-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
találtam egy x-t1 + 35-ös szettet egy fotós cégnél, egész jó áron. gondolkodtam egy sort, aztán úgy voltam vele, hogy á, egyszer élünk, csináljuk, végülis 90 ezer forint cashback jó deal már. na, az is... volt. mert már nincs x-t1 cashback. ehh.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
DonRazzino #16016 üzenetére
azonos árban én még a d750-et. aztán felhívnám faterom, hogy hova is tette azt a 180/2,8-ast, meg 85/1,8-ast, meg 14/3,5-öt stb.
-
válasz
madgie #16013 üzenetére
igen, nem néztem volna ki a fujiból én sem. meg az af-et sem. qrva jól csinálják az egész rendszert, igazából a legjobban a versenyzőkből. ezzel együtt nekem eléggé csorog a nyálam erre az új em1.2-re, más kérdés, hogy 600-ért sem vennék, soha, abszurd árak ezek már. és még én is hamarabb megvenném 300-ért a használt fullfreám nikont akkor már, de méginkább az x-t1-et. 600e ft... vicc... és lehet, hogy még örülni is kéne a 600-nak
-
válasz
madgie #15994 üzenetére
ha közelre fókuszálsz és azt követed, akkor persze, hogy ez a jó. ha meg a 300/4-gyel követed a mozgó állatot messze, akkor a bezavaró dolgok jó eséllyel az előtérben történnek és nem volna szerencsés, ha ráállna az af. és, mint írtam, valószínűleg nem két perc kiismerni egyik ilyen komplex af rendszert sem.
de megteszem a tétjeimet: őszintén csodálkoznék, hogy az eddigi infókhoz képest az em1.2 elintézhető lenne ennyivel. szerintem qrva jó váz lesz af-ben is. majd elválik.
-
válasz
konyi79 #16007 üzenetére
nem te, madgie, és persze fontos, amit ír (hogy miért az), mert ki kell próbálni, ki kell ismerni. egészen biztosan nem tök hülyék csinálják ezeket a rendszereket és van bennük koncepció, de egy ilyen kiismerése nem két óra és még csak nem is két hét. az nagyon örömteli, hogy úgy tűnik, a fuji nagyon komolyan fejlesztett, de egyelőre korai még a konkurenciába rúgni, annál sokkal több tapasztalat kell mindegyikkel, hogy ezt reálisan megtehessük.
mondjuk az em1.2 elrettentő ára nem segít abban, hogy kipróbálja az ember
, ez tény
-
válasz
lugosi #15956 üzenetére
ó, te jó ég! összeesküvés-elmélet és dédelgetett sebek helyett akkor elmondom, hogy egy már a jóízlés határain épp túllépő, eszkalálódó vita kapcsáni kommenteket töröltem. a hozzászólásodban írtakkal amúgy egyetértek (mármint a törölttel), de miután épp egy formálódó hisztire reagáltál, az is ment a levesbe.
-
na, urak, most egy picit túl lett tolva ez a dolog. töröltem. szeretni kell!
-
tök mindegy, hogy mekkora világbajnok lesz stabiban az e-m1.2 + 12-100, mert a kit vidáman millió fölötti pezóért kapható. ha most hirtelen dobna egy privit az oly, hogy odaadja a feléért, akkor is elpasszolnám
marad a használt x-t1 (az is évek múlva) + 18-135
-
válasz
konyi79 #15908 üzenetére
leszarom a tapikijelzőt. arra akartam célozni, hogy mások a prioritások. nekem stabil kell, hogy az a szenzorban vagy az obiban van, 4 vagy 5 fé, nagyjából mindegy. de kell. sokkal inkább kell, mint egyáltalán, bármilyen követő af. vagy mondjuk videó. aki most felhördül és magához nyúl: ennyi, ami neki ez, nekem az (stabi).
-
-
válasz
madgie #15843 üzenetére
az összes panán jó a fókusz szerintem, már ezer éve. nem mindenre, de amire mi használjuk, arra igen. komoly firmware updeát meg néha jól jön, de alapvetően az ember amikor vázat vesz, választ, oszt jónapot. nikon sem hoz ki semmi érdemit, mégsem lesz szarabb ettől a d3s.
ettől függetlenül tényleg példás, ahogy a fuji megoldani látszik ezeket a gondokat, tényleg nem szokott mindenkinek összejönni (nikon+videó, sigma+írási sebesség, canon milc af stb.).
-
-
hát az iso tárcsáért 5 ft-ot nem adnék (jó, annyit nyilván), nekem a kereső kell elsősorban és mindenek felett, a hajtipajti lcd és a jobb fogás meg hasznos. a kereső annyira erős érv, hogy ha egyszer úgy alakul, simán dobom a bármilyen másik rendszerbeli cuccom és akár a féltégla 18-135-öt is bevállalom.
-
válasz
#16820480 #15763 üzenetére
figyu, én tényeket írtam, a világon semmiről sem akarok meggyőzni senkit, pláne nem fórumban. dslr fogású váza a fujinak a középformátumot leszámítva nincs. pont. van, akinek ez hiányzik, másnak meg nem, nyilván, hogy ha tömeges lenne az igény, lépne a gyártó.
pen f az utód, egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
az oldalarány ízlés kérdése, én épp jobban szeretem a 3:2-nél. a szenzorban természetesen igazad van és ha az obi sem nagyon különbözik méretben, akkor tényleg az aps-c-re kell menni. egy nagyobb átfogású vagy telezoomnál azért számomra már hatalmas a különbség, a 18-135 kontra 14-140 II például nagyon szemléletes, egyszerűen nem éri meg a rosszabb átfogású fuji a súlybéli felárat.
-
az mft kínálatból azért nehéz nem megfelelőt találni
, olyan nagy lett mára. oké, ilyen retró vázas, külön záridő, blende tárcsás izéjük nincsen, de egy gx80 és elődei is ugyanúgy tudnak mindent és átgondolt dolgok. igazából az oly-k is. viszont van g, gh széria is, okos markolatos om-d-k stb.
nekem a gx8 bejönne ezerrel, de gáz az ár és ráz a zár
-
válasz
#16820480 #15755 üzenetére
nem, nem az. az x-t a téglaformának az optimális kivitele (szerintem). azon lehet lamentálni, hogy a keresője mehetett volna-e a sarokba (azzal kb. meg is kapnánk az a6000 kivitelt, ami szerintem a másik válasz ugyanerre), de a dslr jellegtől marha messze van, a kezed is tök máshogy áll, amikor fogod.
nagy markolat, előretolt expógombbal: ilyen váza nincs a fujinak. szerintem elférne a kínálatba (akár úgy, ahogy az oly csinálja: egy expógombos plusz grippel), nekem az jönne be leginkább.
-
dehogy jobb az oly... kvarcjáték az oly... a fuji nagyon átgondolta az ergonómiát, éppenséggel a konkurenciánál lehet egészen kretén kényszerretrós megoldásokat felfedezni (khmmm, nikon df, khmm...). a fuji az egész rendszert rohadtul átgondolta, nagyjából minden porcikáján érezni. ezzel együtt szerintem elférne egy olyan váz a kínálatban, amit úgy kell fogni, mint egy dslr-t (vagy mint egy gfx-et vagy hogyishíjják a középformátumukat).
[ Szerkesztve ]
-
nem igazán találom a helyem, amióta leépítettem az e-3/d90 gépeket. és akármennyire is ultrajók ezek a milc-ek, mert azok, valahogy mindig van egy kvarcjáték érzetem velük. de a megoldás egyébként az x-t1 volna, csak éppen ahhoz az évi pár fotóhoz én nem adok egy 250e ft-os pénztárcát. ráadásul kéne rá még egy 56/1,2, úgy meg már közel félmillió. annyiért összkerekes daihatsut veszek
-
válasz
madgie #15708 üzenetére
a d5300 nagyon szar. a d5500 meg ultrajó. kretén nikon... (egy d5500-at simán bevállalnék, bár a keresőjét utálnám, de mostanában úgy is kicsit inkább dslr-ezni lenne kedvem. viszont a rátehető zoommal már horror, és igazából egy fixszel is tök fölöslegesen nagy)
[ Szerkesztve ]
-
válasz
madgie #15705 üzenetére
nem szerepel az irományomban, amit most cáfolsz
leginkább az van, hogy különválik a két dolog:
1. a gép hordozása/cipelése
2. maga a célzás/exponálás
és ennek függvénye, hogy kinek mi a jó (meg kézméreté). például a 2-es ponthoz a legjobb szerintem egy nikon d3s. de cipelni nem szeretném, ahhoz meg egy kompakt a legjobb (azzal meg exponálni nem szeretnék). az x-t1 számomra pontosan középen van a két pontbanviszont nekem fontos az 1-es pont, ritkán van nálam a gép, de akkor egész nap megyünk, táskából ki-bepakolni nem szeretem, ergo kézben lesz. egy x-e/x-t10 egy nem ultrakönnyű obival, de igazából azzal is már húzza a nyakam. tehát a kezemben lesz. akkor viszont szeretem, ha egy kézben tudom lóbálni és vinni. a nikon d5500 fogása és súlya egyébként ilyen téren meglepően qrvajó.
de még ez a két pont is változik tevékenység függvényében. síeléskor például a fuji x10 volt a pazar, mert befért a kabátom külső mellényzsebébe csúszás közben is, egész nap ott volt. minden más horror a pakolgatással, meg sem vártak a többiek egy-egy fotónál.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dolphin #15700 üzenetére
kezdődik...
az x-t10 fogása vacak. egy pici, könnyű, nincs-rajta-fogás váz. ami még előny is, ha egy pici fixet teszel rá. ha meg egy nagy telét, akkor hátrány, és ezen még billentyűzettel sem lehet változtatni. nyilván át lehet hidalni, épp úgy kell, ahogy írod/írjátok, jobb híján az obit támasztod alá. működik. de hogy egy d300-at kényelmesebb nagy és nehéz obival cipelni, az tényfaktum. és hogy mikor van egy kézben? nem fotózáskor. hanem a maradék 10 órában, amíg túrázom, mászom. legalábbis így rémlik az előző életemből, amikor orrba-szájba túráztam dslr-rel...
-
-
válasz
madgie #15439 üzenetére
de mazsi, az egyik egy piaci-szerkesztőségi döntés, a másik pedig az én véleményem. légyszi velem vitázz, ha velem vitázol, ne pedig oldalágon próbálj fogást találni rajtam. azzal kapcsolatban, hogy "egy xy interjúban egy sony fejest azt mondta, tehát ez így van" akkor is lehet véleményem, ha a lapcsalád amúgy főzőműsort vezet. ez itt egy fórum, azon belül egy digicam csoport, te pedig velem vitatkozol.
nem akarom felvenni a kesztyűt ebben a témában, így maradjunk abban, hogy erről a vonalról, mint mindenkor előhúzható aduász érvről, most szokj le. majd írunk digicam teszteket, ha akarunk, annyira mélyeket, amilyeneket akarunk. jópár szempont alapján dől el, hogy így van-e, most például nem. ha pedig kitesszük ezeket az asztalra és azt mondjuk, hogy na ez a tudásunk csúcsa és akkor szar, akkor lehetne azt mondani, amit most mondtál. a mobilaréna butaságáért sem vállalom én a felelősséget, az bogé.
és egyébként egész pontosan ez volt az első poszt és tudod te, hogy miért írtad:
"Biztos elfogultak meg nem értjük a finom utalásokat"
téma lezárva.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
madgie #15432 üzenetére
De hát én nem is mondtam, hogy bármi baj lenne velük, sőt, elbolyt mondtam én is. Te pattogsz azon, hogy a legjobb a világon és a Sony csak irigykedik, mindezt egy interjú forditasa alapján (bocs, akármennyit gunyolod, ez amatőr dolog). Ami az autofokuszt nézve (a6300, mert az a valós hasonlitasi alap, nem a fullfream) mondjuk erős tulzas.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz
kiskami #15367 üzenetére
mindkét szenzor pontosan ugyanannyi fényt hasznosít, csak a színszűrő a különbség. amit elvesztesz a réven, megnyered a vámon, preferencia kérdése az egész, de meggyőződésem, hogy az én szintemen hulla mindegy. ami nem volna mindegy, az a jpg színek, de ezexerint a fuji ezt megoldotta okosban.
-
válasz
madgie #15365 üzenetére
kösz. az élességbeli különbségek kevésbé fontosak nekem, mert úgy is millió másik dolog befolyásolja sokkal jobban (bemozdulás, légkör, obi, kutyafüle), a szín a lényeg. ha a színek ugyanolyanok, akkor jó nekem bármelyik. persze jpg-hez valószínűleg a 16 mp-es is ugyanúgy jó... (lelkesítőbb volna azért egy x-t1-et fogdosni egy x-a3 helyett)
még megalszom ezt a dolgot, nyilván egy x-t2 + 56 volna a csodakombó, aztán szegény ember x-a3 + 60-nal főz
-
-
emberek, jpg-ben van különbség a fujinál a bayer és az x-trans szenzoros gépek között? azonos beállítás mellett mondjuk más ugyanaz a jpg egy x-a és egy x-e szériás vázban?
-
válasz
madgie #15324 üzenetére
igen, a pen f-be, ha már annyiért adják, bele kellett volna tenniük a drágább szenzorukat
(van egy teóriám egyébként: az x-a sorozat azért volt a fujinál a kezdetektől fogva, eddig érthetetlen módon egyedüli bayer-szenzoros gépként, mert a kf cuccokhoz akartak élesben is használni ilyen szenzort, hosszútávon)
-
a pana gx8 shutter shockját úgy sajnálom, mert amúgy a képek alapján nekem is rohadtul tetszett, végre egy jó méretű, markáns váz a féltégla műfajból, biztos szeretném. a gh4-en meg nem csodálkozom, hogy kényelmes volt, ugyanez volt az érzésem az azonos kialakítású gh3-nál, egyszerűen fölényesen kényelmesebb volt minden más váznál, amit összefogdostam.
-
szerintem a nikon az évtized csalódása. remélem állatira megbünteti őket a piac, mert ennyire arrogánsan, bután csinálni disznóság. és ami jó, azt is elkalapálták (mert a nikon 1-ből sokkal többet ki lehetett volna hozni, a dl kompaktok a jó példa, amik persze azóta sincsenek sehol, és akkor az olajszóró és fókuszkretén fullfreám vázakról ne is beszéljünk. sok víz lefolyt a dunán a d70 óta
)
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!