Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
Majd arra erdemes figyelni hogy a bitrate állítással a HIGH beállítás bitratejét állítod, a normál végig ugyanannyi marad.
tehát ha leveszed mondjuk 25Mbps-re, akkor is a Highra kell állítanod
szerk: ja és a 10-11 elmelegszik a francba ilyen felhasználásnál. 8-ra lőj. Van egy eladó 65k-ért

-
Tuninger
addikt
-
Tuninger
addikt
válasz
t72killer
#8146
üzenetére
A DJI 120Mbps-t megy 4K60-ban, de sok teszt után azt mondom hogy nincs nagy különbség a normál mód 80Mbps-hez képest. A zajszűrés miatt nem kell akkora bitrate.
A GoPronál postoltam asszem korábban, szintén nem számít hogy 80 vagy 200Mbps. Persze ha LOG-ban használod, kikapcsolt zajszűréssel, wide gamuttal akkor már a bitraten is érdemes emelni, nem áll semmiből.
A GoPro a forrófejűbb a kettőből.Szerintem ha ilyen árakon tudod venni, akkor vegyél mindkettőből, mert ennyiért el lehet adni itthon...
-
Tuninger
addikt
Szerintem tedd fel a kérdésedet a gopro labs forumon, úgyis halott az egész, legalább lesz mit megválaszolnia David Newmannek.
De úgy tedd fel hogy "melyik goprotól kezdve lehet a következőt megvalósítani" mert akkor leírja neked a komplett QR parancsot is amit meg kell etetni a goproval. -
Tuninger
addikt
válasz
t72killer
#8119
üzenetére
A GoPro is csak appon keresztül aktiválható.
OA5 Pro vs Hero 13: jó fényben a gopro király, de amint nem tökéletesek a fényviszonyok a DJI a nyertes. A DJI-nál temporal a temporal noise reduction miatt nem romlik látványosan a kép mikor emeli az ISO-t, míg a GoPro Spatial noise reductiont használ, egyből mossa a részleteket amint nem ISO100-on megy. És mivel Gyro compensated exposuret használ, vagyis ha erősebb stabi kell a rázkódás miatt, szívbaj nélkül feltolja az ISOt hogy a záridőt röviden tartsa, egyből mossa a képet. Igaz ez a zajszűrés kikapcsolható, a DJI temporalja nem.
A GoPro ISO1600ig ad használható képet, a DJI ISO6400-ig. A DJI nagyobb dinamikát tud befogni, de a GoPro ügyesebben tudja kezelni a gyors világosság változásokat.Azt mondom: búvárkodáshoz DJI, az extra WB szenzor, a megbízhatóbb működés, a nem ideális fényviszonyok miatt. Persze a GoPro mellett is szólnak érvek, érzékeli ha vízben van, igazítja hozzá a stabit, GoPro Labs firmwarerel lehet finomhangolni hogyan kezelje a víz alatti WB-t, a nagy bitrate + kikapcsolt NR robosztusabb képet eredményez post processinghez.
Nekem beázott már egy Hero 7 és egy Hero 11. Khaosz55-nek szétmállott sós vízben az AcePro. Eddig csak a DJI-ra nem volt vizes panasz a topicban. -
Tuninger
addikt
válasz
t72killer
#8100
üzenetére
Igen a flare az valós probléma, engem nem zavar, de sokan panaszkodnak rá. Mint ahogy a GoPronál is mindig ment a sírás a melegedésre, de nekem "normál" használatnál sosem volt probléma.
Viszont nagy megnyugvás amióta Action 5 van, hogy tuti bekapcsol, tuti nem melegszik el, tuti megbízhatóan fog működni. Aminek alapnak kellene lennie, de ezt kb egyik gopro sem tudta betonbiztosan szállítani...szerk: Khaosz55: mivel Hero 4ről jön, a gopro is jó, csak nem a legjobb választás
-
Tuninger
addikt
válasz
t72killer
#8064
üzenetére
A Hero 11-12-13 egyforma szenzorral és processzorral rendelkezik, a képük is egyforma (kivéve hogy az újakat lehet HDR-ben hajtani)
nekem 11 van, és van mellé iPhone 16 proaz iPhone ultranagylátója szinte mindenben közelíti (low light) a gopro szintjét vagy jobb annál (dinamika)
a normál kamera beszántja a gopro képét minden térenstabiban azért még mindig a gopro a király. Meg víz alá nem vinném a telót.
-
Tuninger
addikt
Pont ilyesmihez találták ki a Labsot, ezen az oldalon tudod megnézni a lehetőségeket.
Úgy nézem a "trigger USB Power" már a Hero 7-től van.
-
Tuninger
addikt
válasz
Bogyó bá'
#8010
üzenetére
Nem jó, úgy lenne értelme ha bevezeted a sisakba, ahhoz meg még ez is nagy, már ha kommentelni akarod a látottakat ÉS mellé hallatszon a motor.
Ha csak a motor hangja a cél, akkor ha berakod valami táskába ezt a miki, tökéletes.Egyébként egyel feljebb lőnék, DJI Mic 2-vel és vennék hozzá egy lavmic-et, amit bevezetnék a sisakba. Így lehet mindkét feladatra használni.
Persze ez árban azért jóval feljebb van, de többet is lehet vele csinálni. -
Tuninger
addikt
Mindent durván akcióznak, így kell kérlek szépen blackfridayezni. Jó, az OA4 2 nappal ezelőtt 82 pénz volt, szóval ahhoz képest a 75 nem akkora engedmény, de a 82 rongy is elképesztő value azért a kameráért
Egyébként a GoPro is észrevette magát, ők is csúnyán akcióznak
-
Tuninger
addikt
A DJI nagyon súlyosan akció Black Friday apropróból, Action 4 75 pénzért, action 5 120 pénzért a hivatalos honlapról, dec 4-ig
egyébként ma jelenik meg az action 6
-
Tuninger
addikt
válasz
hibavissza
#8000
üzenetére
Vennék kettőt!

De szerintem a Max 2 volt az utolsó kamerájuk, mennek a levesbe.
Egyébként ha jól emlékszem osztottam is meg rumort itt régebben hogy már 3 évvel ezelőtt voltak terv bekérések 1" szenzoros megoldásra gopronál, de csak nem készült el... -
Tuninger
addikt
Kínában már megjelent az OA6, jönnek is a reviewk levésbé ismert youtuberektől. Ami látszik, hogy csiszoltak a dinamikán, elméletileg az 1:1 képarányú szenzor miatt a 4:3-as stabilizálás jobb, bár erre tesztet nem láttam, csiszoltak a hangon.
a low light első ránézésre jobb, világosabbra húzza a sötét részeket, és jobban vedi a csúcsfényeket a kiégéstől még Dlog-ban is, vagyis nőtt a dinamika, viszont nekem agresszívabbnak tűnik a kikapcsolhatatlan temporal noise reduction. Bár lehet csak annyi hogy feljebb dobja az ISO-t mint az OA5, cserébe erősebb zajszűrést kell használnia.pár teszt után azt látom hogy tök jó deal, 379 eur, mindenben picit jobb mint az OA5, de pont OA5-ről meg kár erre cserélni
-
Tuninger
addikt
válasz
Tuninger
#7976
üzenetére
Na én is megnézegettem 400% nagyításon.
Hero 7-8-11 4K 30 közel egyforma és bizony mossa a detailt pedig a H8 az 120Mbpsen ment)
Hero 11 5.3K 70Mbps/200Mbps megegyezik és meglepően jó
iPhone egy lehelletnyivel marad talán el a H11 5.3K-tól, néhol mosotabbak a fák, de jobb a definició
Az A7 III a legjobb, annak ellenére hogy az 1:1-es kiolvasású, tehát nem oversamplinges 4K
az OA5 meglepően korrekt, de sok a fake detail ráadásul van alapból élesítés rajta amit senki sem kért, valószínűleg a QuadBayer kiolvasást is lehetne optimalizálni, de pl az iPhone ezt kultúráltabban tudja megtenni a hasonló szenzorból.Egy szó mint száz: nem a fókusz a probléma hanem a képfeldolgozás.
-
Tuninger
addikt
válasz
hibavissza
#7973
üzenetére
Megcsináltam a Hero 7 vs Hero 8 vs Hero 11 vs Action5 vs iPhone16 vs A7 III videókat.
Lehet pixel peepelgetni.
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#7971
üzenetére
1:1-es négyzet alapú szenzor ami 1/1.1" méretű? (gyakorlatilag ami az Osmo360ban van)
F2.0-F4.0 rekesz? (F2.0 1EVvel jobb mint az Action5nél, F4en meg lehetne javítani a végtelen sharpnesst, plusz vlog továolságban is éles lehetne az arc)
8K30? (kell mint egy falat kenyér)
Nov 13? Nov 18? -
Tuninger
addikt
válasz
hibavissza
#7966
üzenetére
Hyperfocal distancere van állítva. De hidd el, hiába tekernéd túl, nem lenne élesebb a háttér. Jópár gopro optikát törtem és cseréltem már, sajnos ennyit tud. Próbáltam felbontást tesztelni 2 méterre rakott fókusz targettel, ugyanúgy hulladék.
Ha lősz vele RAW képet egyből látni fogod hogy a videó tömörítés + zajszűrés nyírja ki a részletet.
Mondjuk a Hero 11nél RAW fotónál egyből látszik az is hogy hiába 26Mp a szenzor, ha az üveg max 8-cat rajzol nagy jó indulattal. -
Tuninger
addikt
Akartam lőni összehasonlító tesztet délután H7-H11-OA5-iPhone, de egyszerűen nem találtam rá időt, azért nem postoltam a témában.
Addig is itt van egy már postolt H7 vs H11 vs OA4 tesztem, szép 400%os croppokkal.
Már többször háborogtam hogy bár a GoProk 5.3K-ja adja a legtöbb részletet az akciókamerák közül, az sem több 2.5K valós felbontásnál.
