Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz alphamooncam #143746 üzenetére

    A késleltetés egyszerű, megméred a távolságot mm-ben, elosztod 344-el (ez egy egészséges 21 fokos szobát feltételez), és annyi ms minden csatorna, majd a végén a legkisebb értéket mindegyikből kivonod, hogy feleslegesen ne késleltess.

    A REW kalibrálás először is EQ APO-ban kezdődik, amikor a bal csatorna jelét arra kötöd, amit kalibrálnál, és a balt kinullázod, például így mérsz centert:

    Ez az egyetlen sor legyen az egész konfigfájlban, semmi más. Azért van rá szükség, mert a REW csak bal és jobb csatornát tud. Ha megnyitod, nyomj egy Measure-t, az Umik-ot kalibráld a mellékelt instrukciók szerint, majd végezz el egy mérést. Az tök mindegy, hogy mit mér, dobd el az eredményt, azért csináld, mert a REW csak a második méréstől enged csatornát váltani. Az már így legyen beállítva:

    Esetleg a mérések számával és hosszával játszhatsz, ha még jobb eredményt akarsz, de egy mikrofonnal és egy ponton normális hangerővel igazából tök mindegy. Mielőtt mérsz, a Check Levels-t nyomd meg, és úgy állítsd be a hangerőt, hogy a Level OK szöveget lásd. Utána mehet a mérés. Minden csatornára végezd el, nevezd át őket, hogy meg is jegyezd, melyik melyik. Ezután csatornánként nyisd meg az EQ ablakot, ahol ezeket állítsd be:

    A beállítások:
    1. Ezt nyisd meg.
    2. 1/48 oktávos simítást állíts be, így a kioltott és ki nem adott tartományok eltűnnek. Ez az érték a legkomolyabb önkalibrálónál négyszer részletesebb, szóval bőven elég.
    3. Állítsd az EQ típusát FBQ2496-ra, mert az EQ APO csak ezt ismeri.
    4. Ne állíts be hangszórótípust, mélynyomónál se, mert csak így engedi az X-görbét.
    5. A mélyek emelkedését nullázd ki, a magasak pedik 2 kHz fölött essenek 3 dB-t oktávonként. Ez a mozis szabvány, ha ez nem tetszik, akkor az igazi mozis hang nem tetszik, de ezzel semmi gond, csak csökkentsd az értéket, mondjuk a gyári 1.8 sokaknak jobban tetszik.
    6. Végső relatív hangerőszint, egyezzen meg minden csatornánál, csak a surroundok (7.1-nél a hátsók is) legyenek 3-al alatta, a mélynyomó pedig 10-el fölötte, így a csatornahangerőt is megoldottad EQ-ból. Ha hülyén kalibrál, pl simítás után is ott egy hatalmas tüske, az azért van, mert itt rossz az érték.
    7. A középső két érték maximum, az utolsó minimum legyen, ez hozza a legsimább eredményt. Az első a kalibrálandó tartomány, én általában 4 részben szoktam (10-80, 80-250, 250-2000, 2000-20000), mivel a mélyekkel gyakoribb a probléma, és lekapcsolhatom egyik-másik csoportot hibakeresésre. Az is járható út egyébként, hogy ha nem elég sima, akkor újra rámérsz a már meglévő kalibrálásodra teljes tartományon.
    8. Klikk ide, pár másodperc múlva meg is van az eredményed. 1/12-es simítással már közel tökéletes a kezdeti eredmény, de ez nem elég, minimum egy átfutás még kelleni fog:

    Zárd be az EQ-t, a főablakban csináld ezt:

    Az így keletkezett fájlt egy Include-dal kapcsold az EQ APO konfighoz, majd állítsd be rajt a késleltetést (a további, pontosító kalibrálásoknál már nehogy késleltess), és kösd csatornához:

Új hozzászólás Aktív témák