-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
atok666
őstag
válasz belaazallat #116335 üzenetére
Nem hordok semmi okmanyt magammal bringazaskor. Nem is vagy ra koteles.
Atok
-
seadrone
őstag
de
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #116332 üzenetére
A problémám így csak átmenetileg megoldott. Míg újból tönkre nem megy a hátsó tengely (kb 500 km-t bírt).
Nézegetném, hogy esetleg fűzetek le egy kazettás - 7sebességes - felnifékes - 27,5-es hátsókereket, hogy ne kelljen váltót/váltókart is cserélnem, de már ott elakadok, hogy kazettás agy 7s-es csak kettő találat van mindenhol a Deore XT trekking, ami azért jóval túl haladja a bringám érdemeit és ráadásul trekking is (ami nem tudom számít e valamit). Esetleg valakinek valami olcsóbb ötlet?Szerk.: Ezt találtam. Ez jó lehet nekem? [link]
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #116354 üzenetére
Ahhoz az agyhoz 36 lyukas felni kell,amúgy meg talál minden.Amúgy,ha tőlük vásárolod a hozzávalókat 4000pénz a fűzés...a baj az,hogy a bétvinnel rossz alapokról indulsz,így minden fejlesztést jól át kell gondolni,ellenkező esetben folyton egy gyenge láncszembe fogsz ütközni.Lesz új hátsó kereked,aztán a hajtómű lesz gyenge,vagy a fék,utána a villa,majd rájössz,hogy kár volt arra a vázra egyáltalán építeni. Csakis annyit költs rá amennyit muszály,mentek régebb is menetes agyakkal és nem görbültek el a tengelyek,ez amatőr szinten mázsa alatt nem törvényszerűség.Keress egy jobb minőségű tengelyt,hátha.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #116357 üzenetére
Nem ragaszkodok az upgrade-hez, sajnos már tudom hogy baj van az alapokkal, de tényleg nem szeretnék két havonta egy hetet sétálni tekerés helyett. Idén pedig mindenképp marad ez a paripa. Esetleg tudsz ajánlani valami masszívabb tengelyt? kicsit bízom benne, hogy most valami erősebbet kapott, mert közöltem velük, ha kell két havonta visszahordom cserére.
-
jjeahh
nagyúr
válasz werszomjas #116355 üzenetére
Ja, ezt láttam én is, de sajnos nálunk $10 fölött megfogja a vámos
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
LustaDick123
tag
válasz belaazallat #116335 üzenetére
Budapesten a motorosokat zaklatják a kisköruti bringasávon rendszeresen.
Motoros szemmel az utóbbi évek egyik legjobb városi fejlesztése. -
LustaDick123
tag
válasz varsam #116349 üzenetére
Az átlagember jobbkezes és a keze finobban mozog, mint a lába.
Így a két legérzékenyebb eszköz -ami egyszerre soha nem kell ellentétben a hátsó fékkel- jobb kézre esik.
A második legérzékenyebb a kuplung, bal kézre. A jobb lábra maradt a hátsó fék, a legbénább végtag pedig csak a váltót rugdalja. -
Shodan
addikt
válasz Zsohi #116326 üzenetére
Szia!
Ez egy Lanai? mi a vélemény róla. Pont most akarok venni és a kiszemeltek között ez is ott van, de nem tudok Bp-en olyan helyet ahol élőben megtekinthető lenne. Látatlanba meg nem szívesen rendelném be.
vagy Mali Mamba 2015 [link](ennek a festése nem tetszik annyira ) vagy KTM Hervises esetleg a Focus Blackforest a Fox villa miatt, de nekem az már drága. 150-160k körül kéne.
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
Jester01
veterán
-
Shodan
addikt
válasz Hachiko95 #116364 üzenetére
Aha, olyan nagyon terep nem lenne , most kezdtem újra biciklizni kb. 10 év után., és nem tudom mennyire használnám ki. Viszont ha olyan bicot vennék amivel élvezet azért menni, akkor lehet hogy jobban ráharapnék és többet mennék vele. Szval ezen dilemmázok A Suntour XCT és XCM között egyébként mi a lényegi különbség?
[ Szerkesztve ]
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #116367 üzenetére
Nincs más, csak a sima meg a téli.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ébri
senior tag
Miután felemeltem a nyergem (szerintem sok próbálkozás után az most már jó), kicsit lejjebbraktam a fékem (mármint vízszintestől jobban közelítettem függőlegeshez) de most alig 20 km. után fáj a csuklóm, Elég, ha még állítok a fék dőlésszögén, vagy van még vmi, amitől fájhat? (Két ujjam van a féken folyamatosan.)
-
andrás47
senior tag
Üdv ! Hátha valaki tudna segíteni: Van egy Giant 28-as női kerékpárunk,(külföldről lett behozva) és most kellene hozzá venni belső gumit viszont , már nem igazán látszanak a külsőn a felíratok, nagyjából ezt bogoztuk ki: 52203x350 de mivel nem jól látszanak nem biztos hogy mindegyik szám stimmel ,(sőt biztos is, hogy nem, mert a keresőbe ezzel a számmal semmi sem jött be) elég keskeny a gumi, és különleges szelepje van nem tudom a nevét, lehet azt sem ártana venni hozzá. Van esetleg valakinek ötlete miből induljak ki, sajnos helyben nincs alkatrész, sem szerviz, mert akkor elvinném oda, de a távolság miatt jelenleg ez a megoldás bonyolult, köszönöm előre is a segítséget .
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Shodan #116366 üzenetére
Nekem konkrétan egy 10 éves(2008) Merida Tfs 300 van, XCM villával és kevésnek érzem lefelé.
Én is most kezdtem újra komolyabban tekerni, közel 10 év után.
Még nem mentem egy jobb(RockShox, Manitou vagy Fox) teleszkóppal, de el tudom képzelni milyen lehet.
Csillapítása nagyon nincs is az XCM-nek, max a lockout tekerővel félúton.
A guminyomással sokat játszottam, nagyon sokat számít, drasztikus a különbség egy 1.9-2.0 és egy 2.4 bar között komfortban és tapadásban is. Közepes kavicsos utakat kerülöm, olyan rezgések jönnek át a kormányon, hogy kikészíti a kis meg a gyűrűs ujjamat(valamiért csak a bal kezemen). Durvább földutakon pedig minél jobban megpróbálom kimozogni karból, lábból és jó súlypont elhelyezéssel, hogy "simább" legyen az út.
90-95%-ban terepen megyek.XCT-nek kisebbek a becsúszói, gyengébb és még nehezebb is. Ugyanez elmondható az XCM-ről az XCR-hez képest.
Konkrétan egy 27.5-es XCT 2750g (80mm), XCM 2650g (80mm), XCR 2330g (80mm). Ezt azért meg is érzed manőverezés közben.
Egy jobb teleszkóp(80-100mm) 1.5-2.0kg között van.Szerintem ez az egyik legfontosabb alkatrész, ami sokba kerül, ha cserélni kell. Egy levegős mindenképp jobb, amit be tudsz állítani a súlyod szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robee19 #116358 üzenetére
Nem tudom ezek masszívabbak-e,de legalább van nevük.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #116374 üzenetére
Konkrétan nem tudom melyik jó nekem, de megnézem majd otthon az enyémet. Köszönöm. Ha az enyém nem gyorszáras, attól még tehetek bele olyat? Mert amint láttam a shimanonak csak az van az itt felsoroltak között.
-
rétisün
veterán
válasz andrás47 #116371 üzenetére
ha már úgyis te cserélnéd a belsőt, vedd ki, hátha azon jobban látszik valami méretre utaló felirat.
a szelepről csinálj egy képet, jó eséllyel meg tudja mondani valaki, milyen szelepről is van szó.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
andrás47
senior tag
válasz rétisün #116376 üzenetére
Köszönöm válaszod, majd egy barátom csinálja, de gondoltam akkorra beszerzem a belsőt, ezekből a számokból lehetne valamire következtetni, mert gondoltam, ha megyek a városba az üzletben van ismerősöm, és adna párat, ami számításba jönne ,majd csak azt kellene kifizetnem ami jó lett. Mindegy ha máshogy nem lesz majd beviszem valahogy a szervizbe, és ott biztosan lesz hozzávaló.
-
seadrone
őstag
mindig szerettem volna kipróbalni a ciklokrosszt
(ma megtehettem a hungárián a bringaúton)
-
zoli03
őstag
A héten betelt a pohár, megrendeltem a Zee féket, előre 203, hátul 180 mm-es tárcsával. Remélem beváltja a hozzá fűzött reményeimet, mert ez a Magura MT5 szinte használhatatlan.
-
seadrone
őstag
ilyesmi maszkot érdemes beszerezni?
hasonlót tudtok ajánlani?
-
robee19
tag
válasz Hasaggymeg #116380 üzenetére
Akkor következőre teszek egy próbát ha lesz rá szükség. Köszönöm a segítséged!
-
kacsyx
aktív tag
Pénteken megérkezett a Scott gravel, akkor csak egy pár száz métert tudtam vele gurulni a szervizből hazáig. Ma volt alkalmam tekerni vele kb. 15 km-t és nagyon tetszik, de van egy kis probléma is vele.
Kezdem a problémával: az első váltó nem vált át kistányérról nagytányérra. Felváltok nagytányérra, a kar kattan, a váltó semmit sem mozdul. Leváltok kistányérra, a kar megint kattan, a váltó semmit nem mozdul. A bovden feszesnek tűnik, nem tudom mi lehet a gond, országúti váltókarokhoz semmit sem értek. Valamelyik nap megy vissza szervizbe.
Akkor a pozitívumok:
Cross-trekkingről ültem át, egy jobb rugós teleszkóppal, xt-slx felszereltséggel, 355-ös Shimano hidraulikus fékkel.
Az első ami nagyon meglepett, hogy ez a karbon villa és a koskormány jobban csillapít mint a teleszkóp. Sokkal kényelmesebb, sokkal kevésbé érzem az úthibákat, bátran át lehet csapatni bukkanókon, számomra hihetetlen módon csillapít. Nem vártam ilyen komfortot, de az egész váz nagyon kényelmes, mindegy, hogy az elejével vagy a hátuljával megyek át valamin, gyönyörűen nyeli el a rázkódásokat.
Az ülés az első pár kilométeren nem volt valami kényelmes, de féltávtól már egész jól megszoktam. Szerintem nem lesz gond vele, csak még ismerkedni kell vele. A magasságát is hamar megtaláltam, sikerült egész jól belőni, nem fájt semmim tekerés közben vagy után.
A váltás az első váltót leszámítva patent, a váltókar kattanásán kívül mást alig hallani. Nyilván egy új szettől el is várható.
A fékek érdekesek. A célnak megfelel, megállít, de valahogy nem érzem elég harapósnak. Lehet még be kell kopnia, de anno a BR-M355-ös fékek a cross-trekkingen majdnem fejre állítottak, mikor megvettem a bringát. Furcsa még ahogy adagolom, fékváltókarral egészen más érzés az egész.
A gumik nagyon tetszenek, jól gördülnek, jól tapadnak, könnyűek. Mondjuk borsos az áruk is, ha elkopnak, nem valószínű, hogy újra ilyet kapnak.
Összességében nagyon tetszik, nagyon jól meg lehet indítani, szinte hangtalan az egész rendszer. Abszolút megvan az a suhanós érzés aminek szerintem egy bringánál meg kell lennie.Most már csak ki kell találnom, hogy hol tároljam, mert ezt már nem szeretném az erkélyre száműzni. Valami helyet kell neki teremteni a szobában. Kell még lámpa, km óra és előbb-utóbb SPD-re átállást is meg fogom ejteni.
Képeket teszek valamelyik nap, ha lesz időm.
-
nagyúr
-
gabro0
őstag
válasz kacsyx #116386 üzenetére
Hasonló a gondom nekem is az első váltóval [link]. Szervizben látták, nekem azt mondták, az 5800-as kar nem kompatibilis a 8000-es váltókkal, főleg az elsővel. Hiába írja a Shimano, hogy mennie kell, ők tapasztalatból mondták, hogy szívtak már hasonlóval korábban. A trim húzásról nem találtam neten infót, változott-e az új szettben.
Nálad is lehet ez a gond, az 5801 váltó az áttervezett verzió, a váltókar még a régi. -
trialboj
őstag
válasz zoli03 #116382 üzenetére
Hol használod? SLX, XT is gyenge lett volna? Én az SLX el szemezek már egy ideje, de nem tudom eldönteni hogy megérné-e a cserét.
A hasonló szintű sram fékekről nem tudok semmit, de eddig az elixir 5 volt ami leginkább tetszett, érzésre és fékerőre is.
Te próbáltál többfélét is?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #116391 üzenetére
Kb XC felhasználás, de lefelé megküldöm rendesen (most hétvégén pl kicsit meg is égett a Somlóról lefele). A fékerővel nem volt gond. Inkább a fékkar formájával és a fék beállíthatatlanságával. Olyan kicsi a hézag a betét és a tárcsa között, hogy gyakorlatilag nincs. Fél órát szórakozol a beállítással, és mégis beleér a tárcsába betét. Beállítod, jó 1-200 km-ig, aztán egyszer csak elmegy magától. Hiába állítod be jóra, kanyarban mégis beleér (Pike RC-nél). Olyan féket akarok, ami akár 1 ujjal is fejreállít (85 kg+ruha+hátizsák), ne fáradjon el a kezem lefelé, mert annyira tépni kell a kart . SLX-et, XT-t próbáltam. SLX is fejre tud állítani, de eléggé húzni kell a kart. XT-t nem akartam, sokan írnak a nyomáspont vándorlásról, meg legalább annyian hogy nem vándorol. Úgy voltam vele, ha egyszer veszek, akkor legyen túlbiztosítva, nem akarok mégegyszer féket cserélni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Mata összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer