-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
Mai dízelekre mi várhat közép- és hosszútávon szerintetek ? Mondjuk elkövetkező 5 évre még jók, vagy arról ne is nagyon álmodjon az ember, hogy egy 2012-es dízel Mondeo-val átlibben Bécsbe kávézni egyet ? Akár 5 év múlva is ..
Mi a realitás ? (Mert a fullelektromosnak NINCS realitása atomerőművek nélkül, ez tisztán látszik).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
darvinya
titán
válasz Dißnäëß #40503 üzenetére
Sok reményt ne fűz hozzá.
Én ma szembesültem, hogy új fajta 2.0 benzines Mondeo motorján lévő műanyag szívósorba épített örvény lapátokból letörhet darabok, s ezzel kinyírja azt a hengert, és ezzel a motort.Sokan jönnek a csoda aksis autók, de valóságban nyugi kocsik, míg várod a feltöltődést.
Persze ekkor költesz egy rahedli másra is helyben.
Ezt hívják fogyasztás gerjesztésnek.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Dißnäëß
veterán
válasz darvinya #40504 üzenetére
Nem biztos, hogy a sokan jönnek-es mondatot értettem, de ha jól értem, nincs sok értelme az elektrózásnak, amíg az infrastruktúra nincs meg alá (és NAGYON nincs), ergo, gerjesztik a fogyasztást, de mindeközben mégiscsak nyírják a belső égésűt (főleg a dízelt), mi lesz így ?
Nem lesz autója, csak egy szűk rétegnek, mert a régi már nemjó, nemszabad, az új alá meg nincs elegendő töltési lehetőség és infra ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Sys85
veterán
válasz Dißnäëß #40506 üzenetére
A döntéshozóknak nem is érdeke hogy mindenkinek legyen autója,ők a környezetvédelmet helyezik előtérbe,még akkor is ha ezt perpill elég agyatlanul és radikálisan teszik.
Az hogy neked/nekem/nekünk nem lesz autónk?Járjuk biciklivel,tömegközlekedéssel,vagy gyalog,ez őket nem érdekli.
Szigorúan szubjektív véleményem,hogy az oly’ nagyon rettegett globális felmelegedést már késő megállítani,ahhoz túlságosan adtunk már a földnek.Lassítani lehet tudják,de ez már sebtapasz lőtt sebre.
Főleg hogy csak a “nagy fejlett” világban megy a drasztikus beavatkozás,itt is csak bizonyos dolgokban (pl az autóipar),de az elmaradott régiókban ahol a föld népességének nagyon nagy része él le van sz@rva minden,ott lehet a fekete füstöt okádó lerúgott verdákat hajtani,meg szénnel/olajjal tüzelni és még sorolhatnám.
“Ami a szomszédban van az legyen a szomszéd baja”,csak sajnos ez nem ennyire egyszerű…
Na de ennyit az OFF-os mini rage-emből.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Dißnäëß
veterán
Sajnos ezekkel egyetértek, ráadásul az autópar viszonylag kis hányadát adja a szennyezésnek, első a szállítmányozás (hajók WTF amit kiokádnak magukból a csotrogány dízeleikkel), ruhaipar, élelmiszeripar, meg így önmagában amit a szarvasmarhák összefinganak világszerte.. és akkor adjuk hozzá a felmelegedést, adjuk hozzá teljes Szibéria alatt lévő metán-tartalékot, ami ha melegszünk fel, exponenciálisat lök a bolygó üvegház hatásán, esőerdők és az a barom Bolsonaro, de egész Indiának sem ártana egy durva észheztérés.. (az a koszfészek, az a nyomortelep ország, atyaúristen, világ szégyene), na ami meg Afrikában megy (mondjuk kell is a "kolónia" a gyógyszer- meg vegyifegyó kísérletekhez).. áh..
Ezért nem akarok gyereket sem. Talán nekem még lesz pár szép évtizedem, utána kakukk, de én még éltem. Szomorú ezeket így leírni, de ez van. 1-et sem vállanék, pedig 1 pár szülő után 1 gyerek (2 helyett) máris -1 egyenleg, de nyugaton az öregedő civilizációknál ez amúgysem kérdés, a nyomornegyedek meg szaporodnak észnélkül, és amit nem látnak, hogy saját kárukra. Teljesen gyökkettő..
Na de az autókhoz vissza: plugin hibrid, nagy hatótáv, napkollektor, DIY ezerrel a ház körül + vetőmag- és kajatartalék, valahonnan önvédelemre fegyó is kellene... sokan akikkel beszélek, MadMax-re készül. Bízzunk benne, hogy mégsem ez lesz, és megtörténik a csoda.. az olaj- és szennyfaló baktériumok által például.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
darvinya
titán
válasz Dißnäëß #40506 üzenetére
Sokan azt hiszik, hogy jönnek fali konnektorból való egyszerű töltéssel éjszakánként, amivel max. 30km-t tudnak lefedni.
Egy gyors töltőhőz elég sok minden kell, hogy kiszolgálja.
Ez már komplex infrastruktúra, ami biztosan nem lehet kiépíteni.
Csak pár példát írok:
A meglévő hálózatunk legtöbb helyen közel 100 éves, s egyáltalán nem bírná el azt teljesítmény igényt.
Kb. 1.5-2 hónapja a féléves friss rendszer döglött le a Lidl parkolójában, 1 teljes napig még üzletet is be kellett zárni.
Azóta lekorlátozták a gyors töltést, 4 helyből csak 1 működhet gyorsként, a többi, annyit ad le, amiért kár rádugni is.
Ez idehaza van.
Óriási fejlődésben a Finnek, mert náluk már csak eAutó-znak, a fővárosban.
Hírként bemutatták, hogy 70km-es 1db sztráda szakaszon is van már töltő.
Szép.jövő.A régi autók meg tartósak, s nehéz fogyasztásra késztetni a tulajaikat.
#TOTTI
Minőség határ kb.pár másodpercig tart, utána már károsodás van.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Dißnäëß
veterán
válasz darvinya #40509 üzenetére
Pont erről beszélek, a franciák tele erőművekkel, atom is, fúzióssal is kísérleteznek, a fricceknél a zöldek szétb*ták az egészet (azaz részben, mert okuk lehet újraindítani, ha úgy alakul, csak ez nem triviális azért) ..
Norvégok könnyen verik magukat hogy így zöldülnek, úgy izé, amikor az ő tengeren fúrt-kitermelt szénhidrogénjüket is veszi már a fél világ (és pöfögi el máshol), szóval szerintem nagy a baj energia téren.
A pórnépet meg ütik törvényekkel és korlátozásokkal azok, akiket megválasztottak, a saját érdekükben. (Omg mekkora lol viccet írtam most).
Omlik össze minden, és a folyamatot nem fogja segíteni (társadalmilag sem) az, ha a lakosság 1%-a teheti majd meg, hogy autóval jár.
Mert még egy Németben csak-csak eltömegelek, de van az a szitu, környék, helyzet és körülmény, amikor kishazánkban nagyon nem szívesen ülök fel tömegközlekedésre, akkor sem, ha jár felém valami.
Talán az önvezető autók, car sharing, ilyesmik ? Megrendeled, míg a cipőd húzod, beáll a házad elé, mire felvetted és kilépsz a kapun, beülsz, bevisz a munkahelyre (dugómentesen, kulturáltan de egész jó tempóban), kiszállsz és megy a már következő fuvarjáért - ez reggel mondjuk. Napközben, amikor a befele ingázás csillapodott, a flotta nagy része ül, délután pedig megint púp használat a haza ingázás miatt.
Ami szintén csökkenhetne, ha a home office-t a multiknál lévő fatökű vezetők komolyabban vennék (de ami késik, nem múlik, az ő perceik is megszámlálva). Meg az emberek mondjuk otthon 1-2 gyerek + asszony mellett is tudnának dolgozni, nem pedig menekülőhely lenne a munkahely (mondanék csúnyát, nem mondok).
Szóval sok-sok keresztbe-kasul újabb és újabb területet érintő, átfogó kihívásról van itt szó egyébként. NAGYON át fog alakulni az életünk. NAGYON.
A végén marad az OT rendszám. Talán. Mert lehet lesz idő, amikor az autód épp patika, csak nem mehet már ki humán sofőr az útra, se új, se régi autóval, hanem vagy hatóságilag hitelesített "autodriver" robot vezet, Te meg ülsz az anyósülésen, és az "autodriver" összhangban vezet az önvezető rendszer többi gépével, vagy ki sem engednek az úttestre vele.
Szép új világ
Nnnna ! De jó hogy említem az OT-t, rendelem is a Cera Tec-et jipiáé jipiáó.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
darvinya
titán
válasz Dißnäëß #40510 üzenetére
Önvezetővel és a HomeOffice csak gondot toljuk át, nem fog megszünni vele.
Önvezetők lesznek csak.
És ezzel jobb lesz az útak áteresztő képessége? -Nem, csak áttoltuk máshova.
HomeOffice-szal csökken a fogyasztás? -Nem, sőt még nöni fog, mivel, könnyen pár gombnyomással, vagy már helyettünk rendelésekkel látnak el.
De egyáltalán mit terméket teremtünk/készítünk HomeOffice-ban? -Semmit, az nem termék, hogy billentyűzet ütögetéssel létrehozok adatbázist, stb.Anno Wall-E film nagyon betalált, s még mai napig.
Pedig gyerekek miatt vettem meg.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
Na visszatértem El voltam utazva több mint egy hétig (Fóka jól viselte a kb 1500-at amit beletoltam és még saját rekordot is döntöttem ), ezért nem nagyon néztem fel, de látom az Escort az valahogy mindig témába kerül hol írás hol fotó alapján Apropo darvinya, segített az új kábel a Mondeoban?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Dißnäëß
veterán
válasz darvinya #40512 üzenetére
Nem értek teljesen egyet. A javával igen.
Az önvezetésben nem az utak kapacitása nő, hanem eltűnnek 2x 3 sávos Hungárián a belsőben 70-es táblánál 40-el tötymörgő mazsolák és telefon-nyomkodó méretfüggetlen egyének, drasztikusan csökkennek a balesetek, a forgalom lendülete és változó dinamikája egy irdatlan központi szoftver által és segítségével minden egyes autó vezérlőegysége számára tiszta és világos lesz, egy forgalmas útra felhajtáskor nem kell megállni és 20-al csorogni, hogy egy kövéret rúgva "hátha beférsz" , miközben a másik még gázt is ad, hogy "na ez be nem jön elém" (aztán csatt, mert vagy egyiküknek, vagy másiknak nem adta ki a matek), hú a lista végtelen. Egy minden autó lát mindent elv, és egy "szuperelme asszisztálja az egészet" esetén (ahol az egyes autók központi hiba esetén is embernél hatékonyabban vezetnek), szerintem nem illúzió, hanem egyenesen a jövő. És ha a teljes forgalomban részt vevő összes autó közötti követési távolság lecsökkenthető akár csak 10 centivel, máris tudni fogja a központi AI, mennyi plussz autó tehető fel mondjuk reggel 7:00 és 7:15 között egy hétfő reggelen az M1-M7 bevezetőre, annak melyik pontján, milyen tempóval, satöbbi, és hogy mindeközben a túlvégen mi történik, hova mennének többen, hova kevesebben, lámpák állítása (hülyevagyok, lehet meg is szűnnének), satöbbi. Nagyon messzire megyünk. Egy rohadt jó dolog. És ez 2x ennyi autót is megenged az utakon, mostani színvonallal (sőt) ... vagy töredék ennyi várakozási és dugó időt ugyanennyi autómennyiséggel.
Home Office-al nem nő a fogyi, mert én most spec. Szigethalomról a Grafisoft-ba reggelente átlag 50-55 perc alatt jutok el, az Aldi meg 6 percre van, Spar 2, Tesco 4, Penny 3, és ha hetente 2x ejtem meg ezeket (Tesco-hoz számoljuk hozzá a mellette lévő DM-et, H&M-et, Bárdit, egy teljes stop-shop komplexum) akkor drasztikusan csökkentem az autóm útra és környezetre gyakorolt terhelését.
HomeOffice-ban olyan termékeket lehet készíteni, mint a prohardver.hu, itcafe.hu és társai, ez szerintem elég jó termék, de cáfold meg, ha tévedek. A Facebook is egy jó termék, nem éppen bukó biznic és munkát ad X embernek. Amazon, satöbbi. Most komolyan, ne menjünk már odáig, hogy degradáljuk a billentyűnyomogatást a "lófasztseér" szintjére, mert mindjárt nagyon jó kedvem lesz..
De ha engem nézünk, nekem műhely az álmom melléképületként, duplán kőzetgyapot hő- és hangszigetelt falakkal (így éjfélkor is flexelhetek, a kutyamacska se ébred fel rá, nemhogy bárki), kézműves audio eszközök (hangfalak, erősítők) gyártására. Full home-office ha így tetszik (mondjuk ez nem office, szar a példa, de home-nak home)
Wall-E egyetértek. Sok betalálós film van. És sok értéktelen szar, amit a digitális billentyűnyomkodó világ ugyanúgy létrehoz, mint a kézzelfogható világ.
Sosem az eszköz a hibás, hogy mit alkot, hanem aki alkot vele. Ezt jó észben tartani, nem esünk akkor szélsőségekbe.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #40513 üzenetére
Ez a mai napig meg van.
Csabex
Milyen kábelre gondolsz?Dißnäëß
Ez így szép és jó, meg minden, csak tűzoltók, rendőrök, mentők, s fontos megkülönböztetős emberkék is besorolva közlekednek?
Biztosan le renderelhető előre az adott haladási igény kapacitását, miközben az emberi tényező többször úti cél azonnali megváltozattás.lehetőségével él?Elhiszem, hogy a felhozott példák neked is fontos, meg stb.
De ezek csak virtuális emberi kapcsolatok, és csak energiát fogyasztanak.
Ötletek és annak megvalósítása, egy kézenfogható termékre, ami segíti, „jobbátenni” az életünket, csak átvitt gondolat.
Az, hogy számodra most elérhető közelségben.van a napi megélhetéshez szükséges beszerző hely, melyet ritkán keresel.fel, az csak magad részéről mondhatod el.
Egy család már PickUp-pal menne vásárolni, de otthoni tároló kapacitás miatt ez nem lehetséges, így marad napi/pár napi vásárlás.Mi történne egy nagy várossal, ha nem kapna árut, Anarchia törne ki, üresen álló polcoktól.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Immy
őstag
válasz radi8tor #40511 üzenetére
Köszi a választ, azt hittem, hogy csak pár nappal-héttel maradtam le a megrendelésről de akkor úgy tűnik, hogy szinte mindenki megszívta...
Alternatívaként felajánlották az 1.0l EcoBoost Hybrid (155 LE) M6 verziót.
Sprintmonitor alapján átlagban 7.4 körül fogyaszt amit kicsit sokallok. Persze nagyban függ a felhasználástól is, de ez kevésbé tűnik takarékos motornak...Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
-
kcsa
veterán
válasz darvinya #40520 üzenetére
Pedig itt is volt téma - igaz régebben - hogy azzal kezdeni kell valamit (kiragadott példa, de van még)
-
DeFranco
nagyúr
válasz subaruwrc #40525 üzenetére
erőben is kb. azonos, nyilván más karakterisztikával.
nincs igazából véleményem a kérdésben, nem volt kifejezetten cél a fogyasztáscsökkenés, csak írogatom, így van róla adatom.
most megnéztem pontosan, a fóka 7,05 literes átlagot hozott, most 7,09 a fogyasztásom, de ebben van pár covidos, autóval bejárós hónap 8-9 literes fogyasztásokkal, ami felfelé torzít a fóka átlagához képest. Ezeket leszámítva 6,95-re jön ki az átlag.
-
-
robertka
tag
Valaki szerelt már fel utólag vonóhorgot?
Gondolkodom, hogy magam csinálnám meg esetleg egy gyári bontott horoggal mert az új kb 50e Ft. Viszont azt olvastam, hogy csak az az elfogadott ha szervíz szereli fel és autovillamossági köti be az elektronikát.
Szerintetek ha magam csinálok meg mident akkor ebből lehet probléma a vizsgáztatáskor vagy valahogyan meg lehet őket "győzni" hogy ez jó így? -
A Zéé
addikt
válasz robertka #40534 üzenetére
újra kell műszakiztatni az autót, ha eddig nem volt vonóhorog rajta, szóval nem csak annyi hogy feltekered azt a 4 csavart, meg rádugod a stekkert. Az új műszakihoz meg kell a műbizonylat, amit sztem kb. senki sem fog csak úgy kiállítani neked.
Just a simple Lineman...
-
patomi
őstag
válasz ReFleXx #40540 üzenetére
Off, 80-as audi pont ilyen f@s volt 78-as évjárat talán. Lekoccoltam egy 45 fokos beton oszlopot de éppen csak. 30 centit horpadt be a hátulja ék alakban. Kocsi emelővel simán vissza tudtam nyomni. Cmaxal meg F astrát toltam meg egyszer, vonóhorog kiszakadt az aljából. Nekem lett egy horpadás a lökösön. Fura dolgok ezek.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Immy
őstag
válasz radi8tor #40542 üzenetére
Köszi az infót.
Akkor összegezve dízelest nem lehet rendelni, benzines focus meg piros és nem tudják gyártani...Nekem ebből a nagy chiphiányból az jön át, hogy a normális autókat nem lehet venni az ilyen SUV szir-szarokat meg valahogy mégis...
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
dellfanboy
senior tag
kellen nekem 16-os felni uj/ujszeru. nezegetem a marketplace-t jofogast de nem nagyon talalok. ti tudtok olyan megbizhato uzletet ami arul akar acel/akar konnyufem felnit? mennyi most egy uj garnitura acelfelni ara ujonnan? ismi mondott egy 100-ast uj 16 acelfelnire amit sokallok
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #40547 üzenetére
Gumi és felni topik Amúgy bontott pótkereket vennék 4-et, az gyakorlatilag új, de olcsóbban kijön, jellemzően abroncs sem kopott (eladható, pl szerelést máris betakarja).
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz dellfanboy #40547 üzenetére
vadaszni kell valami gyári alufelnit.
2eve vettem 50ert téli szettnek.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
sparta2
tag
válasz dellfanboy #40547 üzenetére
A Petrányinál az 4db új kb. 90e, a Kauffer-nél ugyanaz 60e körül van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Építő/felújító topik
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Óra topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Crypto Trade
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...