-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
bali93
tag
válasz Csabex #37397 üzenetére
Sima 1.6-os TDCi Trend kombi, nincsen szénné extrázva, de a tolatóradarnak örültem, Pestre nem rossz parkoláshoz.
Kívül-belül patika, rohadásnak szerencsére nincs nyoma, a motor is szépen jár, pályán megy mint a golyó.
Először egy Mk3-asat szerettem volna, de aztán ezt hozta szembe a sors, vétek lett volna ott hagyni. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ReFleXx #37406 üzenetére
Az bírja szerencsére, a küszöb cserés jobb oldalon szinte végig.
Tegnap volt felemelve a kocsi, már kezdődik a rozsda a híd tartó részeknél is, erősen ajánlották hogy foglalkozni kell vele.
Egyúttal a katalizátort is megütögettük, onnan jön a csörgő hang. Azt mondta elég csak kivágni, és kiszórni belőle a szilánkokat. De már érzem, hogy nő a fogyasztása a kocsinak meg büdösebb is. Hibakódot még nem dobott.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
milkabrams
őstag
Van bármi értelme néha 100-as benzint tankolni egy 100 pacis 1.6-ba, vagy placebo és pénzkidobás? Mindkét oldalról olvastam mindenfélét, de ezt laikusként nem tudom megállapítani.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Felesleges pénzkidobás.
-
patomi
őstag
válasz radi8tor #37409 üzenetére
Jó magyar utakon ne csodálkozz. Nálam bal hátsó kerékcsapágy adta be a kulcsot. Illetve kutyacsont lett 2x cserélve mert először sikerült túl olcsót venni ami fél évet is alig bírt ki. Ami benne volt eredetileg, szépen szétugrott a felső gömbfejnél(ugyancsak egy gödör) Nem volt vicces útközben.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
#31600896
törölt tag
Én is készülök valamire. Egy új akksi megvételére.
Milyet ajánlotok a Focushoz? Van javasolt, illetve ellenjavasolt?
Ma reggelre annyira meghalt, hogy alig bírt beindulni a járgány.
Lehet ha félórával később megyek le megint bika kellett volna hozzá. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
válasz milkabrams #37410 üzenetére
"Van bármi értelme néha 100-as benzint tankolni egy 100 pacis 1.6-ba..."
Néha, teljesen felesleges.
A benzines autók esetében egyszerű a döntés. Ha jobban cs9kken a fogyasztás, mint az üzemanyag árkülönbség aránya. akkor folyamatosan érdemes 100-ast tankolni. Ha a kilométerre vetített üzemanyag költség nem csökken, akkor pénzkidobás.A gázolaj esetében a minőségi üzemanyag DPF élettartamát is növeli. A fogyasztás csökkenés mellett lassabban gyűlik a hamu és más szennyeződés a szűrőben.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Hieronymus #37415 üzenetére
Ha meg az ethanol mennyisége miatt aggódik valaki lehet már tankolni Auchannál 95-öst 5% ethanol tartalommal. Persze jó drágán.
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz radi8tor #37416 üzenetére
Épp ma reggel láttam egy kúton (ahol minden nap dógoznyi' járok), hogy megint 7 Forinttal emelkedett a benzin.
Puruttya kút, puruttya benzin, és 476Ft (vagy 478)...
Egy másfél hete 486-ért tankoltam olcsóbb kategóriás 100-ast.
Hát... kiváncsi vagyok meddig megy...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
sparta2
tag
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Én azt tankolok. Elvileg nincs benne vagy kevesebb az etanol. Kevesebbet nem fogyaszt, viszont a 95-nél sokszor belefutottam kirívó fogyasztásba. Egy létező előnye (és én ezért tankolom) az alacsony fordulati reakciók. Az elindulási hajlam és a városi araszolgatás dugóban teljesen más, sokkal simább. Sajnos ez súlyosan érint engem. És ott van még az LSPI probléma, ami a központi befecskendezéses, magasabb sürítési aránnyal rendelkező (jellemzően turbós) motorokat érinti.
