Keresés

Aktív témák

  • hanee

    senior tag

    válasz CsuRi101 #9866 üzenetére

    A szavatosság konyhanyelvre fordítva azt jelenti, hogy a gyártó azokért a hibákért "jótállni" tartozik, amik például a telefonban már a gyártáskor fennálltak, és te nem ismerhetted fel azokat. Például ha egy készüléknek van egy generációs gyártási hibája (szériahiba?), ami biztosan 1-2 éven belül a meghibásodását okozza, ezért jótállni tartozik, ha a hiba oka fennállt már a vásárláskor (tehát pl. olyan alkatrészt tettek bele, aminek az élettartama csak 2 év, pedig 10 év kellene hogy legyen a szabványok szerint).
    Remélem így nagyjából érthető :)

    Szavatossági jog azt is jelenti, hogy felelősséggel tartozol azért, hogy amit eladsz, megfelel az általában elvárható minőségnek (a forgalomban szokásos jó minőségnek, ha ez nincs pontosan meghatározva), illetve a szerződésben meghatározott minőségnek.

    A különbség a jótállástól az, hogy a szavatosság az minden eladott dolognál fennáll (a törvény alapján), akár magánszemélyként adod el, akár cégként, szavatolnod kell azért, hogy harmadik személynek nincs a dolog felett olyan joga, ami akadályoz / meggátol a használatában, illetve hogy a dolognak nincs olyan hibája, ami akadályoz / meggátol a használatában. Jótállás esetén pedig törvény, vagy szerződés alapján azt vállalja az adott cég új termékek esetén, hogy meghatározott időn belül kijavítja, ha meghibásodik a termék. Illetve jótállás esetén a cég bizonyítja, hogy a hibát te okoztad, szavatosság esetén pedig te bizonyítod, hogy a hiba oka fennállt.
    Kicsit fedi is egymást a kettő, de remélem érthető :)

    hanee

Aktív témák