-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz King Charles #56599 üzenetére
1. Vezérlés láncos, nincs kimondott csereperiódusa. Ha hidegindításkor csörög, akkor kell cserélni, de elég ritka.
2. Erősen ajánlott váltóolajat cserélni, kizárólag a gyári MTF3-at szereti. 120k szokott lenni a periódus.
3. Tulajdonképpen mindegy, ha a motorra vonatkozó előírásokat teljesíti. Én Motul-párti vagyok, de igazából egyik nagyobb névvel sem lehet nagyon mellényúlni.
4. Hűtőfolyadékot érdemes, ha eddig nem volt, de a fékfolyadék cseréje 2 évente kötelező!
5. Én mindenből Mann-t szoktam venni. Benzinszűrőből esélyes, hogy csak gyárit fogsz kapni.
6. Fék: Zimmermann vagy Ate.[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz tboldi #56601 üzenetére
Erre gondoltam.
Ha 1 százalék alatt van a víz tartalma akkor sem maradhat?[Fékfolyadék vizsgáló @ BGS 67242]
Csak abból kiindulva, hogy sokan a 20 éves autójukkal még gyári fékfolyadékkal járnak.
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
válasz King Charles #56599 üzenetére
Hány km van elméletileg benne?
Az előzőeket annyiban egészíteném ki:
Váltási érzeten sokat javít a váltóolajcsere, csak Honda MTF3. 100-120k között már érdemes lehet lecserélni, hivatalosan 150k.
Motorolaj elvileg hivatalosan ACEA A1/B1 vagy A3/B3, de én ragaszkodnék az A1/B1-hez, ha nem elérhető(mert az A1/B1-et átmenetileg kivezették), akkor A5/B5. Az A3/B3-at meghagynám a francia-német-olasz autóknak. Illetve API SM, SN legyen, illetve ACEA minősítés nélkül még elfogadható lehet az ILSAC GF-5 szerinti, az leginkább az A5/B5-höz kellene hogy leginkább hasonlítson. 0W-20, 0W-30, 0W-40, 5W-30 mehet bele, 0W-20 lenne az ideális, félőseknek max. 0W30-at javasolnék. (Nekem R18A2 motorban 0W-20 van már harmadik éve, gyárilag is ilyen van benne)
Hűtővízre is gyári Honda Engine Coolant folyadékot javaslok (-36°C-ra van eleve beállítva). Ha ismeretlen hogy volt -e valaha cserélve és milyenre, akkor mindenképp, és akkor a következő 6-8 évig biztosan nem lesz vele gond.
Olajszűrő gyári Honda dobozos kb. 3800 Ft, de Purflux gyártja, ahol elérhető Purfluxként, 3000 alatt is kapható.
Benzinszűrő érdekes téma. Levegőszűrőt én mindig megrendelem a gyárit, esetleg még Mann-t tennék bele. Pollenszűrőből aktívszenest.
Otthoni olajszűrő cseréhez érdemes méretazonos olajszűrő-kulcsot beszerezni, mert elég hülyén mélyen ül, nehéz hozzáférni.
Ja, 120k környékén érdemes gyertyát is cserélni, iridiumos kell bele. Ha neked is R18A2 a motorkód ,akkor Denso SKJ20DR-M11S vagy NGK IZFR6K-11S
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
-
King Charles
tag
Ezt nem teljesen értem. Töltessem fel a klímát is?
Hosszbordásszíj készletet érdemes cserélni?
Vagy csak a szíjat kell?
Közben kaptam az egyik márkaszervíztől egy 140e -s ajánlatot az összes szűrő és folyadék cseréjére valamint a szíj és gyertyák cseréjére.
Viszont ahogyan néztem az alkatrész árakat ezt kicsit keveslem, gondolom csak a szíj csere van benne nem az egész készleté?
Vagy ez teljesen korrekt ennyiért vagy mindenből a legalját kapnám?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz King Charles #56609 üzenetére
A klímagázhoz van keverve a klímaolaj, ahogy kering a gáz úgy kering vele együtt az olaj ami keni a rendszer mozgó alkatrészeit (klímakompi). Ha az olaj öreg akkor nem ken rendesen és besül a kompresszor ami elég drága darab. Ezért ajánlott időként újratöltetni a gázt, hogy friss olaj keringjen a rendszerben.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz King Charles #56609 üzenetére
A hosszbordás szíjat érdemes cserélni, 100-120 k környékére már azért eléggé meg tud öregedni, saját véleményem szerint a görgőt ekkor még fölösleges, ha nincs hangja vagy baja, a gyári elég jól bírja, utángyártottak meg szerintem előbb megnyekkennek. Én megnéztem a szíj sima felét, és mikor cseréltem, akkor már elég fényes volt, bár alapvetően nem is emiatt lett cserélve. Inkább legyen a szíj is új, a vele hajtott vízpumpa is meg a generátor is fontos, nem jó sehol lerohadni amiatt ha véletlenül elcsattan, mert esetleg előzőleg valamit ráöntöttek, stb.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
King Charles
tag
válasz BlacKSouL #56612 üzenetére
Bocsi elfelejtettem mondani, hogy holnap megy átnézni a nepper az autókat. Min 68e max 105e km lesz az autóbanattól függ melyiket hozza haza, de mindegyik 2010 es 1.8 as és sport felszereltségű.
Olvastam, hogy rengeteg olajat hamisítanak. A honda hivatalos olajakat is? Érdemes csak ezért márkaszervízbe hordani az autót?
Vagy van olyan hely ami megbízható és tuti eredeti olajat és honda kiegészítőket kani.
A https://aruhaz.kauffer.hu ról mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #56587 üzenetére
A fő lámpatesten egy "cseresznye izzó van". Szóval ide milyen fényes LED-et ajánlotok?
A 2 olvasólámpába pedig, tolómérő szerint 30.5 mm 12V8W izzó kell.Szét nézek Philips oldalon és majd dobok be pár linket, hogy a nagyérdemű mondjon véleményt róluk.
Köszönöm, ennyi volt
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
[Philips X-treme Ultinon LED 360° W5W 4000K]
[Philips X-treme Ultinon C3W LED 4000K 120° 30mm]
Ezek így megfelelnek majd a Jazz igényeinek?
Novum Forum Siculorum
-
Czimby
addikt
Haveromnak felcsapódott a mocitető, így keresek 5gen 2/3D Civichez motorháztetőt és szélvédőt.
Bontott érdekelne, szín mindegy.Ha látott valaki valahol sikítson! Köszönöm!
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Quqesz
nagyúr
Na végre sikerült jól lemosni a kocsit! Végre csilivili, ahogy eddig is szerettem volna! Ami bevált, ha vkit érdekel: bogár eltávolító(w5), magasnyomású alapos lemosás, 2 vödör(1 tiszta víz, 1 samponos prevent wash&wax), kesztyű szivacs kis bolyhokkal, 2 db vastag nagy méretű mikroszálas törlő(külön oldalanként)+ablak külön letisztítása prevent ablaktisztítóval. Most öröm és bódottság....persze 1 napig, mert a szálló por csodákra képes.....ezek mind beszerezhetőek a madarasban, és nincs horrorisztikus áron.
[ Szerkesztve ]
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro
-
BlacKSouL
addikt
Az első nagyon jó, kerámia foglalatos, hosszabb garanciával, nekem ilyen van a csomagtartóban és az ajtó kilépőfényben. Az olcsóbbik műanyag foglalatos verzióját tettem a rendszámba, azt úgy látom már most nem kapni. Igazából a műanyagos is elég lenne mindenhova, de már mindegy, ilyet tettem.
A második meg szintén ami nekem van beltérben, nálam 3 ugyanolyan kell oda.
Úgyhogy ezek szerintem a legjobbak fényerőben, minőségban, színhőmérsékletben.
Annyi fontos megjegyzés a W5W-hez, hogy attól függően, hogy a foglalat hogy van kialakítva, a 360°azért nem teljesen egyenletes elosztású. Oldalról látszólag 180°, de kb. 120-150°-ban világít erősebben, oldalról nézve már érezhetően kisebb a fényereje, de azért még jól látszik. Ha mondjuk vízszintes a foglalata, és nem tükrös a felső oldal, akkor érdemes valami kemény fényes alufóliából tükröt kialakítani fölé, hogy a felfelé szórt fényt is hasznosítsd. Ennek az "izzó" kialakításnak a legelőnyösebb, ha a megvilágítandó felület, terület a hossztengelye irányában van. Beltéri világítások meg jellemzően nem ilyenek. Vagyis elképzelhető, hogy betéve látszólag nem lesz több a fényerő, mint az izzóval. Valójában több fényt bocsát ki ez a led, csak a számára nem előnyös foglalatban nagyon sok fény elveszhet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Sziasztok.
Régebben már kérdeztem , hogy 2005-ös Jazz közép konzol(rádió,klima) mögött lévő izzók elmentek nyaralni.
Most lenne időm egy picit barkácsolni a gépen.
Tudja valaki az izzó tipusát?
Vagy ezek is jók hozzá?[link] ez T4.2
és
[link] ez a T3Köszönöm
Steam ID: MikaVejneGI , PSN ID: MikaVejneGI mindenhol másutt: MikaVejneGI vagy ATis_HUN
-
tboldi
nagyúr
válasz MikaVejneGI #56621 üzenetére
Jó a T3 és a T4.2, előbbi a rádió tekerője köré való, utóbbi minden más helyre, csak egy kis barkácsolást igényel, mert speciális foglalatban vannak. Arról le kell hámozni a régit, majd ráhajtogatni az újat. LED-et nem tudom, hogy működik-e rendesen.
Én gyárikat vettem jó drágán (1500/db), de legalább plug&play és a színe is pont olyan, amilyen kell. Cikkszámát megtalálod, ha visszakeresel a hsz-aimra.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz MikaVejneGI #56623 üzenetére
Itthonról, a csepeli bontóból.
-
kiszi07
senior tag
Sziasztok, a Hondának mennyire megbízható a dízel motorjai? Én hallásból tudom, hogy nagyon jók, de hátha van valakinek valami konkrétabb tapasztalata. Most Toyotából van dízelem, amire semmit sem kellett még költenem. Szemezgetek egy 2009-11 közötti Accorddal, ami tudom, hogy benzin (pld. TypeS) a legjobb választás, de ki tudja?
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
-
kiszi07
senior tag
Köszi srácok.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
Jaffa75
őstag
válasz kiszi07 #56625 üzenetére
Most vettem egy 2007 évvégi CRV-t 2.2-es dízellel... normális használatban 7 literrel eljárok vele, ha nagyon finomkodnék, lehet 3-4 decivel is lehetne kevesebb. A kedvezőtlen cw érték miatt 120 felett nő inkább a fogyi - ez egy 7-es Accordban vagy egy 8-as Civicben nem okoz gondot, de ott a kasztni is lényegesen könnyebb...
Egész jól megy, nem kell túlzottan pörgetni...
-
kiszi07
senior tag
válasz Jaffa75 #56630 üzenetére
Értem, nem a Japán mérnöki precizitásban kételkedtem, mert tudom hogy a legjobb, azért van most is Toyotám. Nagyon megtetszett az 2009-11 környéki Accord( a régiek mindig is tetszettek), de valahogy sokallom érte azt a + 2-3e eur különbséget Németországból, később megtérülne a benzines motor előnye? Eddig csak pozítiv tapasztalatom van a 2005-s 1.4 D4D Corollával(kb. 20.000 km), semmit se költöttem rá az új gumin és az olajcserén kívül. Jaaa és amúgy halkabb, mint egy benzines.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
i-sti
senior tag
Több videót is megnéztem erről az Aglint W16W égőről és jónak nézem.
Valakinek van véleménye róla?Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
9gen Civic kombi tulajok VLOGját hol találom meg?
1.8 + CVT milyen párosítás?Novum Forum Siculorum
-
kiszi07
senior tag
-
Jaffa75
őstag
válasz yodamester10 #56634 üzenetére
Nem biztos hogy nem azt választottam, volna én is a 9-es szériából.. csak 1 guriga hiányzott, hogy egy olyasmiba pattanjak mint Te ! Nagyobb darab kellett, évi minimum 20-25 alkalom, amikor kell a nagy csomagtér.
-
Jaffa75
őstag
Minttha valakinek lenn eitt a legújabb Jazzből... Van vmi tapasztalat vele?
Volt kolléganőm ezt nézte ki, kérte, hogy ugorjak vele el egy első szemlére...
-
őstag
válasz Jaffa75 #56643 üzenetére
Nekem meg egy kollégának is van itt új jazze (bár mindkettőnké comfort felszereltség). Tetszik, tök pöpec (bár nagyon drága) bár az lenne furcsa ha pár hónapos autókkal gond lenne. A mienk pont ilyen fehér. Ha van választás én comfortot vennék, a parkoló radar hölgynek (is) jó dolog. És nem akarok hímsoviniszta lenni, de a vészfék asszisztensnek is örülök (feleségem használja ).
u.i úgy látom van benne ráfutás elleni rendszer ha jól írják (itthoni trendben nincs ha jól tudom).
u.i2: én külföldi autót "csak" ennyivel olcsóbban nem vennék. Talán szerencsével egy raktári trendet itthon is meg lehet csípni 4 milla környékén (bár a jazz árát folyamatosan emelik, április óta is volt egy áremelés pont azután hogy vettük).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez az aktuális Civic Type R motorja. Meglepett, hogy a szelephézagot itt is csavargatni kell.
-
c0dered
csendes tag
Sziasztok!
2017 végi Civicbe szeretnék lopásgátlót (nem rablásgátlót) szereltetni.
Van valakinek tippje, a mostani felhozatalból melyik az amelyik felhasználóbarát módon működik?
Értem ezalatt, hogy ne legyenek fals riasztások, ne legyen "szem előtt", legyen szerviz mód meg ilyenek.Előre is köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
c0dered
csendes tag
Egyébként az autóról:
Újonnan vettem, lassan pont egy éve. Az összes "újságíró" által gyalázott 1.0 Turboval, manuális váltóval, a praktikusan kapható alapkivitelben (Elegance Navi néven futott akkor) - ennél lejjebb akkor nem voltEddigi tapasztalatok
- Ez a motor igazából teljesen OK. A teljes terhelés nálunk 2 felnőtt + 2 kisebb gyerek, és igazából csak nyaraláskor (=fullra pakolva) éreztem néha, hogy kéne még egy kis kraft. Lassan 30e km-nél járok, napi szinten kb 80-100km-t ingázok, aminek kb fele előváros (M0, meg az odavezető utak), a fele pedig városi dugózás. Így a nagy átlagfogyasztásom 6,7 l/100km. Szerintem jó
Ja igen, a három henger Szerintem a hangja inkább vicces, mint irritáló, de hát ízlések és pofonok.
- A váltó fasza. Összehasonlítási alapom csak régebbi japánokkal, illetve újkori VW konszernes autókkal van. Ezeket mind veri váltásérzetben. Rövid úton jár, precíz, kézre esik.
- A futómű egy álom Feszes, de nem rázza ki a lelket az emberből. A futóműzaj (hátul) némileg több, mint kéne.
- A kormány közvetlen (2 fordulat végállástól végállásig) és hát nyilván agyonszervózott. Viszont így is szerethető, nekem tetszik.
- A műszerfal (ebben már teljesen LCD) nekem tetszik. Reszponzív (nincs érezhető "lag"), a felbontása megfelelő, a kontraszt is jó.
- Az infotainment Android alapú, és hát elég tákolmány szegény. Teszi a dolgát (nem fagy ), viszont alapból tud Carplayt és Android Autot. Én Carplayt használok (már megy rajta a Waze ), és így teljesen OK. A kijelző egyébként korrekt. A hangrendszer olyan, amilyen most egy alsó-középkategóriástól elvárható. Én nem vagyok audiofil, de vannak jó füleseim, és nekem teljesen megfelel. Ez az a szint, ami igazából akkor lenne már csak hallhatóan jobb, ha az autó rendesen hangszigetelve lenne...
- Méretek: hosszabb és laposabb, mint a Gen9. Belül elöl pont elég tágas, hátul én elférek magam mögött (180cm), viszont a fejtér az szegényes - ha lecsúszok a hátsó ülésen, akkor OK, de ha kihúzom magam és rendesen beleülök az üléshajlatba, akkor bizony a fejem beleér a plafonba
Viszont mivel hátul gyerekek utaznak, igazából ez nem gond. Amire felnőnek, ezt valószínűleg úgyis eladjuk. A csomagtartó 470l, beleértve a padló alatti rekeszt is (pótkereket nem kértem). Utaztunk már vele egyhetes nyaralásra (minden lóf.sszal), és befértünk.
Illetve még valami: ha valakinek megvan az Octavia II, na ez kb ugyanakkora belül (a fejtér abban is kretén), illetve a Skoda csomagtartója egy hangyányit nagyobb. Nyilván az ötajtós az összehasonlítási alap
- Összeszerelés: vannak benne romános megoldások, de ami lényeges, az rendben van. Aki Audit akar, az vegyen azt Komolyra fordítva a szót: az Octavia szintjét bőven hozza, egy aktuális i30 szerintem bénább, az Auris meg nem ér, mert abból most lesz megint Corolla.
- Design: még mindig megbámulják, pedig egyre többet látok belőle az utakonMielőtt megvettem, végigpróbáltam néhány kategóriatársat (konkrétan Golf 7, Octavia III, Hyundai i30). Ez annyira más, mint a többiek, hogy engem azonnal megvett Nagyon tetszik, hogy a Honda megcsinálta ugyanazt, mint a többi, csak mégis teljesen máshogy.
Nekem az is teszik, hogy szinte alapáron (a praktikusan kapható alapverzióban) már megkapod az összes olyan extrát, amiért a többieknél bőven kell még fizetni. Én napi szinten használom az ACC-t (M0-n elég jól jön), és ebben ráadásul jól is működik.És mégvalami: az autó lyukas hűtővel jött Viszont a szerviz legalább nem húzta az időt, ahogy szóltam, befektették a kocsit az intenzívre, aztán már csak alkatrészre kellett várni. Az egész megvolt egy hét alatt, azóta meg teszi a dolgát.
Ha kérdésetek lenne az autóval kapcsolatban, igyekszem válaszolni
-
agabe
addikt
Hat...nem reszletezem, de a pajzs pl. inkabb fizet azoknak akinek a kocsijat nem tudtak megvedeni, csak ne beszeljenek.
Ha valamit el akarnak vinni elviszik (trailer nelkul persze).
Ugyanez a felnikkel is...ha kerekor van rajta de al akarjak vinni elviszik.
Lopas ellen casco a magoldas egyedul.Az egyszerubb tolvajoktol meg az is megved ami mondjuk balamilyen gomb nyomas sorrendre engedelyzi a motor elektromos ellattasat. Nem tudom pontosan az arat, de 30ezernel sztem nem dragabb beszerelve.
Nem riaszt, igy nincs fals riazstas, ha akarsz villogot tesznek be, es oda ahova akarod, van szervizmod, es ha nem valami profi tolvaj probalkozik akkor rajtad kivul mas nem tudja beinditani a kocsit.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen