-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
válasz bajnokpityu #36900 üzenetére
Én nem mértem semmit. Lehet, hogy ettől eltér ez az érték, de nagyjából ez a lényege. Nem vagyok tisztában a fogalmakkal, lehet, hogy a dinamika nélküliséget -ha hallanám-, döglöttségnek nevezném.
https://barbieripnk.hu/
-
gyurczy
őstag
válasz bajnokpityu #36900 üzenetére
A döglött szoba kifejezés alatt a túlcsillapított szobát értik, ha jól olvastam:
Az, hogy hányra van szükséged, az egyéni ízlésedtől függ. Nem feltétlen kell megölni a szoba élő hangzását, mert minden olyan halottként fog szólni.
Ha valaha is tapasztaltad, hogy milyen a süketszoba vagy a visszhang-mentes szoba, akkor tudod, hogy miért olyan zavaró a túlzott zajcsillapítás. Szinte alig hallasz valamit, csak ha kizárólag szemben van a “hangkibocsátó”. Szükségünk van a visszhangokra, hogy halljunk magunkból valamit. (Szerk.: A profi stúdiókban például a padlót nem szokták csillapítani, mert a falak és a plafon általában szélessávű abszorber panelekkel, diffúzorokkal van ellátva – a padlón ráadásul így könnyű a rack-eket, nehéz eszközöket tologatni és pici élő hangzás is adott.) A természetes akusztika ugyanúgy fontos a fülünknek. Amint besétálsz a stúdiódba, azonnal hallod a zajcsillapítók okozta előnyös változást. Ha kezded úgy érezni, hogy ez valami másik világ, akkor valószínűleg túl sokat csillapítottál. Sokan szeretik a szoba akusztikáját úgy ahogy van, mert így jobban szól a saját hangszerük. Mások egy csendes, száraz hangú szobát akarnak. Az, hogy Te melyik táborba tartozol, csak tőled függ. Ne változtass az ízléseden!
-
bajnokpityu
félisten
Toobeet meg Teged akartalak volna legkevesse megbantani.
Csak annyit akartam mondani h nem a ertem hogyan csinal doglott hangot a fuggony.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Toobee
veterán
válasz bajnokpityu #36904 üzenetére
Engem nem bántottál meg. Csak tájékozódni próbálok, illetve tisztázni a fogalmakat.
https://barbieripnk.hu/
-
Deadzone41
őstag
válasz bajnokpityu #36897 üzenetére
egyszerű kísérlet: fogj egy függönyt, tekerd körbe vele a fejed, és hallgasd meg milyen mély frekiktől kezd el hatékonyan csillapítani. vagy tekerj vele körbe egy mikrofont, és mérd meg.
döglöttség alatt tompaságot értek. a visszhang reciprokát képzeld el. a magas hangok túl gyorsan lecsengenek, a mélyebbek meg nem. ahol sok hangelnyelőt alkalmaznak, van amelyikek elejére tesznek valami kemény anyagot, hogy a magas frekiket reflektálja, a mélyebbeket meg nyelje el. -
gyurczy
őstag
válasz bajnokpityu #36904 üzenetére
Az utózengési időt szokták számolni és mérni is, 0,4-05 ms alá nem mennek, mert onnan már zavaróan túlcsillapított a szoba, ilyenkor mondják rá, hogy döglött.
A függöny szerintem nem tud annyi hangot elnyelni, hogy túlcsillapított legyen a szoba, de ez nyilván függ a függöny anyagától, felületétől, faltól való távolságától, stb.
Otthoni lakószoba hangszóró elhelyezkedésének akusztikai
tervezése számítógépes szimulációvalEgész komoly anyagnak tűnik, nem olvastam át teljesen, csak beleolvastam 1-2 részbe.
-
ozzy711
őstag
válasz bajnokpityu #36900 üzenetére
Ezt nevezhetjük túlcsillapítottságnak is. Annak idején a szobámat tele pakoltam mindenféle szövet anyaggal szinte a teljes függőleges falfelületet. Szabályosan megijedtem, mikor bementem a szobába ( azt hiszem erre mondják, hogy "síri csend" ), úgyhogy gyorsan szabaddá kellett tennem egy-két falfelületet, mivel így nagyon gáz volt.
