen aktuális széllökést. Ha elég közel van a gép, hogy jól látom az orrát, akkor már menni szokott a LOS-manőverezés leszálláshoz akár nose-in is, de akkor meg elég kényelmetlenül közel van a 4 db 5"-os szecskavágó penge, ami egy bizonyos éberséget ad
-
#09908736
törölt tag
Feleségem most tolja a 3. kört az okmányirodában.
1. kör: a netről letöltött tulajdonosi hozzájárulás nem jó, csak az aláírt sárga papír jó - 1 óra 40 perc
2. kör: ja, a háznak két tulajdonosa van, mindkettőnek alá kell írni - 1 óra 50 perc
3. kör: ez most zajlik, kíváncsi leszek, mi kell még.Amíg ez nincs meg, addig nem lehet beíratni az iskolába a gyereket.
Telekom olyan remek belső antennás modemet adott, hogy a garázsból a nappaliba már nem jön el a jel.
Nagy szerencse, hogy a ház teljesen be van kábelezve UTP-vel, úgyhogy tudtam dolgozni eddig, tegnap meg vettük egy routert az irodába, innen szórja a netet, UTP forrásból, plusz a gép kábelen lóg a routeren.Tévé helyi kábeltévé szolgáltató, nincs settopbox, minden tévéhez kártya van, egy távirányító, ahol van HD csatorna, ott az jön elsődlegesen.
Szobák már szinte megvannak, most már csak a dolgokat kell elpakolni, bútorok 99%-a a helyükön. Szomszéd normálisnak tűnik elsőre, két kissrác, mindkettő németül is beszél, mert az apjuk német.
Szembeszomszéd 1lány+1 fiú. Meg még szokott erre bandázni két másik gyerek.
Volt, hogy este 10kor csöngettek be a fiamért, hogy menjenek görkorcsolyázni. -
#09908736
törölt tag
Ja, az megvan, egy TP-Linkkel. 2.4 + 5 Ghz
-
#09908736
törölt tag
3. kör update: A cím nem létezik a rendszerben.
-
npera
újonc
Megjött a Takachi MP36 és valami elképesztően sokkal jobb minőség, mint a Kjelltől rendelt fos.
A következő lépés az lesz, hogy ki kell munkáljak egy picit a rádió hátfalából két ponton, mivel a terminálok a külső oldalon vannak és úgy nem fér be a helyére. De kis tanulmányozás után szerintem menni fog. Aztán akkor már csak be kell süllyeszteni az elemes rekeszbe és többet nem kell piszkáljam. Utána már ki-be lehet rakosgatni az AA-cellákat, a teljes tálcát nem kell kicibálni hozzá.
-
npera
újonc
Néha nehéz az embereket megérteni. Feljön egy hirdetés, egy videókamerát akar eladni az effendi.
A címbe beírja, ami a kamerára rá van írva nagy betűkkel. Nem a márkát és típust, nem. Ami rá van írva. Történetesen, hogy Rune Eriksson kamerája, még a telefonszám is ott van fejjel lefelé.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest