Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
Nem, a Hero 10 már a stabil goprok közé tartozik, a kártyaírás meg a kártya hibája.
Ettől függetlenül inkább rendelj egy DJI Action 4-et. Stabilabb, tovább üzemel, nincs túlmelegés miatti leállás.
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5123 üzenetére
A 3-as nem jól kezeli a kiégést, kisebb a szenzor dinamika átfogása és agresszívabb a zajszűrés.
Nem emlékszem már, de talán jött rá firmware amivel ugyanúgy lehet állítani az élesítést és zajszűrést mint a 4-nél.Persze ha olyan környezetben használod ahova ki lett találva, pl síelés, simán lehet az a jobb ami a te ízlésedhez jobban passzol.
A 3-as egyébként 269 eur a dji oldaláról, az is jó választás. -
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5129 üzenetére
Majd publicban oszd, ne privátban, engem is érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55 #5163 üzenetére
a 4K60 még h265 esetén is beférhet 35Mbps-be. Tartom hogy a Constant Quality módot kéne próbálgatnod variable bitrate helyett, valószínűleg jelentősen lejjebb tudnál menni bitrateben.
Persze ne legyünk telhetetlenek, 4K60hoz a 35Mbps is szenzációs, régen a 1080p 50hez ez kevés volt
-
Tuninger
addikt
Látod azt sose néztem. Anno az esküvőkhöz használtam, mikor átadtam az originalokat összefűzve. Ott a forrás 1080p 50fps volt az A7IIIból 50Mbpsen, HLGben és a Macbook Air M1 300 fps körül renderelte. Ami érdekes hogy hozzányúlhatsz a bitratehez. Vagyis van benne kis játék
-
Tuninger
addikt
válasz
jlaci74 #5203 üzenetére
Nem hozza, a telók sokkal jobbak. Az iPhoneod lő egy klikkre 30 képek és az átlagolt eredményt látod. A DJI videónál számol átlagot a zajból, azért tud kiemelkedő lenni. De fotónál "buta" egy telefonhoz képest. Nameg fotóznál sokkal érdekesebb a több optika egy telefonnál. Az akciókamerával max timelapsezni érdemes, mert a telót nem fogod kint hagyni éjszakára.
-
Tuninger
addikt
válasz
Donki Hóte #5222 üzenetére
A Sandisk Extremek minden kamerába jók, nekem van vagy 6 db mindenféle méretben. kb 2 évente döglik meg egy. Viszont olcsó, pláne amazonról, ezeket ajánlom, de a Samsungok is jók. Sőt, technikailag bármelyik modern kártya megfelel ha nem hamisítvány.
Ha lassú a kártya, ahogy írod, leállhat a felvétel. A 64MB/s-es írás az 500Mbps lenne, míg a kamera max 120Mbps-el ír a kártyára, nem szabadna semikor problémának lennie.
GoProk esetén van hogy írja a videó filet, mellé írja a kis felbontású videó filet, mellé írhatja az audio filet, így nagyon sok elérés kérés megy a kártyára, amit a lassabb kártyák nem tudnak kiszolgálni, hiába tudnak papíron sokkal nagyobb sebességgel írni mint a most leírt 80Mbps + 3Mbps +1Mbps.
És igen, a sandisk ultra a gopronak is lassú.
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5228 üzenetére
Szerintem csak beleakadt valami extra joaras hirdetesbe, ahol csak egy kis összeget kell előre utalni, és már küldik is a kamerát. Csak gyanus hogy tul olcso, google forditos a magyar, és a képre rákeresve más hirdetéshez is tartozik
egy biztos ma 100k a reális ára egy Hero 11-nek használtan szóval ha 30 ezerért látod az kamu, de 50ért is max törött van.
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris #5232 üzenetére
Nincs érv a 12 mellett, csak Max Lens Mod 2.0val van értelme, úgy meg nagyon drága.
Az a kérdés inkább hogy miért válaszd az Ace Prot a DJI Action 4-el szemben. -
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris #5235 üzenetére
Az Action 4-el megkapod a legtöbb funkciót amit a Hero 12 tud, ráadásul olcsóbb is. Az Ace Pro még jobb dinamikával, még jobb low lighttal bír mint az Action 4, ami alapból jelentősen jobb mint a gopro, viszont már nem biztos hogy akkora az ugrás mint amekkorát az ár indokol.
Én a DJI-t venném.Mondom ezt úgy hogy volt 1 hónapig, széjjel teszteltem a Hero 11el szemben, de a Hero 11et tartottam meg. De én gopro fanboy vagyok
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris #5237 üzenetére
Ha a maximum képminőségre hajtasz, akkor a GoPro a nyertes, brutál utómunkával sokkal többre képes mint a másik két kamera. De egy akciókameránál minek akarsz a post processinggel/colorgradinggel vesződni? Én imádom, de én félbolond vagyok.
Donki Hóténak van igaza, ultra wide fotóra telefont kell használni..
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5241 üzenetére
Csak a felvett látószögnél szűkebb módok között tudsz váltogatni. Vagyis csak akkor elérhető minden ha 8:7 wideban mentél eredetileg.
-
Tuninger
addikt
Ha a hivatalos oldalról veszed, tudsz fogni egy 30-ast az áron.
Ha DJI irányba mész, akár többet isDe ha komolyan akarod venni az ingatlanozást, a Pocket 3 időtállóbb választás lehet
-
Tuninger
addikt
Bár van hozzá vízalatti tok, de nem való arra. a prioritásaidat mérlegeld. Azért javasoltam a pocketet mert az a legjobb ingatlanra és ha keresel vele kis pénzt, indokoltabb is a magasabb beszálló. Az Action 4 a tökéletes mindenes jóáron. A GoProt pedig a színei miatt lehet szeretni.
-
Tuninger
addikt
a jó ingatlanos videókhoz nagy dinamikájú, zajmentes felvételek kellenek, ahol betonstabilan úszik a kamera.
a pocket 2-nél mivel nem lehet állítani az élesítést, és túlélesíti a képet, folyton zizis a felvétel. 4K 60 képkockában használva ami egy extra lépcső a vajsima felvételekhez nincs HDR mód, ergo kisebb a dinamika. illetve az az 1/1.7-es szenzor nem dobbant még úgy általánosságban akkorát mint elvárható lenne, lásd az action 3 sem ment még akkorát a goprokkal szemben.
én biztos vagyok benne hogy egy Hero 11+ gimbal kombóval szebb eredményt tudnék kihozni mint egy pocket2-vel.
pocket 3-nál már nem kérdés a dji képminőség beli előnye. -
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5280 üzenetére
A GoPro szerint kevesen használják a funkciót. Az a baj hogy third party appon keresztül "szokás" feldolgozni ezeket az adatokat, amire nincs rálátásuk...
-
Tuninger
addikt
válasz
Buddhha #5319 üzenetére
próbáld meg többféle lejátszóval. a GTX1060 támogatja a GoPro féle 10 bit h265 dekódolását. ugyanakkor a CPU-d régi, az még nem, így nem mindegy melyiket használja a lejátszó.
egyébként épp ezért davincinek (a studionak, vagy a 19-es free betanak) vinnie kell.szerk: hmm, a skylakeben található quicksync is támogatja a 10 bit h265-öt. viszont mind cpu mind gpu esetben 4K a felbontás limit
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5329 üzenetére
Vagy a zajszűrés vagy a tömörítés, de leginkább együtt a kettő.
GoPronál csili vili az 5.3K, de csak és kizárólag ISO100-on áll rendelkezésre. ISO200-on már mossa a részleteket hogy ne legyen zaj. Mondjuk ott ki lehet kapcsolni teljesen a zajszűrést és úgy ISO800-ig tartja a részletet.
Itt is az lehet, hogyha ISO100-400 repülsz, mos.
De ha meg stabi nélkül repülsz hogy utólag stabilizálj akkor tuti a codec. -
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla #5332 üzenetére
ha auto shutteren voltál, simán emel az ISO-n csak azért hogy nagy mozgás esetén a záridőt 1/240 felett tudja tartani.
A GoPro-nál be lehet kapcsolni hogy mutassa az expozíción. Ha mondjuk csak tartod a kezedben és mondjuk ISO100 1/60-at ír, és berántod egyből feldobja ISO800-ra és 1/480-ra, majd pár másodperc alatt visszamászik az előbbi értékre. Gyro compensated exposure. -
Tuninger
addikt
válasz
dangerzone #5381 üzenetére
A legbiztosabb eredményt akkor kapod ha 1/120 zárhoz lövöd az ND szűrőt, és utólag stabilizálsz. Akkor be tudod lőni mi az a szint ami neked még elfogadható.
Én pont mostanában váltottam, hogy nem a kamerára bízom hanem a gyroflowra a stabit, így kevés fényél 1/60 záridőnél jobban tudom finomhangolni mennyire remegjenek a fények a képen.
Napsütésben meg azért jó, mert 8:7-ben felvéve utólag stabilizálva még horizont lockal együtt is nagyobb látószögem lesz mint Hypersmooth On 16:9 Wideon.1/240-es záridő akkor jó választás ha utólag még rátolsz extra motion blurt. Úgy jó hogy a forrás "kicsit" mosott, szépen fog dolgozni az algoritmus, de a stabit már tökéletes akár in camera is.
1/48-1/60 nem való action sporthoz, túl sokat áldozol be a mosásért ami nem is biztos hogy abban a szituációban jól fog kinézni, de legalább biztosan beremeg a kép folyamatosan erősebb mozgásnál.
-
Tuninger
addikt
válasz
dangerzone #5396 üzenetére
24fps 1/48 a filmes, de az nem erre való, épp ezért zavar, mert annyi minden mozog a képen hogy kb csak a sebességmutatóra irányul a figyelem mert az éles. Ennek az egésznek az lenne a lényege hogy "behúzza" a figyelmedet a nem mosódott részekre. Az útmentén mosódó fák, a mosódó burkolat miatt előre vagy a műszerfalra nézel, mert a szemed nem tud megállapodni a képszélen.
30fps 1/120 esetén ilyen sebességnél ugyanúgy fog mosódni a képszél és az aszfalt, hiszen gyorsan mész, de értelemszerűen kevésbé, így több mindent tudsz megfigyelni, viszont nem lesz darabos a mozgás, mert annyi mosás azért van.
Pl 60fps és automata záridőnél bár minden képkocka éles, nem érződik darabosnak a felvétel mert magas a képkockaszám. Cserébe a figyelmed sincs kontrollálva olyan mértékben, de "nézelődhetsz" kedvedre.
Amit linkeltél ott csak az a bajom hogy túl szűk a látószög és nem érdekes a kép közép hiszen a motort látod ami nem nagyon változik egy 500km-es út alatt, ellentétben a tájjal...
Próbáld ki a gyroflowt
Vedd fel a videót 8:7 4K 60fps-ben ND nélkül kikapcsolt stabival és próbálgasd gyroflowval. lehet állítani a torzításkorrekció mértékét a stabilizálás mértékét, a horizont lockot és szerintem sokkal jobban fog kinézni mint a fenti két link, mert nagyobb látószög lesz, többminden fog látszani, stabilabb lesz és a 60 fps miatt meg folytonosabb.Ha nagyon kivégzi a géped a számolás akkor 4K Superview is jó forrás stabi nélkül. Ugyanúgy ki tudja korrigálni a gyroflow, lágyabb lesz a képszélen, de jóval kevesebb pixellel kell dolgozni (13Mp vs 8Mp)
szerk: egyébként pont motorozásnál szerintem nem is kellene a torzításkorrekció, egy sima Superview 4K60 tutin tudna kinézni
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz
dangerzone #5398 üzenetére
menj teljesen automatában és próbáld ki 1/120-al is. Ha most mész ki filmezni ND nélkül, egyszerűen túl világos lesz és ki fog égni. ISO100/400 maradhat.
-
Tuninger
addikt
Előkotortál egy 1.5 éves hozzászólást?
igaz még most is valid. Amit linkeltél ott is ugyanolyan soft mint az én példámban.
A Wide/linear/L+ pedig utólag croppol bele a képbe, vagyis folyamatosan romlik a képminőség a kisebb látószöggel.A 10-11-12 képminősége megegyezik, mármint részlet terén, egy picit játszik a gyártó a tonemapping beállítással, így más a dinamika és bőrszín kezelés, de nincs nagy dráma.
markr041-el aki a fenti vidit csináltam már többször vitáztam, de nem az a sharp gyerek. Mindenesetre a kikapcsolt zajszűrés sokat segít a részletességgel ha nem tökéletesek a fényviszonyok, így a Hero 11-12 jelentősen szebb képet tud adni ilyen esetben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Revolut
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Spórolós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...