Egyébként tényleg végtelenre van állítva mindegyik akciókamera fókusza, talán az OA3-nál volt gyárilag közelebb mint kellett volna, szét is szedték a érte a DJIt. Meg Persze a Hero 3+-nál, az egy legendás blama volt.
Hiába emeled a bitratet, nem fordítódik le több részletre, 200Mbps vs 80Mbps? szinte megegyezik a kép.... és ott durva mozgásos teszteket filmeztem, nem álló játszóteret...
Hozzáteszem hibavissza példája gyanús, mert azért nem kéne ennyire pacásodnia még a Hero7nek sem,, pláne h265-ben.
hibavissza: nem fogsz telózni hidd el nekem, én is próbálom kiváltani az akciókamerát a telefonnal, de még akkor is ha úgy indulok neki hogy "mindent felveszek", negyed, ötödannyi anyagot veszek fel mintha vittem volna akciókamerát... és a végén az lesz, hogy nincs elég anyag ahhoz hogy legyen belőle értelme vágni valamit... és nem azon múlik hogy féltem e a cuccot, mert én vlogolásra használom.
-
Tuninger
addikt
válasz
hibavissza
#7932
üzenetére
Amint elmozdul ISO100-ról, már mossa a részletet. A Hero 7-nél még nincs gyro alapú expó, vagyis neked itt ISO100on kellett hogy menjen, ahhoz képest lehetne jobb. Az a baj hogy utoljára a Hero 7-el 4K30Wideban talán 2019ben lőttem... már nem emlékszem milyennek is kellene lennie.
A Hero 11- kezdve kikapcsolt zajszűréssel sokkal jobb a részletmegtartás. De alapbeállításon még ennél is rosszabb...
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#7923
üzenetére
Mártonnak rendszeresen vannak tök jó kötekedős kommentjei, ami elgondolkoztató hogy nem mindenki ugyanúgy használja a kamerát. Csak sokszor nem bontja ki eléggé a gondolatot ezért szoktam beleállni.
Nekem pl a VR felhasználás eszembe sem jutott, de ott abszolút igaza van. -
Tuninger
addikt
Én vloggolásra használnám, hasonló FOV-val mint most a DJI-t, csak nem kellene foglalkozni vele merre néz a kamera. De azonos képkivágáson még akkor sem ugyanaz a minőség ha tökéletes a fényviszony. Ez a bajom vele. És a DJI/Hero 11 képébe is szoktam bele bele zoomolni ha olyan esemény van ahol érdemes, ez teljesen kiesik már a jelenlegi 360as megoldásokkal mert nincs elég felbontás.
És a bajom az hogy a legmagasabb valós felbontása a Hero 11-12-13-nak van akciókamerák közül, ami 5.3K ISO100, kikapcsolt zajszűréssel olyan 2.5K valós felbontást jelent. Volt is róla itt postom szerintem összehasonlításokkal, de most nem keresem vissza. Szóval a "8K"-nál én itt a valós felbontást kérdőjelezem meg... lehet a szenzor tudja pixelszám alapján, de tömörítésnél, optika felbontásnál, képfeldolgozásnál nagyrésze eltűnik.
Ez kicsit olyan mint az iPhone 16 Pro-m a főszenzoron ami 24mm 4K 24 képkockán ProResben messze nem tud olyan részletes képet adni mint ugyanez a szenzor ugyanezen a telón RAW-ban 3K-ban (ez a max RAW videónál) egymás mellett nézve ordít a különbség a RAW javára... pedig a ProResnek pont az lenne a lényege hogy minél kevesebb módosítással adja oda a képet és a bitrate is megvan hozzá...
Míg pl volt szerencsém szórakozni Canon R5C 8K fileokkal és RAW és a h265 szinte megegyező mennyiségű részletet ad. Csak a RAW zajosabb, ennyi.
-
Tuninger
addikt
Csak az a baj hogy hazugság. Mind technikai szempontból, mind valós felbontás szempontjából.
jó, még így is a legrészletesebb képű 360-as kamera tökéletes fénynél, csak nincs nagyságrendbeli ugrás abban hogy mennyit zoomolhatsz bele a képbe.
én azt szeretném ha tényleg kiváltana képrészletben egy sima goprot. A gopro így is próbálja prezentálni. air photography
tesztelte is, nem rossz, de semmilyen téren nem éri el a hero 13 szintjét.na majd talán ha felkacsintunk a 12K világába, csak győzd mivel feldolgozni
-
Tuninger
addikt
DC Rainmaker felrakott eredeti, módosítatlan X5 / DJI Osmo 360, GoPro Max 2 felvételeket cloudba, lehet tölteni, nézegetni, vizslatni.
kell hozzá GoPro Quick app, hogy át lehessen forgatni .360-ból .mp4-be.
Ez az első gopro aminek nem tetszenek az out of camera színei.
Meg úgy a részlet is még mindig lehetne több... bár jobb mint a többi 360as kamera. -
Tuninger
addikt
válasz
Gyöször
#7827
üzenetére
EU-ban alacsonyabbra van állítva a kikapcsolási hőmérséklet a szabályzás miatt mint USA-ban.
Ebben a videóban bemutatják hogy ha ráraksz egy kis txt filet a kártyára ami elhiteti a kamerával hogy melegedés teszten van, akkor nem fog leállni 18 perc után -
Tuninger
addikt
Elnézegetve a teszteket, szerintem ez lesz a gopro utolsó kamerája. jó fényben tök jó, tényleg a legjobb a képminősége és oké, olcsóbb az ellenfeleknél, de a melegedés még mindig téma és az üzemidőben is elmaradozik a többiektől.
De inkább választanám a DJIt, mert az nem ideális fényviszonyok között is jó, nem melegszik el és jó az üzemideje.Idén nem lesz akciókamera csere, kicsit azért sajnálom

-
Tuninger
addikt
Ma érkezik 14:00-kor az új DJI Nano, ami egy kicsinyített Action 5 Pronak tűnik, illetve
15:00-kor érkezik 2 új gopro. A Max 2 és az új sima Hero. Nem lesz Hero 14.
A Max 2 az eddigi szivárgások alapján nem teljesíti túl spec terén sem az X5-öt, sem a DJI-t. A sima Hero meg kap egy lámpát, egyébként meg egy Hero 7 recycling...Érdemes lesz lesni ma a youtubeot reviewkért.
-
Tuninger
addikt
válasz
bandigyerek
#7725
üzenetére
Köszi hogy szóltál, már fel is raktam.
Kár hogy most jöttünk haza nyaralásból

Kiváncsi vagyok a hangal kezdtek e valamit. Eddig néha előfordult hogy pattogó bakelites sercegés volt az audio sávon a hallható hangok mellett, illetve 10ből 1 videónál simán 15dB-el alacsonyabb volt a hangerőszint elejétől a végéig az adott klippnek.
-
Tuninger
addikt
válasz
Gedeon31
#7715
üzenetére
Bár én kövér gyerek vagyok, de nekem pl a hátizsák vállpántjára rakott gopro mindig “kifele” néz, mert ferdén fekszik fel a vállamra, ami nem eredményez jó felvételt.
Nyakpánt mount viszont nálam mindig jól szerepelt.a fejpánt még jobb, csak kényelmetlen sokáig viselni
-
Tuninger
addikt
hát nincsenek csodák... nem is tudom mi lenne az a felbontás ami már úgy hagyományos akciókamera kivágásban is jó minőséget adna... 12K?
Mondjuk dícséretes hogy 8K50ben is nagy a dinamika.
iPhonedonál lehet pixel peepelni már az elején
-
Tuninger
addikt
A Hero 11 az 11EV dinamikát tud, az Action 5 pro elvileg 13.5EV-t, a sonyk 14-et.
HLG profillal out of camera HDR, de legtöbbször amit filmezel az nem tölti ki a dinamikát, jellemzően 3-400 nit a max világosság
Ha LOG-ban filmezel és HDR-ben gradelsz akkor meg lehet szépen tologatni kicsit a csúcsfényeket az 1000 nites tartományba. Persze HLG forrásból is, csak finoman kell bánni a kontraszt egyensúllyal, könnyen elmegy nem természetes irányba.Nekem egyébként esdig csak HDR PQ-ban sikerült olyan anyagot előállítanom mint ami a media marktban megy, a HLG valahogy nem úgy mászik le a képről, pedig mindkét esetben 1000 nit a csúcsfény, és a davinci resolvera van bízva az automatikus tonemapping
-
Tuninger
addikt
Most jöttünk haza horvátbó' ahol az Action 5-öt nyúztam. Azért lényeg mert ugyanott voltunk, ugyanazt csináltuk mint tavaly a Hero 11-el (ami pont ott ázott be..) így van viszonyítási alap.
Tavaly a Hero 11-el LOG-ban mentem, 8:7 4K60-ban, utólag stabilizáltam a maximális látószögért és horizont lockért, HDR-ben is mastereltem a végső felvételt
Most az Action 5 4K 4:3 60fps-en ment D-LogM-ben, de Rocksteady On-ban.A Dji minden szituációban hűvösebb fehéregyensúlyt választott mint a GoPro. Ez bár pontosabb színeket eredményezett, a GoPro melegebb WBje jobban tetszik a szemnek. Nem mintha nem lehetne utólag korrigálni
Víz alatt a DJI WB össze vissza ugrál aszerint hogy merre nézel, nagyon próbálja jól eltalálni, ezzel csak az a baj hogy lehetetlen utólag helyrerakni.
Vízből mikor kiemeled a kamerákat a gopro hangja hamarabb tisztul ki, bár kisebb a különbség mint vártam.
Ami negatívum volt a DJI esetén az inkonzisztens audio szint. Van hogy tök jó a hangerő, van hogy vagy 10dBvel halkabb mint kellene.Van hogy tiszta az audio van hogy "tompa" (muffed?).
Használtam DJI Mikrofonnal párosítva, ott is tapasztaltam jelszint ingadozást. Ez klippről klippre változik, nem klippen belül.
Pozitívumok: az elképesztő üzemidő, nem volt melegedés probléma, a nagyobb dinamika és jobb low light amit már ismerünk
Meg ez most nem ázott be. -
Tuninger
addikt
válasz
hibavissza
#7620
üzenetére
Szerintem a kihúzható pálcából nem csinálnak olyat ami lebeg a vízen. Viszont van olyan floaty a goprora ami elbírja a goprot és egy standard kihúzható pálcát.
-
Tuninger
addikt
A videók mindig klikkbaitek, főleg ha hosszú. Kb 1-2 megbízható youtuber van, aki twitterről, meg kínai oldalakról összelegózott infókat prezentál némi saját spekulációval, azoknak van némi értéke. szerk: pl Rush Media, bár rég nem postolt
Egyébként Igor Bogdanov, vagy Quadro_News az akinél mindig megbízható a leak
Ami a vicces, hogy elvileg ebben a hónapban 3 DJI productnak kellene érkeznie, a 360-nak, az osmo nanonak és a Mic 3-nak. Júli 15 kiderül.
Meg a GoPro Max 2nek kellene nagyon érkeznie (már vagy 3 éve)
A baj hogy mindkét 360as cucc továbbra is 8K30-at fog tudni, még ha jobban is mint az Insta 360 X5, nem lesz szignifikáns ugrás.
A Nano érdekes lehet, ott ugye az Insta 360 Go3 ellen mennek az egyébként egy jó kamera, csak nem top képminőség. -
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55
#7507
üzenetére
Majd a motorozás lesz a vízválasztó, kiváncsi leszek mik lesznek a tapasztalataid.
Én múlt hétvégén voltam olaszba' egy hétvégére, lőttem 2 órányi anyagot 4K60 D-LogM-ben, felét Horizont tartással, felét 4:3-ban és az összes felvétellel elégedett vagyok, kint-bent, nappal-este. Az exposure spikeokkal sem találkoztam így átfutva a felvételt, amit még mindig kritizálnak a fórumon.
Szeles időnk volt, a GoPro Windslayert használtam az Action 5-ön, tökéletesen szuperált. Bár kicsit nehezebb ráhúzni a szivacsot, hiába kissebb a kamera mint a gopro, a talpnak rajta kell lennie ráhúzáskor, így jobban kell feszíteni... Vagyis hamarabb fogom elszaggatni mintha gopron használnám.
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris
#7481
üzenetére
Úgy hogy csal.
Ha lősz MILC-el egy 10 képes sorozatot és kandaoraw-val stackeled (vagy PS-ben...) ott is brutálisan lehet növelni a dinamikát. csak ezt egy telefon / akciókamera mostmár megcsinálja neked ráadásként a quad bayer kiolvasás mellé.
Igazándiból azon vagyok meglepve hogy a Galaxy S23-24-25Ultra 200Mp-s főszenzora nem tud többet. Az 16 pixelt átlagol egy 12Mp-s képhez és mellé 30 képet néz még össze sorozatban ha jól tudom...Egyébként minden kb 14-15EV-s határon van a megfizethető piacon, a MILC-ek azért mert 14 biten olvassák a szenzort és nincs varázslás, a telók a dual gaines kiolvasás miatt, akciókamerák szintén.
A medium format vázaknál mint a Pentax 645, Hasselblad és társai van ha jól tudom 16 bites kiolvasás, ott a dinamika is 16-16,5EV.
Videóra meg a Blackmagic hazudja be ( Ursa 17K - 16EV), a RED Raptor-W dual gainnel csal (17EV) , az Arri Alexa35 viszont 18 biten tud menni (17EV).Ami mókás hogy pl a fás képedhez egyáltalán nem kell nagy dinamika, azt egy régi géppel is könnyű kihozni, csak ügyes a szerkesztés.
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris
#7470
üzenetére
De méginkább a quad bayer sensor ami megemeli a dinamikát, az AI csip max a multi frame zajszűrésben számít, vagyis ha felrántod a shadowst és nem zajosodik, az annak köszönhető
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55
#7463
üzenetére
Elvileg hasonlóan működik mint a boost a gopronál, ha nagyon vad mozgások vannak akkor a sport jobban meg tudja fogni, cserébe jobban belezoomol a képbe.
és ez attól független hogy rocksteady vagy rocksteady+ban megy a kamera. Bár érdekes hogy miért csak normál képstílus mellé lehet állítani -
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris
#7453
üzenetére
Igen, az Insta360 kamerák nem tudnak 10 bitet, de itt most nem is számít.
Ahogy írtam fentebb is: Ha van egy 1080p 25fps 8 bit h264-es felvételed egy kamerából, akkor is 4K 25 10bit h265-be exportáld ha youtube a cél. Nem lesz jobb minőség mint az eredeti, de a youtube máshogy paraméterezi a saját encoderét az így feltöltött videókhoz. Ergo a végeredmény amit megjelenít, jobban fog közelíteni az eredetihez.
Elvileg mégjobb ha 10bit h265 4:4:4-ben töltesz fel (teszteltem, nem láttam különbséget) 4:2:0 helyett. Ha ezt a mondatot nem érted, ne foglalkozz vele, a 10 bit fontosabb mint a 444.
Nem használom a CapCutot, nem tudom mit enged állítani. A lehető legmagasabb minőségben exportálnék, majd azt tömöríteném Handbrake-kel
Illetve én pontosan ezt csinálom, Resolveból 4K60-at 130Mbps 10bit h265-ben exportálom, majd handbrakel tömörítem, CRF20 körüli beállítással 10 bit h265be, ami akciókamera felvétel esetén olyan 35-55Mbps közötti eredményt ad tartalomtól függően, de szinte megkülönböztethetetlen minőségben a 130Mbps-es forrástól. (ami egyébként overkill, hiszen a DJI felvételem olyan 60Mbps tájékán van felvéve)
Logikus a kérdés, ha 60Mbps a felvétel, miért nem 60Mbps-en exportálom: Mert a Resolve 60Mbps-en még nem ad ki magából olyan jó minőséget. Persze ezen a szinten is 600%on kell vizslatni hogy látszon a minőség különbség. De 130on már nem látszik.
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55
#7446
üzenetére
Tartsd a 0.0EV-t, mivel a DlogM az HLG alapokon nyugszik, az ehhez készült LUTok érzékenyek az expozícióra, ráadásul nem lehet tökéletesen utána húzni.
jó, van az a workflow aminél +1.0 - -1.0 között szépen lehet korrigálni utólag, de azért nem olyan egyszerű, és nem lesz tökéletes az eredmény
az én lutomhoz használj 0EV-t
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris
#7437
üzenetére
Az történik, hogy mikor feltöltesz valamit youtubera, akkor -ahogy Márton is írta- újra konvertálja VP9-es codecbe, Variable Bitratebe de olyan 35Mbps-es limittel. Emiatt minél jobb a forrás, annál jobb az eredmény egy bizonyos határig.
A 60Mbps exportod alapvetően még mindig nem túl magas bitsebesség, hiszen ez egy CBR (constant bitrate) egy nem túl szofisztikált szerkesztőprogramból, vagyis ha az eredetivel hasonlítjuk még itt is sok a részletvesztés.
A 60.00 fps egyébként hibás, 59,94-re rakd, mert abban vesz a kamera. Nem hiszem, hogy okozna bármi észrevehető problémát, de jobb ha annyin van a videó amennyin felvetted.
Egyébként biztos hogy ez 10 bites export volt?
-
Tuninger
addikt
válasz
Tuninger
#7394
üzenetére
Korai még ítéletet mondani, de ami látszik eddig:
- maradt normál módban a túlélesítés
- jobbnak tűnnek a normál mód színek
- lehet hogy javították a vignettálás problémát, holnap fogom tesztelni intenzíven
- úgy néz ki végre van zaj? továbbra sem kapcsolható a temporal noise reduction, de kicsit visszavettek talán belőle, ennek látszódnak az előnyei, hátrányai.Egylőre ezt az 5 percet tudtam rászánni, holnap is lesz nap
-
Tuninger
addikt
válasz
MaCS_70
#7380
üzenetére
A gyártók nem a maradi felhasználókra építenek.
lásd az új insta 360 x5… a desktop gépes szoftver “majd” fogja tudni azokat a featureöket mint a telefonos app. A social influencerekre vannak ezek specializálva, akik életben sem képesek maradni a telefonjaik nélkül.
olyan ember aki felveszi az anyagot, majd hdmin keresztül TVn nézi vissza, azt értelmezni sem tudják.egyébként én sem, miért nem vesz az adott illető inkább 200ért egy jó telefont?
-
Tuninger
addikt
válasz
Khaosz55
#7378
üzenetére
A fehéregyensúly szenzor víz alatti felvételekhez van. Nekem konstans ki van takarva, mert egy szivacsot ragasztottam elé, tekintve hogy alatta felette van a mikrofonnak kivágva a rés, így a szivacs csökkenti a szélzajt.
Nem vettem észre a képalkotásban különbséget, tény én nem búvárkodok a kamerával.
Murénás fekete részlet: ezek miatt kell dlogban menni
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#7369
üzenetére
igen, más is panaszkodik a fórumon h nem ért kínaiul

-
Tuninger
addikt
Én azon vagyok felháborodva hogy megint boldog boldogtalan kapott tesztelésre kamerát és megint megy a gamechangerezés meg a revolutionaryzás.
A kedvenc kommentem amit nem egy youtuber süt el, hogy "sokat javult a NAGY SZENZOR MIATT a felbontás, így sokat javult a képminőség reframingnél mert ez volt a baj még az előző generációnál" . Ezt minden alkalommal ellövik és már idegesítő.
És még mindig nincs ott a felbontás. A low light javult, Potato jetnél látszik hogy nagyon ügyes a temporal noise reduction a szokásos hibáival. Az üzemidő is tök jó mert 1.5 óra és a melegedés és egész jó.
Csakhogy valahogy amikor az X4 megjelent nem attól zengtek ezek a youtuberek hogy csak 1 órát megy és egyébként túlmelegszik 8Kban. Most hogy van utód, már meg lehet mutatni a problémáit az előzőnek?Khaosz55: RAW fotó a DNG (Digital Negative)
-
Tuninger
addikt
válasz
Kis Tigris
#7357
üzenetére
Wow! Nagyon király képek, gratula!.
De jobb ez mint egy mai modern telefon?
én iPhone 16 proval fotózgatok, ott is a 48Mp-s ultrawide kamera DNG-je valami elképesztő. És itt a DNG-be már integrálva van a multiframe zajszűrés, bár ez valszeg a naturisták szerint inkább hátrány -
Tuninger
addikt
Mondjuk már pár másodperc azért elérhető az új kamerától is...
-
Tuninger
addikt
Igen, de speccet nem találtam. Annyit tudni, hogy jövő kedden érkezik.

-
Tuninger
addikt
válasz
kircsi28
#7254
üzenetére
Inkább azon megy a hőbörgés, hogy olyan hibákat követnek el folyamatosan a gyártók amik a nem megfelelő tesztelés / budget cutra vezethető vissza.
Az OA5 vignettálási hibája nem volt jelen az OA4-nél és nem képesek javítani. Az OA4 normál profiljának színeivel mindenki elégedett volt, miért kellett az OA5nél elrontani?
A GoPronál a Hero 10-11-12-13 belseje közel ugyanaz, a szenzor minimálisan változott, a processzor maradt, ráadásul 13nm-es gyártási technológián amikor a konkurencia 4nm-en gyártat. Ez egyértelmű fejlesztésre szánt pénz hiánya.
Szóval inkább a tisztelt user hülyének nézése a fájó a hibák és a kommunikáció terén.
Egyébként elképesztő, hogy mire képesek ezek a cuccok. Láttam már FPV videót BMPCC-vel és GoProval is értő kezekben, nem biztos hogy a blackmagic ad annyi pluszt amennyivel nagyobb szopás használni drónon. Kivéve persze kevés fénynél.
Persze én is látom hogy van azért feljebb amit nem lehet megcsinálni GoProval
-
Tuninger
addikt
Nem, ez csak az 5ös hibája, és főleg Dlog/HLG-ben, horizon steadyvel látványos. Normálban horizon steadyvel olyan mint SeniorTilla videójában de az extrém példa, normális esetben ritkán szúrható ki.
én Dlogban használom a kamerát 4:3 4K 60fps Ultrawideban, itt bár jelen van, nem annyira zavaró.
ha meg fontos hogy ne látszódjon, megyek rocksteady nélkül, utólag stabilizálok, és ki tudom szedni, pontosabban kompenzálni tudom a vignettálást, a linkelt video inverzét rakom az eredeti videó filera.
-
Tuninger
addikt
Itt más a probléma, vignettál az Action 5 optikája keményen és nincs rendesen kompenzálva szoftveresen a stabilizálás előtt.
Rengeteget sírtunk már emiatt a fórumon, nekem van is rá egy körülményesebb megoldásom, de sok post processinggel jár.
Ez a fenti egyébként egy valós file gyro kompenzációja.
És igen, ez a jelenség jelen van WB és Expo lock esetén is.
Khaosz55: ha feltöltöd 8K60ban, megvan a bitrate és ott már a youtube is AV1 tömörítést használ. Itt most az a szerencsétlen eset áll fenn, hogy minden éles, sok a mozgás, nincs motion blur, élesített és zajos. Ez kb minden téren a codec killer.
Egy talkshow beszélgetés amit rendes kamerával vesznek fel, teljesen patika lesz a youtube beállításaival is. -
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#7239
üzenetére
Konkrétan vibrál az ég ami azért durva mert ez a probléma HLG/DLog esetén sokkal durvább. Ha normálnál látszik, egy dlog használhatatlan lett volna.
-
Tuninger
addikt
válasz
Vyndree
#7222
üzenetére
Ha viszont copyrightos zenét használsz akkor a készítő hozzájárulásától függ a retorzió. A legtöbb esetben csak annyi történik hogy nem kaphatsz pénzt a videó után ha esetleg sok nézője lenne. Ez mondjuk a nagy youtubereknél probléma.
A második szint amikor bizonyos országokban megtekinthetetlen lesz a videód.
A harmadik szint amikor azonnal tiltja a youtube és sehol sem lehet megnézni. AC/DC / etallica, GunsAndRoses, Bon Jovi mind ilyen.
-
Tuninger
addikt
Ez teljesen jó youtubeos 1440p-nek. Hozzáteszem a 60fps is ront az eredményen, borzasztó alacsony bitratet használ a youtube.
A DJI felvesz kb 60Mbps-ben, a youtube újrakódolja 2.7K-hoz kb 20Mbps-ben, ami akkor is vékony ha nagyon okosan paraméterezett x265-be kódoljuk. És ez nem annyira okos VBR VP9.Felteszed 8K-ban, tuti jó lesz

Egyébként a legjobb beállítás Bogyóbá, ha 10 bit h265-ben kódolod a videót és kb az eredetivel megegyező sávszélességen, 60Mbps körül. És legyen 4K. Ha azt töltöd fel youtubera, határozottan jó minőség lesz, de az sem lesz olyan mint az eredeti.
-
Tuninger
addikt
-
-
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#7160
üzenetére
A Xiaomi 14/15 Ultra 1” szenzora elképesztő dolgokra képes, ahogy az S24U szenzora is. Csak épp nem a gyári appal.
A gyári megoldás sajnos elég halovány videóra, túlélesített, zajszűrt történet mint az Action5 pro normál képstílus esetén.Fotóra meg ott tartunk a telókkal, hogy ha nem fizetős meló, már nem viszem magammal a MILC-et… mert megkapom az áll leejtős képet a telefontól. Mondjuk akciókamerát fotóra nem használok
-
Tuninger
addikt
válasz
bandigyerek
#7122
üzenetére
Gigantikus parasztvakítás az anamorf előtét. A flare nem stimmel, ugy bokeh nincs, a szélesebb látószög meg más formaban simán előidézhető.
jó, az hogy a gopro automatikusan megcsinálja a korrekciókat ha hasznalod az jó. -
Tuninger
addikt
Közben kivette az ember a videót a paywall mögül, valóban Action 4 vs Action 5 teszt volt.
egy fontos dolog így is kiderül, azt ígéri a DJI, hogy az action 4 színeit megkaphatja az Action 5, ezért vette meg az ember hogy mikor megkapja a beta firmwaret tesztelésre, össze tudja hasonlítani.
-
Tuninger
addikt
válasz
Tuninger
#7070
üzenetére
Berakta fizetős tartalomnak, hogy milyen kamera volt és nem árasztották el a youtubeot ma 15:00-kor az Action 6 tesztek, szóval jó eséllyel valóban Action 4 lehetett a titokzatos kamera.
-
Tuninger
addikt
válasz
Vyndree
#7054
üzenetére
Chris Rogers GoPro nagykövet, szóval érdemes fenntartásokkal kezelni ezt az összehasonlítást, nagyon ügyesen ferdíti az infót hogy a GoProt hozza ki minden kategóriában elsőnek. Nem hazudik ordas nagyot, csak úgy tesztel hogy az a gopronak kedvezzen.
A szenzorméret levezetésed elméletben tökéletes, de sajnos nekem is azzal kellett szembesülnöm, hogy ma már a szenzorméret csak az egyik tényező ami a képminőséget illeti. Megfelelő jelfeldolgozással szenzorméretet meghazudtoló képminőség hozható ki. Sajnos ez sem a gopro előnyére, mert a másik kettő domborít ezen a téren. Cserébe a gopro odaadja neked a majdnem teljesen nyers felvételt, amit okosan megdolgozva nagyon sokat dolgoz le a hátrányából.
Ne vegyetek egyébként elavult kamerát, jövő héten jön az Action 6!

Még mindig nem hiszem el, nem logikus fél éven belül kihozni modelfrissítést, de a 360 fokos DJInak lenne értelme.
Az idióta photorabz meg továbbra sem képes végigolvasni egy üzenetet rendesen és értelmezni, mit kell várni, francia, de ennek most örülünk mert az embargo ellenére van már videó a várható kamerától -
Tuninger
addikt
válasz
SeniorTilla
#6998
üzenetére
Nekem most a 7-esben a gyári akkuval ugyan így viselkedik a kamera ahogy leírtad, szobahőmérsékleten, de random hogy mennyi idő után merevedik ki a kép
-
Tuninger
addikt
válasz
Vyndree
#6996
üzenetére
A gyári aksik egy Hero 8-ban szobahőmérsékleten 4K30fps wideban Hypersmooth on-ban 1 óra 25 percre képesek.
4K60-ban pedig olyan 50percre.Tudom hogy telesin nyiffant ki, de mégis az a legjobb alternatívája a gyárinak. Hajdanán a Hero 4 időkben nekem elkopott jópár utángyártott, azóta csak gyárit veszek. Csakhogy azt már nem kapni Hero 6-7-8-hoz…
Mondjuk most van két fehér endurom a Hero 11-hez, az egyik fel van púposodva, a másikkal meg 25%on már lekapcsol a gopro, szóval ezek sem örök életűek…
Új hozzászólás Aktív témák
- VELBON Ultra Stick Super 8 - 8 szekciós ultrakönnyű monopod
- 14000 expo - Sony A6100 megkímélt állapotban, gyári dobozában és összes tartozékával OLVASS LEÍRÁST!
- Insta360 X4 360 fokos akciókamera - 3 akku, cage, 128GB SD, tartozékok
- Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM - Újszerű -
- Sony A7III 35k expo, 2029 ig garis + Sigma 45mm 2.8 street obi szettben
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3944
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó 1db Nokia steel hr hibrid okos óra dobozával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




