Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peppe79

    senior tag

    válasz asdf_ #47110 üzenetére

    "Nem kell bizonyítani, a törvény automatikusan feltételezi, hogy a hiba már a teljesítés pillanatában megvolt, ez a kötelező jótállás alapja."

    Nem lehet a kötelező jótállás alapja, hiszen nincs jelentősége, hogy a hiba már a teljesítés pillanatában is fennállt, vagy sem. A jótállási idő alatt rendeltetésszerűen használt, meghibásodott készüléket a szerviz köteles díjtalanul kijavítani.
    Ha mégis vita támadna a felelősség kérdésében, az elsődlegesen mérvadó a hivatalos márkaszerviz szakvéleménye. Független szakvéleményt csak saját költségedre igényelhetsz. Kérdés, hogy egy mosógép miatt megéri-e egy végeláthatatlan herce-hurca részesévé válnod, kezdve a békéltető testülettől, - ha indokolt, - egészen a pereskedésig...aminek a költségei az ítélethozatalig mindenképpen téged viselnek.
    Szerencsére, ennél a konkrét esetnél nincsenek kizáró okai a jótállási igények érvényesítésének. Legfeljebb fogyasztói érdeksérelemről beszélhetünk, hiszen a vásárlónak többek közt nem várt anyagi kiadásai keletkeztek a mosodai szolgáltatások igénybevételével. Viszont ha ebből esetleg pénzt szeretne látni, megint csak elkerülhetetlen a pereskedés. Ez van. Sokkal célravezetőbb lenne, ha a jogszabályban tényszerűen megfogalmaznák, hogy a szerviz hány napon belül köteles megjavítani, és adott esetben visszaszállítani a készüléket. Rögtön nem az lenne, hogy hónapokig ülnek egy mosógépen, hűtőszekrényen, kazánon...

Új hozzászólás Aktív témák