-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Zsohi
őstag
válasz deny330 #116151 üzenetére
Profi versenyzők közül is akad nem egy aki nem tud egykerekezni, mivel ahogy írtad totál hasztalan. A bunny angol/amerikai viszont talán a legfontosabb skill amit megtanulhat az ember, sőt talán kötelező is.
Más:
A narancssárga NS leszerelt, a helyét egy ez évi Dartmoor Hornet váz váltja. ...és könnyes búcsút intettem a 26er-től, helló 27,5+.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Jester01 #116106 üzenetére
Valahol olvastam egy statisztikát, hogy a kerékpárosok több mint 60%-a rendelkezik jogosítvánnyal, szóval én sem értem ezt a felháborodást. Ez az első amit a legnagyobb hanggal követelnek, a bringás jogsi, utána jön a "nem fizet adót" és hogy nem a kerékpár úton teker. A legviccesebb amikor valaki a térd-könyökvédőt hiányolja meg a lámpát-láthatóság mellényt. Könyörgöm, nappal, jó látási viszonyok mellett mi a fenének lámpa? Ha valaki nem veszi észre a kerépárost az sürgősen adja vissza a jogosítványát.
Jogosítvány téma: A statisztika szerint a kerékpárosok több mint felének van valamilyen kategóriából jogosítványa, szóval tegyük fel ismerik a szabályokat. De viszont mivel nagyon kicsi az esélye, hogy felelősségre vonják ha kerékpáron követ el szabálytalanságot, ezért lazábban is értelmezik a KRESZ-t (átmegy piroson, zebrán, telefonál, stb). Persze az autósok sem angyalok (állandó gyorshajtás, zebra előtt nem áll meg, telefonál, stb) szóval minden kategóriában megvan ez a jelenség, nem csak a bringásoknál.
Arra kiváncsi vagyok, hogy ha kiállnék egy tetszőleges kereszteződésbe és elkezdeném számolni a gyalogost/kerékpárost/autóst melyik csoportból jönne össze több szabálytalanság.
Kerékpárút: Ha minden kerékpárút jó minőségű lenne, és nem idióta módon kanyarogna össze-vissza akkor lehet többen használnák. Viszont aki versenyez/edz, akkor használhassa az utat. Sokan azt nem fogják fel, hogy sokszor annyira tele vannak a kerékpárutak, hogy haladni sem lehet. Erre egy jó hasonlat lehetne a 7-es út (mint a kerékpárút) és az M7-es autópálya (úttest). Ha sietek vagy zavar a nagy forgalom a városokban akkor kocsival is az autópályát veszem igénybe nem pedig a lassú főutat. Ugyan így vagyok biciklivel is. Ha csak nézelődök vagy túrázok akkor kerékpárutat használok, de ha edzek vagy haladni szeretnék akkor kimegyek a főútra a kocsik közé.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zola007
veterán
-
parkr
őstag
válasz Szakbarbár #116154 üzenetére
az úton meg dudálnak, mutogatnak, de egyszer meg kellene kérdezni hogy mit szólna ha 30-40-el szállna bele valaki a kerákpárúton korcsolyázó kislányába
pár napja kerákpárúton konkrétan majdnem nekem jött egy faszi, ketten egymás mellett elfoglalták az egész utat, ez a balfasz meg az eget nézi... az utolsó fél méteren már beszóltam neki, mert muszáj voltam lemenni az útról
a vén nyanyák meg azt se tudják mi az a sáv, csak csapódnak jobbra-ballra.de a legjobb, mikor a kocsi úgy belóg a kerákpárútra hogy nem lehet mellette elhaladni..
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Ezt Debrecenben lőttem, először oltári marhaságnak tűnt, de lehet hogy van értelme? Miért van a faltól fél méterre az a csík?
Nem a sétáló és kerékpár részt kellene elválassza?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Zyrius
aktív tag
Van egy bryton rider 10-es órám. Elégedett vagyok vele, meg minden.
Nem tudjátok, hogy a bryton F mount (tartó konzol) kompatibilis a 10-es órával?
Neten a leírások között nincs felsorolva rider 10-es óra.https://StellarGear.eu - amatőr csillagászat és asztrofotós bugdácsolások
-
Mezga Aladár
veterán
-
TomMusic
őstag
Bírom (amúgy nem), mikor egy (buta?) ember olyanról ír cikket (hülyeséget), amihez köze nincs:
[link]Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
StLui
veterán
Reggelre továbbra is leereszt mindkét kerék, 0,5 bar lehet vagy alatta, az egyiket le tudom nyomni felnire, a másikat talán nem. Úgy tűnik mindkettő a szelepnél ereszt, sehol nem is nedvedzik a külső, ahogy pedig láttam többek képein FB-on ahogy panaszkodnak. EZ a szelep van benne, mit tudok még tenni? Sehol a nyoma a lötyinek, hogy eresztené.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
eddie1978
aktív tag
válasz StLui #116168 üzenetére
A szelep ereszt az pontosan mit jelent? Maga a szelep vagy a szelepház és a felni között ereszt?
Nekem az utóbbi volt a felniszalag hibája miatt. Ott a szelepház kúpos gumija jól tömített a felnin. A levegő a küllő furatnál jutott be a dupla falú felnibe és távozott a szelepház mellett.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #116169 üzenetére
"Rengeteg pénz és vergőgés semmiért." Kb 2e Ft volt a folyadék, ennyi volt az összes költség nálam. A vergődés meg annyi, hogy ugyanannyiszor rápumpálok, mintha belsőm lenne. Nem versenyzek profi szinten, sőt semmilyen szinten, mégsincs vele semmilyen szívás, csak előny.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #116172 üzenetére
Pont most agyaltam, hogy mi legyen a következő kisebb fejlesztés és mivel egy ideje tervezem a tyúkbelet szétnéztem mi mennyibe kerül. Nos a gumiknál már elakadtam, most nekem drágák a normál gumikhoz képest, úgyhogy valami mást fejlesztek . Amúgyis kopottak már a fékbetétek, kellene valami normális markolat és lehet meglépem a fogaskoszorú cserét is 11-34-ről 11-36-ra, hogy még könnyebb legyen mászni. Mondjuk kérdés, hogy a 11-34 Deore után egy Acera vajon mennyire visszalépés, de valszeg egy próbát megér, gondolom ezek az új Acerák már hozzák a régi Deore szintjét.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zola007
veterán
válasz bringasisti #116173 üzenetére
Olvasgattam a témában és engem sem győzött meg a tubeless.
100 gramm a folyadék és összeken mindent.
Inkább valami olyasmiben gondolkodom, hogy vékony butyl belső (Maxxis Ultralight) + 34mm-es Zefal defektvédő szalagMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zola007 #116175 üzenetére
Lehet tévedek,de ez is csak egy újabb dolog ami leszivárog a profi szintről,aztán mindenkinek azonnal kell...mind1 is,az úthengernek nem lehet ellenállni,de tényleg én is inkább a siránkozást látom mindenhol.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #116175 üzenetére
A tubeless leghasznosabb tulajdonsága, hogy tulajdonképpen elfelejtheted a defektet. Én már nem tudnám elképzelni egy montin, hogy ne ilyen legyen. Ez tényleg tud tömíteni, ellentétben a belső önthető szarral. Mindig viszek magammal egy tartalék belsőt, de már évek óta nem volt rá szükségem. Miért kenne össze mindent a folyadék? Szakszerűen kell szerelni, akkor kb fél évente elég egyszer hozzányúlni, hogy kicseréld benne a tejet.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #116178 üzenetére
Tényleg,az a tejcsere hogyan zajlik?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Zola007 #116175 üzenetére
A BBC Earth csatornán van egy műsor ami arról szól hogy egy iparág arra épül hogy elmondja hogy buta vagy, csúnya vagy, semmit nem ér amid van, DE mi tudunk segíteni! Múltkor látok egy csajszit fitness bringa 28" kerék 28 széles gumi, látni hogy nem olcsó a bringa. Elől nincs váltó hátul 3 fokozat agyváltó! Taposó pedál! Ha le akar menni Balatonra meg kell nézni a menetrendet mert Kamaraerdei emelkedő már sok pontosabban sokk neki. Mindent kitalálnak nem szabad bedőlni.
BENEFON DELTA--------N8
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #116179 üzenetére
Lepattintod a külső egyik oldalát, kiöntöd ami még van benne, a gumit érdemes áttörölni, hogy ne maradjon benne feleslegesen beleszáradt trutyi. Majd beleöntöd a frisset, gumi vissza és felpumpálod. Amikor visszarakod a gumit, akkor azt már érdemes a kerékpárba beszerelve elvégezni, úgy hogy a bicaj állványon van, így nem folyik ki feleslegesen, nem maszatolsz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #116021 üzenetére
Megnézem neked, aztán írok privátban.
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #116177 üzenetére
Nekem sem volt egyetlen defektem sem, mióta tubeless a rendszer. Előtte volt minden fele, felütés is, pedig akkor közelében sem voltam az 1,6 barnak.
https://barbieripnk.hu/
-
zoli03
őstag
Azért érdekes, hogy azok szólják le a tubelesst, akiknek még nem volt.
Azért vegyük két részre a dolgot
-vannak a gyári megoldások, amikkel nemigen van gond
-vannak a gányolások/fillérbaszás/stb, itt nem csak a tubeless rendszernél lehet gond, hanem bármilyen más alkatrésznél. Ezeket a kommenteket nem is érdemes figyelembe venni.Ha veszel egy közép/felsőkategóriás biciklit, annak szinte biztos, hogy tubeless ready felnije lesz. Nagy eséllyel a szalag benne van, szelepet is adnak hozzá. Így csak a folyadékot kell megvenni, ami megvan akár 2e Ft-ból is. Na innen már csak előnyök jönnek, kb el lehet felejteni a defekteket, könnyebb lesz a kereked (ráadásul majdnem a legnagyobb kerületén), kisebb nyomáson lehet használni, jobb lesz a gördülési ellenállás. Ha nem adtak semmit a kerekedhez, akkor meg veszel 10e Ft-ért egy tubeless szettet, aztán kész. Szerintem egyáltalán nem drága. Azt sem lehet mondani, hogy drága a külső hozzá, mert az összes Addixes Schwalbe TL-Ready (vagy TL-Easy) és az alap verziót megkapod 6-7e Ft-ért akár.
Ha valaki hónapokig használta, utána alkosson róla véleményt, ne innen-onnan hallott félinformációk alapján.
-
Zsohi
őstag
válasz bringasisti #116169 üzenetére
Ezt azért mondod, mert még nem próbáltad. A belső mellőzésének csak előnyei vannak, komolyabb hátrányok nélkül: jobb tapadás, alacsonyabb gördülési ellenállás és kisebb esély a defektre, csak jól össze kell válogatni a komponenseket.
(#116168) StLui: A probléma az lehet, hogy a szelep számára fúrt lyuk a felnin túl nagy és ez a szelep, ami kiköpött mása a DT által gyártottnak kifejezetten olyan felnikhez készült amik csak presta szelepet fogadnak. Schrader furat méret 8,5mm, presta 6,5mm. Váltasz Stan's szelepre, vagy valahogy megpróbálod megoldani, mondjuk a szelepfurat főlé ragasztasz még 1-2 réteg szalagot aminek hála talán jobban zárna.
(#116162) Toobee: Talán... A manual nekem nagyon alapszinten megyeget, de egykerekezni képtelen vagyok, pedig igyekszem nagyon. A bunny hop egy szélesebb körben használható készség, átugorhatsz különféle akadályok felett, nagyobb ugrások pofára esés nélkül ki se vitelezhetőek nélküle, gyökeres, sziklás szakaszokon elveheted a súlyt a kerekekről, helyezkedés a pályán, stb... A manual is fontos, de szerintem fontosabb előbb jól megtanulni a bunny-t, persze lehet rosszul látom a dolgot és versenyszinten már a manual a fontosabb.
(#116153) jjeahh: Köszönöm. A mai nap folyamán teljes egészében is össze lesz rakva, tegnap a kerekeket építettem, de nem bírtam ellenállni, hogy be ne pattintsam a vázba. Főleg azután amennyit szívtam az alátétekkel, szerintem ennyit nem anyáztam eddigi életem során összesen, mint tegnap... A fúratok csak éppen egy kicsit voltak nagyobbak, mint az alátétek és amikor beleejtesz egyet a felnibe...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
bringasisti
őstag
-
eddie1978
aktív tag
Már megint a másik meggyőzése/minősítése megy. Mindenki használjon amit akar. Nem fogjuk ezzel befolyásolni egymás életét/sportolását. Tök mindegy. Szerintem.
Tudom, hogy hülyeség a tubeless, a tárcsa, a pedelec, a carbon, az SPD, a bukó, a szűk ruha, a bő ruha stb stb stb. Bla bla bla...
Nem számít.
Tekerjünk! -
StLui
veterán
válasz Zsohi #116185 üzenetére
Alig ment bele a szelep a lyukba, úgy kellett csavargatnom, nagyon passzos. Preszta a felni is, szelep is.
Nincs itthon szalagom, max egy belsőből kivágott gumidarabot tudnék oda tenni.Bunny: videókból az jön le, hogy egy minimális szinten kell tudni hozzá manualozni.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
félisten
Sziasztok!
Ahead -es kormánycsspágyam van a trekking bringán, amit épp most rakok össze.
Még nem vágtam le a teló szárát, így bem tudom meghúzni megfelelöre, csak elkezdtem összerakni, hogy kiderítsem, hogy mennyit kell levágnom belöle.
Normális, hogy kézzel helyérerakva, kb. szorosra állítva így néz ki alul?
Felül teljesen passzentos.
Kezdek parázni, hogy nem passzol, vagy hiányzik alkatrész.
Vagy a vágás utáni beállításkor helyére kerül? Kézzel ennél jobban nem tudtam összébb illeszteni.Évekkel ezelött vettem, elvileg minden összepasszol. Annak idején vágtam, hogy milyen méretek vannak.
A telóra simán rá lehetett ütni az alját.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Shodan
addikt
Sziasztok!
Ez mennyire jó vétel? [link]
Megéri az a Fox villa? Sajnos annyira nem értek hozzá.www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
trialboj
őstag
Biztos hogy megfelelő méretű a golyós csapágy ott lent? És próbáltad fordítva berakni? Ha fent minden okés, lent csak ezt a csapágy az egyetlen dolog amit cserélgetni tudsz.
Így egy métert sem mehet, mert tiszta kosz lesz, és tönkre megy seperc alatt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Kube
senior tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani outira 6-7k körüli darabáron gumit? Schwalbe Duranot nézegettem, de 10 feletti árakkal operál. Hobbi bringás vagyok, edzésre viszem ki, meg néha erre arra egy 60-at gurulok vele, lényeg, hogy nem kopjon azért nagyon gyorsan . Ha tudtok olyan shoppot ami esetleg olcsóbb, azt is fogadom.
[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
jjeahh
nagyúr
válasz zoli03 #116184 üzenetére
"az összes Addixes Schwalbe TL-Ready (vagy TL-Easy)"
Hm? Bár úgy lenne... vagy valamit elnéztem? Nemrég vettem Addix-es Nobby Nic-et és sehol egy Tubeless felirat nincs rajta.
Zsohi: Dobhatsz majd egy képet a kész bringáról ha picit be is koszoltad, kíváncsi lennék, de tuti jól néz ki.
Bici: Próbáltad már hézagolókkal összerakni és úgy meghúzni? Mert az enyém is így nézett ki amikor új, picivel alacsonyabb stucnit vettem, aztán mivel dög voltam 1mm-t vágni a teló nyakából, raktam egy filléres vékony hézagolót és meghúztam, oszt jó lett.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hachiko95
aktív tag
Tegnap megérkezett az új pedálom Crank Brothers Stamp 2 (raw), ha jó látom még senki nem írt erről a típusról.
A régin [link] már aszfalton is csúszkált a lábam.
Gondoltam gyorsan kicserélem, az egyik oldali nagy nehezen lejött(ehhez is két ember kellett), a másik nem adta magát. Másnap bevittem a helyi bicós boltba, le kellett venni a tengelyről a pedált, satuba befogták a tengelyt, már ketten próbálták és egy jó idő múlva megadta magát a szemét. Pedig előző nap be is fújtam a menetnél.Ma végre kipróbálhattam az újakat, 16km-t mentem 470m emelkedéssel terepen. Eddig nagyon tetszik, végre felfelé határozottan tudok tekerni és lefelé jól fogja a lábamat. A kisebb méretet vettem, 43-as a cipőm, szerintem simán jó a pedál felületének nagysága. Ugye az ajánlás szerint pont ez a 43-as cipő a választópont a két pedálméret között. Festetlen (raw) verziót válaszottam, olyat akartam, ami nem fog megkopni és pont illik is a vázhoz. A vázam olyan, mint a régebbi F1 Mclaren festése [link].
A stamp 2 és 3-ba még raktak rendes golyós csapágyat is, a stamp 7 és 11-be pedig csak csúszócsapágy került. Remélem tartós lesz.