-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
emiki6
veterán
válasz dunkel #106195 üzenetére
Igazad van, nem minden része hiteles. Majd egyszer utánanézek mi ezzel a helyzet.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Atos23
senior tag
válasz jjeahh #106143 üzenetére
Éppen holnap szeretném felvinni a bicajomat Egerből a Keletibe, vonaton. Én sem láttam bicajos piktogramot. Felhívtam a MÁV ügyfélszolit, elmondták, hogy garantáltan lesz minden két óránként közlekedő vonathoz kerékpár szállítós vagon kapcsolva.
Szóval szerintem az a biztos, hogy ha felhívjuk őket utazás előtt (még annak ellenére is, hogy a MÁV weblapján ez van: A jelöletlen vonatok bármelyikén szállítható 1-6 db kerékpár (kocsitípustól függően) a vonat első vagy utolsó másodosztályú peronján, kivéve, ha ez a kocsi kötelező ülőhely biztosítással vehető igénybe, vagy a szállítást erre vonatkozó piktogram tiltja (kerékpár nem szállítható).
Egyébként a biztonság kedvéért rákérdeztem erre: Ha a helyjegyes vonathoz van kapcsolva kerékpár szállításra is alkalmas kocsi, akkor a kerékpárnak vásárolt jegy nem tartalmaz kerékpár-helybiztosítást. Azaz ha 25 kerékpárt tud egy vonat szállítani, de 200 kerékpárjegyet vesznek, akkor ezt az utazóközönség később érkező része megszívta.
-
6030D
Ármester
-
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #106191 üzenetére
Akkor igencsak igénytelen volt a brigád. Furcsa nekem ez a hozzáállás, de hát mindenki másképp gondolkodik.
#106198 customer114: Thule-nál vannak jó kis szállítók, elég borsos árakon. Még a Buzz Rack Quattro-t próbáltam, azt is nagyon tudom ajánlani. Én egy B'twin Rack'n Ride szállítót használok, bár arra csak két bringa fér, de tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
#106205 inifini: Minden szempontból a legrosszabb helyen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
inifini
tag
válasz Tothgera30 #106208 üzenetére
Miért?
-
IMIIKE1998
őstag
LINK
Egy ilyesmi bicót szeretnék város és környékére edzésre, könnyebb terepre és betonra is. Természetesen normális váltással. Mennyire megoldható ez egy mtb "átszereléséből? A 2"-es gumi elég lenne, a mostani 26-oson 1.95"-es van és ennél egy picivel kell vastagabb. -
Tothgera30
Ármester
válasz inifini #106209 üzenetére
A legsérülékenyebb hely, ott éri a legtöbb behatás. Továbbá fogyasztást is drasztikusan megdobja. Én biztosan nem tenném tetőre.
#106210 IMIIKE1998: A linkelt képen egy vérbeli acél SS látható, ami váltóval elveszti a varázsát. Mondjuk ezek nem olcsó darabok, szerintem neked nem éri meg (vegyél egy Fitness-t vagy Cross-t).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
inifini
tag
válasz Tothgera30 #106211 üzenetére
Nekem praktikusabb, és ezért is választottam. Könnyebb rögzíteni, lehet nyitni a hátsó ajtót...a fogyasztás annyira nem zavar, inkább lassabban megyek. Amúgy hátul is kilóg valamennyire, ott is növelheti a fogyasztást, illetve szerintem ott jobban sérülhet az autó a rögzítésnél. Az esőt leszámítva tényleg piszkosabb lesz a tetőn.
De még jó, hogy van ilyen is, olyan is, mert egyén kérdése, hogy kinek melyik a jobb. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #106210 üzenetére
Ha váltóval akarod, akkor igazából csak a villát kell cserélned egy merevre, ami nagyon könnyen megoldható.
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #106211 üzenetére
Nem értem miért az a leg sérülékenyebb? Sokkal kisebb az esélye hogy odavágd a magasság miatt, mint hogy valaki pont akkor mérje el a féktávot mikor mögötted van. Az hogy az autó többet fogyaszt valós probléma, de azért nem egy komoly légellenállás egy bringa, ha csak nincs komoly oldal szél.
Pár hónapja már ki lett tárgyalva hogy más által okozott baleset esetén semmilyen biztosítót nem érdekel hogy a kár nem csak az autóban okozott sérülés, hanem egy több 100k bringa is, amiről legtöbbeknek maximum egy sima adásvételi szerződése van, az akkori értékével.
Nagyon örülnék ha meg tudnál győzni hogy tévedek, és jobb ötlet hátra rakni, mert mostanában szeretnék ilyesmit venni, és sokkal olcsóbban jönne ki egy csomagtartóra szerelhető modell.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Solad
őstag
válasz Mezga Aladár #106197 üzenetére
De irigylek mindenkit aki tud ilyen edzett lenni. Egy eroteljesebb tekerest ahol nem en diktalom az iramot, ennel magasabb pulzussal nyomok vegig. Pl tavaly tiszato 178-as atlagpulzus...
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
TomMusic
őstag
Most este ázott el még valaki rajtam kívül?
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
emiki6
veterán
válasz Solad #106216 üzenetére
Próbáld ki, hogy 145-155 közötti pulzussal 30-90 perceket sportolsz (bicikli, futás, ugrókötél, ilyenek) heti 1-2x. Lejjebb fogja vinni az átlagpulzusod.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #106217 üzenetére
Jelen! Sütögetésről igyekeztem haza lámpa nélkül terepnek (úgy volt, hogy ott sátrazunk kint és csak reggel megyek haza, így nem vittem lámpát.. ) amikor észrevettem hogy eléggé villámlik az erdő fölött. Az út közepén még terepen elkapott a vihar, de azon kívül hogy eláztam és sáros lettem nem lett baj.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz deny330 #106219 üzenetére
Jujj, terepen azért szép lehetett
"Szerencsére" én csak az aszfalton mentem a pocsolyákon meg folydogáló vizeken keresztül.
És a többiekkel mi lett, ők is eláztak?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #106222 üzenetére
Volt egy kis hangulata ahogyan az esőben tekertem, miközben a villámok bevilágították a környezetet. Amúgy meg semmi pénzért nem csinálnám meg megint, plusz legjobb tudomásom szerint "kicsit" életveszélyes viharban tekerni.
Felhívtam egyiküket miután hazaértem. (Ők kis teherkocsival hozták oda a sátrakat, egyéb cuccokat mindenkinek.) Bepakolás közben eláztak egy kicsit, de kocsival gyorsabban hazaértek. Ha én nem fáztam meg nekik sem illene!
Szerk: érdekes volt tapasztalni amúgy, hogy egyik pillanatról a másikra hogy leszakadt az ég. Konkrétan úgy éreztem mintha egy csutkára megnyitott zuhanyzó alatt tekernék..
[ Szerkesztve ]
-
Szoles
senior tag
Sziasztok!
MTB gumiba terepre mi a kellemes nyomás, ami nem ráz szét, de a felnit se verem szét?
Új gumit raktam fel (Merida race light , 2.1), próbálgattam, és apránként leengedtem elöl 1.8 hátul 2.0 barra. Efölött nagyon keménynek éreztem.
Ez 74 kg testsúllyal jó lehet? Vagy több kellene?
Kösz.[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz Szoles #106225 üzenetére
2,5-3 barra fel kell fújni szerintem terepre is, az 1,8 nagyon kevés (max hóban szórakozni jó). Aszfaltra meg pláne! Egyrészt nem arra való a gumid; valami slick-es vagy futóéles gumiba belemegy a 4,5 bar, de a te külsődbe is raknék legalább 3,5-öt. Azért se mennék kisebb nyomással, mert úgy sokkal könnyebb felütést szerezni. Illetve nézd meg az oldalán, hogy mennyit bír a gumi, mert lehet, hogy a 4 bar-t is szereti!
Ha kemény bármi, az a bringán múlik, főleg a teleszkópon. A 2,1-es szélességnek elegendőnek kell lennie, főleg 74 kilóhoz.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Tothgera30
Ármester
válasz inifini #106212 üzenetére
Ha számodra előnyös, akkor semmi gond, azt kell használni. Egyik barátom is azt részesíti előnyben, számára is ideálisabb.
#106215 trialboj: Kezdem a végéről a válaszadást, az számomra egyszerűbb. Tehát nem kenyerem a meggyőzés, mint többször írtam, nem fogok senkit befolyásolni, mindenki azt vesz és csinál amit jónak lát. A biztosítótársaság egyértelműen csak akkor vállal biztosítást hogy a külön kötsz a kerékpárokra, függetlenül attól hol szállítottad. A horogra tehető tartóknál, más által okozott baleset redukálható egy estre, a ráfutásos balesetre, mivel esélyes hogy csak akkor sérülhet. Tetőre tett szállítóknál viszont a tesztek szerint az esetek nagy részében a jávorszarvas tesztet sem vészelik át. Továbbá mivel magasan van, azt már gépjárműből nem látod be, simán meghúzod faággal és társaival. Felrakni szerintem nehezebb, mivel legalább 1,5m-re fel kell emelni, tőképp egy nehéz bringát azért nem vicces. Tavaly egyik versenyre siettünk, akkor fordult le a kerékpár egy barátom autójáról, azóta ő is horogra teszi fel. Neki gyakran beáztak a csapágyai, mivel az esőt olyan erővel nyomta bele a menetszél a résekbe. Továbbá minimum egy literrel többet eszik, és míg én vígan megyek 120-130km/h-val tetőre tett bringákkal a magasabb légellenállás miatt ekkora tempót nem ildomos diktálni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Szoles #106225 üzenetére
Gondolom belsős rendszer. Attól függ milyen a terep, ha nem köves és nem vágod oda semminek, akkor jó lehet. Ha köves, akkor a nagyobb felütésveszély miatt tegyél bele 0,2-0,3 bar-t.
Nekem 2,0-2,5 között volt mindig a belsősben. 85 kg vagyok.Tothgera30: ezt még a felcsapódó kövekkel és bogarakkal egészíteném ki.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Solad
őstag
válasz ígyvanferi #106224 üzenetére
Es hol beszeltem max pulzusrol?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
trialboj
őstag
válasz Szoles #106225 üzenetére
Pont ugyan így tolom én is. 70kg vagyok, és sokat járok terepre de inkább túra szempontból, nem ugrálok, meg csapatom neki sziklás részeken (mondjuk ilyen nem is nagyon van itt) De a lényeg hogy semmi baja nincs, nem ütöttem még fel, és nem kaptam emiatt defektet, pedig az elmúlt pár túrán már nem kellett annyira óvatoskodnom.
2 bar alá ne engedd, könnyen becsusszanhat pár nap alatt. Lehet hogy ez messze van az ajánlottól, de pont lexrom, mert ösztelős bringám nincs, és jelenleg prioritás hogy annyit csillapítsom a bringa amennyit lehet.
Amúgy én aszfaltra sem fújom túl 2.5 max, amilyen utak itt vannak még az is sok + minden útnál próbálok terepen is menni szóval ez amúgy is ritka.#106227 Tothgera30
Ok ez az 1 lityi ijesztően sok, amúgy is sokat eszik az autóm. Ha nincs vonóhorgom a sima csomagtartó tetőre szerelhető Thule Freeway 968 is jó választás?
[link] Tudom ez takarja a rendszámot, de ebben az országban talán ez a legkisebb gond"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Csabee.
nagyúr
Hello! Budapestről valami jó minőségű bringautat tudtok? most tekertem MTB-al 200km-t.Lementem Váci oldalon Szlovákiába majd Esztergomnál vissza, de a Visegrádi oldalon a 11-es út nem nyerte el a tetszésemet.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Csabee.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #106201 üzenetére
Hát ha ez olyan ahogy kinéz (és amilyen az árcímkéje,ugyebár ) akkor nem a teló lesz a szűk.keresztmetszet az biztos! Gratula,kíváncsi vagyok milyen lesz. ...méregess mielőtt neki esel a görgős vágóval nyakának!
Tothgera30...korábban,Strezi kolléga miatti nézeteltérés kapcsán már utána néztem ennek,és a vizszintesen hulló esőnél ( ) és 130km/h sebességnél is csak ~3,5bar körül volt egy-egy esőcsepp nyomása,ami ugyebár töredéke egy magasnyomású mosónak.Ez így tulajdonképp nem számottevő.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zozyk
addikt
Üdv emberkék.
Kezdő bringás lettem, 25 év után lett újra bringám.
Lenne egy kérdésem, szeretném állítani a kormányszárat, de valahogy nem jövök rá, hogy tudnám feljebb állítani egy picit.
(Ilyen típus van rajta)Előre is köszi, ha valaki megszán a megoldással.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Tothgera30 #106227 üzenetére
Mindig tetön szállítottam a bringámat soha nem volt vele gond. Az 1 liter plusz fogyit nem értem, 380 forint, ez tétel amikor a hobbinkra sokkal többet költünk?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zozyk #106234 üzenetére
Csavar a zoom zé betű alatt lazít,stucni feljebb/lentebb állít a zoom em betűs végénél,csavar visszahúz.Nem 1értelmű?
Csabee...Esztergombból a hegyen,Pilisszentkereszt felé kellett volna visszajönni,kevésbé forgalmas.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zozyk
addikt
válasz Hasaggymeg #106236 üzenetére
Nem fogalmaztam egyértelműen...bocsi
Csak a jobb oldali csavart tudom kilazítani, a bal oldali épp csak megmozdul, de nem mertem feszegetni. Normál menetes lehet mindkét csavar, vagy esetleg a bal oldali az fordított lehet?
*szerk: Ahamm, azt az alsót nem is csesztettem, azt hittem az oldalsó csavarokat kell kilazítanom.
[ Szerkesztve ]
-
Csabee.
nagyúr
-
Taktoj
aktív tag
Hello.
Kellene vennem egy trekking kerekpárt, na de nem konnyu, valahogy nemsokan arulnak használtan olyat amilyen nekem kellene :-) . Egyenlőre csak pár kérdésem lenne.
1. Az ideális vázméretem 20,5- 22" között van, de ha kisebbet találok mondjuk egy 19" vagy annak megfelelő cm st akkor egy nyeregcső kompenzálja a különbséget?
2. A legtöbb bringa nem kazettas abban az ársávban amit rászánok, viszont nekem mindenképp a kazettás ajánlott /105kg/. Kb ugy vettem ki hogy egy acera hatsó váltó belépőszinten kiszolgálna. Na igen de ehhez cserélni kell ugye a fogaskoszorúkat ami evidens, de talán az agyat is? plussz a váltókarokat gondolom ami kezeli a 8 sebességet. Ennyivel /ez kb mennyibe fájhat/ megúszom, vagy vannak azért még rejtett költségek?Az élet olyan, mint egy doboz bonbon. Sosem tudhatod, mit veszel ki belőle.
-
Tothgera30
Ármester
válasz trialboj #106231 üzenetére
Ahogy nézem, ez ilyen csomagtartóra szerelhető tartó. Ezzel is vannak negatív tapasztalataim, nehéz vagy drága bringát nem tennék rá. Egy Supersix és egy Izalco koccolt rajta, előbbinek a váza igencsak megsérült. Nem olyan stabil mint a horogra tehető verzió, ennél kissé labilisak maradnak a kerékpárok. Rendszámnál pedig ha mindenképp rizikós, akkor igényeld a szürke rendszámot. Én ennek hiányában jelenleg itthon egy felrakott papír rendszámmal (másolat jelzéssel ellátva) cirkálok, viszont külföldön járva átszerelem az autóról.
#106233 Hasaggymeg: Bárhogy számolod, az eső sem mindig esik vízszintesen, van mikor a szembe,- oldalszél igen erőteljesen hordja. A másik pedig hogy közvetlenül magasnyomásúval eleve nem mosod a csapágyat, itt meg azt is éri egy igen erős víz/sárpermet kombináció. Végül is, én nem matekoltam utána, csak a Fulcrum Red Power HP hátsó kerekem csapágya beázott, úgy hogy magasnyomásúval sohasem mostam, és akkoriban volt hogy tetőn volt szállítva a bringám.
#106235 Mezga Aladár: Ez is egy meglátás. Viszont nagyobb tempónál a menetszél letépheti a bringát, precedens volt már rá ismerősi körben (bár ő hasonlóképpen megpakolta az autót), a fogyasztás persze olykor elhanyagolható, ha abba nem megyünk bele hogy a kerékpározás egy környezetkímélő sport, és pont nem akarjuk szennyezni a szférát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Véreshurka
senior tag
válasz trialboj #106231 üzenetére
Annyit hozzátennék @tothgera30 válaszához, hogyha nincs vonóhorgod de tetőn sem akarod vinni a bringár akkor nem olyan vészes a 968-as thule. Én vettem plusz gurtnit hozzá a decsthlonban (4 db-ot), és mindegyik bringát amit szállítok külön lekötözök úgy, hogy ne mozogjanak. Így elég stabilak.
El Psy Kongroo
-
StLui
veterán
válasz Mezga Aladár #106235 üzenetére
Én vittem már 4000 km-en keresztül bringákat, 40 x 360= 14400 Ft lett volna? Amúgy én is vonóhorogpárti vagyok. El nem tudom képzelni, hogy visszaálljak tetőn hurcolászásra.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
r.levente75
addikt
Múlt héten rendeltem be 2 db thule 532-t tetőre. Kíváncsi leszek rá
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!
- Daniel Wellington karóra