Sok esetben valóban felesleges. A tőbb tisztítóadalék miatt (pl. OMV) elég minden 3-4 tankolásnál a 100-ast választani. -
Poultier
tag
Sziasztok!
ESS motor mennyire ajánlott manapság? Vezérléscserére adtak egy nem annyira fájó ajánlatot(168k)
-
válasz radi8tor #37416 üzenetére
Magyarországon amúgy sem egységes a jelölések használata.
Van ahol a benzin E5 vagy E10 és csak szuper a megnevezés. Van ahol az E5 már prémium kategóriába került. Van ahol a prémium a super plus kategória, (100 vagy 100+)Nálam egyszerű a helyzet. a két üzemanyag között 6 cent az áreltérés. a fogyasztás 5-6 liter. Soha nem térülne meg az E5 tankolása. Tavaly huzamosabb ideig volt egy árban a két üzemanyag. Akkor E5 volt a tankban. Fogyasztásban nem volt megtakarítás. Legalább is mérhető mértékű nem volt. (A super plust is próbáltam, de nem táltosíttota meg az autót. )
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
subaruwrc
félisten
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Néha nem árt. Főként a tisztító hatás miatt. Teljesítmény szempontjából nem sok. Meg ugye most horror drága.
-
molnarpeter
nagyúr
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Gyakorlatilag nincsen. Esetleg néha a tisztító hatása miatt érdemes lehet 1-1 tankkal megkínálni.
Én a Focus-ba 100-asat szoktam tankolni, mert nagyon keveset használom, azt is inkább rövidtávon, így egy kicsit nyugodtabban fekszem le, hogy jót teszek a motornak.
Saját tapasztalatom az, hogy talán kicsit kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, illetve lentebbről is jobban húz, de ez is lehet hogy csak placebo.[ Szerkesztve ]
-
milkabrams
őstag
válasz Balcsix #37430 üzenetére
2x340 km pályás útra készülök, amúgy én is az állítólagos tisztító hatása miatt gondolkodtam el rajta.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
kcsa
veterán
válasz milkabrams #37431 üzenetére
jól mondtad, "állítólagos".
-
milkabrams
őstag
Viszont elég sokan írják, hogy jót tett a kocsival, konkrétan fb csoportban írták, hogy segített a lefulladásokon, így aztán tényleg nem tudom mit gondoljak erről.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #37433 üzenetére
Autó válogatja. Én például azt tapasztaltam, hogy a MOL-os és az OMV-s naftát jobban szereti a gépezet. Kétszer tankoltam például Lukoilnál, és mind a kétszer elég hangos lett tőle a motor. Mások azt mondják, hogy nekik pont fordítva van más autóval...
A motor állapota is sokat számít. Elvileg azokon az autókon tényleg észrevehető a különbség 2-3 telitank 100-as benzin után amelyiket sokat használják városban/sok a hidegindítás, mint azokon amelyikkel csak pályáznak. Bár ez így is lenne logikus.
Ha nyugodtabb leszel tőle, hogy kap a jobb minőségűből, akkor tankold azt, de a 95-östől sem lesz semmi baja (jobb esetben ).[ Szerkesztve ]
-
milkabrams
őstag
válasz Balcsix #37434 üzenetére
Lehet egyszeri alkalomra benevezek, de rendszert nem csinálok belőle, esetleg minden 3. tankolás, persze ha látom, hogy van értelme.
Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
troll81
addikt
Bontás indul [kép]
-
kcsa
veterán
válasz milkabrams #37433 üzenetére
Szerintem pontosan olyan vallási kérdés mint a "milyen olajat vegyek" és az "osztrák/német/északsvéd benzin sokkal jobb".
Baja nem lesz tőle az biztos, de amit szoktam mondani: a hangadók által lehordott borzalmas auchan benzin, amitől nem megy az autó és kétszer annyit fogyaszt, na azzal hegyvidéki elővárosi ingázós közlekedéssel a legalsó tizedben vagyok fogyasztást nézve spritmonitoron. És nem vagyok hypermiler -
DeFranco
nagyúr
válasz milkabrams #37435 üzenetére
tankolj egy hónapig táltosbenzint aztán egy hónapig rendeset, lehetőleg stabil évszakban (ne olyankor, amikor pl. szeptemberben még 30 fok van, októberben meg 15, mert ez is hatással van a "járáskultúrára") és döntsd el, hogy tapasztalsz-e különbséget.
én megtettem ezt az mk1 fóka 1.6 szívójával is, nem éreztem semmi különbséget, fogyasztásban sem tapasztaltam változást, és megtettem a mostani off autóm "korszerű" motorjával is, ott szintén hibahatáron belül volt a különbség.
szerintem a környezeti levegő hőmérsékletének és a páratartalomnak több hatása van a pillanatnyi teljesítményre mint a táltosbenzinnek.
-
sparta2
tag
Nem szabad leszólni a auchanos benzint, de öt helyről vásárolnak és nagyon nem mindegy, hogy melyikbe futsz bele. Bármilyen autóval tankoltam ott azonos felhasználási körülmények mellett sosem volt konstas a fogyasztás. Nyáron volt, hogy elképesztően ment tőle az autó és 6,2-es fogyasztást produkált, de a következővel kínszenvedés volt az elindulás, gyorsítás 8 literes átlaggal.
-
-
#27070592
törölt tag
válasz milkabrams #37435 üzenetére
Állandó vitatéma mindenhol.
Van néhány pro/kontra érv, például a felhasznált mennyiség/tankolás gyakoriság alapján. Azt nem vitatja senki hogy egy mai átlagos (tehát tizenéves..) benzines autóban nem okoz kárt egy random 95 e10 benzin, ha friss tankolás. Tehát ha hetente teletankolod az autót, tökmindegy melyik benzint tankolod.
A 100-as benzin mellett érvelők épp a tankolás gyakoriságára hivatkoznak, mert a 100-as benzinben nem etanol hanem egy származéka, ETBE van adalékként, aminek több előnye is van a sima etanollal szemben: nem gyorsítja a benzin párolgását és nem szívja magába a levegő páratartalmát (nem higroszkópos).
Viszont a hetekre leállított, ritkán használt autókban épp ez a higroszkóposság jelent problémát és okozhat korróziót. -
Balcsix
senior tag
válasz Zoli-bácsi #37448 üzenetére
Hát attól függ, hogy miben szeretné cseréltetni. Ha egy Mustangban, akkor nem rossz ajánlat.
Nekem 2011-es 2.2-es Mondeoban volt 152 körül márkaszervízben vízpumpával együtt. Tehát maszeknél biztos olcsóbb lett volna, csak errefelé nem ismerek olyan szerelőt, akire rábíznám a kocsit.
Akkor vittem utoljára maszekhoz, amikor a 3. "szaki" sem belevaló olajat rakott bele. Azt hittem ez természetes hogy előtte megnézik, hogy milyen kellene bele. Ma már kifejezetten megjegyzem, hogy milyet rakjon bele, ha már rá kell bíznom valakire.[ Szerkesztve ]
-
Poultier
tag
válasz Balcsix #37449 üzenetére
+ Többiek
2014-es 2 literes dízel Mondeóra vonatkozott az ajánlat, ebbe benne van a vezérműszíjkészlet pumpával(görgők is benne vannak), fagyálló, hosszbordásszíj és a munkadíj.
A szamárkaszervíz 157,9 ezret mondott, de ebbe se görgők, se fagyálló, se a hosszbordásszíj nincs benne, azokkal együtt kb. 210-et mondtak itt Tatabányán.
Tudtok jobb, olcsóbb helyett Pest megyében?
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- DXRacer használt szék eladó