Új hozzászólás Aktív témák

  • #48613632

    törölt tag

    válasz BrandonXXV #66259 üzenetére

    A V8 és a V10 között technológiában jóval nagyobb a különbség, mint a V10 és a V11 között. A V10 a V8-hoz képest, kapott egy teljesen átdolgozott ciklonrendszert, tartályt, és vadonatúj motort, amiket a V11-ben is meghagytak, lényeges változtatás nélkül.

    A V8 esetén összesen 15 síp dolgozott, egy a ciklonrendszerre merőlegesen elhelyezett tartályba, míg a V10 és a V11 esetében, a sípok számát 14-re csökkentették (hasznos keresztmetszet vs szívóerő), és a tartályt is hosszanti irányba forgatták, valamint megnövelték az űrtartalmát. (0.54 ill 0.76 liter)

    Ez mellett, a V10 és V11 modellek új motorja már 125 ezres fordulaton dolgozik, szemben a V8 110 ezrével.

    Az akkumulátor a hagyományos litium-ionról, Nickel-Cobalt-Aluminium technológiára cserélődött a V10 és V11 esetében. (zárójelben a töltési idők)
    V8 2800mA (3,5 óra)
    V10 2600mA (3.5 óra)
    V11 3600mA (4.5 óra)
    Tehát, a V11 esetében, a nagyobb kapacitás, és szívóerő, picit elvitte a töltési időt, és egyébként jó 30 dkg-val nehezebb is. (2.67 vs 3.05kg)
    Ennek akkor lehet jelentősége, ha egykezes módban használod. pl autóporszívózásnál, vagy falak, sarkok, mennyezet takarításánál.

    A szívóerő tekintetében a V8 nem rúg labdába.
    Mentségéül szolgáljon, hogy mindössze két fokozattal rendelkezik, a V10 és V11 három fokozatával szemben.
    A két újabb modell, normál fokozaton nem mutat túl nagy különbséget, és az esetek többségében ezen a fokozaton használjuk, pl normál takarítás esetén (33.8 vs 38.6 airwatts)
    Ahol a V11 igazán domborít, az az alsó, és felső fokozatok.

    Alsó fokozaton a V10 elvérzik, a maga 15.8 airwattjával, szemben a V11 26 airwattjával. Nekem V10 van, tapasztalatból mondom, az alsó fokozat nem igazán használható semmire. Talán ha hajnali 2-kor akarsz porszívózni, mert valóban halk, de nincs az a porcica, ami nem tud várni reggelig.

    Turbó fokozaton a V11 megintcsak odaver a V10-nek, mert 185 airwattot produkál, szemben a V10 150 airwattjával, ráadásul ezt dupla ideig képes fenntartani. Ez nagyon hasznos tud lenni, pl gépjárműtakarításnál. Eddig a mienket egyszer sikerült koppra merítenem, az pont egy ilyen eset volt. Turbó fokozaton a V10 6 percig bírja, a V11 viszont 12 percig, ráadásul nagyobb a szívóerő is.

    Eco módban (alacsony fokozat) mindkét porszívó 60 percet képes működni, de a V10 eco módja szinte használhatatlan. Ez megint a V11 felé billent egy kicsit a mérleg nyelvét.

    Ezek az idők természetesen motoros fej nélkül értendőek. Normál üzemmódra nincs megadva pontos üzemidő, pont azért, mert ez a legtöbbször használt mód, és a legváltozatosabb módokon használják, különböző fejekkel, így különböző idők jönnek ki. Ehhez még nyugodtan hozzávehetjük, hogy a ravaszt folyton húzni kell, ami ciklikus működést eredményez, és ez megint nem könnyíti meg a mérést.
    De afelől nyugodt lehetsz, hogy normál használat esetén, mindhárom modellel kitakarítható egy átlagos háztartás.

    A V11 motoros fejét átdolgozták a V10-hez képest, ami által hatékonyabb lett, de oda-vissza kompatibilisek, ahogyan az összes többi alkatrész is, V8 óta.

    A V11 esetében ezt "high torque cleaner head"-nek hívják, míg a V10 feje meg kell elégedjen a kommersz "torque drive cleaner head" elnevezéssel. (Szemben a V8 "direct drive cleaner head"-jával, ami említésre sem méltó) ;]

    Nagyjából ennyi lenne :) Remélem találsz közte hasznos információt. Amit még érdemes megjegyezni, hogy a jó öreg Dyson bácsi aszonta, hogy ezek az új akksik 15 évig el fognak menni anélkül, hogy meghibásodnának. (V10 modelltől felfelé)
    Ettől persze a garancia továbbra is csak 2 év, de az legalább nyugodtan fog eltelni.

    forrás: Google, saját tapasztalat, Dyson

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák