-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
válasz Luck Dragon #3898 üzenetére
Focust ajánlanám én is akár kombiban. 1.6-os motor kimegy a világból ha oda van rá figyelve.
Ez pl nagyon jónak tűnik ritka az ilyen felszereltség, kicsit erősebb mint a sima 1.6-os motor. Magyarországi leinformálható kis alkuval jó vétel lehet, feltéve ha élőben korrekt.
-
Goose-T
veterán
Eldőlt, lecserélem a Focust. Igazából csak annyi bajom van vele, hogy hosszú autópályázásoknál engem már nagyon fáraszt, nagy a zaj benne nekem. Országúton, kisebb távolságokra még mindig tökéletes autó, pakolni is lehet bele, a felszereltsége is nagyon jó, de az anyósomék 300km-re laknak, és le szoktam fáradni, mire odaérünk. Nagy, kényelmes, erős utazóautót akarok, és nagy valószínűséggel Mondeo MK4 kombi lesz az utód. Eddig faceliftes MK2-es Focust akartam, de abból kevés van, ami megfelel az igényeimnek (digit klíma, erős motor), szóval inkább letettem róla. Egyelőre nincs még meg a pénzem rá, de pár hónap alatt összespórolom, 2017 Q1-ben meg akarom ejteni a cserét. Hitelt nem veszek fel rá. Szeptemberben születik a második gyerekünk, úgyhogy ebben az évben már nem megyünk hosszú útra vele, szóval nem sürgős a csere.
Egyelőre 2-2,5 millió körülieket nézek, ennyiért még elég kevés a faceliftes, bár jövő tavaszig még eshetnek az árak. Van valami, ami miatt érdemes inkább a faceliftest választani? Ha például halkabb belül, az nekem elég nyomós indok. Motorból a minimum a 2,0TDCI, az alá nem mennék. Benzinest is szívesen vennék, ha lehetne kapni, mert amúgy nem autózunk sokat, de abból egyszerűen nincs választék. Arra is gondoltam, hogy 200 ezer feletti futásút néznék, abban már talán cseréltek DMF-et, ha meg nem, akkor biztos meg lehet állapítani róla, hogy cserés, és le lehet alkudni az árából. Tanácsok, hogy mire figyeljek még?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #3903 üzenetére
Ha a halkság a fontos, nem vennék dízelt, pláne négyhengerest. Ráz, morog, kellemetlen mély frekvencián, hosszú távon pl.: nekem idegesítő, de ez lehet személyfüggő. Meg amúgy kombit sem vennék, az talán zaj szempontjából a legrosszabb karosszéria, a dobozszerű kasztni jobban visszhangzik, ami hazánk fasza útjain a gyakori felütések miatt érdekes lehet (pláne ha gyakran használod kis hátsó terheléssel), ámbár szerintem ezeket a többletzajokat elnyomják az egyéb zajok. Zaj szempontjából a szedán a legjobb, de kölkökkel, sűrűn nagy cuccokkal megpakolva tény, hogy nem túl praktikus.
Ha a menetzaj a fontos: miért Ford? A kerekeket sosem tudták jól elszigetelni és a gumizaj talán a legjelentősebb tétel, a szélzaj még pályatempónál sem szokott manapság probléma lenni. Ide tartozik, hogy egy jó, csendes gumival is sokat nyerhetsz ezen a téren, más kérdés, hogy a csendes gumik meg általában biztonság terén lehetnek hátrányban.
Summa summarum: kipróbálnék a helyedben más márkát is, a zaj megítélése szubjektív, emberenként eltérő lehet, kit milyen frekvencia zavar leginkább.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Goose-T
veterán
válasz Atlantis #3904 üzenetére
Azért Ford, mert van egy jó Ford-specialista szerelőm, akiben megbízom, most is hozzá hordom a Focust. Örülök, hogy sikerült megtalálni, nem akarok elkezdeni megint megbízható autószerelőt keresni. Ha garanciaidőn túli használt autót vesz az ember, akkor a legfontosabb a jó autószerelő szerintem (na meg az alkatrészek ára, ebben a Ford kb. középmezőnyben van). Egyébként ültem már dízeles MK4-es Mondeoban, és azért jóval halkabb az MK1,5-ös Focusomnál. Sőt, még egy B5 TDI Passat kombi is csendesebb szerintem belülről (abban is ültem). Talán még bátyám MK3-as TDDI Mondeoja is halkabb. Meg ahogy mondtam, szinte nem is létezik használt benzines Mondeo MK4.
Szerk.: félreértés ne essék, semmi baja a kocsimnak, ami miatt hangosabb lenne más korabeli Focusoknál, autópálya-tempónál sem kell megemelni a hangunkat a feleségemmel, ha beszélni akarunk egymással, a gyári rádiót sem kell 9-es fokozat fölé hangosítani, hogy értsem benne a beszédet. Inkább a frekvencia a zavaró, a motor és a kerék is a kelleténél szerintem magasabb hangon süvít. Kicsit javított a helyzeten a motorháztető-burkolat, amit most tettem bele, de áttörést azért nem hozott.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Atlantis
veterán
válasz Goose-T #3905 üzenetére
Ezt is meg lehet érteni. A jó szerelő valóban fontos, de hogy amiatt ragaszkodjak egy márkához, mert van hozzá szaki, az nekem furcsa.
Persze, hogy halkabbnak érezted őket, újabb és magasabbra pozicionált konstrukció még az MK3-as Mondeo is, mint a fókád. Én is sokkal halkabbnak érzem a mostani autóm, mint a fókát, pedig azzal sem volt bajom soha hosszú utakon sem. Egyszerűen csak újabb, átgondoltabb. Egyébként hosszú távon is mentél velük?
No, nekem végülis mindegy, meg nem is igazán a kérdésedre válaszoltam, úgyhogy max sok sikert tudok kívánni a kereséshez. Az eddigi hozzászólásaidból kiindulva szerintem tudod, mire kell figyelni, meg ha van megbízható szakid, akkor ő még hasznosabb tanácsokat tud adni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Goose-T
veterán
válasz Atlantis #3906 üzenetére
MK3-as TDCI Mondeoval mentem régebben hosszú távon is (Zalaegerszeg-Budapest), és már az is nagyon meggyőző volt nekem. A Sony hifi pedig nagyon szépen szólt benne, autópályán sem kellett nagyon felhangosítani, hogy minden apró részletét halljam a zenének. Akkor nagy benyomást tett rám, bár ez már 11 éve volt.
Szerk.: pont ezért akarok Focus helyett Mondeot. A mérettel nem lenne gondom, csak egyszerűen nekem kell az a minőség, ami Fordoknál nincs meg a Focusban, mert ahogy mondtad, nem oda van pozicionálva. Mondjuk vehetnék Volvo V50-t is, az NVH tekintetében biztos hozná a Mondeo szintjét (és a szerelőm sem zárkózna el tőle, ha már alapjaiban az is egy Focus MK2), de árban azzal ugyanott vagyok, akkor meg legyen inkább eggyel nagyobb.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
zack
nagyúr
válasz Goose-T #3903 üzenetére
Mk4-ből van erős benzines, ott a 2.5T vagy a 2.0 SCTi. Előbbi 220LE, utóbbi 239LE.
Nekem a 2.5T szimpibb, de ez egyéni preferencia.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
válasz SzlobiG #3902 üzenetére
Köszönöm! ,Nos ma voltunk egy jó pár kereskedésben és magán személynél és eléggé csalódás volt a mai nap. Sok olyannal találkoztunk amivel az ember nem szívesen találkozna. De nem adjuk fel. Holnap még kettő helyre szándékozunk még el menni. De ha holnap sem járunk sikerrel akkor napoljuk az autó vásárlást ténylegesen jövőre.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
SzlobiG
félisten
válasz Luck Dragon #3910 üzenetére
Sajnos ez ilyen sokat meg kell nézni mire talál egy jót az ember. Ami sok időbe és üzemanyag pénzbe kerül, de ne adjátok fel.
-
válasz SzlobiG #3911 üzenetére
A mai kedvencem, keveset futott gépjármű ami az egyik papírja megegyezik a gépjárművel, de a szervizkönyve már új volt mint a most esett fehér hó, és ahogy elnéztem még a toll és az írás is ugyan az volt mint a 8 év alatt... ÉS állítólag Olaszországból való az autó, de minden papírja és az utolsó szakszervize is Németországban volt bejegyezve.. Egy zavarós múlttal rendelkező autó, ami az eladót is össze zavarta, mert a végén már ő is német országról beszélt, mind addig míg a párom vissza kérdezett hogy akkor ez nem olasz?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
SzlobiG
félisten
válasz Luck Dragon #3912 üzenetére
Próbálj meg magyart keresni, azokat le tudod informálni rendszám alapján, hogy volt-e tekerve. Viszont a magyarok többsége céges volt ezáltal a leg alapabb Trend felszereltségű. A külföldről behozott típusok többsége tekerve van és trükköznek a szerviz könyvvel is ahogy látod.
-
-
Land
veterán
Beletört a kocsi gyújtáskapcsolójába egy nem belevaló kulcs.
Mi ilyenkor a teendő? Ki lehet szedni vagy új/bontott gyújtáskapcsolót kellene vennem? Ha csak alkatrész csere jöhet szóba, akkor új kulcs is kell a kocsihoz?
Tudtok ajánlani Pest környékén (Dunaharasztihoz közel lenne a legjobb) Ford bontóst?
Típus: Fiesta, 1.3 benzines, 1995-ös.
Köszi!Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
senior tag
Sziasztok!
Olyan gondom lenne, hogy a Ford Focusomban (új kocsi 2500 km van benne) a jobb oldalt elöl észre vettem, hogy valami zizegő kis csörgő hangot ad ki. Akkor lehet jobban hallani, hogy valami rossz, bukkanós úton megyek. Rá nem tudok jönni, hogy mi lehetne ez. A régi kocsinkban volt ilyen, akkor valami kis kavics rezonált bent, de itt nem találtam semmit. Valakinek ötlet? Köszönöm!
Your car, your life ;)
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
olyan problémával találkozott már valaki, hogy a külső kilincs egyszer csak elkezdett nem/bizonytalanul működni?
néha nyit, néha nem, néha sokszor jó, néha csak rántásra. központi jó, nyit-zár, belső kilincs jó, csak a vezető oldali külső gyász.
itt le van írva egy azonos probléma, képekkel, nem tudom mennyire kivehető a lényeg, nézzétek úgy, hogy a szár lefelé áll, tehát az első képek alulról készültek.
leszedtem a kárpit, nézegettem egy darabig nulla sikerrel, kitekertem a kilincs csavarját is, ami tartja a zár körül a műanyagot belülről, na onnantól egyáltalán nem működött. visszatekertem szorosan, onnantól jó volt. amíg össze nem raktam az ajtót. azóta ugyanúgy bizonytalanul vagy nem működik.
mondom, csak a külső kilincs és csak egy ajtónál. törésnek nincs nyoma.
-
Erdei88
veterán
válasz DeFranco #3924 üzenetére
Sajnos nem. Akihez elvittem azt mondta először csak kitisztítja, és bekeni ezzeal-azzal a zárat és környékét.
Ha nem javul, már pedig nem javult akkor majd darabokra szedi
Tippre azt mondta, hogy a bowden-hez lehet köze.
A probléma 2-3 éve minden nyáron előjön. Mióta átnézték, nem volt gondom a nyitással, meglátjuk...
-
DeFranco
nagyúr
ki tudnád ezt egy kicsit fejteni, hogy miért lehet ez, és hogy mi a pontos bug?
találkoztál már ilyennel személyesen?
az miért lehet, hogy hidegben működik, melegben nem?
az miért lehet, hogy melegben (amikor egyébként nem működik) akkor a belső rudat (amit lenyom a kilincsmechanika) kézzel lehúzva nyit a zár szépen? (innen arra következtetnék magamtól, hogy inkább a felső kliincsmechanika a ludas)
valahogy ez nekem nem áll össze. nyilván azért, mert nincs elég infóm, ezért kérdezem.
bontóra van tipped, aki angol autókat is bont?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Erdei88 #3930 üzenetére
nekem pont nem, most amikor rendben nyílt, akkor is ki tudtam olyan óvatosan húzni a kilincset, hogy ne nyisson. de ez életszerűtlen volt már.
én arra gondolok, hogy azon a fehér műanyag baszon kellene állítani első körben, ami lenyomja a rudat, esetleg cserélni, mert van egy erős holtjátéka.
persze lehet, hogy az lesz, amit DZs mond, kíváncsi vagyok, mit ír majd, de próbálnék a triviálistól felfelé haladni, mert maga a zár a legdrágább alkatrész, nyilván nem azzal kezdenék...
-
Laci.M
senior tag
válasz DeFranco #3935 üzenetére
Nálunk az utasoldali zár csinálja ezt már jóideje, sajnos erősen kell meghúzni nagyon, kb az utolsó 1mm-en nyit csak. Eddig nem szántam rá magam hogy szétszedjem, gyári ajtókárpit rögzítés az igazi, sajnálom megbontani. Így nem vészes, belülről kinyitom az ajtót ha nagyon szenved vele valaki.
Ha megcsináltad szólj, ha nem nehéz akkor én is nekiesek!
Ford Focus 2002 MK1
Aláírás
-
DeFranco
nagyúr
a kárpitrögzítés nem nagy para, a tükörnél necces leszedni a borítást a többi egyszerű, van róla pompás howto a youtube-on.
ha a tükörnél a belső borítást leszedted, onnan csak csavarozni kell (körben 6 kiscsavar, egy a belső kilincsnél, kettő a kapaszkodó alatt) PH2-vel kivehető mind, onnan már csak kiveszed a belső kilincs körüli keretet, lecsatlakoztatod, leemeled a burkolatot felfelé húzva hogy az üvegnél váljon el a sín a helyéről.
alatta van egy habbetét, annak a tartófüleit óvatosan kiakasztgatod, majd egy sniccerrel szépen lefejted a porvédő takarót a ragasztásnál (a ragacsod vágod el). örökragacs, vissza fog ragadni, csak ne fogdosd össze, meg ne legyen poros.
innen már megy mint a karikacsapás, szerintem nálad csak takarítani kell, de ez csak tipp.
youtube sokat segít, mindenre van video.
ezt csak megnéztem most, nem mertem elkezdeni komolyabban szétszedni, de a hátsó zárat kellett már takarítani, mert beragadt a zár, nem zárt. koszos volt, tele ment porral.
annyira nem bonyolult a zárig eljutni, onnan nem tudom mekkora para de nem tűnik vészesnek.
@DZs: nagyon köszi az infókat, holnap megy a kocsi műszakira, meglátjuk mit mondanak rá, megnézetem velük.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
Focus mk1-esek. Hány kg a Focus?
-
Laci.M
senior tag
válasz DeFranco #3938 üzenetére
Sajnos jelen pillanatban gazdasági totálkáros a kocsi, egy k.csög suzukis öregasszony befordult elém és mind a két lufi kidurrant.... Az autó nem tört nagyon, még a folyadékok se folytak el. Úgyhogy most kisebb bajom is nagyobb mint az anyószár!
Az autó júniusban tört össze, azóta szerelőnél van (sok a munkája, nyaralások, meg amúgy sem a gyorsaságáért szeretjük).
A legrosszabb az egészben, hogy baleset előtti napon hoztuk el tőle, új szélvédővel, és minden kis apró karc megjavítva körbe az autón... Az autó maga amúgy első tulajos, garázsban tartott és csak 145ezer van benne (1.6 benzin).
Szerinted mennyire örültem a csattanásnak? Arról nem beszélve, hogy ezzel járok dolgozni, napi 90km...
tomiii.
Már nem tudom pontosan, de a forgalmiban nem pontos adat van az tuti. 1100-1300 között valahol a kombi 1.6
[ Szerkesztve ]
Aláírás
-
Goose-T
veterán
Kár, hogy csak jövőre akarom eladni a kocsimat, különben mondtam volna, hogy vedd fel a GTK-pénzt, és vidd el az enyémet helyette (2003-as 1,6 benzines kombi, Ghia, digitklíma stb., 181 ezer km, sosem volt törve, pöpec állapot).
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Laci.M
senior tag
válasz DeFranco #3941 üzenetére
Honnan tudod hogy kátai vagyok? Korábban beírtam?
Gödöllőn dolgozom, itt történt a kastélytól nem messze. Tény, hogy nem 50el mentem, de délután 2kor nem lehet száguldozni Gödöllő központjában..., nyílegyenes szakasz, látnia kellett volna (neki se féknyom, észre se vett,) Sajnos pont a kereszteződés előtt van az a fehér használhatatlan aszfalt amin lehetetlen vészfékezni.
A két lufi az bontott lesz, a többi alkatrészt nem tudom, rábízzuk a szerelőre. A fényszóró gyári új lesz az tuti, mert olyan a másik, amelyik nem tört be mint ha ma jött volna le a futószalagról.
Igazából bármekkora a sérülés, ha nyílik a légzsák akkor a biztosító gtk-ra veszi, mivel a két lufi, övfeszítők meg a szélvédő már alapból 400ezer felett van újonnan. Az eurotax értéknél meg nem számít hogy az autó milyen állapotban van ugyebár, csak a kor és a km úgy tudom.
Aláírás
-
senior tag
válasz Pardise #3921 üzenetére
Meg van a gond. A tükör lötyögött, az adta a hangot, bevittem, megnézték, mondta a srác, hogy elnézést a kellemetlenségért, 2 csavar nem volt meghúzva. meghúzta, azóta fasza, 3 percet voltam a Ford szervizben kb. Hamar megoldották. Bár nem tudom hogy lehet így megjavítani egy új autót...
Your car, your life ;)
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #3946 üzenetére
nem, mondjuk odafigyelhetnének arra hogy mit csinálnak pofázás meg olajcsere tiki-taki-taktikázás helyett, és meghúzhatnák a csavarokat előírásszerűen, mert ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket, és ezért van heroin áron a rezsióra.
senkinek nincs ingyen az ideje meg a szabadsága, hogy az ilyen "így sikerült kedvesuram"-ok után rohangásszon meg nyomozzon, arról nem is beszélve, hogy mi van ha a kerékanyát vagy az olajleeresztő csavart nem sikerül olyan precízen meghúzni és fejreáll az autó.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #3947 üzenetére
Lehet én értettem félre, de egy vadonat új autóról van szó ami most járt először szervizben.
Bár lehet te a gyárra gondoltál most, de ott nem nagyon cserélnek olajat, valamint a tulajjal sem beszélgetnek.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen