-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SpaceKombajn
tag
Na akkor nézzük a kérdést amit már tavaly is (covid miatt alig ment az autó és így nem is kopott semmit a gumi, és sajnos úgy néz ki idén is hasonló lesz a helyzet) fel akartam tenni vagy lehet még egy évvel korábban (akkor pedig még nem volt annyira elkopva, inkább lejárom én).
Szóval, Mondeo mk4, dízel 163LE, gyári méret 215/55R16 gumi 6,5" széles felni, ET50, Continental PC5 van rajta.
A váltóméret 235/45R17, a gyári 17" felni (nincs olyan ami tetszik és nehezek is ráadásul, irreálsan drágák, persze az új autót vásárlóknak vannak kitalálva ezek az árak) adatai 7,5" széles ET55.
Először a BBS SR-t néztem ki, 17" 7,5" széles, ET45, 11 kg, aztán Enkei Nagato-t teljesen ugyanazok a paraméterei és a súlya is, mint a BBS-nek.
Aztán idén megint rákerestem a felnikre és lett egy újabb, Enkei Shogun FF (flow forming gyártás technológia, tehát nem a hagyományos alufelni gyártással készül és nem is a szuperkönnyű és méregdrága kovácsolt, hanem a kettő között, gyakorlatilag nyújtják az anyagot, így könnyebb és erősebb lesz a felni.)
Adatok megint csak ugyanazok mint a fenti kettőnél viszont a súly az jelentősen kisebb 8,2 kg.Gumiknál maradva premiumnál:
Michelin Pilot Sport 4 (ez mindenben a legjobb, a kérdés hogy ezen jó tulajdonságokat meddig tartja, 1-2 év vagy tovább, végig az élattartamig és mennyire kopik)
Continental PC6 (javítottak mindenben a PC5-höz képest és a 2 Michelin között helyzkedik el, ahogyan olvastam)
Michelin Primacy 4 (ugye túra gumi, talán egy kicsit gyengébb mint a fenti kettő, viszont jobb a kopásállósága és nem romlik a teljesítménye)Nézzük a teljes kerekek súlyát:
Gyári 16" felni 12kg, 16" gumi 8,5 kg = 20,5 kg
BBS SR 17" 11kg, 17" gumi 9,5 kg = 20,5 kg
Enkei Nagato 11kg, 17" gumi 9,5 kg = 20,5 kg
Enkei Shogun 8,2 kg, 17" gumi 9,5 kg = 17,7 kgés most jön a fő kérdés, számomra a leglényegesebb, a 17" váltás mennyire fogja vissza a kocsit (nyilván picit stabilabb lesz kanyarokban), mennyit veszít a komfortból a 16" képest, mert ha sokat akkor nem igazán éri meg egy zsák pénzt kiadni azért, hogy jobban nézzen ki (ez nem is érdekel annyira) fogyi növekedés se számít.
Mi számít jobban a súly vagy a fizikai méretek, mert 1" lesz szélesebb egy kerék viszont könnyebb lesz.
A legfontosabb a menetdinamika és menetkomfort ami most 16" nagyon jó, nekem tökéletesen megfelel.
A téli(az első télen 205 széles téli volt rajta, utána már a téli is 215, ugyanakkora mint a nyári) és nyári között is megéreztem a különbséget a cserekor 1-2 napig, aztán persze megszoktam.
2 éve fel is mentem mondeo talira Budapestre, hogy ott majd jól vitettem magamat 17" kerekekkel szerelt mondeoval, persze csak 18"-ak voltak és kombik, meg az egyik FL 200LE így ez elmaradt, valamit le lehetett volna szűrni, de nem lett volna az igazi.Mostanában úgy is volt elég szó ezekről a gumikról és páran vettek is így remélem vannak tapasztalatok
és méretváltásban is, hogy mekkora a különbség.
Köszönöm a segítséget előre isspacetime
-
SpaceKombajn
tag
válasz nandow #46369 üzenetére
Igen a legutóbbi, a 8.2 kilós (a sok küllősek amúgy is jobban tetszenek, bár van 5 küllős is ami tetszik) a favorit, pont a súlya miatt közel 3 kg-mal könnyebb mint a másik kettő.
A peresség pedig 12,5 mm-rel (118.25 vs. 105.75) "kevesebb gumi és több felni rész" sugárirányban.
Köszi, hasznos volt.spacetime
-
SpaceKombajn
tag
Igen, álló helyzetből induláskor lehetett jobban érezni a különbséget az első pár méteren, nem gyorsult úgy, mint a télin (acélfelni). Menet közben már elhanyagolható volt, bár itt a gumi és felniméret is azonos volt (kivéve az első évben). Köszi, akkor az erősebb autón nem fogom ezt annyira megérezni, ha nálad is OK.
spacetime
-
SpaceKombajn
tag
Aha, na az úgy jó, ha a súly számít elsősorban és csak utána a szélesség ebben a helyzetben.
Úthibákat, rossz utakat kerülöm, ha meg nem lehet, akkor lassítok. Meg gondolom kicsit jobban fogja "kiszedni" a kormányt a kezemből, amit néha most is csinál utakra való rákanyarodásnál.
Persze, hogy jó a 8,2 kg, mert azt már nem a hagyományos módon gyártják, úgy kb. 11k kg egy felni, ahogyan írtam is, bár vannak nehezebbek is.Egyébként akár lehetne a köztes megoldás is ami a facelift (fogyi csökkentésre talélták kivagy mire) gyári mérete (7x17", ET 50, 215/50 R17)
csak ez nincs rajta az autón levő táblán.spacetime
-
SpaceKombajn
tag
válasz focvis #46377 üzenetére
18" biztos nem kell, pedig abból volt/van olyan gyári is ami tetszik.
Igen, jó a futómű és majdnem másfél tonna, 15 kg híján.
Gumi is kérdés volt és most inkább kipróbálnám valamelyik Michelint (az első kiszemelt a pilot sport volt).
Amúgy a téli TS860, de volt Alpin 5 is amikor keskenyebb volt rajta egy télen..
PC5-tel elégedett vagyok bár a gyári 2.4 barra felfújva is úgy néz ki az első, mintha kicsit lapos lenne (elöl a nagy súly) főleg ha nem teljesen vízszintes talajon állok meg, hátul 2.2 baron se látszik ez.
Elég puha, gyorsabban kopik, de jól tapad, lehet hangosabb mint más, de úgy is szól a zene mindig.
A Primacy 4 van olyan jó mint a PC5?[ Szerkesztve ]
spacetime
-
SpaceKombajn
tag
A continental ultracontact (ebből van 16"-os is) az a premiumcontact és sportcontact összegyúrásából keletkezett vagy a PC5 helyett van (látom van PC7 és SC7 is, ezekből nincs 16") vagy hova lehet elhelyezni?
PC5-hoz képest milyen lehet (még gyorsabban kopik)?
spacetime
-
SpaceKombajn
tag
válasz SpaceKombajn #54013 üzenetére
A neve ultracontact de mégse kopik annyira (persze a conti oldalán levő leírás szerint) mint a premiumcontact 5, érdekes (megtévesztő) elnevezés.
spacetime
-
SpaceKombajn
tag
válasz rbalint88 #54015 üzenetére
Akkor nem "köll" az ultra, ha rosszabb mint a PC5 (sajnos a bal első szálszakadásos lett).
és nem a legjobbkor mert ugye minden kétszeres csillárdba kerül kb 1-2 éve.Ja, de akkor miért létezik az ECO 6, témyleg minek lett ez az ultra legyártva, ha csak a kettő közé pozicionálták
[ Szerkesztve ]
spacetime
-
SpaceKombajn
tag
válasz SpaceKombajn #54025 üzenetére
Van már primacy 4 és 4+ is (mindenből vannak újak, haha)
Azt találtam, hogy a 4+-nál a nedves fékút lett jobbá téve, akkor a simánál nem sikerült túl jóra, ha ezzel javították?
spacetime
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A