Érdekes módon a mélyhangokat pl. nem lehet túlcsillapítani, ( legalábbis egy szakcikkben ezt olvastam, de a saját tapasztalat is megerősített ) találtam ki ) viszont a mélyek csillapítása jótékony hatással van a magasabb ferekvenciákra is.[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz gyurczy #36907 üzenetére
Kicsit túl lett tárgyalva a téma, de magam részéről a döglött az nem a túlcsillapitott,hanem a dinamikátlan.
El lehet érni többek szerint túlcsillapitással dinamikátlan szobát, nem tudom, nekem a nappali lakótér elsősorban, nem kísérleteztem.XTnél elég komoly, és erős csillapítás van, de pillanatra nem éreztem döglöttnek a hangot. sem túlcsillapitottnak. ellenben intim is tud lenni, ugyanakkor koncertélmény is van.
Egyszerűen mást értek a döglött hangon. nekem döglött fejesben(azért fejeshasonlat,mert ez könnyebben elérhető,reprodukálható) a 940es shure, vagy az AT fejesek 200e alatt vagy a staxom, mert 230V biassal működik(ideiglenesen),nem a neki való 580Vról.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Deadzone41
őstag
válasz bajnokpityu #36909 üzenetére
a dinamika az ugye a halk és hangos közti különbség, szerintem ezt nem befolyásolja az akusztika.
xt-nél ha jól rémlik azt mondtad túl sok magas volt annó, az ilyen rendszernek biztos jót tesz a sok függöny.
a nyitott at-kat azért érzed döglöttnek, mert szarok a mélyeik, nem mozgatnak elég levegőt, nem ütnek. a közepek és magasak dinamikájával nincs gondja.
-
xtremetuning
addikt
válasz Deadzone41 #36910 üzenetére
Nem volt ott túl sok magas, csak nem tesz jót a 11-12 méteres nappali hossz a csörgővisszhangnak...
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
szakibá...
senior tag
válasz xtremetuning #36911 üzenetére
A csörgővisszhang nem a mérettől függ, hanem attól, hogy van-e egymással szemben párhuzamos síma falfelület, ahol nyugodtan pingpongozhatnak a hanghullámok. Jóval kisebb helyiségben is hallottam már nagyon durva csörgést.
Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!
-
xtremetuning
addikt
válasz szakibá... #36912 üzenetére
Akartam még szerkeszteni, de közben elvittem a nejem melózni.
A szoba egyik végében giga üvegfelületek (ablak), a másik végében pedig konyhabútor szintén tele üvegfelületekkel. Így már komoly ping-pong meccs volt anno.
Emléxem, még az elején átjött egy hangstúdiós haverom és ezt nyilatkozta :
- Jó a cucc, de téged nem zavar, hogy nem csak a zenét, hanem a szobát is hallod ??? - és tényleg, addigra már annyira hozzászokott a fülem, hogy nem zavart. Persze ezek után égő pofával nekiestem megoldásokat keresni. Ugyanez a haverom most már nem szeret beülni zenét hallgatni......ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
ozzy711
őstag
válasz xtremetuning #36911 üzenetére
11-12 méter? A mélyek viszont "lubickolnak" gondolom!
-
xtremetuning
addikt
válasz ozzy711 #36914 üzenetére
Mivel gipszkarton a mennyezet és a díszítés, az zabálja rendesen a mélyeket. Sokat dolgoztam, hogy megfelelő mennyiség legyen. A terjengősséget pedig kábelezéssel átalakítottam pontszerűre. Most egész tűrhető,
Pityu szavaival élve : gyomroz.Dorina : ugorj be mostanság.... , Patika úgy is jön a héten a nejével. Amióta itt jártál, volt egy kevés változtatás....
[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
ozzy711
őstag
válasz xtremetuning #36916 üzenetére
Hááát.... a gipszkarton jótékony is tud lenni ( ha pl. ásványgyapot van mögötte ). Egyébként szívesen meghallgatám én is...
-
#71562240
törölt tag
Bármi, amit alkalmazol és esetleg ronda - például a profi hangelnyelő szivacs - húzhatsz rá valami rendes szövetet, ami szép. Ha van pénzed hangelnyelő szivacsra, húzz rá szép szövetet - ezáltal persze még drágább lesz, és felmerül, hogy esetleg jobb ár-érték arányú lenne a feleannyiba kerülő megoldásból kétszer annyit venni adott pénzösszegből.
A függönyre azt mondaná régi főnököm, amit foci közben szokott mondogatni: "szép volt, csak szart se ért". Ezt tulajdonképpen elsősorban sultansmith-nek írom: ahogy Deadzone is jelezte, a függöny legfeljebb a magassávot fogja meg, a mélyeket egyáltalán nem, tehát közel sem olyan a hatása mint a hangelnyelő szivacsnak vagy kőzetgyapotnak és hasonlóknak. (No persze 20-30 függöny egymásra rakva más a mélyeket is csillapítaná, csak ugyebár kicsit drága megoldás lenne...) Sultansmith-szel abban is vitatkoznék, hogy ne lehetne a cél a süketszoba. Nagyon is lehet a süketszoba a cél, egyáltalán nem fontos bizonyos reflexiókról gondoskodni, ki-ki ízlése és hangrendszere szerint próbálkozzon. Az én ízlésem például a süketszoba az otthoni zenehallgatáshoz, minél jobban megközelítem ezt, annál jobb és szebb a hang - nekem, az én rendszeremmel. Én, ha egyszer lenne saját lakásom-házam saját zenehallgató szobával, ott megvalósítanám a tökéletes süketszobát és boldog lennék. Mások ellenben a jól kialakított utózengetéssel boldogok.
[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz #71562240 #36919 üzenetére
"Az én ízlésem például a süketszoba az otthoni zenehallgatáshoz, minél jobban megközelítem ezt, annál jobb és szebb a hang - nekem, az én rendszeremmel." - Me too.
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #36919 üzenetére
Soha olyan élettelen hangot nem hallottam mint a süketszobában. A zenészként pontosan tudom, hogy soha nem az a célunk, hogy ilyen gyatra módon hallják vissza az anyagunkat.
Vegyük csak a példát: vegyeskórus szép egyházi énekekkel a templomban. Wow érzés megvan, imádjuk. Most tegyük be őket egy süketszobába, és hallgassuk meg őket ott is... uhh...
Hangszeres zenészek, sőt, mastering stúdiók is képesek több százezreket kiadni egy olyan fx-ért, ami pontosan tudja azt a reverbet, delayt, chorust, amit a természetben itt-ott megtalálunk. Megtölti élettel, nem tudom ezt jobban elmagyarázni.
Csillapítani kell, ez biztos, de az akusztikát nem szabad megölni...
[ Szerkesztve ]
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36921 üzenetére
Szerintem sokan, jelen esetben te is, összekeverik az othhoni zenehallgatás akusztikai körülményeinek változóit.
Én abból indulok ki, és a tapasztalatom is a kiindulópontom helyességét mutatja számomra, hogy a vegyeskórus templomi akusztikája a felvételen van rajta, és ha a szobaakusztika ebbe beleszól, akkor romlik az a templomi akusztika. Én, a sok-sok meghallgatásos tapasztalatom mellett éppen azért teszem le voksot "elvileg" is az otthoni süketszoba mellett, mert azt akarom, hogy a hangfelvélen rögzített templomi akusztikát kapjam vissza, és ne azt, amit ebből a szobám akusztikája csinál. Ha jó a hangberendezés, akkor nem élettelen a hangja a süketszobában, hanem reális, a hangfelvétel hangszeres és térbeli viszonyait megmutató. Én nem a szobámmal akarok (templomi) akusztikát teremteni, hiszen nem is lehet, hanem azt az akusztikát akarom hallani, ami a hangfelvételen rögzítésre került. Erre a jó minőségű hangberendezés és a süketszoba alkalmas szerintem és a tapasztalataim szerint is.
Tehát én a jó hangberendezés mellett teszem le a voksom, nem a szobaakusztika mellett. Akusztikája a stúdiónak és a hangversenyteremnek legyen, a zenehallgatószobám legyen "süket" - merthogy a stúdió és a hangversenyterem akusztikáját akarom hallani.[ Szerkesztve ]
-
xtremetuning
addikt
válasz sultansmith #36921 üzenetére
Szerintem itt az 'elbeszélünk egymás mellett' esete foroghat fent. Én is hallottam már túlcsillapított szobát, a hátam közepére sem kívánom. Én személy szerint a 'süketszoba mínusz egy pici' csillapítást tartanám élhetőnek.
Ezt is próbálom megvalósítani. De mivel süketszobai akusztikát sosem fogok egy nappaliban elérni, ezért használom magát a 'süketszoba' kifejezést, mint elérendő célt, tudva sosem lesz olyan. Ergo a hangot megölni sem fogom.[ Szerkesztve ]
...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #36922 üzenetére
Ebben, így, ebben a formában lehet valami.
Ezen egészen sokáig ellamentálgathatunk, hogy hogyan is álmodták meg a zenét, amit hallani akarunk, de akkor a hanmérnöki körülményeket kell előteremtenünk, nem pedig az élő zene előadásokat. Például egy ének felvétele süketszobában zajlik. Viszont a lekeverés és a maszter az NEM süketszobában, hanem egy akusztikailag csillapított szobában történik. Effektíve, az, amit a hangmérnök kikever, nem süketszobára készül. Sőt, egy ügyes hangmérnök tudja is, hogy 1000 emberből 0.232 fogja olyan körülmények között hallgatni a zenéjét, mint ő, és ennek tudatában fel is készíti erre a végső masztert.
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36924 üzenetére
Igen, arról beszélek, hogy a "hangmérnöki", azaz a hangfelvételi körülményeket akarom otthon újjáteremteni.
"Effektíve, az, amit a hangmérnök kikever, nem süketszobára készül." Hát, ez nagyon nehéz kérdés a hifizés történetében, hogy a hangmérnök mit, mikor, hogyan, és miért csinál, de én mindenképpen azt akarom újjáteremteni otthon, amit a hangmérnök csinált, aztán majd meglátom, hogy jól csinálta-e a hangmérnök vagy sem. Azt azonban nem állítanám, hogy az ügyes hangmérnök arra vonatkozólag tesz előrejelzéseket, hogy a zenehallgató otthon milyen akusztikai körülmények között hallgatja majd vissza a hangfelvételt, hiszen ezen otthoni körülmények száma végtelen, illetve még a végtelennek is faktoriálisa, kombinációja és permutációja egyszerre ( ), vagyis a hangmérnöknek bizony "süketszobára", mint általános mércére vonatkoztatva kell(ene) kevernie a felvételt - vagy esetleg az ő akusztikailag csillapított hallgatási-keverési helyére vonatkozólag, remélhetőleg minél reálisabb visszahallgatási eszközöket használva.
Szerintem az ügyes hangmérnöknek akusztikailag egy (kettő) feladata lehet, mégpedig az, hogy a hangfelvételt úgy készítse el, hogy az minél jobban visszaadja a felvételkészítési hely és esemény akusztikáját-terét (illetve, ha a felvételkészítési hely akusztikája nem olyan, amit a hangmérnök ideálisnak minősítene az adott zene szempontjából, akkor egy kis utókorrekciót alkalmazzon pl. utózengetéssel, visszhangosítással vagy éppen ezek csökkentésével..., de ez mindenképpen pótcselekvés). Azzal azonban ezen folyamatok során szerintem nem törődhet a(z ügyes) hangmérnök, hogy a felvételét majd milyen körülmények között fogják visszahallgatni. Azzal törődhet, hogy a felvételen "a felvétel legyen rajta", minél pontosabban és értelmesebben, valamint a hangmérnök elgondolásainak minél megfelelőbben. Hogy milyen az általános hangmérnöki gyakorlat, az más ügy, de a legelismertebb hangmérnökök általában és alapvvetően a hangfelvétel akusztikai mércéi szerint dolgoznak, nem a visszahallgatás akusztikai mércéi szerint - az utóbbi kerülendő, gondolom én.[ Szerkesztve ]
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #36925 üzenetére
Ezzel az egésszel az a baj, hogy amit te leírsz az a 60-as években volt. Ma már elég unalmasak is ezek a felvételek, "vékonyak", "kevesek" na meg egyértelműen halkabbak.
Szeretném levezetni, azt a stúdiósztenderdet, ami pl. egy gitárral történik. Alapvetően minimum 2 felvételt készítenek az adott témáról, monoban. Tádá, a gitár egy mono hangszer, mint ahogy MINDEN hangszer mono (talán a zongorát kivéve, és az orgonát kivéve, de ott a méretbeli különbségek miatt kapnak teret a hangok). Na a hangmérnöknek ezt kell sztereo térbe helyeznie, ami a következőképpen néz ki: egy mono sáv középről, 2 mono sáv szélről, vagy 4, vagy esetleg kihagyva a mono sávot. Ugyanakkor a két felvételt, amit ugyanarról a témáról készített a gitáros, célszerűen más pickup és/vagy mikrofonállásban és/vagy erősítővel és/vagy hangládával készült, egymásra keveri. És akkor még nem beszéltem a mid/side Eq-ról, kompresszorokról amivel még meg lehet bolondítani a dolgot. Így lesz egy szál gitárból olyan dögös felvétel, amit ma már sztenderdnek hívunk. S bár az egész erősen stílus és előadófüggő, az eljárás maga sztenderd.
Az ének keverési technikáiról ne is beszéljünk...
Nem tudom mennyire érződik, hogy pl. egy mai metallica albumnál olyan gitárt hallunk, ami gyakorlatilag soha nem jöhet létre. De ez felvétel, és a legtöbbet kell kihozni belőle, ez cél. A lényeg, hogy a mai stúdiókban a történet nem arról szól, hogy a valóságot kívánják visszaadni, hanem arról, hogy egy olyan anyagot adjanak ki, ami leszédíti a hallgatót. A valóság unalmas.
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36927 üzenetére
Hát ez sajnos eléggé így van, és igaz az is, hogy amit leírtam, az elsősorban a(z ötvenes) hatvanas években volt. Széles körben igaz az is, hogy "A lényeg, hogy a mai stúdiókban a történet nem arról szól, hogy a valóságot kívánják visszaadni, hanem arról, hogy egy olyan anyagot adjanak ki, ami leszédíti a hallgatót. A valóság unalmas."
De ne csak a Metallica-ból indulj ki, vagy ha hifiről van szó, akkor ne a Metallica-ból indulj ki, ergo ne a popzenét vedd mércének, hanem a zenét ("komolyzenét"), népzenét. Induljunk ki abból, hogy a hifista (az audiofil) elsősorban zenét hallgat, és legfeljebb másodsorban popzenét. (Példád, a Metallica ugyebár a pop- és a rockzene határán mozog, ehhez megjegyzem, hogy a rockzene is többé-kevésbé populáris, azaz popzene, de én meg szoktam különböztetni a rockzenét a "tipikus" popzenétől, mert a rockzene sokszor áll közel vagy éri el a ("komoly")zene szintjét.) A zenék, népzenék felvétele során azért manapság is elsősorban az a hangmérnöki szemlélet érvényesül, amelyet leírtam, amely elsősorban a "valóságra" törekszik (az meg egy más kérdés, hogy egyébként a stúdióeszközök technológiája és színvonala sokat romlott az ötvenes -hatvanas évek óta - kivétel a kivétel, mert persze az is van), és jellemzően a popzenék hangmérnöki szemléletében és módszereiben érvényesül, amit te mondtál. A hifista (audiofil) számára legyen mérvadó a zene, ne a popzene - gondolom én, "remélvén", hogy sokan ezen majd felháborodnak.
[ Szerkesztve ]
-
sultansmith
senior tag
válasz #71562240 #36928 üzenetére
"S bár az egész erősen stílus és előadófüggő, az eljárás maga sztenderd."
Ezt a mondatot direkt beletettem, hogy kétséged se legyen afelől, hogy az a darbuka, ami panorámában jobbról átmegy balra, majd vissza, nem létezik, de rendkívül hatásvadász, és tetszik mindenkinek!
És igen, ezek az eljárások a mainstreamben sztenderdek, de nyilván oka van annak is, hogy az emberek ezeket a hangzásokat kedvelik nagy többségben. Nem tudom, tudja-e valaki például azt, hogy hogyan született meg a V karakterisztika? Ha nem lesz rá jelentkező elmondom a teljes történetet, de legyen elég annyi, hogy egy hangmérnöki "hiba" eredménye. És a hangzóanyagok ma is teli vannak a hangmérnökök ízlésével, hozzáértésével, na meg korlátaival.
És akkor belemehetnénk a pszichoakusztikába, de gyanítom kimerítettük már így is ezen topik határait.
[ Szerkesztve ]
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
Deadzone41
őstag
válasz sultansmith #36929 üzenetére
biztos volt egy hangmérnök, aki középorientált cuccal maszterelt, és V eq-val kompenzálta ízlésére a felvételt.
-
contaxg
veterán
válasz xtremetuning #36923 üzenetére
Pár gyakorlati ötletett szívesen olvasnék, hogy sikerül (sikerült) ezt megvalósítani!
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
sultansmith
senior tag
válasz Deadzone41 #36930 üzenetére
Forró!
Más. Nem igazán ide tartozik, de nem tudom hol kellene megkérdezni. Hátha itt használ valaki foobar2000-t. Ezt a skint akarom felrakni, de lövésem sincs hogy kellene...
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
#71562240
törölt tag
válasz sultansmith #36929 üzenetére
"S bár az egész erősen stílus és előadófüggő, az eljárás maga sztenderd. Ezt a mondatot direkt beletettem, hogy kétséged se legyen afelől, hogy az a darbuka, ami panorámában jobbról átmegy balra, majd vissza, nem létezik, de rendkívül hatásvadász, és tetszik mindenkinek! " Persze, ezt én fogtam, és ilyen értelemben is válaszoltam, ezért most pontosítom, hátha más is félreérti: amikor azt írtam, hogy "De ne csak a Metallica-ból indulj ki..." akkor nem a Metallica-ra gondoltam konkrétan, hanem a Metallica alatt egy általános alanyra gondoltam, vagyis mindazokra, akik a mainstream popzenei vonalba tartoznak, szemben a "zenei" vonallal, és amelyek stúdiótechnikailag-hangmérnökileg is a popzenei vonalba tartoznak, szemben a "zenei" vonallal.
Így most már nagyjából egyetértünk illetve egyet értünk. -
andorra
őstag
válasz sultansmith #36932 üzenetére
PLEASE READ THE INSTRUCTION.TXT FOR INSTALL INSTRUCTIONS!
Én is használom, de skin nélkül.
-
andorra
őstag
válasz sultansmith #36936 üzenetére
http://www.youtube.com/watch?v=3D4lRWnzHjI
A 3-ast mutatja. Németül beszél, de elég, ha nézed, mit csinál. Ha véletlen nem értenéd.
-
perempe
addikt
Ultimate Demonstration Disc: Chesky Records' Guide to Critical Listening
[link]
csak német nyelvű CD kapható? mi az angol bevezető szöveg a számok előtt?* Brahms: 4. szimfónia *
-
perempe
addikt
-
sultansmith
senior tag
válasz perempe #36941 üzenetére
well, én nem nagyon hiszek ezekben a demonstrációs cédékben. Ezek általában egy gyártó rendelésére készültek, mégpedig a saját rendszerük reklámozására, demonstrálására, óvatosan kell kezelni az ilyeneket, persze egészséges mértékben mutathatnak releváns dolgokat.
Én azon a véleményen vagyok, hogy legyen 3-4 szám, amit többször hallottál már, mint a nevedet, jobban ismered, mint a saját erogén zónáidat, legalább 32130.3 rendszeren hallottad, és pontosan tudod, hogy hogyan kellene szólnia, van róla elképzelésed, etc. Ezeket kell meghallgatni a kiszemelt rendszeren, és ebből vonjunk tanulságokat.
Babakék is never ever motherfuckin' DIE!
-
Patice
nagyúr
-
perempe
addikt
válasz sultansmith #36942 üzenetére
a Summer Madness (Kool & The Gang) pl. jó annak eldöntésére,
hogy a rendszer hosszú távon is hallgatható-e.
[link]
nem magam jöttem rá.[ Szerkesztve ]
* Brahms: 4. szimfónia *
-
gorbep
senior tag
válasz sultansmith #36932 üzenetére
Itt találsz hozzá részletes magyar nyelvű leírást, van egy nagyon profi Skin Spiller fórumtárs ...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
mp54
senior tag
válasz #71562240 #36919 üzenetére
és felmerül, hogy esetleg jobb ár-érték arányú lenne a feleannyiba kerülő megoldásból kétszer annyit venni adott pénzösszegből.
Igen... Valszeg legyőzőm lustaságom és visszatérek a "kályhához": kopasz szivacs (40 kg/m3; lehet kapni 65 kg/m3-t is, az már túlzás?) + keret+szövet.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke