-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
Téged, mint vevőt az egyáltalán nem kell, hogy érdekeljen, hogy az eladó miként intézi a garanciális javításokat.
Garanciális probléma? Ha igen, akkor a jogszabály a 15 napra törekvést írja elő - a 150 nap ettől egyértelműen eltér.
Kérd vissza a pénzed vagy egy új gépet. Megteheted teljesen jogszerűen.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
miroon
aktív tag
Visszatérve a 15 napra, az "Ipon Garancia" annyit válaszolt,hogy a tablet,már nem garanciális ügyintézésen van,hanem feltételes ügyintézésen,mivel fizikailag sérült. Valaki tudja,hogy most ez a feltételes ügyintézés mit is takar? Annyit tudok,hogy a gyártónak vissza lett küldve a gép.
iPhone 13 Midnight Black
-
sasa311
veterán
Olyan, hogy feltételes ügyintézés jogilag nem létezik.
A boltnak meg kell állapítania, hogy a garanciális igény jogos vagy sem. Ha erre nem képes, akkor független szakértőhöz kell küldeni a terméket (aminek a költsége ha jól dereng 1 éven belül az eladót terheli, 1 éven túl pedig a vevőt) és az majd megszakérti, hogy jogos-e az igény vagy sem.
Erre a procedúrára ha minden igaz 30 napja van az üzletnek.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
SOAD19
addikt
Gondolom ez esetben azt állítják, hogy nem rendeltetésszerű használat miatt történt a meghibásodás.
De, tényleg nem rendeltetésszerű használat miatt sérült a készülék, vagy csak normál használat mellett?!
Ha, tényleg miattad történ a hiba, akkor persze nem jár a gari, és ekkor kérheted, hogy javítsák meg. Igazából az a kérdés, hogy normál használat mellett, vagy nem rendeltetésszerű használat mellet történt a meghibásodás. Ha, nem tehetsz róla, akkor kérd vissza a pénzed, vagy a cserét, amit már írtam.
Szerintem is hülyeség ez a feltételes ügyintézés, bár csak józan paraszt ésszel, nem tudom, hogy van a jogszabályban. -
dash17291
tag
Sziasztok van még a Media Marktban az a visszavásárlós hókuszpókusz, hogy két hét vagy mennyi ideig visszaveszik a megvásárolt terméket?
Nem a három napos garira gondolok.
Vettem egy Braun Series 1-t ami annyira szar, hogy legszívesebben a hajára kenném a gyártónak...
-
miroon
aktív tag
Ha miattam sérült volna meg,nem küldtem volna el garanciális ügyintézésre. Vagyis szerintem az rendeltetésszerű használat volt,hogy kivettem a tokból,bekapcsoltam és arra lettem figyelmes, mikor elkezdett betölteni a tablet,hogy a gombja beesett az alumínium házba. Várok hétfőig,mert nyaralok,de utána próbálok valamit okoskodni az iponnal. De már előre érzem,hogy ez nem fog könnyen menni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Midnight Black
-
t1
addikt
Hali!
Lenne egy kérdésemAdott egy Sony X10 Mini Pro típusú készülék, már 2x voltam vele a szervizben mert állandóan ki-be kapcsolgatja a kamerát és videóz vagy fényképez és így használhatatlan a telefon. Második alkalommal 2 hétig náluk volt állítólag egy hosszú teszt volt és a teszt során nem észlelték a hibát. Mindkettő esetben csak szoftvert frissítettek rajta . Ma megint előjött a dolog amit videóra is vettem egy pendrive-on csatolom majd a készülék mellé most megyek 3x és már nagyon ideges vagyok nem akarom, hogy megcsinálják ( főleg úgy ahogy eddig) hanem új készüléket vagy pénzt szeretnék. Mit lehetne ezügybe tenni? Vagy ha minden minden héten előjön vigyem vissza nekik? Kb 3 hónap és a garancia is lejár róla akkor meg dobjam a kukába?
-
SOAD19
addikt
Akkor, ez esetben ne hagyd magad! Ilyen pofátlanságot, én még nem hallottam. Kérj bevizsgálást, ha nagyon kötnék az ebet a karóhoz.
Sok sikert kívánok!t1 Régebben úgy volt, hogy ameddig szervízelték, pl. egy hét, akkor ennyivel hosszabbodott a garancia ideje, és ha cseréltek a készülékben egy komponenst, pl. mobilnál egy kijelző, akkor arra a komponensre teljes garanciás idő vonatkozik, nem csak a készülékre vonatkozó garanciás idő.
Remélem jelenleg is így van, és nem mondtam hülyeséget.[ Szerkesztve ]
-
vacs
veterán
Nemrég meghalt a pendrive-om, de volt még rá érvényes garancia, ezért kicserélték.
Ilyen esetben a garancia idő újra indul ? A mai nap (2012.07.27) hozta a postás.
Verbatim pendrive, 2 év garancia járt hozzá, ami hamarosan lejár.
Ha igen, akk hogy bizonyítom, hogy a mai nap kaptam ? Semmilyen dokumentum nem volt a csomagban csak a zsír új cucc.(^)(>.<)(^)
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Lenne egy Asus alaplap, ami beadta a kulcsot. Visszaküldtem garanciába, a csomagot átvette a kisker 06.18.-án. Erről meg is kaptam a visszajelzést. Azóta várom az új lapot, de egyenlőre semmi. Mennyi az az idő, amennyi alatt teljesíteni kell a garanciális ügyet?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
bullseye
addikt
válasz MPowerPH #7911 üzenetére
Nincs konkrét határ
Pontosabban van, 15 nap, de csak "törekedni kell" arra, hogy betartsák. Viszont az is fontos, hogy a javítás ne okozzon indokolatlan kényelmetlenséget. Szerintem 5 hét azt okoz... főleg, hogy még csak nem is szóltak, hogy miért kell várni.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
MPowerPH
félisten
-
sasa311
veterán
válasz MPowerPH #7915 üzenetére
Nem, nem érted.
Te nem az Asustól hanem Gipsz Jakab kft-től vettél alaplapot.
Az, hogy GJ kft trükközik és nem egy magyar nagykertől vesz cuccot (ahol azonnal cserélhették volna) nem a te gondod. Nekik kell megoldani a cserét, nem lehet a gyártóra hárítani.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
csoki46
aktív tag
Sziasztok!
Vettem egy Nokia E72-t pár hónapja magánszemélytől. A garancia papíron az van, hogy vásárlás dátuma: 2011.09.22. A garancia 1 vagy 2 év? Nincs semmi erre utaló szöveg a papíron. Esetleg hol tudnám ezt megnézni? A nokia honlapján azt hiszem csak azt írja ki, hogy van-e garancia azt nem hogy meddig van. -
RootRulez
félisten
Sziasztok!
Áprilisban vettem egy (használt) biciklit egy boltból ami nincs hozzám épp közel. Pest környékén (Érden) jártam és megtetszett. Szóval megvettem a kerékpárt, amire 3 hónap garanciát kaptam.
Miután hazaértem és kerekezgettem vele, akkor vettem észre, hogy bizonyos esetekben nem működik megfelelően. Konkrétan, ha a hátsó fogaskerekek közül az alsó kettőn van a lánc, akkor szalaszt. Ezt azonnal jeleztem a boltnak e-mailben, akik válaszoltak is, hogy guruljak be vele bármikor és megnézik/megoldják. Erre írtam nekik, hogy kialakul, mert nem járok gyakran ara főleg nem, bicikli cipelés céljából. Azóta bevittem helyben (Debrecenben) egy szervizbe, ahol 7.000 Ft-ra taksálják a javítás költségét (+ munkadíj), ez az összeg már megéri nekem, hogy inkább érvényesítsem a garanciám, ha még módomban áll.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy gariban javíttathatom-e a bolttal a 3. hónapot követően, abban az esetben, ha már 1 hétre rá jeleztem feléjük a hibát? Sajnos most jutok oda, hogy felmenjek és akkor a bringát is vinném...
Köszi a válaszokat: RR
═════════════════════════════════════════
-
sasa311
veterán
válasz RootRulez #7920 üzenetére
Ha szigorúan a jogszabályokra alapozunk, akkor nem, mivel nem csak az üzletnek vannak kötelezettségei - hanem a vevőnek is. És a hiba észlelése után lehetőség szerint azonnal vissza kell a terméket juttatni garanciába, nem hónapokkal később.
Ugyanis így jogosan mondhatná az üzlet, hogy ha pl használtad a hiba ellenére (használtad?) akkor olyan kárt tettél benne, ami miatt nekik hátrányos lenne a garancia intézése.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Dxx
tag
Sziasztok
Következő lenne a kérdésem. Még 2009-ben vettem egy vga-t amire 12 hónap garit. kaptam, Időközben elromlott , de ki is cserélték szó nélkül, többször is ( Volt hogy hibás vga-t kaptam a boltból). A legutolsó cserénél 1 év helyett 24 hónapot írtak a garancia papírra. Ami 2012 09. 30.-án jár le. Ismét elromlott a kártya. Ma voltam bent a boltban, az eladó azt alapította meg hogy hiába van a gari. papíromon 2 év ők csak egyet adnak.
Most akkor ez hogy van? Engem kell hogy érdekeljen ők mennyit adnak, ha a gari. papírra 2 évet írtak rá?Dexx!
-
Dxx
tag
Értem, köszi. Felveszem velük a kapcsolatot, ha ezek után is elküldenek, a NFH-hoz megyek.
Dexx!
-
masterful87
senior tag
Hali!
Tönkrement a DVD lejátszóm, garis volt, egy hónap után még semmi hír róla, aztán kábé 5 hét után felhívtak, hogy új készüléket fogok kapni. Ez volt 3 hete, de csak holnap tudom végre átvenni. Kérdésem:
A holnapi naptól kell hogy induljon az 1 év garancia, vagy amint megjött az új készülék, akkortól indult?Tudom, hogy önhibámból állt a boltban 3 hetet, de azért nem szeretném ha ezt a garancia idő megsínylené.
-
Dxx
tag
Megszületett a megoldás.
Másodjára sikerült elérni azt, hogy elvegyék a kártyát és elinduljon egy garanciáztatási procedúra. Mivel tesóm abban a városban dolgozik ahol a bolt van, ő vitte be. Először őt is elakarták küldeni, hogy nem érvényes a garancia. Viszont csak úgy sikerült elérni, hogy bevegyék a kártyát, hogy ordibálni és veszekedni kellett. :S
Elviekben cserélik a kártyát egy 6670 1 Gb-ra ami igaz, hogy teljesítményben gyengébb a 4850-től, de nekem ez most egyáltalán nem szempont. Többet számít a kisebb fogyasztása, játszani úgysem szoktam.Ezek szerint vannak boltok ahol megpróbálják átverni a vevőket, és szerintem sikerül is nekik.
Ami elég szomorú.[ Szerkesztve ]
Dexx!
-
masterful87
senior tag
válasz masterful87 #7930 üzenetére
A cserekészüléket a mai nappal átvettem, ez szerepel a garipapíron is, így még csak szólnom se kellett, hogy miért nem mától kezdődik az egy év, szóval örülök!
-
Baboon
senior tag
Sziasztok!
A 7 napos elállás jogával kapcsolatban kérdeznék.
Akkor is érvényes-e, ha a bolt rendelkezik üzlethelyiséggel, de én házhoz szállítással kértem?
Illetve, ha házhoz kértem akkor abban az esetben is érvényes, ha helyben fizetek vagy csak ha előre utaltam.
Köszönöm.''Bocsánat, hogy ilyen közel megyek Ön előtt''
-
sasa311
veterán
-
ztoldy
senior tag
Sziasztok!
2009-ben vásároltam egy merevlemezt, ami garancia időn belül meghibásodott (2012. október). A merevlemez helyett kaptam egy teljesen újat. A boltban azt mondták, hogy az új merevlemez garanciája addig él, amíg a régi terméké élt volna, tehát 2012 októberig. Én úgy tudom és úgy értelmeztem a fogyasztóvédelem honlapján, hogyha csereterméket adnak a régi helyett, akkor az új termék garanciája addig él, mintha azt újonnan vásároltam volna.
Írtam ezzel kapcsolatban a fogyvédnek is. Ők semmi konkrétat nem írtak a levélbe csak mindenféle idézeteket, paragrafusokat, amiből annyit lehet leszűrni, hogy igen elvileg az új termék garanciális ideje az érvényes (tehát 1év, 3év amennyit a forgalmazó ad). Meg annyit írnak, hogy mehetek bíróságra, ha gondolom.
Valakinek van hasonló tapasztalata?
https://www.refundo.hu/?ref=175161
-
netseft
aktív tag
"...hogyha csereterméket adnak a régi helyett, akkor az új termék garanciája addig él, mintha azt újonnan vásároltam volna..."
Pontosan.
Tapasztalat: garanciáztattam már úgy csereterméket, hogy az eredeti garanciája rég lejárt.[ Szerkesztve ]
Eladó termékeim: https://tinyurl.com/sefteles
-
Danex
addikt
Hello, olyan kérdésem lenne, hogy az egerem garanciával vissza lett küldve.
A boltnál be is vizsgálták és mondták, hogy igen hibás. Azonban azt az egeret már nem árulják és így nem tudják kicserélni. Mondta a boltos, hogy 2 roccat egérre tudnák cserélni de csak ráfizetéssel.
A problémám viszont az, hogy az én egerem vételkor 10ezer Ft-ba fájt és amit mondtak 2 egeret az egyik (Kova+) még csak előrendelhető erre nekem 5500Ft-ot kéne ráfizetnem vagy a másikra meg 7500Ft tehát majdnem dupla annyit kéne fizetnem mint az eredetiért. Ráadásul a termékpalettájuk olyan, hogy tudásilag csak sokkal rosszabbak vannak 10-12K Ft-ért.
Kérdésem tehát, nincs erre valami szabályozás, hogy vagy az eredetit cserélni vagy annak vételárát visszaadni vagy tudásban hasonlót adniuk?
Válaszotokat előre is köszönöm!
-
padi68
senior tag
Sziasztok, mit lehet tenni a következő esetben:
vetem 2,5 hete egy tabletet 2 év garanciával már az első perctől fogva rossz Nem volt buherálva a softja
kikapcsol, újra indul, vagy egyszerűen kilép a programból
3 napon belül visszavittem, de mivel nem az én nevemre lett véve nem cserélték ki, hanem szervizbe küldték. szervizből 1 hét alatt megjött: a hiba nem szűnt meg/ szerintem csak gyári állapotra frissítették...
másnap visszavittem, ismét egy hét szerviz: ma jött meg azzal hogy nem csináltak vele semmit, mert ők nem tapasztalták a hibát.....
még az üzletben kipróbáltuk a vevőszolgalatos sráccal: 2 percen belül tapasztaltuk a hibát......Nincs időm sem kedvem minden héten ezt játszani! A készüléket azért vettem, hogy használjam és ne Győr és a szerviz között ingázzon....főleg hogy gyakran vagyok külföldön és használni szeretném....
Mi a jogszabály ilyen esetben ill. hogyan tudom elérni gyorsan, hogy cseréljék ki?
kösz
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=padi68
-
-
inferno88
őstag
Sziasztok!
Lehet,hogy nem pont ide illik a kérdés.
Tapasztalatotok szerint mennyi idő,míg egy hibás tápot(Chieftec IArena talán 350-400W-os) megjavítanak/kicserélnek az IPonban?(először nem mindig indult el a gép,mostmár egyáltalán..tipikus táphiba).Azért lenne fontos tudni,mert ismerősöm kaposvári és most itt vagyok a környéken és elvinném neki Bp-re,de addig nem lesz gépe,míg nincs működőképes táp.(gondolom olyan nincs IPonnál,hogy kijön érte a futár és ha kész,akkor visszahozza Somogy megyébe..ha mégis,szóljatok)
Semper fi!
-
Jester01
veterán
válasz inferno88 #7942 üzenetére
De igen, ez a garanciafutár:
A GaranciaFutár az iPon Computer Kft. saját szolgáltatása, melynek keretében házhozszállítás esetén a szerződött futárcég ingyenesen szállítja hozzánk a hibásnak vélt terméket, az ügyintézés végeztével - amennyiben a végeredmény is termék, és a garanciális illetve egyéb feltételeknek megfelelt - ingyenesen visszajuttatja Önhöz.
Egyébként: ipon topik.
Jester
-
kungzi
veterán
sziasztok
haverom februárba vett egy note-t gsm boltban gyári garival függetlenül. Most szervizbe kellett vinnie és kiderült, hogy eredetileg T-mobile-osként került forgalomba a vétel előtt 1 hónappal. Ilyenkor lehet valamit csinálni a készülékkel? Visszakérheti az árát vagy valami? Ha jól tudom a T-s készülékek függők, tehát nem olyan, mint a ONE X pl, hogy a T is függetlenül adja.
Sürgős lenne a dolog.
-
kungzi
veterán
nem note, hanem S2 elírtam bocsi
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gaming notebook topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Építő/felújító topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest