Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz Lompos48 #11518 üzenetére

    A fázis frekvencia persze hogy változik a generátor fordulatszámának növekedésével !
    Amit irtam, ugy értettem, hogy logikám szerint akkor sem csökken a fázis frekvencia, ha a szabályozó bekapcsol és leszabályozza a gerjesztést, mert a frekvenciát a fordulatszám határozza meg, csak a fázis (jel) amplitudója fog csökkenni, ha csökken a gerjesztés !

    Vagy ez nem igy van és akkor a frekvencia csökkenése miatt csökken a kijelzés ?? :F :F

    Üdv.:

  • Batman2

    őstag

    válasz Lompos48 #11518 üzenetére

    Szevasz

    Teszt körülmények között egy másik 555-tel felépitett négyszögjel generátorral, mint jelforrással próbálva tökéletesen megy a mérő egy zselés akkuról hajtva !

    A kijelzéssel és a jelformálással sincsen semmi gond, szépen emelkedik az RC tag csomópontjában a feszültség, ahogy nő a frekvencia és a két IC lépteti felfelé a LEDeket !

    A baj akkor kezdődik, mikor az autóban próbálom !

    Most végeztem két ptóbát !

    Elsőként kicseréltem az 1N 4007-et 1N4148, vagy 1N918-ra (nem tudtam rajta elolvsani), aztán próba...
    Az eredmény alaphelyzetben ugyanaz.
    Rákapcsolva a fényszórókat, mint terhelést a generátorra, a helyzet annyiban változott, hogy a jelzés vagy 2 LEDdel feljebbig ment el, aztán viszont hirtelen eltünt további lassú fordulatszám emelkedésre !!

    Aztán kicseréltem a bemeneti 100K-os ellenállást egy 10K-ra, de azzal sem változott semmi, ugyanaz a helyezet, mint előbb.
    Ha még a köd lémpát isd rákapcsolom a rendszerre, akkor még vagy 2 LEDdel feljebbig megy el a jel, aztán hirtelen elalszik az összes LED !
    Mintha megszünne az adott fázis teljesen !?? :U :(

    Mérni még nem mértem műszerrel, hogy hogyan változik a fázis feszültsége, de szerintem akármilyen szabályozás van, egyik fázis sem szünhet meg,m csak az ereje kellene csökkenjen ! :U

    Szóval a generátorommal, illetve annak a szabályozásával van valamilyen rumli, fogalmam sincsen, milyen elven szabályos a "kalap", ami rajta van (Hella) !

    Nincs valakinek infója arról, hogy a mai generátor fesz. szabályozó integrált elektronikák milyen elven működnek ?? :F

    Jól kifogtam ezt a dolgot... :(

    A dolog márcsak azért is bosszant nagyon, mert egy márkatársamnak a járgány eredeti, csak benzineshez készitett fordulatszám mérője tökéletesen megy neki a generátor jelével !! :U

    Üdv.:

Új hozzászólás Aktív témák