-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
válasz Real_Necro #4599 üzenetére
Az autó nem fog érted jönni, neked kell elmenni érte.
Faceliftes euro 5-ös motor nincs vele baj.
haver...ugyanúgy át fog verni üzletbe nincs se barátság pláne nem haverság. Szóval azt is nézesd át ha lesz vmi.
-
Real_Necro
veterán
válasz SzlobiG #4601 üzenetére
Persze, alap, hogy azt is átnézetem, csak így talán több közül lehet válogatni.
Egyébként értem, hogy el kell menni, csak idén kecót is váltottunk és a felújítással elment a szabadságaim nagy része, így nehézkes.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem. Az első, hogy az MK4 Mondeoban lévő 2.0 benzines menyire elegendő egy ekkora kasznihoz, motorja mennyire megbízható?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az újabb Fokuszokban található 1.6 TI-VCT mennyivel jobb dinamikusabb a régebbi 1.6 képest, és mennyire megbízható konstrukció?A válaszokat előre is köszönöm
-
őstag
Szia!
Nem hivatalos infó, de már több helyen olvastam a Ford féle 1.8-as és a 2.0-ás benzines motorokról, hogy "150-200e km közt hajtókaros lesz az esetek 80%-ban és zabálja az olajat."
Aztán, hogy ebből mennyi igaz.. de ugye nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél.
"Less but better" - Dieter Rams
-
westcoastog
veterán
válasz xEon1337 #4604 üzenetére
Azért ennyire nem szar a helyzet.
Tdci kényes foshalom az mk3-ban az biztos, de nem olvasok naponta hajtókaros/olajzabáló benzines mondeokról a facebook csoportban. Persze ez csak kis százalék, de tdci-s panaszkodások elég sűrűn vannak, de ezek is inkább mk3.Nem tudom hogy az pre fl mk4 benzinesei ugyanazok e mint az mk3-nál, de hogy Duratec az is az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz westcoastog #4606 üzenetére
Ezekkel a pletykákkal egyébként Volvók vonatkozásában találkoztam, mert oda is szerelték ezt a két Ford féle motort.
Aztán, hogy mennyit módosítottak rajta a különböző modelleknél, az jó kérdés."Less but better" - Dieter Rams
-
Mike81
senior tag
Köszönöm az eddigi infókat. Azért még kutakodom hátha találok vamit😉
-
mtade
aktív tag
válasz westcoastog #4606 üzenetére
A kényes foshalom azért erős túlzás. Aki ekkora autót vesz, és évi 2 porlasztót nem bír kiizzadni (nekem 20 volt/db) az visítsa tele az összes fórumot és vegyen másik sokbetűs dízelt (ugyanilyen drága lesz a javítása) vagy vegyen benzinest és ugyanúgy kifizeti rá a gatyáját. A kókler semmihez sem értő jóskapistabácsi szervizek hozzáértését még bele sem kevertem. De ez is csak egy vélemény...
Szerk olajzabáló benzinesből pedig majd annyi van, mint valóban befecsihibás tdciből...
[ Szerkesztve ]
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
westcoastog
veterán
válasz xEon1337 #4607 üzenetére
Volvok felől nem tudom a sztorit.
(#4609) mtade
Itt nem a két porlasztóról van szó évente (bár ehhez is kinek lenne kedve? plusz akkor komplett felújítás, lehet utána a másik kettő szarik be.)Az üzemanyag rendszer felújítása, nagynyomású szivattyú, új porlasztók +felprogramozásuk munkadíjjal na az drága.
Nem mondtam hogy csak a ford féle cr dízel szar, nyilván, más márkák autói is lehetnek időzített bombák ugyanúgy.
Mivel mondeos csoportban vagyok, látom első kézből hány ember jön sírni hogy elment az erő, villog a malacfarok, füstöl mint az atom, nem indul stb...
Igen bármilyen autó beszarhat bármikor, van 400.000-et vagy többet futott tdci is, de túl sűrű az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos nyafogás.
Persze nem láthatjuk ki hogyan használja, tartja karban a kocsiját, 10k-s olaj/szűrő, gázolajszűrő/nem traktorból kiszívott gázolaj stb azért segít az életben tartásban.
De azért be kell látni hogy ez a Bosch féle rendszer nem lett egy atombiztos konstrukció.
Simán elképzelhető az olajzabáló benzines is, bár ha azt vesszük akkor az ecotec opel motorok is elég torkosak.
Egy biztos, kell venni egy patika mk2-es mondeot, az szögegyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
mtade
aktív tag
válasz westcoastog #4610 üzenetére
Nem tudom, melyik mondeos csopiban vagy, de az mk3 mondeok Delphi rendszerrel vannak szerelve. Innentől nem biztos, hogy bele akarnék menni komoly műszaki vitákba.
Csak belenyaltam a mondeo.hu mk3 benzines topicjába, csak az utolsó oldalt olvasd el, vagy keresd Zaccit, és kérdezd meg, mi az az szfh...Nemrég vettem a tdci-t, be voltam én is f***a, de nem kell attól félni, csak gazdának kell lenni, nem tulajnak.
[ Szerkesztve ]
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
westcoastog
veterán
Bocsi, delphi valóban, jól elírtam.
Szerintem belenyalom én is magam, következőnek úgyis mk3-at akarok, 1.8b-t.Nemrég vettem a tdci-t, be voltam én is f***a, de nem kell attól félni, csak gazdának kell lenni, nem tulajnak.
Legtöbb autónál ez a baj valóban, hogy csak tulaja volt nem gazdája.
[ Szerkesztve ]
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz westcoastog #4612 üzenetére
1.6 diesel fókámban 330k van. Se a motorhoz, se a turbóhoz nem kellett még nyúlni. Pedig hálás rokon tankolt bele ötezerért benzint, ha már jófej voltam és kölcsönadtam... nem volt károm belőle a kidobott üzemanyagon kívül, pedig már jó pár olajcserével ezelőtt volt.
Hírhedten fos 1.5 diesel clióinkat is 350k megtett km körül adtuk el... mondjuk ott az egyiknél már a turbónak több hangja volt mint hatása...csak én vagyok helikopter?
-
westcoastog
veterán
válasz Sethdobaloah #4613 üzenetére
Ez örömteli.
Dci cliókról is olvasni ezt azt. Úgy néz ki tudni kell használni és tartós lesz.
-
mtade
aktív tag
válasz westcoastog #4612 üzenetére
Benzinest akartam én is, de a szívósorgond és az olajzabálás eltántorított. Szívósor megbízható felújítás nettó! 50k, muszáj vagy megcsináltatni, ha nem időzített bombával akarsz járni, olajzabálás miatti motorfelújítást meg ne részletezzem, ugye? Lesz annyi, amennyit az mp diesel mondott nekem full befecsi felújításra.... Az volt már, hogy az sci motorhoz milyen ára van egy benzinszűrőnek?
[ Szerkesztve ]
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
westcoastog
veterán
Az sci külön állatfaj megint.
Szívósorozásról is olvasgattam. Munkatársamat kifaggatom már neki eszi e/mennyire eszi ha eszi az olajat az 1.8 b, azt hiszem valami 330.000 van neki a kocsiban.
Amúgy el lehet mondani hogy aki pénz nélkül vesz mondeot az szívhatja a fogát.
Ha majomra van pénz legyen banánra is nem? -
mtade
aktív tag
válasz westcoastog #4616 üzenetére
Ennyi. Amen!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz xEon1337 #4604 üzenetére
Az Mazda motor és hajtókarcsapágyas pont hogy a sok balga ember végett lesz aki csak beül és megy, mert nem ellenőrzi az olajszintet és olaj nélkül jár vele.
Viszont az igaz az olajat szereti csipegetni, de aki odafigyel rá akkor nem lesz nagy gondja vele.
(#4610) westcoastog Egy a baj patika mk2 mondit már nem találsz max elvétve ami nekünk van most lesz leadva bontásra szegény szét rohadt teljesen nem éri meg már rá költeni.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz westcoastog #4620 üzenetére
Sedan volt 1.8TD 97-es.
A gyári motorba több mint 400k km volt, csak már szénné volt tuningolva GT20-as turbo, Bosch adagolo nagyobb elemmel azt nem bírta. A mostani is már olyan hengerfejes lett, hogy itt a vége a kasztni miatt nem érdemes már megcsinálni.
(#4619) sutykuru Azt eladjuk róla tehát majd meg lesz hirdetve vhol. (Bosch)
-
kcsa
veterán
válasz westcoastog #4616 üzenetére
Enyémben 180 van (1.8),az pont félúton van az állítás szerinti tartományban. Olajat nem igazán fogyaszt, a szívósor lapátjait kiheréltettem. Sok más baja nem lehet
-
Goose-T
veterán
Figyelem már a hirdetéseket egy ideje, és feltűnt, hogy ezt a szerencsétlen kocsit senki sem akarja elvinni, pedig 3 millióról indult, ha jól emlékszem, és most már 2,6-ra levitték az árát. Megnéztem most tüzetesebben a fényképeket, és olyan jól lefényképezték, hogy nagyon jól látszanak a hibái: a bal oldalán meg van gyűrve az alja, a jobb oldalán az egyik ajtó más színű, az ajtók összevissza állnak, nincs két egyforma illesztési hézag, és a motortérről nincs is fénykép. Halmozottan hátrányos helyzetű, nem elég, hogy fehérvári, még törött is volt.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Real_Necro
veterán
válasz Goose-T #4625 üzenetére
Tessék itt egy NAV-os, ez nem fehérvári.
Szerintem ez a debreceni sem rossz. Ennek meg most esett közel fél misit az ára.
Ellenben ez a fehérvári nekem tetszik, csak az ára nem.Szerk.: A linkelt címeden nem régen volt egy fekete... azt elvitték.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
lajafix
addikt
válasz balazs1011 #4573 üzenetére
A ford autókat próbál gyártani, music centereket kevésbé...
Rock'n Roll
-
TayRol
veterán
válasz Real_Necro #4626 üzenetére
a 3m ft-osat megvenném.
-
Real_Necro
veterán
A mányit? Elég keveset tudni róla... mondjuk 450-et elég hamar esett az ára.
A nem fehérvári viszont elég gazdagon felszerelt.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Gergőke88
addikt
válasz Real_Necro #4626 üzenetére
A nav-os fekete jöhetne.
-
TayRol
veterán
válasz Real_Necro #4632 üzenetére
igen. de a debreceni drágább is 350e-rel. amúgy az sokkal szebb.
-
Real_Necro
veterán
Most a debreceni vagy a navos? Én a navosról beszéltem. Mondjuk a full bőr nem vonz.
Ja a mányi jobb első ajtaján az az ütköző "kissé" festékhiányos. Az elején az alsó rácsnál a króm szintén erősen kopott.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
TayRol
veterán
válasz Real_Necro #4635 üzenetére
debreceni. full bőr szellőztetés nélkül nem kellene.
-
-
TayRol
veterán
válasz westcoastog #4638 üzenetére
Én olyan szinten szétszedtem a xenonost hogy a foncsort megtisztítsam es az volt 2 óra.
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
mtade
aktív tag
Ha minden jól megy, holnap kibontom az összes turbocsövet a jó tdci-ből. Kondícionálom magam előre, hogy a második után ne induljak kezet mosni egy "akkorb@sszálegyedül!" felkiáltással...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
TayRol
veterán
válasz westcoastog #4640 üzenetére
Másodjára neked is 20 perc lenne.
-
westcoastog
veterán
Csak ügyesen.
(#4644) TayRol
Holnap lesz másodjára.
Rám sötétedett, garázsba már nem akartam beállni emiatt, +vártak a haverok.Hát nem ma lesz 4-es mondeom sem az biztos, nem kell aggódnom az izzócserék miatt.
igaz a mostanin meg katalizátort meg abs tömböt kéne cserélni, szóval..
(#4646) radi8tor
Nálam folyamatosan autószervíz működik, ismerősöm jóvoltából csak úgy forognak a garázsomban a saab 9-3-asok... Néha besegédkezek én is.Valami jó univerzális katalizátor kéne, csak arra még gyűjteni kell, bontottal nem akarok gányolni.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
nagyúr
Üdv!
Csatlakozom a csapathoz-immár konkrétan-egy 2007-es Ford Focus 1.8 FlexiFuel géppel.(az Opelesektől elköszöntem)
Olyan kérdésem volna,van elől a hűtőrácson az embléma mellett egy csatlakozó,azt mondták, vízmelegítőé.
Hogy kell ezt használni,mikor kell(érdemes)meddig,stb.Csak röviden,akinek ilyen van,hogy csinálta.
Nem találtam róla semmi konkrétat a neten.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Mikulásbá #4647 üzenetére
Észak Európában hasznalnak ilyeneket. Ilyesmid van?