Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Uj villanyauto 5 millaert... alakul ez.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38651 üzenetére
Ja alakul, de azért 5M-ért lehet egy osztállyal nagyobb, ICE verdát is venni, nem ilyen kis pusztulatkát. Dáliából majd' kettőt is, és azé' az nem mindegy.
Nem vagyok benzinpárti. de azért lássuk be, hogy támogatva se alternatíva az ember pénztárcáját nézve. Ha a környezetet nézem, akkor persze, csak akkor meg nem fér el benne az ember. De legalább alakul, megy lejjebb az ár, nő a hatótáv, és ez jó.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
Sipi-
tag
válasz Samott #38651 üzenetére
Alakul, alakul. Ha kicsivel nagyobb lenne a csomagtartója (legalább, mint a Yarisnak, hogy két iskolatáska és négy tesicuccos zsák beférjen), akkor akár még csak 100-120 km-es hatótávval is elég lenne és kéne nagyon. De nem tudnám/akarnám most megfizetni.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #38656 üzenetére
Inkább az a szívás, hogy mióta mehet az ember háta mögött meg hasonló. Ehhhh.
Ismerősnél valami hasonló volt, én is csak a rendőrségi körözést láttam, hogy mindenfelé keresik aztán persze előkerült és kiderült, hogy hazaesett és az asszony éppen valaki mással volt elfoglalva erre kiszaladt a világból. Ott azért most már kíváncsi lettem volna dolgokra, hogy valami adhoc elborulás, vagy ismerőssel, nem ismerőssel, mi lehet a körítés? Nodemindegy. Vagy nem.
-
Jahno
őstag
Szaxofonos néni nagyon jól nyomta, gitáros csávó is, DJ gyerek meg mindenen nyomult. Így már azért torzítós és szólógitárral körítve teljesen másképp hangzott a 80as évek szintizenéje dobgéppel. Persze volt nálam rendes fényképező is, de olyan takony sárgára világíttatták az egészet, hogy jajj. Lúzerkedtem kicsit, aztán srác erősen be szeretne venni a produkcióba, mint mindent megoldó- és színpadmester technikus vizuálos...
Valahol keresek valami értelmes videót, csak nehéz lesz, mert több különféle stílust húztak végig az estén.
Vendégek közül valami amcsi csávók meg mindenáron meg akartak jelölni Instán, aztán néztek, mint valami UFÓra, hogy nekem olyan nincs. Teljesen megakadtak és nem értették. Szoknom kell még ezt az újhullámos sóbizniszt
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38652 üzenetére
Ez nem alternativa, ez masodik/varosi rohangalos auto. Csak eddig 8 milla korul voltak ezek. Kisautoknal nehezebb zarni az arollot, de a tesla pl. mar olyan arban van mint a vele osszemerheto BMWk/Audik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38661 üzenetére
Értem, de ha kétszerannyi az ára... A bajom az, hogy ezeknek olcsóbbnak kéne lenniük, mint az ICE kocsiknak, hogy ne olyat vegyenek. A jóárassághoz kéne az állami támogatás.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz zetor2000 #38663 üzenetére
Kene mar valami fasza kimutatas, hogy allam bacsi mennyit dotal/keres az atlag elektromos auto mondjuk 100e futott kilometere alatt, versus benzines uzemanyag koltseg ugyanerre a tavra.
Mert ugye azt mar megfejtettuk, hogy a Tesla Supercharger 26 cent per kilowattora aron tolt nalunk ( versus 6 es tiz cent lakossagi aramar).
Tehat azon elvileg vastagon lehet keresni. Mert ugye az elektromos auto konnyebben elhasznal par haztartasnyi aramot.
Kerdes, hogy a kulonbozetbol mennyi a Tesla es mennyi az allam resze.
Lehet, hogy a magyar hatosagi aron (ha jol ertettem toltesre kulon dij van) van kb annyi arres es ado amennyi a benzinbol osszejonne.
Letezik ilyen jellegu kalkulacio?
FőDudu
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #38664 üzenetére
Az elektromos toltessel meg van szivatva az allam, nem tudjak kivsalogatni hogy a kocsid toltod vagy ruhat mosol azzal az arammal amit felhasznalsz. Ha van eleg napelemed, akkor meg az afat is bukjak rajta.
Linkeltem korabban, amcsi srac van egy elektromos autoja, dragabb az ado ra (kell matricat venni a szelvedore) mint a benzinesekre, mert nem tankol vele (igy nem fizeti az adot az uzemanyagra). Mocskos rohadek tolvaj allam itt is tuti fog valami hasonlot lepni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #38665 üzenetére
Nyilvan az otthoni kb 5KW erossegu makettkodas az 'olcso' haztartasi aramrol nem lesz tulsagosan nepszeru az allamnal. Nem lehet elegge lehuzni az autost.
Napelemes visszataplalassal meg meginkabb szivas neki.
Maradnak a nyilvanos toltokon a magasabb aru toltesek. Jelenleg.
De en is biztosra veszem, hogy lesz itt meg feketeleves...
FőDudu
-
Samott
addikt
válasz FőDudu #38666 üzenetére
De ugye a nyilvanos toltos toltogetes nem a termeszetes modja a villanyautozasnak. Az olyan mint a fizetos parkolas, neha kenytelen vagy hasznalni, de altalaban otthon tarolod a kocsid.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38665 üzenetére
Addig nem tudja megkülönböztetni, amíg nincs külön villanyóra / csatlakozás kiépítve a háztartásokhoz. Ehhez persze mindenféle kezdeményezés is kell(ene) lakossági részről. Egy mai modern lakóövezetben (legyen lakópark, teremgarázzsal, vagy kisebb társasházas környezet, akár) szerintem lassan elengedhetetlen, hogy X lakásonként ne legyen N darabszámú elektromos töltő. Itt meg tudja fogni az autóst, mert kezdeményezni kell a töltést. Odahaza lakásokhoz/házakhoz nyilván senki nem fog 3x64A-t kiépíttetni, mert az eléggé költséges. De a frekventált településrészekhez előbb-utóbb kiépül egy rendes töltőhálózat, ott meg annyi az amper, amennyit nem szégyell érte elkérni. Ki fogjuk fizetni, mert menni akarunk.
Az otthoni töltés meg olyan lesz , hogy a hétvégéd is rá fog menni, mire megtelik az akku. Esetleg az alternatív energiaforrások bevonása (napelem) jelenthet megoldást, már ahol van rá lehetőség.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz zetor2000 #38670 üzenetére
Itthon kb 7KW amit ki tudunk venni.
Ennyire hitelesitett a villanyora.
Nem sok, de sosem megy le a biztositek.Ennek jo reszet toltesre fenntartani macera lenne. Hazaer az ember, radugja a zotot, pont akkor amikor amugy is megno a felhasznalas (hiszen hazaert es otthon lesz).
Kenyelmetlen lenne. Azaz bovitesert kialt.
Onnan meg rogton tudjak, hogy miert kell.FőDudu
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38670 üzenetére
Miert menne ra a hevege a toltesre? Megint benzinkutas fejjel gondolkodunk. Mesz napi 50-100 kilometert, ejszaka beparkolsz a garazsodba es bedugod a kocsit a konnektorba. Reggelre rohogve csurig (na jo, nyilvan akksikimeles miatt 80%-ig) lesz megint. Miben valtoztat ezen a hetvege?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #38672 üzenetére
Ezt mondom én is.
Rendes töltéshez kell áram / teljesítmény, ahhoz meg kéne 3 fázis rengeteg aperrel, amit ki kéne építeni. Ha ilyenre vetemedsz, akkor megoldják, csak nagyon nem olcsó. És akkor erre jön a fogyasztásmérő (villanyóra). Amit lehet már nem lakossági alapon fizetsz, mert az 1 fázis, 25A max. Jóesetben 32A, de az eléggé ritka.Mire megtöltöd 230-240V / 16A-el a verdát, lemegy a holnapi nap is. Marad a tetőre telepített napellem (! két ellel), amivel persze "olcsó" tölteni, de annak is van bekerülési költsége. Meg néha (általában mindig) éjjel kéne tölteni a verdát, de akkor meg épp nincs nap, nincs ingyen áram se.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #38676 üzenetére
Eléggé lassú szerintem ez a töltési mód.
Az eddigi felhasználói szokások kialakították, hogy a verdában 15 perc alatt annyi hajtóanyag kerül, hogy kimész vele a világból. Ezt nem lehet még hozni a villanyos autókkal. De senki nem mond(ana) le erről a kényelemről. Errefelé megy az akkufejlesztés is, csak még nem vagyunk ott.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #38679 üzenetére
Na igen, közelít ahhoz hogy érdemes lenne.
Az a baj, hogy én semmilyen szinten nem vagyok résztvevő, csak elmesélem.Azt azért lássuk be, hogy a csere nem reális. Nincs raktaron másik 3 amibol gyorsan cserelnek.
Garis, javitgatjak, adnak csereautot is némi rabeszeles után.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #38678 üzenetére
Nem mindegy? Ott az egesz ejszaka hogy toltson. Igen, latszik hogy ott a fejekben a regi mentalitas. Meg a benzinkutas kiteroket is megsporold vele, nem lesz kulon tetel a tankolas. Megallsz otthon es toltod reggelig. Az alatt biztos feltolt amig alszol. Ha csak nem mesz extrem sokat, de akkor meg nem valo neked a villanyauto.
Szerk: 230V/16A, orankent 23Km. Egy ejszaka alatt 230 Km... nem eleg? Ha tobb kell akkor meg 3 fazis, 32A, orankent 73Km... reggelre nincs olyan elektromos auto amit ne toltene teljesen fel.
Electric Car Charging Calculator -Tesla Model 3-al neztem az idoket.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #38678 üzenetére
Nekem az a kényelem, hogy nem kell benzinkútra mennem. Ha akarom minden reggel fullra töltve vár az autó. Mindenféle kerülő, kitérő, akár csak 5 perces tankolás nélkül.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Gabibácsi
tag
válasz WiZARD #38683 üzenetére
Én meg megtankolok, oszt lejövök a tengerhez. Mindenféle nagy tervezés nélkül. De garázsom meg nincs, majd ha lesz házam.
De akkor is csak második autónak opció az elektromos. Az meg azért pazarlás, bár nekem is van, de azért mert nem éri meg eladni.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #38690 üzenetére
Tervezz egyszer ilyet, na. Bécsig meg kell állnod tölteni úgy, hogy Bécsbe már szinte nullára merülten esel be? És nem mindenhol 20 perc az a 20 perc és "legjobb" mikor kint van a töltőn, hogy na ez most üzemen kívül.
Határon kifelé meg fel kell készülni n+1 tervezővel, appal, mindenféle feltöltőkártyával és egyébbel. Azért benyással ilyet nem csinálunk, de ezeket a minden sarkon létező 20 perces töltéseket is el kellene felejteni. Néha 40 kilométert csak a töltőért mész, visszafelé meg levenne a hatótávból. De legalább gyorsan töltött :-D
Tumornak igaza van, el sem indul Pest környékétől messzebbre a villanyossal. Közben elég jó a hatótávja, most szereljük át a töltőkábeleket, hogy ne csak odahaza tudja tölteni.
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #38695 üzenetére
Érdemes ám ilyen rétegcuccról beszélni, mint a Model 3, főleg a mi esetünkben. Átlag újságíró szokta egy helyen emlegetni a Leaf árát a Tesla hatótávjával :-D Tesla árát költeném akár egy felsőbb kategóriás benyásra és a különbözetből el lennék életem végéig. Még az én nem tisztelős formámmal is. Csak akkor mi a szempont?
-
ncc1701
veterán
Na, látod, hülyeséget írni én is tudok. A célhoz kell választani az eszközt. Egy 100-150km hatótávú városi autóval minek akar bárki is vidékre/bécsbe menni? Lehet ám bicskával is fát vágni, de én előveszem a láncfűrészt. Ha valaki messzire akar menni, sokat, és gyorsan, akkor mai napig egy értelmes választás van rá: dízel.
Én meg 17 millából vennék 3-4-ért egy swiftet, mert az eljár 4l benzinből, a többiből vennék állampapírt/tőzsdébe fektetném.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #38694 üzenetére
Nézzük meg térképen. Aztán ácsorogj egy autópálya melletti pihenőben, míg látávnyoskodsz és töltöd a kocsit. Vagy Lidl parkoló, ami vasárnap zárva van. Székesfehérváron mondjuk éppen akad a város közepén, kérdés oda mész-e nézelődni, minden nyugati út felé bemész nézelődni eltérve a céliránytól, vagy merre?
Füreden a sétány elején van, az okés. Tatabányán egy autópálya kihajtó mellett, szálloda parkolóban, ott még talán kávé, satöbbi, Dunaújváros felé meg a Shell kúton nézelődheted a semmit :-D Némelyik nem az a klasszikus Várnegyed, ahol el vagy, meg akkor is jön az opció, hogy muszájból? Teljesen optimálisan számolt verzióval ha átlagos autóval kellene menni (értsd: nem Tesla, nem elektromos fagyiskocsi, nem 414T, ésatöbbi) mondjuk duduhoz kbabért, akkor kb. 3 órád menne el töltögetésekkel. De verjünk be a fentebb említett tervezőbe egy Leafet és egy Kiát. Én meg jó eséllyel most megyek majd egy nagyobb dízelessel és kész :-D
-
WiZARD
addikt
Az elmúlt 10 évben nem voltam autóval nyaralni, így a továbbiakban se tervezek ezzel.
Amúgy az év másik 350 napján meg nem kell kitero. A jelenlegi évi 30k futással számolva kb 60 db benzinkút látogatást úszok meg.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5