-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #40651 üzenetére
Köszönöm. Éppen most akartam összeszedni pár oldalt. Ezek szerint az összes olajgyártó, és az is idióta aki megadta a specifikációt.
Holnap asszem kevés szabadidőm lesz. Egytől egyig mindenhova odatelefonálok hogy javítsák a hibát, illetve meg is teszem a feljelentést a Ford részére, hogy direkt rossz olajat írnak ők is.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz sparta2 #40643 üzenetére
Ez nem tudom, hogy milyen oldal de a hivatalos castrol.com is 5w-30-at ír.
De én innentől kezdve elengedtem a dolgot.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz milkabrams #40648 üzenetére
Szvsz jóformán hamarabb repedezik be, mint hogy elkopjon, még egy prémium négyévszakos is megfontolandó lehet, ha olyan vidék+téliben sincs már sok km.
-
sparta2
tag
válasz Balcsix #40653 üzenetére
Tudom, hogy a castrol.com (meg minden más is) az 5W-30 -at írja. Ez csak egy érdekesség.
Két érdekesség:
- A Total olajkeresője egy off autóhoz 5W-40-es olajat írt vagy 10 éven keresztül, de az utóbbi 2-3 éve 5W-30-at.
- az 1.0 EcoBoost-hoz Ford WSS-M2C948-B olaj kell. Ezt elvileg teljesíti a VALVOLINE SYNPOWER FE SAE 5W-20, de itt van egy kis érdekesség : [kép]
Nos, ilyenkor mire kell gondolni?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #40659 üzenetére
Nincs is ezzel semmi gond. Valamelyik olajcégnek gyártania kell, mert a Ford nem gyárt olajat.
Tartályos kiszállítás Ford szervízhez: video
A linkelt cég csak három államban dolgozik. Más államokban más cégek szállítanak Motorcraft feliratú olajat.
Tökmindegy, ha megfelel a Ford előírásoknak, akkor engedélyezik a névhasználatot. -
troll81
addikt
Most akkor mi megy bele meg ki gyárt belevaló olajat.
Tisza boldog vagyok ha vissza olvasom a topikot
Meg mekkora a csapágy hézag mi az illesztés ezt jó lenne tudni még.
Én maradok az 5w50 nél.egyenlore. -
darvinya
titán
válasz troll81 #40662 üzenetére
Csúszócsapágyas, tehát ráfekszik a tengely és blokk támasztja.
0.2mm hézag már rég cserét jelent.
Olajról csak annyi, hogy amit felsorolva linkeltek márkáknál semmi értelmes leírás nincs, csak benyögi, hogy 5W30.
Ha magára az olajra keresünk, akkor már csak az újabb Ford szabványokat adja ki, ami Escort-nál is létező DOHC és Zetec motorhoz való.
CVH motort nem ismerik, de az már mellékes, s marad a mantra.
Persze a motor cserét egyik sem meri felvállalni, hogy rossz tanácsadásának felelőséget vállaljon.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40663 üzenetére
De, ismerik a CVH motrot.
'94 után CVH-PTE motorról beszélünk. Változtattak a főtengely vastagságon mert magas fordulaton zajos volt a korábbi CVH változat.
A másik gond az alultervezett olajjáratok problémája, ami szintén zajos működést eredményez ha az olajcsere túl későn történik vagy rossz minőségű olajat kap a motor, eltömődnek olajsárral ezek a járatok és a veztengely kevés olajat kap. Ezért kell vékonyabb, 5W-s olaj és nem csak kilométer hanem időalapú olajcsere. -
őstag
válasz t.kristof #40664 üzenetére
Átdobtam és még pár infót is megosztottam. Esetemben pl. csak egy szervízben volt végig szervízelve és annyit kiderítettem, hogy a Km állás valós, de többet nem árultak el a GDPR nyavalyára utalva.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40665 üzenetére
Hát nem éppen.
A CVH-PTE az európai Ford Fiesta 1.4 Si és Ford Escort modelleken 1994-ben bemutatott 1,4 literes CVH felülvizsgált változata. Többpontos befecskendezéssel és vastagabb forgattyúházzal rendelkezik, hogy csökkentse a keménységet magas fordulatszámon. Az 1990-es évek során fokozatosan megszüntették az újabb, 16 szelepes Zetec egység javára.
[link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40667 üzenetére
Éppen nem.
Nem azt linkelted ahonnan idézed ezt a tükörfordítást. Itt van.
Egyébként engem aztán nem érdekel mit raksz abba a CVH-ba, de úgy deklaráltad a 10W40-et mintha csak az lenne jó bele. Holott egyáltalán nem. De bárki olvassa a topikot két hét múlva, az már a 10W40-et fogja látni mint tutibelevaló olajat..
A tiéd sem azért zajongott mert 5W30-at raktál bele, hanem azért mert egy kopott öreg blokk, aminek valószínűleg nem ártana egy engine flush. Azzal hogy vastagabb olajat raksz bele, csak tünetileg kezeled. Ott a linkben a leírás, hol lett elrontva már a tervezéskor a CVH és a húsz év alatt sem jutottak el egy végleges jó megoldásig.
Létezik megoldás, a gyakori olajcsere jó olajjal. A 15ezer km/12 hónap, amit nem is egy olajválasztós oldalon olvasni lehet, bőven túl van ezen. -
Reggelt!
Csereérett lesz (már nagyon) a család második számú fostalicskája. Nézegetem a használt piacot, találtam is a szomszédban három jobb képességűt is, szigorúan benzines. Ebből egy szedán fóka.
A harmadik egy off autó, de a családnak ez lenne a legpraktikusabb, mert 7 személyes. "Női nemiszerv" a logója, egy bizonyos típusról szeretnék kicsit többet megtudni. Van valakinek tapasztalata, infója a helyiek közül vagy csak fáradjak át a kérdéseimmel a megfelelő topicba?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ne bizniszeljetek a topikban plz!
⭐ Stella
-
troll81
addikt
Focus ST MK2 original MOTORRAUM Unterfahrschutz 1478382 sikerült gyári ford műanyagot vennem.
ezt milyen csavarkészlet fogja fel? -
7Sony7
addikt
válasz troll81 #40676 üzenetére
Üdv. Ezen a linken a 7zap-on
Alul a HS2 kell neked, ha minden igaz. Viszont kell hozzá a HN2 is, ez az "anyája" a csavarnak. Ha megvannak a kocsi aljában, akkor is érdemes kicserélni, mert könnyen túl lehet húzni, aztán meg csak kínlódsz vele.
Szóval elvileg 5x20mm. Viszonylag nagy menetemelkedés, saccra 1,5 mm/menet, mint egy facsavaron. Az eredeti torx, de nekem pl 6x19 es van benne, hatlapfejű.Nincs mit, passz. Nekem volt, csak túl voltak húzva, lötyögött több is.
[ Szerkesztve ]
-
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #40668 üzenetére
Akkor még mindig nem értetted meg.
CVH-PTE hengerfej csak Si, azaz SEFI-s.
Mivel ezzel több probléma volt, amennyit szerettek volna nyerni, emiatt nem lett hosszú életű.
Magyarán visszahívták ezeket az autókat. [link]
Enyém EFI-s, ami régi hengerfejre is rárakható.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40681 üzenetére
Te nem értetted meg hogy engem távolról sem érdekel, mit csinálsz az autóddal.
A legújabb linkedben is ugyanazt írja az ismeretlen szerző: a CVH mindig is híres volt a zajos működésről, a kenési rendszere tervezési hibái miatt, amit soha nem tudtak kijavítani. Ha nem idejében történik az olajcsere, vagy gyenge minőségű olajat kap, az olajsár eltömíti a járatokat, a veztengely kevesebb olajat kap ezért zörög a motor. Változattól függetlenül. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #40683 üzenetére
Erőltetem?
engem távolról sem érdekel, írom itt egy hsz-el előbb. Egyébként te hagyod figyelmen kívül, hogy nagyjából mindegyik olajválasztó oldal 5W30-at hoz első körben. De a shellnél kicsit bővitik a kört:
Alternative recommendations, -20°C to 40°C: Helix Ultra 5W-40 / Helix HX7 5W-40 (SN Plus); Helix HX7 10W-40; Helix Ultra 5W-40 / Helix HX7 10W40 / Helix HX5 15W40 (SN PLUS); Helix Ultra Professional AF 5W-30
A hangsúly a megfelelő időben elvégzett olajcserén van, mert a CVH szeret olajsarat termelni.
De elég kevés ilyen motorral szerelt autó fut manapság, úgyhogy szerintem lapozzunk. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #40685 üzenetére
Kb. 40 éve van ez a motor, akkor volt 5W30? -Ja…nem.
Csak olajgyártók tömegtermékét adja el, hogy legyen profitjuk.
Mert minden cég nyereségért van, nem a veszteségért és raktár duzzasztásért.Miért nem töltesz motorodba 0W50-et, az a mai csúcs gyártású olaj, 10x jobb kenéssel, stb. Pl: [link] .
Mert nem éri meg ennyit a motorod, ami csak hétköznapi használatra van használva.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
-
válasz troll81 #40671 üzenetére
S-max-ból és Galaxy-ból milyen benzinmotorral szereltet érdemes nézni? Van amelyik kerülendő? Évjáratban?
Asszony nem igazán szeretne kombit, de az egyterű is óriási szerinte. Mindenesetre ki kéne próbálnia milyen az üléspozíció. Apósomnak meg ezer egy baja van, főleg a lába van oda, fontos lenne, h ne üljön mélyen, a focus még szo-szo elmenne, de mindenképp megnéznénk egy 7 személyes egyterűt./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz troll81 #40692 üzenetére
Ja. Azért kérdezem mert van Galaxy-ból a kétlityis meg a 2.3-as.
S-max az azért határeset, mert dragábbak. Másfél milla már nem biztos, h belefér a keretbe. Ez van. Galaxy-ból meg azért akad szép számmal milla körül is./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz troll81 #40694 üzenetére
Renault Grand Scenic került még a képbe, 2006 és azutániak.
Hétvégén elmegyünk és megnézünk/kipróbálunk párat.
Tegnap az apósom r19 roncsa már el sem akart indulni. Akku. Hátsó ajtókat nem lehet már nyitni, folyamatosan jobbra húz, a fék gyenge, kézifék nincs ésár több rajta a rozsda, mint a festék./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
troll81
addikt
[kép] első nekifutásra
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000