-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
válasz SPeti1984 #38061 üzenetére
ADAC 225/40 R18 teszten a P-Zero érdekes helyen van, száraz tapadásban magasan az 1. hely, nedves tapadásban 2. hely, hangra 2. hely és le van húzva a fogyasztás és a kopás miatt. UHP kategóriában nem biztos, hogy jó ez a súlyozás. A cikkben mondjuk megemlítik, hogy ritkább (csapatósabb) vezetésre jó választás lehet.
-
sfefe
őstag
válasz SPeti1984 #38928 üzenetére
Ezen a gumin törpölök talán ez lesz...
A v12esre vki irta, hogy hamar hangos lett...
Az a baj a méretben nem nagy a választék.
Falken 912 sem volt rossz pár évig nem tudom milyen lehet a 914.. de az Eco gumi azt hiszem... Ennél a Goodyear gondolom jobb, bár tesztek erről a gumiról nem nagyon van csak amit a Goodyear rendelt meg tesztet ... ott még nagyon jó lett..Azt hiszem...
Lehet jobb nála a Conti pc6 vagy a Dunlop sport maxx (bár ez is Goodyear) de ugye van ezaz oldalfal
erősített"fétisem".😁Amiket linkeltem azok vannak erősítettben...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #40592 üzenetére
Nézd meg a kesztyűtartó irodalmat vagy a matricát, hátha írnak konkrét terhelési indexet. Nekünk a 2.8 tonnás furgonra RF/reinforced volt az előírás, és az annál nagyobbakhoz kellett a még magasabb teherbírású C-s abroncs a könyve szerint. (Szóval sima < RF < C a sorrend terhelhetőségben.) Ettől függetlenül inkább tettünk rá C, illetve 104/102 indexű gumikat, mert gyakoribb. Cégnél úgy rémlik, sima (nem erősített) gumikkal jöttek a dobozosok Doblo kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #40596 üzenetére
Terhelési indexet nézném elsősorban, de igazából ha nem jártok vele nemzetköziben autópályázva túlsúllyal, akkor igazából nincs különösebb jelentősége szvsz. A wheel-size.com keresőben is "LT" light truck gumit ír, de kizárólag a 195/60R16-hoz, ez így nekem annyira nem egzakt egy crossclimate meg alapból XL-es (=RF), az már majdnem kisteher... Amíg nem teherautónak van befogva, addig nem aggódnék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz SPeti1984 #46121 üzenetére
Inkább egy nagy krokodil, abban jobban bíznék, azzal is fent van az autó 3 nyomásból.
Nekem ilyenem van.
Igaz, több, mint 2x annyiba kerül. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz SPeti1984 #46121 üzenetére
Ahogyan tboldi is írta, inkább hidraulikus, de most kapaszkodj, én trapézzal cserélem évek óta 3 autó kerekeit (mostmár csak 2). Még itt vagyok.
Egy teleszkópos kerékkulcsot meg egy keresztkulcsot vegyél, mellé még egy palackemelő aztán a 18k-ból még marad is sörre. Ha ennyire fel szeretnél szerelkezni, akkor a Parkside ütvecsavarozó sem rossz, csak amikor defektnél le szeretnéd venni a gyári kerékkulccsal amit géppel téptél rá... és ne magadból indulj ki, gondolom van barátnő vagy feleség, szülők stb. Ők is le tudják majd lazítani, vagy neked kell odamenned meglazítani a csavart, vagy beteszed az autóba a gépet?
A krokodil ellen szól, hogy betyáros egy darab mindegyik, nem olyan vicces mozgatni ha nem tud gurulni a kerekein... (pl: pincéből fel vinni, gyeprácson sem tud gurulni)
Ha a SUV a gond, akkor nézz utána mekkora a gyári emelője (biztosan létezik hozzá), általában azok nagyobbak és az emelési magasságuk 350-390mm szokott lenni, gondolom az első tengelyt nem tudod tehermentesíteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz SPeti1984 #46125 üzenetére
Pont ezért vettem a nagy krokit, a WagonR hátsó középső emelési pontja is olyan magasan van, hogy egy sima emelő nem elég hozzá. Egy raklap sarkát használtam toldásként korábban, de szintén a biztonság miatt inkább vettem ezt a nagyot.
Ez már elég magas, fél méter, és egy nyomásra is elég sokat emelkedik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz SPeti1984 #47421 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólókhoz, a második jobban passzol dizájnban, az első kevésbé illik hozzá (nem modern és nem is eléggé örökzöld).
A Dezent ugyanakkor vállalható minőség, a másikról hallottam már, de semmi további infóm.
Az ET lehet egy kicsit kisebb, a szélesség lehet +0,5". Így talán bővebb lesz a választék.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz SPeti1984 #48056 üzenetére
Szerintem egy teliesebb top negyevszakossal beljebb lenne, mint egy kozepkategorias telivel pl Goodyear vector 4seasons gen 3 nagyon jol szerepelt a teszteken, siman hozza azt a szintet, mint az altalad felsorolt gumik, ha nem jobbat. Plusz ha eladjatok a nyari gumit es nem kell plusz garnitura felnit es tpms-t venni vagy szezononkent gumishoz jarni, akkor foleg kijon nala a negyevszakos elonye.
Hozzateszem nekem Budan a takaritatlan utcakban, lejegesedeseken se volt problemam kevesbe telies negyevszakossal, szoval nem vaktaban mondom, hogy teljesen hasznalhato a negyevszakos -
őstag
válasz SPeti1984 #48059 üzenetére
de azt vágod, hogy a Bálint pont azt mondta, hogy elképzelhető, hogy a felsorolt középkategóriás téliknél a prémium 4 évszakos jobb, igaz?
meglepő, de az új 4 évszakosak a téliekhez nagyon közeli eredményeket tudnak
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
az AutoBild 2020-as tesztjében volt olyan 4 évszakos gumi, ami mindkét mért diszciplínában jobbnak bizonyult a referencia téli guminál (és ott nem az alsó polcról választanak referenciát)
ezek tudatában nehezen áll meg a gondolatmeneted a véletlen megcsúszással - vagy ha megcsúszol, ott nem a gumi lesz a limit, hanem valami más.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
rbalint88
addikt
válasz SPeti1984 #48062 üzenetére
A hankook telit azt nem mondanam referencianak az eddigi tapasztalatok alapjan egy-ket mintajuk volt tenyleg jo, a tobbi eros kozepszer. Volt olyan kleber telim (krisalp hp), aminel szerintem egy nyari gumival is elorebb lettem volna, semmilyen korulmenyek kozott nem tapadt.
Ket kulon szett azoknak javasolt, akik elkoptatjak, nem pedig lerohad a kocsi a gumitol kozel gyari mintamelyseggel az evi 10k km az utobbi kategoria, azert javasoltam egy jo negyevszakost. A ket szett szezongumiban az az “atveres”, hogy mivel nem kopik, nem cserelik le, mert a minta jo, csak mivel ki van kemenyedve, ezert nem tapad. Van a csaladban egy splash, 11 eves, 55e km, 6-7mm-es gumikat dobtunk le rola 8 evesen, miutan majdnem rommatortem az autot, ugyanis egy sima vizes korforgoban 20-szal keresztbeallt. Kb hasonlora keszulj apos corsajan is -
TFSi
őstag
válasz SPeti1984 #48076 üzenetére
Szia! Nem mértem meg sajnos, de a 7mm-től szemre biztosan több. Elég contis profil, és profilblokkok között ún. hókampókat alakították ki a mintázatban. Ezt az infót a technikai információknál találod. Kíváncsi leszek rá.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
-
MasterMark
titán
válasz SPeti1984 #49638 üzenetére
Cro-Mo üthető dugókulccsal használod? Ugye nem pötyögteted, hanem folyamatosan tartod a ravaszt? Hosszú helyett rövid dugókulcsot rakj rá, és mindenféle átalakítót vagy hosszabbítót vegyél ki közüle ha nem szükséges.
(Ezeken a helyeken veszik el a forgatónyomaték, valószínűleg azért nem tudod vele lelazítani.)[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
tboldi
nagyúr
válasz SPeti1984 #49648 üzenetére
Épp most cseréltük át apummal a WagonR-en a kerekeket nyáriról télire, erőlködés nélkül leszedte a régebbi 320-as Parkside gép a 120-ra húzott csavarokat. De 200 körüli csavart is tekertem már ki vele sikeresen (ennél nagyobbra még nem használtam).
Nem lehet, hogy szénkefét kellene cserélni?
.....................................Muszáj volt előrehozni a kerékcserét, a jobb hátsó elkezdett ereszteni a héten, naponta 1 bart legalább elengedett, de csak az az egy. Leszerelés után körbeforgattuk, a gumin abszolút semmi sérülés, viszont a szelep meg van repedezve körben.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz SPeti1984 #49694 üzenetére
W452 nem valami jó hóban, kemény 125Nm (@2600) mellett mászkált le az útról már kis gázra is, folyamatosan emelgetni kellett, hogy nem legyen oltári alulkormányozottság kanyarban. Ennek ellenére kiment komolyabb emelkedőn, de nem rakja le valami szépen az erőt.
Szerintem a Polaris 5 inkább kisebb méretekben működik jobban. -
rbalint88
addikt
válasz SPeti1984 #49698 üzenetére
Audi A4 cabrio, 1.8T alapmotor, 163 lo gyarilag, kicsi okositassal kb 180lo/280Nm, de ez sztem boven felul van becsulve. Szerintem nincsenek tulzo elvarasaim, az elozo autom egy kb 180 lo/400Nm-re huzott Alfa 156 jtd volt, annak a teljesjtmenyet teljesen jol tudta kezelni a 195/65R15 negyevszakos Apollo
2ozzmexy: nem azzal van a baj, hogy nalam szar, hanem aki teljeserteku guminak veszi, annal is. Nekem arra a par alkalomra, amikor megsetaltatom telen, arra eleg. Csak ezt a szintet atlag negyevszakos is boven hozza…
Qru: az sose baj
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
válasz SPeti1984 #50681 üzenetére
EC-type approval/model 235/55R17 103H XL
DOT numbers: CN7AD72Y 4015 to 0221 -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz SPeti1984 #51829 üzenetére
UG9-et probaltam mas autojan, akkor bejott, de az nyilvan nem egy komoly teszt a TS870 egy szezon alatt egyszer sem bicsaklott meg, tenyleg top gumi.
Keves futas melle mi bevallaltuk a negyevszakost, raadasul nyariasat (CrossClimate2),majd az evek eldontik, mennyire volt jo valasztas. Felesegem elozo autojan (Prius 2) is negyevszakos volt, Vredestein Quatrac 5, azzal se volt problemank.
En a kabrion cserelgetem teljesen indokolatlanul a telit-nyarit, eleve keveset megy es azt is leginkabb nyaron, igazabol telire egy szett jo bak kellene