Új hozzászólás Aktív témák

  • hanee

    senior tag

    válasz Ariadne #3672 üzenetére

    Nos akkor, hogy konstruktívak is legyünk: árulja már el nekem valaki, hogyan lehet azonosításra alkalmas, valódi adatokat kicsikarni egy webáruházban vásárló személytől, fizessen bár kártyával, utánvéttel vagy az üzletben helyben - név, lakcím minimum. :F

    Szerintem még technikailag sem, sehogy. Ugyanis a webáruházban fenn kell hogy legyen a cég elérhetősége látható helyen. Még ha technikailag meg is oldja valaki, hogy regisztrációhoz köti a vásárlást (pl. ki kell tölteni a lakcím, telefonszám mezőt), akkor is
    a) ellenőrizhetetlen hogy jó címet írt-e be
    b) úgyis felhív telefonon ha személyesen akarja átvenni az árut.

    Az egésszel pedig az a legnagyobb baj, hogy ha elkéri az ember az ügyfél ilyen adatait, akkor vannak olyanok, akik nem vásárolnak inkább ott, mert semmilyen adatukat nem szeretik kiadni a reklámoktól és spamektől félve. Nekem nem egy vevőm van, akiknek a vezetéknevét sem tudom, személyesen jön az áruért és soha többet nem látom, még telefonszámot sem ad, mert munkahelyről hív, csak közli hogy jön.

    A másik fele az egésznek, hogy arra nem is lehet kötelezni a vevőt, hogy megadja a nevét és címét, főleg kisebb értékű vásárlásoknál, mert az meg az ő személyiségi jogait sértené, hiszen minek nekem az ő lakcíme és telefonszáma pl. egy 5000 Ft értékű vásárlás esetén, amikor tiszta az ügy: idejön, fizet, elviszi és elmegy.

    hanee

Új hozzászólás Aktív témák