-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #105499 üzenetére
Aaaz az, Cirrus, köszi Persze. Este volt már, nyúlt az arcom.
A Hypex NC400 ajánlása szerint XLR-rôl érdemes, mivel az sem viszi a sztenderd gyári input oldalt clipping-be, cserébe az erôsítések ahogy a fokozatok között szorzódnak, a max. teljesítményt csak XLR inputtal tudják leadni. Elviekben. De a gyakorlat ennél árnyaltabb (mindjárt írom).
Ez MP, nem NC400, elvileg konfigolható(bb) elôfokkal, mögötte ugyanaz a fasza NCore persze.
Jel/zaj XLR bemenet esetén lesz a legjobb, túl a kábel hossza alatt felszedett zavarsemlegességen, de ilyen 1 métereknél ez nem kritikus annyira, mint 5 méteren mondjuk.
Ha viszont plate amplifier-ként van, azaz a hangfal tövében kb. beépítve egy ilyen, balra 3m, jobbra 3m, a középtôl, ahol meg mondjuk a forrás (legyen DAC, preamp...), akkor XLR, mert a 3 méter az csak 3 méter, közös módusú zaj oltódjon csak ki szépen.
XLR bemeneten is lehet adapterrel RCA single-ended jelet beküldeni, elvileg, de ha dedikált RCA dugó is van, akkor azon. Attól függ, belül a modul elejét hogyan konfigolják.
Az a "baj" ezekkel a modulokkal, hogy OEM-eknek legyártja Hypex, de van benne mozgástér, hogy milyen elôfokkal, milyen kombóban oldják meg az erôsítô elejét, szóval oda kis túlzással bárki tehet bármit, a végfok oldala annyira transzparens, hogy azt fogja közvetíteni, ami elôtte van. (Nem csak itt, hanem végig elôtte). A modul leírása szerint választható, hogy legyen-e input buffer, illetve mekkora legyen itt a gain. Ennek köszönhetô az, hogy az XLR képesre gyártott modulok természetesen nem fogják torzítàsba vinni az inputot, ha XLR-t használ az ember, és az RCA ág is korrektül van erôsítve a fele annyi jelszintjével, gondolom. (Ezt most a Hypex adatlapja alapján, nem az Audiophonics-é mentén).
Az erôsítôk natív felépítése miatt (amit nem ismerünk) az NCore-okhoz XLR bemenet ajánlott, de a mérések azt bizonyítják, hogy inszignifikáns az eltérés ahhoz képest, mint mikor RCA-ról etetjük ôket.
Szóval input szempontból tök8, inkább akkor aggódnék kicsit, ha hosszú az interkonnekt, mert azt jobb XLR-el megoldani, de van az a minôségi RCA, ami nem szed össze annyi zajt, mint az átlag.. cserébe az átlag, mindössze csak funkcionálisan jó XLR is jobb ennél zajban. Legalábbis ebben biztosan.
Én bevallom, RCA-ról nem próbáltam sosem ôket, ismerôsömnél XLR-t vettünk ugyaninnen hozzá, a modulokkal együtt jöttek. Nagyon minôségi, gyönyörûen finoman "klattyanó" dugók, a drótok maguk passz, de ami átjön, az nyami. 1 méteresek mindössze..a sub kapcsolódik RCA-n.. és a DAC mindkettôt tudja egyszerre hajtani, így a sub RCA-ról talán elegánsabb, mint "input high"-ra kötve a hangszóró terminálokról a teljes nagy jelrôl.
Más lesz a világképünk, amikor lassan az asztalosok elkészülnek a "muskátlis dobozokkal". A planár magas könyörtelen részletezô + felkerül minden a plafon sarkokba, úgyhogy lesz változás, meg ezt a 4 dobozt a 250-es Audiophonics sztereo fogja hajtani. (Az is gyönyörûen zenél), a mostani kis Canton megy a hálóba, szintén fentebb, falra.
XLR vs RCA témára visszaevezve, 1:1 összehasonlításom nincs, csak alma-körte, de:
A.) rövid jelkábel, hosszú hangfalkábelek (klasszik felállás)
B.) hosszú jelkábel, rövid hangfalkábel.RCA-val csak "A" utat járnám, a hosszú interkonnekt összeszed ezt-azt és a single ended kapcsolat erre nem immunis.
XLR-el viszont más a helyzet, érdemesebb lehet interkonnektben nyúlni métereket, és a végfokok a hangfal mögött (vagy beépítve, lásd plate amplifier), ekkor a hangfalkábel fél-1m kell, hogy legyen mindössze. Sokak szerint ez az út a legek legje, de ez nem mindig oldható meg, sztereó integráltat nem fog az ember kettéfûrészelni ugye, az középen kell h legyen a hifi állványon a DAC mellett, ergo a hangfalkábel lesz a hosszú és DAC/végfok közötti interkonnekt kicsi.
A hosszú interkonnekt és rövid hangfalkábel konstellációban hisz sok nagy hifista is (PS Audio is), annak ellenére, hogy sztereó erôsítôik is vannak, de persze monoblokkok is, amiket betehet már az ember a hangfalak mellé közvetlenül és lehet hosszú jelkábelezni XLR-el.
Nincs szerintem 1 jó út. Itt a lakásban adott volt a falba épített kábelek miatt az, hogy DAC -> rövid interkonnekt -> erôsítô -> fali hangszórókábelek, utóbbiak a hosszúak. Az én "maximalizmusom" és a sub miatti praktikum diktálta annak az 1m interkonnektnek is az XLR-t. Az eredmény kiváló.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
ozzy711
őstag
válasz Mathiask #105499 üzenetére
Elviekben igazad lenne, de a valóságban szerintem pont fordítva van, az xlr bemeneten jobb a jel-zaj viszony. A toppind D30 pro-n pl. 130 dB, ami gyakorlatilag zajtalan. Úgy néztem a hypex-ek pont az ilyen összeköttetésen nyújtják tudásuk legjavát.
Egyébként lehet én is beruházok 2 monoblokkra, úgy meghozták a kedvem.Szerk.: úgy látom közben belőztek.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Mathiask #105499 üzenetére
Egy Topping D30Pro vagy hasonló készülék esetében már olyan alacsony zajszintről beszélünk, hogy gyakorlatilag nincs jelentősége ilyesminek.
Amúgymeg például egy D30Pro eléri már a legjobb jel/zaj arányát bőven a maximum kimeneti szint alatt (kb -6dBFS). De látható, hogy mondjuk egy DX3Pro "legjobb szakasza" kb -12dBFS-től -3dBFS-ig tart:[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #105501 üzenetére
* a hűtés miatt nem kell aggódni, langyosak sincsenek azok a készülékházak, amiket mi vettünk. Néha azon filóztam, hogy be fog-e valaha melegedni , igaz a kisebbik 125-öst nyúztuk hosszabb ideig, ez megy a Cantonokkal a hálóba, de akkoris. Kézmelegtől is nagyon messze volt, kifejezetten hűvös maradt a fém érintése a szellőzőrácsnál. (Ezek a hosszúkás házak). Az oldalt bordáson úgy látom, a Hypex-ek azon kevés kis melegét a fém viszi át a bordákra és annyi. Nem aggódnék, normális cégnek írják az Audiophonics-ot, ha valaki engem kérdez, előre. Nézd a jól oldalát: a váza megáll mindegyiken (wife factor max-on!)
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Panthera #105506 üzenetére
Ez egy ASR mérés, az ott tesztelt összes DAC-nál megtalálható ez a grafikon. A torzítás és zajszint összegét mutatja a kimeneti jelszint függvényében.
[DAC reviews]Egyébként pont nemrég volt róla itt is szó, hogy digitális hangerőszabályzásnál ez jelentősen le tud romlani a kisebb kimeneti szintek felé haladva, ami igaz is, de az analóg szabályzásnál is ugyanez történik és a mai digitális szabályzás már elérte és több szempontból túl is lépett az analóg hangerőszabályzáson.
-
denesdr
addikt
Itt egy 4000 Dolláros analóg előfok ugyanilyen grafikonja, egy Topping D30Pro a Benchmark HPA4 szintjét tudja kb (de a maximum kimenet közelében kicsivel jobb a Topping), a korábbi grafikonnal összevethető:
[link][ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
-
#01758976
törölt tag
válasz Dißnäëß #105512 üzenetére
Ez csak azért lehet, mert itt sokkal kevésbé felkészült a nagyérdemű. Engem pl. nem igen etet meg pár grafikon, a fülem azokat nem hallja.
szerk: pl ezt a mondatot sem ismerte fel senki "Még ha ugyan azt is hallgatják az emberek, mindenki máshogy képzeli el." Azért a másikban ez nem igen fordulhatott volna elő. Mégha a macskaköröm szándékkal maradt is el.
[ Szerkesztve ]
-
kukulec
őstag
van itt olyan, aki m-disc-re kiírt zenét hallgatott már vissza?
[ Szerkesztve ]
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #105512 üzenetére
Én nem nagyon emlékszek errefelé ilyen grafikonosdira, de ja, itt talán nyitottabbak a tagok. Amúgy érdekesek ezek a mérések, nyilván nem kell szentírásként tekinteni rájuk, mert nem tudhatjuk, hogy kinek mi tetszik, meg az eredmények hallhatóságait sem ismerjük pontosan, nem tudunk egy-egy készüléket például teljesen torzításmentesíteni, (esetleg csak bizonyos torzítási fajtáktól megszabadulni) hogy meghallgathassuk úgy is, mi történik.
Meg aztán lehet, hogy tényleg nem mutatnak meg mindent ezek a mérések, passz én mindenesetre szívesen nézegetem őket, de ez lehet, hogy csak az én stikkem.
Mondjuk zenét hallgatni azért jobban szeretek, mint grafikonokat bámulni egész nap. -
Mathiask
senior tag
válasz ozzy711 #105502 üzenetére
"xlr bemeneten jobb a jel-zaj viszony"
Igen, de azt 4V kimeneti jelszint mellett mérik, míg az RCA-t ugye 2V-n, így eleve a szimmetrikus kimenet esetén a jelszint távolabb van a zajtól. De egy adott hangerő eléréséhez az RCA-n és XLR-en is mondjuk 0,5V kell hogy kijöjjön, így a magasabb jelszintből adódó előny elveszik. Persze ahogy te is és a többiek is írják, hogy ha amúgy a végerősítő jobban szereti a szimmetrikus hajtást felépítéséből adódóan, akkor mindegy. -
denesdr
addikt
Mindenesetre a [Topping E30] -ról igen kellemes emlékeim vannak és nem mellesleg elég jó mérési eredményekkel rendelkezik. PC USB portjáról vagy egy Samsung mobiltöltőről táplálva egyaránt, 3 méter RCA-val kötve a Hypex plateampokra vagy 1 méterrel kötve integrált erősítőre. Hosszú kábellel közelről (pár tíz centi) persze hallható volt némi plusz zajosodás, de ennyi.
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #105503 üzenetére
Igen, jók ezek már, de azért ha XLR-t használunk az említett végfokkal, akkor azért csak -3dBfs-el balra tolódunk az ábrán. Persze nem olyan meredek az a görbe, tehát ok csak pár dBt bukunk. Meg azért elég erősek ezek a végfokok és mondjuk 1-2W elegendő teljesítményhez csak vissza kell venni -25-30dBfs-re(csak tippelem, nem számoltam utána) (xlr esetén még -3dB-t)
Na mindegy csak azért jutott eszembe, mert szeretem ha alacsony a bemeneti érzékenység és így nagyobb tartományban használható a hangerő poti, de úgy tűnik így xlr esetén kicsit kisebb lesz a használható tartomány -
denesdr
addikt
válasz Mathiask #105518 üzenetére
Végülis igazad lehet, látható, hogy akár egy analóg előfok, akár egy DAC esetén egy bizonyos kimeneti szint körül érzik magukat a legjobban a végerősítő elé kötött dolgok.
A diyaudio.com-om egy emberke azt hiszem több mint 13dB-el visszavette az MP modulok nyereségét néhány forrasztással. Azt mondta, hogy ő így nagyobb felbontást hall (lehet hogy az elékötött komponensek miatt), ami leginkább kis hangerőn érhető tetten, viszont így már nem tudja kihozni maximális teljesítményt a végfokokból, mert olyan nagy feszültség kellene hozzájuk, amit semmilyen normál előfok nem tud biztosítani.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105515 üzenetére
Én már leírtam a véleményem errôl, azt kezd mindenki a mérésekkel, amit akar.. Iiiisten ments, hogy errôl filozófiai vitát nyissak bárkivel is .. legyen mindenkinek hite szerint, nem akarok világmegváltani. 42 vagyok, ideje elkezdeni élvezni a dolgokat, maradjon valami majd vén koromra emléknek, ha el nem visz a demencia. Rettenetesen csalódott és morcos lennék magamra, ha 60 éves korom felett még mindig a csereberét játszanám majd, mert kapar a bogár, vagy nem talàltam meg a nekem valót, vagy mindkettô egyszerre. Addig kellene élvezni, míg jó a hallásom még..
Hallgatózás + grafikonnézés nagyon perverz ? Vagy kizárják egymást ? Felteszem a mjúzikot, közben olvasgatok, és egy pillanattal késôbb arra leszek morci, hogy a Dead Can Dance album lement és nem táraztam be a következôt, ergo kizökkent az olvasásból a playlist tárazás.. ránézek az órára.. éjfél elmúlt.. . Kb.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Mathiask #105518 üzenetére
"mert szeretem ha alacsony a bemeneti érzékenység és így nagyobb tartományban használható a hangerő poti, de úgy tűnik így xlr esetén kicsit kisebb lesz a használható tartomány"
Ilyenkor eszembe jut egy normál integrált erősítő, aminek a hangerőpotija kb 9 és 11 óra tartomanyban van használva az esetek 90%-ában.
Tipikus integrált erősítő bemeneti érzékenység a maximális kimenőszinthez 0.2V (lap alján az adat), például: [Yamaha A-S1200]
Vagy egy patinás gyártó nem épp olcsó készüléke, 0.17V: [Accuphase E-380]
Most komolyan, ilyen magas bemeneti érzékenységnek mi értelme van? Ezekhez képest az Ncore 2V körüli értéke üdítő megkönnyebbülés, akár balanced, akár unbalancedről hajtva.#105521Dißnäëß:
"Hallgatózás + grafikonnézés nagyon perverz ? "Nem perverz, a többivel meg egyet tudok érteni.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Eugene Roe #105523 üzenetére
Biztos, hogy jó erősítő, csak nem értem mi célt szolgál az ilyen magas bemeneti érzékenység.
-
migabi24
nagyúr
Tegnap volt egy kis ingyé fejlesztés, ugye én sokat hallgatok zenét youtubról (nem röhög) meguntam, hogy minden zene előtt 2 rohadj meg karácsony videót meg kell néznem kicsit kutakodtam a neten, androidos Tv-re szerencsére egy ügyes fejlesztő csinált reklámmentes klienst, amibe még 1-2 finomságot belerakott nem csak a felbontást lehet állítani hanem a hangot is, mindent fullra állítva, jobban szól mint az alap kliensel, ha valakit érdekel majd jelezze😉
-
#58092032
törölt tag
válasz denesdr #105524 üzenetére
Ez a kérdés engem is régóta érdekel. Sok DIY erősítőnél simán ott van 750 mV vagy akár 1V is. Én a Denonnál (PMA-800NE) nagyon szenvedtem ezzel, 105 mV volt, ha jól emlékszem. Egy Rothwell feszültségosztó (attenuator) segített valamit, jobban lehetett használni a hangerőszabályzót, meg valamit simult a hang. A mostani Audiolabnál 6000-nél 720 mV a megadott gyári érték (az egyik tesztben 300 mV-ot mértek, hát nem tudom, nekem az túl nagy eltérés). A Harbeth fórumban is foglalkoztak ezzel a kérdéssel, videót is csinált a főtervező, illetve ez egy rövid, érdekes cikk
-
#58092032
törölt tag
válasz denesdr #105526 üzenetére
És azt nem lehet megoldani, hogy legyen dedikált bemenet a CD-nek, hiszen a 2V-hoz a nagyjából sztenderd 150mV nagyon nem jó? (a linkelt cikkemben 450mV-t vagy attól lefele javasolják az érzékenységet, akár 1 V-ig is, hogy ne legyen olyan hatalmas a gain. Vannak képletek is erre, lehet számolgatni) Olyat láttam már, hogy egyes erősítőknél a gain bemenetenként állítható volt.
-
denesdr
addikt
válasz #58092032 #105528 üzenetére
Ez jó ötlet, biztos meg lehetne oldani, CD-hez (vagy más digitális forráshoz) tulajdonképpen majdhogynem előerősítő sem kellene, csak egy passzív vagy digitális halkító. Ez utóbbira alternatíva a hangerőszabályzós DAC+végfok kombó. Ha valaki nem használ analóg forrást, akkor ez tudja nyújtani a legegyszerűbb jelutat.
Integrált erősítőnél meg egy (vagy több) alacsonyabb érzékenységű (esetleg állítható, ahogy te is írod) bemenet lenne a logikus megoldás. Nem tudom ez mennyire bonyolítaná/drágítana meg a gyártást.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #105522 üzenetére
"Ilyenkor eszembe jut egy normál integrált erősítő, aminek a hangerőpotija kb 9 és 11 óra tartomanyban van használva az esetek 90%-ában."
Ritka már ez szerintem. Sajnos. Nálam 290mV a bemeneti érzékenység, viszont a DAC-omnak az alacsony jelszintű kimenetét használom, ami 1,25V. Így van hogy halk forrás esetén(mondjuk filmnézésnél ahol a lejátszó a sok csatornát lekeveri sztereóra) el kell tekerni a potit 1-2 óráig (7 órától indul), de még így is kb 2-5-ig(5 óra a végállása) kihasználatlan a tartomány.
"Ezekhez képest az Ncore 2V körüli értéke"
Az azért más szerintem. Az csak végfok.
A Purifi megoldása is érdekes. Ott az input panelen lehet állítani, hogy kb 2V, kb 4V vagy kihagyva az input buffert kb 10V legyen az érzékenység(ilyenkor 4dB-vel jobb a jel/zaj viszony is).
Ez utóbbi esetben egy erős előfokkal (pl Topping Pre90, előtte meg egy D90SE 5V-os kimeneti módban) elég jól használható hangerő szabályozási tartományt lehetne elérni. Persze ez már nagyon extrém eset.[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Üdv,
Érdeklődnék, hogy a régebbi használt hangfalak közül (akár 10,20,30 éves is szóbajöhet ha megbízható darabról van szó), most az itthoni elérhetőségtől eltekintve tudtok olyan modelleket mondani amelyek jónak, kiemelkedőnek, kedveltnek számítottak a kategóriájukban, és általánosságban ha épp találni 100.000 alatt van az áruk?
Ha lenne pár konkrétum, hogy miket érdemes figyelni hogy felbukkan-e az hasznos lenne, mert egyébként annyi lehetőség van, hogy rengeteg időt elvenne egyenként végignézni mindet.
Köszönöm!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Panthera
őstag
válasz denesdr #105529 üzenetére
Amiről írtok, ez még árnyalja a
képethangot. Ha túl nagy a bemeneti gain, akkor nem baj, hogy a DAC szinte maximumon van? Mert attól, hogy a kapott hang nem torzít feltűnően, az észlelt mikrotorzítások még származhatnak ebből (és nem a forrásanyag ilyen). Vagy másik eset, hogy minden szép (látszólag), de attól az elektronika még lehet nem örül a túlvezérlésnek.Ha nagyobb hangerőn akarok zenét hallgatni, akkor eléggé fel kell tekernem a végfokot is.
(Úgy -25-30 körülire, normál zenehallgatáshoz a -50 is jó, erre áll be bekapcsolás után).
Igaz, a zenepc-n letiltva hagytam a hangerőszabályzást, nem tudom mi ilyenkor az alapértelmezett szintje.#105531 Mathiask:
Ritka már ez szerintem. Sajnos. Nálam 290mV a bemeneti érzékenység, viszont a DAC-omnak az alacsony jelszintű kimenetét használom, ami 1,25V. Így van hogy halk forrás esetén(mondjuk filmnézésnél ahol a lejátszó a sok csatornát lekeveri sztereóra) el kell tekerni a potit 1-2 óráig (7 órától indul), de még így is kb 2-5-ig(5 óra a végállása) kihasználatlan a tartomány.
Vagy tekerhetem nyugodtan, ameddig "engedi"?
[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz Panthera #105534 üzenetére
Ez lenne a "gain staging", amit a #105520 hozzászólásomban lévő angol nyelvű cikk vezet végig (hogy minek, milyen szintet kellene beállítani - mondjuk nem PC-s forrás, de DAC, előfok, végfok minden szerepel.) Nekem is tanulságos olvasmány volt, bár nálam integrált erősítő és csöves DAC van, így nem tudok állítani semmit.
-
fehér_ember
addikt
válasz freelanced #105533 üzenetére
[https://www.jofogas.hu/pest/Arcus_TS15_hangfalpar_121123231.htm]
A [Heco Argon 50]-est vedd, vagy ha kell akkor a centert is.
[https://www.jofogas.hu/pest/Heco_Argon_50_Heco_Argon_center_Onkyo_sc470_5_0szett_121789437.htm][https://avx.hu/forum/viewtopic.php?f=33&t=163972&p=2642273&hilit=criterion#p2642273]
[ Szerkesztve ]
-
Saughassy
aktív tag
válasz freelanced #105533 üzenetére
Muszaj tudni, hogy mit hallgatsz es hifi/es hazimozi vonalon gondolkodsz-e.
-
s4tch
veterán
válasz fehér_ember #105536 üzenetére
A T110-et már javasoltam a kollégának múltkor, és ha jól emlékszem, nem érkezett rá reakció. Érthetetlen, miért nem kelt még el az a doboz... Még jól is néz ki...
-
-
denesdr
addikt
válasz Panthera #105534 üzenetére
Abból a szempontból lehet "baj", ha a DAC kimenete viszonylag magas (2V) és a bemeneti érzékenység is magas, hogy akkor az előerősítő rész gyakorlatilag funkcióját veszti, fölöslegessé válik (potméterestől, mindenestől), csak zaj-, torzítás- és hibaforrás, mert sok esetben nem is kell előerősíteni semmit a forrás (pl DAC) jelén, hogy ki tudjuk aknázni maximálisan a végfokunkat vagy, ha épp nem is kiaknázni (alacsony nyereségű vagy nagyon nagy teljesítményű végfok esetén), de mondjuk elérni a kívánt hangerőt.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #105542 üzenetére
Olyan jól elbeszélgettek a DAC és az Erősítő illesztéséről, de mi újság a forrás és DAC illesztésével? Azt hogyan, mivel?
Szívesen olvasnék ebben a témában cikket/cikkeket, már csak azért is mert azonos gyártótól származó DAC/előerősítő/erősítő esetén vélhetően megoldott az illesztés.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #105531 üzenetére
A Purifi megoldása is érdekes. Ott az input panelen lehet állítani, hogy kb 2V, kb 4V vagy kihagyva az input buffert kb 10V legyen az érzékenység(ilyenkor 4dB-vel jobb a jel/zaj viszony is).
Én betosznék neki egy csövi előfokot, hogy hárásó végre szóbaálljon velem..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
-
-
denesdr
addikt
válasz alphamooncam #105543 üzenetére
A digitális illesztések témáját passzolom, ha lehet.
Egy gyártótól származó, azonos kategóriában szereplő CD játszó és erősítő:
Denon DCD-1600NE (DAC) kimeneti feszültség: 2V
Denon PMA-1600NE (erősítő) bemeneti érzékenység: 125mVDe miéééért? (by Ábel) Tényleg mondja már meg valaki!
Ja biztos, hogy kössük össze digitálisan és kész.A fenti kombináció és az értékek eléggé hasonlítanak ebben leírásban szereplőre: #105527
Bár a forrás itt nem volt közölve, de vélhetően szintén 2V kimenettel rendelkezett. -
#58092032
törölt tag
válasz alphamooncam #105543 üzenetére
A fenti beszúrt cikkben valami támpont erre is van, de most körbenéztem a könyvjelzőim között, és találtam egy ilyet neked, hátha hasznos: DAC/CD Player output levels
Igazából ez egy fórum, de nagyon kulturáltan beszélgetnek a problémáról.
-
Dißnäëß
veterán
válasz alphamooncam #105543 üzenetére
SPDIF (coax/toslink) és USB, erre gondolsz ? (Ja és persze I²S meg AES-EBU).
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
freelanced
addikt
válasz fehér_ember #105536 üzenetére
Köszönöm a válaszod, illetve a linkeket, nézem mindjárt.
Saughassy
Abszolút vegyes, klasszikust, rock, pop, metal, jazz, blues stb, tehát nem nagyon lesz olyan ami minden műfajhoz ideális, gondolom én.
Egyelőre 2.0 elég, inkább hifi mint házimozi.
Sőt, a helyzet az, hogy első körben a géphez kerülne, tehát olyan kéne ami közelről sem ad vissza borzalmas képet. Mérettől függően az is lehet, hogy az asztralra kerülne, bár ez nem kitétel, mert ha szükséges az asztal mögé be tudom tenni őket igazából egy állványon vagy ilyesmi, viszont úgy se lennék túl távol tőle.
s4tch
Köszönöm, lehetséges, hogy elkerülte a figyelmem, ettől függetlenül értékelem, de aztán az is lehet, hogy az ára miatt, inkább 100.000 alatt keresem jelenleg hangkeltőket.
fererencz89
A szoba nem feltétlenül annyira kicsi (22nm körül), bár nagynak sem mondható, viszont szabálytalan alakú, illetve ugye a szoba egy részébe kerülne a hangfal, és nem is cél, hogy az egész szobát lefedje, mindössze azt a területet ahol hallgatom.
Egy gyors (nem nevet ) "rajz" a szoba elrendezéséről, hogy kicsit érthetőbb legyen:
A téglalap jelöli az asztalt, a kék a lehetséges helyét a hangfalaknak.
Részben mivel asztalon lenne, ezért nem kerestem állót, meg ha később változna a helye vagy bármi akkor valamivel rugalmasabban tudok variálni egy nem álló hangfalt, szóval is volt az oka, hogy miért nem kerestem olyat.
Az mondjuk igaz, hogy lehet, hogy célszerű lenne az asztal mögé tenni őket, hogy kicsit nagyobb lehessen a hallgatási távolság, de kérdéses, hogy ezt hogyan tudom majd megoldani, a többi bútor és az elrendezés miatt. Igazából szerintem egy 50-60cm még rendben lehet.
Mivel nagyrészt a gépnél hallgatom így jelenleg nem raknám nagyon messzire tőle.
Az álló doboz, ebben a formában gondolom akkor nem lenne teljesen elítélendő mert az asztal mögé be tudnám tenni, egyedül azért agyalok rajta mert kevésbé "rugalmas" asztalra biztos nem teszem.
Részben azért kértem konkrét modelleket, attól függetlenül, hogy árulják-e épp vagy nem mert külföldön a közelben elég jó választék van, így ha vannak olyan konkrét modelleket amit ajánlanátok de itthon nincs, ott még körbe tudok nézni (Németek, Hollandia stb), és viszonylag baráti áron el is hozzák őket idáig, tehát ha vannak olyanok amiket érdemes keresgélnem, megköszönöm ha megírjátok.
Igazából úgy is majd az adott infók fényében talán jobban tudtok segíteni, de ahogy látjátok, nem kell túl nagy területet lefedni igazából, mert előtte leszek úgy is, közel.
Köszönöm
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...