Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
veterán
"Amikor megfogsz egy ajtó kapaszkodót pl, és az recseg"
Rángatás nem volt benne...
Teslaban csak egyszer ültem, nekem akkor rendben volt belül. Sőt, jobbnak tűnt, mint a belül nagyon műanyag, gagyi kárpitos, ótvar kijelzős Volvo xc40, amihez képest a Mondeo luxus limuzinnak tűnt.Hátul mondjuk a modell 3 is elég kisautós volt.
De én nem vagyok a beltérre annyira ráizgulva, ne legyen nagyon tejfeles doboz és ne zörögjön, aztán ennyi. A Tesla m3 letisztultsága kifejezetten tetszik.
-
azbest
félisten
válasz
#48584626 #83 üzenetére
Te hazugozol, amikor több forrást is linkeltem arra, hogy mi a valóság. Hiába linkelek bármi forrást, olyan ez, mint vaknak beszélni a fényről.
Tudod mit?
Hazudik a magyar VW oldal is akkor:
"Hozza be ID.-modelljét a műhelybe, hogy megkaphassa az ID. 2.4 szoftverfrissítést és az új 12 voltos akkumulátort - és élvezhesse ezek előnyeit."
https://www.volkswagen.hu/e-mobilitas-es-id-hub/szoftverfrissites/szoftverfrissites-2-4
Magam is elindíthatom és elvégezhetem a szoftverfrissítést otthonról?
E széleskörű szoftverfrissítésre a 12 voltos akkumulátor cseréjével együtt kerül sor, és nem végezhető el a műhelyen kívül.A 2.1 sem volt ota [link]
Az usában nem volt nekik 2.4 verzió sem pár héttel ezelőttig a beszámolók alapján. Az lehet, hogy később gyártott autóknál már gyárilag javították a problémákat, gyárilag más szoftverrel jöttek és azoknál nem kellett ez. 2022 novemberi - decemberi hírek voltak arról, hogy az usában elkezdték behivogatni az embereket a dealerekhez.
-
Noukoum
veterán
-
#48584626
törölt tag
Egyszerűen valóságtagadásban vagy te is. A tény viszont az hogy az S/X a mai napig ipari hulladék színvonal, a 3/Y sokat javult, de még így sem éri el az autóipari átlagot, pláne nem a prémiumot, amiről a fanok azt delírálják hogy a Tesla oda tartozna.
És ehhez jön még a krónikus alulméretezés, a csapnivaló korrózióvédelem, és lehet sorolni.
-
válasz
#48584626 #84 üzenetére
A Tesla a Dacia minőségi színvonalát sem éri el
A hülyeség szintjét nem csökkenti, ha valaki többször állítja, csak a komolyan vehetőségét. Amikor a hülyeséget kell mérni, majd előveszem ezt. Bár ezt a sok éves zsigeri gyűlöletet, amit minden elképzelhető helyen produkálsz, nehéz lenne utolérni bárkinek is. Remélem legalább shortolod a Tesla részvényeket, mert akkor van értelme, bár akkor is elég nagy hülyeség marad.
-
#48584626
törölt tag
Mert a Mercedesnél sokkal ritkábban fordul elő. A Tesla a Dacia minőségi színvonalát sem éri el, az árszínvonalának megfelelő konkurens termékek ellen meg labdába sem rúghat.
Kritikán aluli gyártási minőség, minden határon túli olcsósítás, krónikus alulméretezés. Ez a Tesla.
Legutóbb a tolatószenzort spórolták ki belőle mert minek az.
-
-
ugye tisztában vagy vele, hogy nem két darab autót adtak el. A mi X Plaidünk köszi, jól van. Volt vele egy kis szívás, mert a gyártástól számított pár hónapig nem volt töltve. Karácsony előtt megérkezett, be lett állítva a kiállító térbe, de bekapcsolva maradt a sentry. Védelemig merült az akku. Pedig 20%-nál ki kellett volna kapcsolnia a sentrynek. Teslánál is vannak szoftveres hibák...
-
azbest
félisten
mondjuk a kívül-belül összekaristolt, koszos, levert lámpás autó kapcsán kíváncsi lennék, hogyan sikerült ezt így eljuttatni a dealerhez. Vagy mi történt az autóval. Mert az egy dolog, hogy hibák vannak fényezésben vagy máshol, de kevésbé valószínű, hogy gyártás közben sikerült ezt így lezúzni. Inkább tippelnék arra, hogy valaki elvitte játszani a pajtijaival és közben árkon bokron mentek és lefejelte valamelyik a kesztyűtartót.
-
azbest
félisten
válasz
#48584626 #73 üzenetére
Volkswagen has given a name to its pain, and it is ‘software’, the verge 2022.12.14 [link]
Dealership telepíthet szoftver updatet, nem OTA.Volkswagen, Help! My ID. 4 Has Bricked On Me Multiple Times & We Don’t Know Why 2022.07.11 [link]
VW Abandons ID.4 Drivers as Software Issues Grow 2022.10.03 [link]
In the poll, only 34% reported having no issues at all, and an amazing 40% of respondents reported having had software problems. [link]Software Update for Volkswagen Id4! - Thank You E for Electric! 2022.10.12 [link]
Ígérnek fixeket és szervizben szoftver frissítést az első generációsoknak, az usában nem kaptak egyszer sem még. -
tomcat78
őstag
Én meg bele ülök az A6-osba, megmarkolom, és nem recseg.... Sőt az ajtó tárolók és a kesztyűtartó sem. Akkor mi van? Pedig az nem a luxus kategória
Szerencsés volnék? De mondok jobbat: A lepukkant (melós) F Astrán sem. Ok, ott van (sokkkk) más, ami zörögjön
De asszem nem érted a problémámat: Nekem ennyi pénzért ez nem fér bele! Az, hogy neked egy használt CLA milyen állapotban van, irreleváns. Egy Daciánál elfogadható, de ezt az ára is tükrözi. És ugye az említett futómű dolog.... Annyiban azért kiegészíteném a dolgot a Tesla védelmében, hogy azért ez nem csak náluk bajos. Gyanítom, hogy a tömeghez viszonyítottan nem igazán sikerült jól megoldani. Holott azért ez nem lehetetlen küldetés.
Amúgy a Lexus egy érdekes brand.... Ahol az illesztési hézagok gyárilag olyanok, amilyenek néha.... És ezt úgy írom, hogy az egyik kedvenc autóm a mai napig az LS460. Mondjuk abban sem recseg semmi... Igaz, az már nem a felső középkategória. -
Már bocs, de most jöttem haza egy CLA-val és rendesen megmarkoltam a kapaszkodót, és recseg. De recsegett a Lexusom kapaszkodója is ha erősen megfogtam.
Az elmúlt hónapokban az egész autópiac megállt, mint a cövek. Mindenkinek nehéz eladni. Alig fogynak a Tesláink, a BMW-inkre is alig van érdeklődő, a Mercikre is csak akkor ha giga kedvezményt kínálunk.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #53 üzenetére
"Nagyon jó tervezés, príma anyagminőség és brutál összeszerelési minőség. "
MUHAHA
-
tomcat78
őstag
Amikor megfogsz egy ajtó kapaszkodót pl, és az recseg.... Már meg ne haragudj, de az erősen.... Pocsék.
A Tesla rengeteget innovált, ez vitathatatlan. Elindítottak valamit az iparban. Ugyanakkor megragadtak egy szinten, ahonnan nem képesek tovább lépni. És ha már itt tartunk, ebbe bele tartoznak a futóműveik is. Ami- szerintem- inkább hangolási probléma (vagy beszállítói?), de viccesnek tartom, hogy a nagy teljesítménnyel igazából csak egyenesben lehet értelmeset autózni. Ok! Erre lehet azt mondani, hogy nem mindenkinek vágya a pályázás vagy egy jó szerpentinezés. De! Annyiért, amennyiért adják őket, ezek igenis fontos részletek lennének. És az ilyenekkel maguk alatt vágják a fát, mert a közönség nem mindig fog elájulni a TV méretű középkonzoltól, és egyéb ilyesmitől. Amíg nem igazán volt konkurencia, ez bele fért. De mostmár nem egyeduralkodók a piacon, és ezt képtelenek belátni. Egyre inkább fognak számítani a részletek. És itt van az a pont, amikor nem az autóval magával van baj, hanem az árával. Aztán mindenki eldöntheti, hogy számára mi a fontos. Ez persze innentől meg egy erősen összetett kérdés. Töltés lehetőség, annak ára stb. Aki elektromosra vágyik most, az nagyon komolyan el kell kezdjen számolgatni, hogy mi és melyik éri- érheti. meg neki. -
tomcat78
őstag
Az ugye megvan, hogy az összeszerelés minősége volt a téma, nem a használt anyagok? Egy ülés meg erősen egyéni preferencia kérdése.
De vissza a témához: De, A Teslának egyenlőre létra kéne, mert képtelenek értelmesen össze rakni egy belsőt. A szolgáltatások, meg akinek fontosak, felőlem.... De ahogy írtam is, a cukormáz alatt, ugyanaz a szar marad. -
Olyan csodálatos marhaságok hangzanak el. Miben különb? A legjobb barátom 1 éves, kb azonos árú (7% volt a kettő között) 3-as BMW-jével hasonlítottuk össze az 1 éves Model 3-ast. A BMW-ben sokkal több volt a kopogós műanyag (Teslában szinte nincs is, csak a díszcsík és a lábtérben) a Tesla ülése kényelmesebb volt és jobb az anyaga, a hely több volt hátul. És akkor a hatalmas felszereltségbeli különbségről ne is beszéljünk. Szóval nem pontosan tudom, mire gondolsz.
-
azbest
félisten
válasz
Busterftw #63 üzenetére
Ezért kell fact-checkelni a híreket és az állításaikat.
47%-kal több autót gyártottak, mint előző évben. 50% volt az ígéret. A kiszállítottak aránya 40% -ot nőt. Most ezért híresztelik azt, hogy tesla hanyatlik. Mert karácsonykor nem szállítottak ki az előző évhez képest 50%-kal több autót a traileresek. Sosem adtak még el és szállítottak le még ennyi autót, mint most.
Új gyárak termelik az autókat. Sőt, nem csak az autók vannak, az akku-erőművekhez is új gyárakat építettek és rengeteg megrendelésük van, már nálunk is épült egy. Úgy tűnik ausztráliában beszálltak mobil-otthon gyártásba is egy másik céggel társulva [link] .
Elkezdték szállítani a semi-ket, amire egyébként mintha szintén járna tax-credit.Csomó dolog történt és azon hisztizik a média, hogy pár autó nem ért oda újév előtt a tulajdonosokhoz (akik januártól adó jóváírást fognak kapni a vásárlásra).
Sajnos a Lucid, Rivian csak kis szériában tud gyártani. Más új gyártók még lehet el sem adtak egyet sem. VW id.4 egész jól megy, de szoftveresen egy csődtömeg és még frissítéseket sem adnak ki rá és annyiba kerül, mint egy tesla. A régi gyártók meg már nem csak a környezetvédelmi kvóta 10 ezer autót adták el, hanem próbáltak tényleg árulni is és valóban növekedtek előző éves EV eladásaikhoz képest, de a tesla is. Még mindig akkora a kereslet, hogy bármelyik elektromos autót megveszik.
-
Busterftw
nagyúr
Az mit jelent?
Csak mert épp arról szól a hír, hogy a tervezett ütem nem valósult meg, a tervezett eladások elmaradtak tavaly.Tesla is grappling with the likelihood of slowing demand for vehicles as customers deal with rising borrowing costs and concerns about an economic slowdown.
Tesla also faces competition from traditional motor manufacturing giants such as Ford and General Motors, as well as newer entrants to the market like Rivian and Lucid in the US and China's BYD and Nio.
Highlighting the logistics issues faced by the world's most valuable car maker, deliveries in the fourth quarter of the year were also about 34,000 fewer than Tesla produced.
The shortfall is unusual for Tesla, as it had previously managed to deliver about as many vehicles as it produced.
Ebből nekem nem az jön le, hogy a tervezett növekedés megvolt .
-
válasz
Fritz Teufel #53 üzenetére
"Minden utas túlélt egy 76m-es szándékos szakadékba zuhanást egy Teslában."
Szerencsés véletlen. Pl. a Ponte Morandi összeomlásakor is volt aki sértetlenül sétált el a 40 méteres zuhanás után. A többség nem. -
tomcat78
őstag
válasz
Fritz Teufel #56 üzenetére
Kb ugyanezt leírtam, úgy néhány hozzászólással korábban....
-
-
Fritz Teufel
addikt
-
tomcat78
őstag
válasz
Fritz Teufel #53 üzenetére
Hol írtam én, hogy a karosszéria?
Nem mellesleg a futómű terén is akadna mit tanulniuk.... Legalábbis hangolás terén biztosan. Finoman szólva sem acélos, pláne a nagyobb teljesítményű modelleknél.... De ez meg teljesen más lapra tartozik.
Belül egy 20 éves felső középkategóriás autó különb, mint bármelyik Tesla. És nem értik, hogy a szar az az is marad, akármennyi tejszínhabot teszel rá.... Értem én, hogy karosszéria, de az az autónak csak egy része. Hiába rendelkezel jó alapokkal, ha utána gyakorlatilag szinte mindent elbaszol. Mármint építés terén. Az összhatás..... Akkor is szánalmas marad. -
Fritz Teufel
addikt
Mutass egy Teslát aminek zörög a karosszériája! Gyengébbek kedvéért: nem a karosszéria zörög hanem a body (karosszéria) -ra szerelt alkatrészek esetleg, amik valóban gyatra minőségűek/anyagminőségűek.
Egyenlőre az Y és az S a valaha volt két legbiztonságosabb autó az Euro ECAP szerint. Minden utas túlélt egy 76m-es szándékos szakadékba zuhanást egy Teslában.
Nagyon jó tervezés, príma anyagminőség és brutál összeszerelési minőség. Igen, mindenki más csak tanulhat. Mármint karosszériát építeni... a többit nekik kellene tanulni a Toyotától. -
azbest
félisten
-
vicze
félisten
Igen bemehetsz az adott kirendeltségbe ahol van és átveheted, de szerintem tudod jól, hogy Tesla elég szar a logisztikában és hiába veszed meg hiába van ott, hetek lehetnek mire kiszállítják. Igen a kiszállítás isten tudja mikor történne.
Ez nem változtat azon a tényen még minding, hogy ott állnak raktáron a kocsik, az egyéb csak értelmetlen mellébeszélés szokásosan.
-
Fritz Teufel
addikt
Nem értem miért kell temetni, még mindig viszi a lendület. A növekedési ráta meg fenntartásokkal volt beígérve és az élet valóban közbe is szólt. Van még terül autókat eladni, bár a lehetőségeik egyre fogynak jelenleg. Majd meglátjuk, hogy ők emelnek-e a villanyszámlán és ha igen mennyit, és akkor pontosabban lehet kalkulálni, hogy Tesla vagy más márka a megérősebb. Ha eltekintek a töltéstől, akkor már biztosan nem a Teslát venném.
-
azbest
félisten
válasz
Fritz Teufel #46 üzenetére
ez amúgy régi hír. már decemberben lehozta ezt a hoaxot a prohardver is. Már kinn vannak a Q4es számok. És két napot volt nyitva a tőzsde is. El is temették már azóta kétszer a fórumozók
-
azbest
félisten
hmm lehet bugzik a weblap, mert alapból üres... de f5-öt nyomogatva végül tényleg bejön egy lista. Na ez érdekes, ennek utánajárok, mi nem okés ezen a gépen a böngészőmmel. Valószínűleg nálam a gond, bocs. Két gépemen is... azt a zipet ő tette bele alapból, amivel főoldalról átkattintással megnyílik üresen:
szerk: ja a kezdeti zippel van a baja, se chrome, se edge, se ff nem mutat alapból semmit, csak ha utána f5-öt nyomok, akkor tölti be úgy.
A főoldalról áthivatkozva a javascript console-on látom is, hogy hibát dob:
fetchUserLocation:JSON.parse:err TypeError: o.replace is not a functionAbban tudsz segíteni, hogy hol látom a másnapi szállítást? Mivel pay gombra kattintva csak a 250 dolláros foglalót kérné azonnal fizetni. Azt látom, hogy szállítási díj nélkül személyesen vehető fel, de alapból nem ír dátumot.
Egy viszonylag friss videóban mondja, hogy megrendelés után több idő, és változhat az ára is addig, míg nem véglegesítik. De ő nem simán rákattintott egyre, hanem customizáláson át lépkedett [link] És mielőtt ténylegesen átvehető lesz, azelőtt meg kell erősíteni, hogy tényleg megveszi-e, különben törlik a rendelést.
-
vicze
félisten
Ajánlom az inventory gomb használatát...
És ahogy sejteni lehetett már, van EU-ban is azonnali szállítás:
"gyárankénti bontásban van friss adat a szállítási mennyiségekről, azt megköszönöm."
Live-ban nem kéred?Ott van a saját linkeden, amit olyan szép szelektíven olvasol...
-
Z_A_P
addikt
válasz
Fritz Teufel #40 üzenetére
"A Tesla karosszériája és annak szerelési minősége viszont példás."
Ironizalsz?
Barmi mas lehet peldas, de ezek?? -
Fritz Teufel
addikt
Jól látható, hogyan olvad a Tesla előnye. És valóban; aki mást vesz, az nem Teslát vesz. A Tesla mellett már csak a töltőhálózat szól. Bár ennyi pénzért nem engednék a minőségből, ez biztos.
A Tesla karosszériája és annak szerelési minősége viszont példás. -
azbest
félisten
válasz
Busterftw #38 üzenetére
van frissebb is, bár gondolom napok kérdése, hogy megcsinálják a teljes 2022-est, mert ez a a grafikon még csak novemberig mutatja az évet [link]
Mindegyik gyártónál sorbanállnak az autókért. Biztosan számít az ár is és más paraméterek is (bár a például hozott id.4 elég rossz hírű, hogy vacak a fedélzeti szoftvere - viszont google alapján mintha kb egy árban lenne németországban az id4 és a modely). [link] [link]
-
Busterftw
nagyúr
-
azbest
félisten
1 perc leellenőrizni, arra számítasz, hogy úgyem teszi meg senki?
Február, március és június. Browse inventory üres, csak előrendelés van. Használt demó és beszámított autókat lehet venni készletről. Másnapi szállítás... az hát. Mielőtt kitalálod, hogy biztos megkerestem azt az egy zip kódot ahová nem szállítanak, ezt írja ki zip nélkül is
" pusztán a várakozási idő csökkentése követhető" így van. Ezzel együtt nem igaz, hogy másnapi szállítás van. Nem igaz, hogy azért vannak kiszállításra váró autók, mert nem akarja megvenni őket senki. Nem igaz a "másnapi szállítás több hónap óta".
A várakozási sorban lévők száma azért csökken, mert egyre nő a gyártási kapacitás. 40%-ot nőtt idén a kiszállítás, 47%-ot a gyártás. A különbség a szállítók leterheltségéből és a szállítási logisztika maximális kihasználásából adódik.
Tesla deliveries miss estimates due to logistical issues, slowing demand reutersHa tudsz olyan grafikonokat mutatni, ahol gyárankénti bontásban van friss adat a szállítási mennyiségekről, azt megköszönöm. A kínai szállítások pörgése megtolja a teljes cégeset. Nem látom külön az usát. Még leginkább szeptemberig látok ilyet és nem keverendő össze a gyárankénti backloggal, mert azt látom, hogy jan-szept közt kb azonos volt az amcsi gyárak backlogja.
-
vicze
félisten
Ja hogy az a tény, hogy felmegyek a Tesla honlapjára és szinte bármelyik államban másnapi szállítással van Model 3 az téged nem zavar túlságosan.
Az hogy van olyan konfiguráció, ami nincs raktáron egy dolog.Arra még felhívnám a figyelmed, hogy az adatok erősen becsült értékek és a mennyiségek semmilyen formában nem reprezentatívak, pusztán a várakozási idő csökkentése követhető. Pl. Jelentős mennyiségű Cybertruk előrendelés nem szerepel benne, mert arról semmilyen adat nincs.
Veled ellentétben én végignéztem az összes grafikont megnéztem a forrás és hogy honna származnak az adatok.De akkor megmagyaráznád, hogy nyár óta miért csökken az előrendelések száma jelentősen, úgy hogy nem nőtt a gyártási kapacitás?
Miért vannak a gyár kapacitások visszafogva?
Miért vannak leépítések a gyárakban?
Kínában is az amerikai adókedvezményre várnak?Azt hogy ki ferdít folyamatosan azt rábizom mindenkire, hogy eldöntse.
-
azbest
félisten
ne zavarjon, hogy ugyanaz van a grafikonokon. Az se zavarjon, hogy 163 ezren várnak az előjegyzett autóra, amire te azt írtad, hogy azonnali szállítás van, most meg 70 kereslet eltűnést írsz. Azt már a többiek képzeletére bízom, hogy szimplán szövegértési problémákkal küzdesz vagy szándékosan próbálsz torzítani minden alkalommal.
Már az is baj, hogy gyorsabban gyártanak és ezért csökken a várakozási idő. 1.31 millió autót adtak el az évben, 405 ezret az utolsó negyedévben. Képtelenek a kiszállítók lépést tartani a gyártással [link]
-
t72killer
titán
válasz
AxBattler #29 üzenetére
ÖNVEZETŐért én igen komoly összegeket kaparnék össze. Csakhogy önvezető autót = amibe beteszem a 8éves gyereket és elviszi a fociedzésre amíg nekem dolgom van majd hazahozza, vagy amibe Calaisnál este befekszek hátra aludni és másnap reggel kiszállok Kiskunfélegyházán még nem árulnak.
-
azbest
félisten
Csökken az amcsi infláció, erre romlani kezdett durván a dollár.
Ráadásul nagyon sok cégnek volt 50% körüli tőzsdei csökkenése.Legalább most forint -> dollár -> NASDAQ: TSLA vásárlás kedvező
Érdekességképpen Joe Justice / Sandy Munro beszélgetés [link]
Joe csomó nagy cégnél agilis tanácsadó (amazon, tesla, ms, boeing... ) és mesél pár belső dolgot a cégek működéséről. Hosszú, de vannak benne agyeldobós részletek különböző témákban. Nem csak tesla/twitterről van benne szó. Munró is mesél arról, amikor Mr. Toyota egyik ülésén részt vett#5 t72killer
a tesla rendelés oldalának kódjában megjelnet egy kicsit kisebb hatótávú, 4680 cellás model y változat, amit eddig csak meghívással adtak el embereknek. S felhalmoztak legyártott cellából is készletet a gyárban - hamarosan várható a hivatalos listázása a rendelhető változatok közt. Valószínűleg olcsóbban. [link]Januártól az usában újra van a tesla vásárlóknak adókedvezmény. Hogy ne érezzék magukat szarul a decemberben autót kapók, elengedtek nekik az árakból annyit, amennyi a tax credit lesz most 2023-ban rá. 2022-ben a teslára nem volt tax credit, de a konkurenciára igen. [link]
Így a most sorra kerülők nem fognak haragudni, hogy nem pár héttel később jött meg az autó a kedvezmény miatt olcsóbban.Kb minden EV-re várni kell, bárki gyártja.
#22 Mr K
mármint az autókkal seftelők biznisze koppan, akik sorbanálltak kocsiért azért, hogy soron kívül eladják drágábban másnak. Kb az a "szenzáció" Paywall nélküli változat [link] -
Hááát... valahogy én is szívesebben vennék Toyotát, mint Teslát.
Plusz pénzt nem adnék az önvezető funkcióért. -
tomcat78
őstag
Azért befektetői szempontból számít a tőzsde- szerintem. Nem mindegy adott pénzek melyik konszern, melyik fejlesztése mögé sorakoznak fel.
Töltő hálózat egy dolog. De kétlem, hogy a 10 éves jóslat beválna. Pláne európai gyártók esetén. Hamarabb tudok elképzelni egy sztenderd- közös rendszert (gyártási, kiépítési költségek, stb), mint hogy mindenki a sajátját reszelgesse. És azért a nagy gyártókhoz képest a Tesla igen kicsi halacska.... Pláne, ha össze is fognak. Akkor a Tesla kezében semmi nem marad, amivel piacot tartson meg vagy szerezzen magának pluszban. Természetesen nem vagyok jós, így csak a véleményemet írom. -
vicze
félisten
Tesla mellett nagyon erősen szól még a töltőhálózat, ami jó 10év mire bármi szintre kerül vele, illetve bármi más sokkal macerásabb és bizonytalanabb. Azon kívül mivel 30+% a nyereség a "legolcsóbb" modellen is, így különösebben nem számít ami a tőzsdén folyik, valamekkora vásárlóbázis meg fog maradni, csak megszűnik a robbanásszerű növekedés, és normalizálódik a piacuk, az egy jó kérdés, hogy az mekkora lesz.
Továbbra is a tőzsde azért reagál így, mert most már látszik, hogy Musk növekedési tervei nem realizálhatóak.
-
vicze
félisten
Nem feltétlen befektetésnek csinálták, nem akik előrendelték, gyakorlatilag a "használt"(gyak. újonnan adták el) piacon adták el jóval afelett az ár felett mint, az újonnan rendelések, mivel egyszerűen hónapokat kellet várni, sokan rájöttek erre és sokan csinálták. Többet berendelt várt és túladott rajta.
De novemberben valahogy telítődött a piac és leesetek a rendelések, így meszűt a várólista is, ezért a "használ" kocsikon ügyeskedők piaca is megszűnt egycsapásra és elkezdtek a használt árak csökkenni, mondjuk még minding nem normális szinten vannak.#21 kpbendeguz: Nyilván aki homokba akarja dugni a fejét azon nem lehet segíteni.
-
tomcat78
őstag
Ahogy egyre több autógyártó lép be ebbe a szegmensbe, a Tesla körül úgy fog fogyni a levegő. Vagy el kéne kezdeniük minőséget adni, annyiért, amennyi, vagy rendesen árat kéne vágniuk. Első fecskeként még elment, hogy szar (az építés minősége!), de vannak, akik értenek is hozzá.... Hasonló áron. Így nehéz lesz tartani az ütemet. A tőzsde azért valamilyen szinten tükrözi a piaci trendeket. A Tesla/ Musk ígérgetés lehet, hogy már nem lesz elég.
-
válasz
#54625216 #15 üzenetére
Random találat:
Tesla used car price bubble pops, weighs on new car demand
(Eddig befektetésként is érdemes volt Teslát venni, mert felfelé ment az ára. Ez többé már nincs így, azaz ott maradt a használt piacon egy csomó alig használt Tesla. Plusz ebben a cikkben is említik a konkurenciát (mint a Ford F-150 Lightning és a Hyundai Ioniq 5), amelyek friss, új modelleknek számítanak a piacon.) -
#54625216
törölt tag
"Magasabb eladást vártak a befektetők, mert Musk azt mondta, hogy úgy lesz. Aztán nem lett úgy."
Ez oké, de miből következtettek arra, hogy emögött keresleti probléma van?
A Tesla 2022-ben 4%-al több autót gyártott le, mint amennyit értékesített. A Toyota 2%-al.
A BMW pedig 100 ezerrel kevesebb autót adott el idén, mint tavaly, a részvény árfolyama mégis csak 6.8%-ot esett egy év alatt és senki sem huhog keresleti problémáról. -
Derrewyn
senior tag
-
vicze
félisten
válasz
#54625216 #15 üzenetére
Le van írva? Tetszik tudni olvasni? vagy read only?
Több ezer autó áll raktáron, több hónapja azonnali szállítás van US-ben, konkrétan Tesla részéről soha nem látott akciókat csináltak, EU-ban már csak 2hét és valószínű pár hónap és itt is raktáron fognak állni, a gyárak termelését csökkentik, leépítik a létszámot ugyanezért.
Tehát akkor mivel is kell még neked alátámasztani?
-
Derrewyn
senior tag
válasz
#54625216 #10 üzenetére
Keresleti probléma = nem veszik annyian, mint kéne (meg ahogy Elon bácsi megígérte).
A Tesla részvények túlértékelt árfolyama eddig annak szólt, hogy a befektetők nagyon akartak hinni Musk ígéreteinek. Aztán 2022-ben már kilógott a lóláb, és pluszban erős ámokfutást is bemutatott a Twitter kapcsán. -
Z_A_P
addikt
En tudok segiteni nekik az eladasok szamaban, $20K-ert maris van +1 vevojuk
-
#54625216
törölt tag
"A Bernstein elemzőcég szerint a Tesla hatalmas keresleti problémával küzd az utóbbi hetekben már"
Az indoklás pedig: ...
-
Toltotollkin
junior tag
A Tesla szvsz egy lufi. Annyiért amennyiért vesztegetik már lehet autót is kapni, amiben nem bili műanyag a belső.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
Donki Hóte #2 üzenetére
Teljesen egyetértek. Azért keverednek meg egyesek, mert az újságírók nem jelzik külön, hogy a tőzsdei érték alapján a legnagyobb autógyártó. A legnagyobb természetesen továbbra is a Toyota Group és őt követi a Volkswagen Group. A harmadik a Hyundai-Kia megelőzve a Stellentis-t, majd Renault Nissan Alliance, mögötte General Motors és Honda, a Ford mögött Suzuki és BMW majd a BYD kilenc helyet ugratva és csak ekkor jön a Tesla. Vagyis nincs az első 10-ben sem.
És ilyen árak mellett inkább a hagyományos márkákban bíznak az emberek. A Tesla 20M fölötti árért kopogós/fapadosnak tűnik egy bármilyen más márkához képest. Nem segít ezen sem a Yoke sem a Gaming Rig. -
Busterftw
nagyúr
Jonnek fel a "hagyomanyos" markak EV eladasai, az emberek szerintem inkabb ezeket keresik es preferaljak, mint a Teslat.
-
vicze
félisten
Ismered a Simpsons meme-et, hogy "Till now"?
Amúgy szeretném felhívni a figyelmed a "volt" szóra, ami nagyon kis százaléban vonatkozik a jövőre."mikor is vehetné vissza a twitter miatt eladott részvényeit musk"
Elég nagy hülyeség lenne, mert Musk pénzének 90+%-ka Tesla részvényben van lekötve, így ahhoz hogy pénzt szerezzen Tesla részvényt kell eladjon...
Ja igen eladhatja a Twittert is, hisz biztos jó sok pénzt kap érte... (Na olyan hülye nincs aki ezt az összeesküvés elméletet bevenné.) -
bambano
titán
válasz
Donki Hóte #2 üzenetére
akkor viszont lesz még rosszabb év is, vagyis nem ez volt a legrosszabb.
mondjuk ha konteót kellene gyártanom, én azt a konteót gyártanám, hogy mikor is vehetné vissza a twitter miatt eladott részvényeit musk, ha nem akkor, amikor süket dumával megint megborította az árfolyamot...
-
vicze
félisten
Mivel 22-ben 80%-ot vesztett a tőzsdei értekéből, így a befektetők számára elég szar volt. Most hogy a főcímekbe milyen random klick bait van egy dolog.
November decemberben a kereslet soha nem látott mértékben esett és olyan mintha megszűnőben lenne az érdeklődés a Tesla iránt, és nincs elég megrendelés már, hogy 2023-ban fennmaradjon a cashflow. Nyilván nem tudja senki mi fog történni, de jelenleg ez a trend.
Tehát a befektetői vélemény annak szól(azaz a részvény árfolyam), hogy a Tesla egy vagy stagnálási vagy csökkenő(kisebb eséllyel) fázisba lép át, és vége a növekedési ciklusának. -
Bár piaci értékének 65 százalékát elveszítette 2022-ben, még mindig a Tesla a világ legértékesebb autógyártója.
A második legértékesebb (a Toyota) kb. havonta gyárt annyi autót, mint a Tesla évente, tehát a Teslánál nem a valós teljesítményt, hanem a reményeket árazzák be a befektetők. Viszont a reményeken nagyot tud vágni a cég által előrejelzettnél rosszabb teljesítmény.
Tehát hiába a rekord, ha az elmarad az előre belengetett teljesítménytől. Valójában nem történik más, mint a Tesla kezd a valós értékéhez közelíteni.
-
bambano
titán
tehát a 22-es rekord év volt a tesla legrosszabb éve.
azért én megkérdezném: mindenkinek elmentek otthonról?
Új hozzászólás Aktív témák
- P15 Gen2i 15.6" 4K OLED érintő i7-11850H RTX A2000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 13 Pro Max 128 GB Sierra Blue független 100% Akku
- Thinkpad P16 Gen2 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 1000 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- P14s Gen5 14" FHD+ IPS Ryzen 7 PRO 8840HS Radeon 780M 16GB 512GB magyar vbill ujjlolv IR kam ga
- új iPhone Air 256GB space black asztrofekete független Apple 1 év garancia
- Apple iPhone 13 Mini 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- Lenovo T14 Thinkpad Gen3 WUXGA IPS i5-1245U vPro 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Xiaomi Redmi 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- Új monitor állvány- elegáns megoldás a dupla A/4-es papírcsomag helyett - csak össze lett szerelve
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest