-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #134801 üzenetére
a te Canyonod tuti könnyebb tárcsafékkel, mint az enyém patkóval, igaz az enyém nem a gyári felszereltség, mert az persze nem volt jó
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #134801 üzenetére
na, ezt írtam én is....kb fél kilóval nehezebb egy tárcsás. Én biztos nem cipelném azt a pluszt ha nem olyanok a körülmények ami indokolná amerre legtöbbször járok...ezért nem választottam.....de biztos van akinek több egyéb előnyt nyújt annál mint amennyi hátrányt a plusz súly jelent. Amúgy 7.9kg-os a Focus-om
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
werszomjas
őstag
Sziasztok,
Gumi kérdés.
Adott egy:
Mali Mamba 29er MTB
Felni: ARAYA DS 700
ETRTO 622x19
Gumi: Kenda 1027 - 54-622Jövő héten megyek egy balaton körre, érdemes cserélni amiatt a külsőt? Könnyebb lesz vele a kör leküzdése?
A mostani gumim elég morgós aszfalton.A meglévő felnimre milyen gumi az ajánlott egy MTB-ra, aszfaltra, 4000 ft-ig?
üdv
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bringasisti #134677 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #134799 üzenetére
Straván is be tudjátok állítani a Sportnál hogy e-bike ride. Innentől gondolom nem nézi a szegmenseket, vagy csak azoknál, akikkel azonos sportban vagy. Vagy csinálhatod úgy, mint Runner (gondolom), hogy a felfeléket saját magának kilövi, lefeléken meg mindenkivel versenyben vagy, mert miért ne. Bár lefelé a sz@r is gurul, ha nehezebb, még jobban!
Lényeg, próbáld ki a Stravát, ha még nem próbáltad. Egyrészt jól tudod követni a saját fejlődésed, másrészt ötleteket tudsz meríteni a körülötted tekerők útvonalaiból. Esetleg tekerős társakat is lelsz, ha ez érdekes lehet.Amúgy outi oldalról fura ez kicsit nekem, mert ha valaki elmegy, és saját erőből megnyomja a szegmenst, akkor erős. Egy 5-6 fős bolyban ez már nem akkora csoda. Na erre jön még, hogy ha jó a szél, akkor kell kimenni. A tervezés részét megértem, és azt is, hogy vannak szakaszok, ahova már mindenki csak így jár, és így is emberfeletti a teljesítmény, amit le kell adni. Csak ez olyan érdekes. El kell járni versenyezni. Ott ugyanolyan időjárásnál, ugyanannyi emberrel derül ki, hogy ki a Májer.
xy.zsolt: milyen Focus? Képet láttunk már róla?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz xy.zsolt #134803 üzenetére
Mivel nem a kerék külső részén cipeled mint plusz forgó tömeget így kb nem is lehet érezni ezt.
Amúgy a mai trendi aero vázas gépeg meg még nehezebbek aztán mégis minden gyártó arra van most ráizgulva.Én azért vettem tárcsásat mert szeretnék még komolyabb hegyekre eljutni és nem 60 kg-ot nyomok amit ott egy patkó is simán megfog. Na meg ha gyerek utánfutót kell majd vontatnom akkor se lesz rossz.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
xy.zsolt
őstag
válasz -=RelakS=- #134805 üzenetére
Gondolom forintban is annyi volt mint amennyi a valós mAh!?
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #134807 üzenetére
az ok, hogy nehezebbek kicsivel az aerok,...cserében merevebb a vázuk...ami szítén nem lényegtelen. És nagyon nem a kényelem jellemzi őket....ahogy hallottam
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
válasz Because #134800 üzenetére
Arrafelé dübörög az ebike üzlet. Ausztriában 2018-ban minden harmadik eladott kerékpár ebike volt - ez 65%-os növekedés 2017-hez képest. Egy kint élő haverom mondta, h trekking bicajt már szinte nem is lehet eladni motor nélkül. Németországban is dübörög a biznisz, 2018-ban eladtak 1 millió ebike-ot - ami 36%-os növekedés az előző évhez képest. Kíváncsi vagyok, h hozzánk mikor fog megérkezni ez a "mánia"?! Én már azon agyalok, h a jövőben hogy lehetne ebből itthon pénzt csinálni?!
6030D: Köszi a tippet, mindenképp kipróbálom!
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz -=RelakS=- #134805 üzenetére
Az enyém jobb mert arra 8000 mAh van írva. 1300 ki is jön belőle
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
-
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #134814 üzenetére
Izalco race 9.7 2019es model ...itthon 699000ft, nyugatabbra 1650 EUR a bolti ára. Itthon vettem, jóárasítva
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
Mindentől függetlenül most látom csak, hogy "kvázi-tag"-ból mára "Tag"-gá avanzsáltam a forumon….juhhéééjjj
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
StLui
veterán
Hasaggymeg és 6030D: csak ma, csak nektek:
gyökerek[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
cdl
senior tag
válasz Napfénysüti #134801 üzenetére
Parádés a Canyon súlya.
Az enyém 10 dkg-val nehezebb hivatalosan patkófékkel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #134799 üzenetére
Én csak a Strava-t ismerem nagyjából, néha ezt használom, ennyi.
Hozzánk mikor fog megérkezni az ebike mánia? Már itt van és ránk rúgta az ajtót!
Most volt az ebikeshop által szervezett pedelec parádé Törökbálinton. 2 napos rendezvény, 400db kiállított elektromos bringával, rengeteget ki lehetett próbálni. Egyik nap én is kimentem, nagyon sokan voltak, pedig nem volt szuper jó idő se. És itt tényleg csak elektromos bringák voltak, aki ide jött, az kizárólag a pedelec bringák miatt. De én is megfigyeltem, hogy már a Budai hegyekbe is sokkal több eMTb van. 2015-ben vettem az első értelmes eMTB kerékpárom:
[kép]
[kép]
2015-ben kb ufónak számítottam az erdőkben ezzel a bringával. Szinte nem is láttam eMTB-ot.
Ma meg ott tartunk, hogy múltkor kicsit kirándultunk Normafa környékén a barátnőmmel, csak gyalog, és kb 1 óra alatt 10db EMTB-t láttam az erdőbe. Amikor felmegyek dobogókőre, ott 5-10 fős csapatokat látok úgy, hogy mindenkinek pedelec montija van. 4 év alatt rengeteget változott a hazai ebike piac. Voltam pl Bosch e-bike képzésen. Erre azért volt szükség, mert e nélkül nem kaphat a kerékpár üzlet kontaktot a Bosch-hoz garanciális ügyintézéshez, alkatrészekhez stb. Kell egy ilyen oklevél, ami által hivatalosan Bosch e-bike szerviz partner leszel. Pár éve még a legtöbb kerékpárbolt Magyarországon kb le se sz@rta ezt a szegmenst, ma viszont ott tartunk, hogy valami 150 vagy 160db kerékpárüzlet tartott igényt erre a képzésre! Nyilván azért, mert látják, hogy ez már megkerülhetetlen. Persze az ebikeshop harapja ki a legnagyobb szeletet ebből a tortából. Brutális méretű bolt, brutális árukészlettel.Hogy lehetne ebből pénzt csinálni itthon? Nyilván ha van egy olyan kaliberű boltod mint az ebikeshop-nak, akkor azzal. De szerintem az is működhet, hogy tartasz egy nagyobb e-bike flottát, akár trekkingből, akár montiból, és szervezel túrákat, bérbe adsz bringákat. Mindkét variációhoz jó sok pénz kell.
Because: A német nyugdíjasok külön kategória. Mondjuk ha kipróbálod akkor valami hegyes terepen, sík úton hajlamosak az emberek a negatív oldalát látni.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Runner_fxr #134820 üzenetére
Majd 70évesen veszek egyet...addigra már 50kmh-val simán száguldani fognak felfelé is
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #134821 üzenetére
eMTB-t, pláne Enduro-t, 70 évesen már szerintem nem tudsz kihasználni, így akkor maximum a trekkingek jöhetnek szóba. Ma is van olyan ami 50-el tud fölfelé menni, de az más kategória, az nem kerékpár, hanem elektromos krosszmotor.
25-ös korlátozás terepen, teljesen jó. Ha meg kiveszed a korlátozást, kb bármelyik szabvány 250W-os gép megy 50-et síkon, de ehhez mondjuk tiszta erődből kell tekerni is. -
nagyúr
válasz Runner_fxr #134820 üzenetére
Hmm, megint érdekes dolgokat írsz. Jó tudni, h itthon is ennyire fejlődik a piac. Mondjuk én úgy értettem a "mániát", h mikor lesz ekkora részesedése az ebike-oknak a teljes piacon?! Mert szerintem jelenleg az 5%-ot sem éri el, nem, h a 33-at. Mondjuk azt Miskolcon is látom, h egyre több az ebike, és nyilván tőlem nyugatabbra ez hatványozottan igaz. Szval mást látsz Te, és mást látok én.
A kölcsönző jó ötlet, már korábban is gondoltam rá. Csak túl sok macerának tűnik viszonylag kis haszonért. De gondolkodom rajta. A saját üzlet saját készlettel részemről felejtős - nyilvánvaló okok miatt.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #134811 üzenetére
Ha pénzt akarsz belőle csinálni, menj még pár kört a cubeal, majd add el nekem, féláron. Egyből visszajön a befektetett összeg fele, tehát ott a pénz, illetve jól is szórakoztál 3 napig, én meg csak találok egy helyet annak a szörnynek a csinos analóg gurulóim mellett
6030D:
Jaj, ne vegyél már CX-et hallod. Mi lesz ha rákattansz, kiderül hogy sokkal nagyobb Májer , vagy aszfalton, és áttérítenek? Pont most akartam kérdezni hogy merre mész majd idén versenyezni, stb, te meg éppen készül lekattanni a montis veretésről"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz trialboj #134826 üzenetére
Szuper üzlet, mondhatom! Ha féláron nem is, de most majdnem 30% kedvezménnyel meg tudod venni a Bike-Discounton is! Haverom kb egy hete bepróbálkozott náluk egy EU adószámos céggel, nettóban akarta megvenni, de nem adták. Na az már közel fél ár lett volna (kb 750k HUF) - csak sajnos nem jött össze.
[ Szerkesztve ]
-
haarmaan
tag
Sziasztok, a véleményetekre, tapasztalatokra volnék kiváncsi. Úgy nézem elég sok olyan ember van itt aki elég komolyan benne van a bringa szerelésben.
A hétvégén voltam kint a tesztnapon kipróbáltam egy 29-es Stumpjumpert:
[link]Nagyon jó bringa remek műszaki megoldásokkal. Viszont azt kell hogy mondjam hogy nekem nem jött be a 29-es kerékméret valószínűleg maradok a 27.5 trail bike kategoriánál.
Valószínűleg egy 27.5-es Stumpjumper lesz abból is az alu verzió:
[link]Vagy egy 2019-es Canyon Spectral 7.0 (a jövő héten ki tudok próbálni egyet):
[link]Viszont a Specialized sátornál mindenkép a Carbon Stumpjumperre akartak rábeszélni (az alu 2-3 év után elfárad, idővel kilágyul, rengeteg törőt alu vázzal találkoztak, nehezen javitható, stb).
Tényleg ilyen tragikus a helyzet?Eddig alu bringáim voltak de 2-3 év után általában cseréltem. A következő kerékpárt viszont sokáig 6-7 év szeretném megtartani.
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #134828 üzenetére
Mire föl nem adták? Ügyfelem cégének vettünk kettőt EU adószámmal. Vagy nem az övé a cég? Mert akkor jó, hogy nem adták, és a cégeknek komoly problémákat okozott volna, meg magának is.
Amúgy megveheti magyar áfásan is és jóváírja a cégben az áfát, ugyanaz mintha kintről hozná nettóban, persze csak ha egyezik a nettó ár, persze sajnos nem egyezik.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #134817 üzenetére
Átmentél rajta?
Runner...erről most hirtelen az jut eszembe,hogy ha eddig megláttál egy bringást a HHH-n,Dobogókőn,ne adj isten NHH,vagy Csóványoson az már jelentett valamit,de ha elterjed ez az elektromos őrület,és elérhető lesz a kategória mindenki számára,ott fog figyelni az összes mugli az összes hegytetőn. Erről mit gondolsz,jogos aggodalmam,vagy butaság?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz StLui #134830 üzenetére
Annyit mondott haverom, h csak simán nem válaszoltak neki. Leírta, h mivel foglakozik a cége és, h a dolgozóinak szeretne venni pár bringát. Két emailt is írt, az elsőt a céges emailcíméről, de egyikre sem jött válasz. Persze, a cég az övé, tehát elvileg simán mehetne a dolog. Most beszéltem vele telefonon, mondtam neki, h holnap hívja fel őket mindenképp. Addig amíg van készleten a bringából. Ezek szerint nem reménytelen a dolog, köszi a tippet!
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #134831 üzenetére
Persze előtte mondtam a fiamnak, hogy na majd ott mi lesz. Ő meg is állt, én is mögötte, de visszamentem kicsit, és úgy gurultam át rajta mintha ott sem lenne Szóval nem ügyesség, csak elhatározás kérdése, meg, hogy száraz legyen.
Viszont ma volt egy negatív élmény. van tanulság ezért leírom.
Döngettünk lefelé NHH-ról egy kellems, de több helyen szétszórtan kövekkel tűzdelt túraúton, kb 1,5 méter széles.Igazi flowtrail. Két társ jóval előttünk, előttem pedig közvetlenül a fiam. Ha gyalogos látunk lassítunk, köszönünk, megköszönjük ha félreállnak. NHH-ról Királyrétig 5 ilyen alkalom volt. Utolsó előttinél, leggyorsabb szakaszon, látom fiam lassít szokás szerint, de elé áll a 30-on belüli manus, előtte a párja az ösvény szélén, addigra én is odaérek, köszönök, köszönöm, de manust akkor már pont látom mit csinál, de elmegyünk mellett, közben beszól. 300 méterrel odébb család, nagy fehér bozonos kutyával, szinte ugyanez, ott a papa a túrabottal próbál kicsit betartani, és oktat. A lényeg, Lent fiamnak defekt, utolérem, morog a beszólogatók miatt, nyugtatom, hogy valahol igazuk van, de hát sajna szinte sehol nem mehetünk hivatalosan. Bevárnak a társak, kiderül aki legelöl haladt, max tempóval ment el mellettük, oda vissza beszólogatva egymásnak. Hát nem csodálom, hogy mire odaértünk már ilyen hozzáállással fogadtak. Amikor cseresznyéshez visszamentem a fiamért és a defektes bringáért, még akkor is azon agyaltam, hogy tudnék bocsánatot kérni tőlük, nekem ég a pofám így, és sikerült megint néhány családot a montisok ellenségének átállítani. (kettőnk menete videón van, látható szerintem, hogy normálisan közelítünk, meg hallható is a párbeszéd)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz StLui #134817 üzenetére
Kamerával a kezemben én is átfutok.
trialboj: na, teee... ki is hangsúlyoztam, hogy csak az aszfaltos edzésekre kell, illetve egyéb szórakozásra. Verseny: 05.05 Balatonfüred (remek időt jósolnak), 05.12 Várgesztes, 05.27 Szilvásvárad. Aztán majd a többi.
StLui: történethez: ilyenekkel ne foglalkozzatok, tanítsd meg (/megtanítottad) a fiadat , hogy nem mindenki egyforma. Én mindenkinek megköszönöm, akin látom, hogy tesz azért, hogy könnyebben elkerüljük egymást, vagy csak köszönök neki, mert együtt vagyunk a természetben. (Mondjuk a múltkori Bp túra után megértem, ha ott nem köszöngetnek mindenkinek, itt 10-ed, 20-ad annyian vannak...). Ezek (bunkó bringás az erdőben) ugyanolyan sztereotípiák, mint az élet egyéb területein, akár az utakon. Én az autósoknak is megköszönöm, ha jó fej, vagy látom, hogy előre gondolkodik. A múltkor volt egy Mondeo-s, megjegyeztem, Kismaros - Nagymaros között ment el mellettem, egy másik kocsival csapatták, kb 120-szal, de másik sávban mentek el mellettem. Ugyanaz a kocsi Nagymaroson megint mögöttem, és az S kanyarban bevárja, hogy a kátyúkat kerülgetve a sáv közepén megyek (előtte visszanéztem, hogy mit csinál), majd amikor elment mellettem egymásra néztünk: én megköszöntem, majd a kopasz, napszemcsis, nagydarab csávó, mellette a csajjal (célzás) visszabólintott, és szépen elment. Egy picit jobb lett a vliág akkor is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #134833 üzenetére
Én is hasonlóan érzek.Itt a Somlyón is mikor már másodszor kerülöm ugyanazt az embert,persze mindig lassan,megköszönve,kezdem érezni,hogy egymás terhére vagyunk és csak idő kérdése amíg elszakad a cérna a gyalogos(ok)nál,aki(k) (gyakran joggal) azt érzi(k),hogy nem a gyalogos ösvényre valóak vagyunk.Ez az ilyen szép időben ünnepeken,7végéken,főleg a frekventált helyeken sajnos gyakori,szerintem ilyenkor valami elhagyatottabb helyre kell menni.Mi is átmentünk Királyrétről Nógrádra,és ennyi autót ott fenn talán még sosem láttam,a kanyarig állt a parkolók sora.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haarmaan #134829 üzenetére
Tényleg ilyen tragikus a helyzet?...enyém immár 4 éves (30e km-es),vagy 2 év múlva majd szólok ha kilágyult.
(#134835) 6030D...ma asszem láttam Lectoros barátod 2x is,ott ingázott a Gyadai rét és Szendehely között fel s alá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #134838 üzenetére
Jaja, a mindentlátó szerint is ott volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #134825 üzenetére
A magyar piac nyilván árérzékeny, ha a bérszínvonal azonos lenne mondjuk az osztrákkal, valószínűleg itthon is nagyobb lenne az ebike eladás, de azért nem reménytelen, szerintem egész szépen alakulnak az eladások. Az ebikeshop is évente több száz db-ot elad.
A Meridák is szépen fogynak idehaza, eOne-sixty, eOne-twenty, e-Spresso egyaránt.
Specialized turbo levo-ból is szép számmal eladtak.
Ebikeshop meg rengeteg Haibike-ot adott el.Az ebike kölcsönző szerintem úgy működhetne jól, ha szervezett túrákkal kötnéd egybe, amihez járna egy alap technikai és ebike kezelési gyors képzés. lehetne szervezni trekkinges túrákat idősebbeknek, montis túrákat kezdőknek és haladóknak egyaránt.
Én valahogy így képzelném ezt el. Haladó, nagyobb montis túrák esetén egy frissítőponton bekészítenék tartalék akkukat is, egy gyors akkucsere és mehet a túra tovább.
Lehetne akár Ausztriába is szervezni. És akkor ha megfelelő számú embert összeszedsz már akár szállodásokkal is lehet egyezkedni, hogy adjanak neked akciósan szobákat. Csak maga a kerékpár bérlésből nem egyhamar térülne meg egy nagyobb ebike flotta, de ha már így egybekötöd túrákkal, akkor már hozhat nagyobb hasznot. Én is szívesen foglalkoznék ilyesmivel, de nincs ennyi pénzem, hogy megfinanszírozzam.haarmaan: Ez azért felhasználás függő, ha nagyon durván használod, tehát több méteres letörések, hosszú 5-6m-es ugratók, esetleg néhány elrontott csőrös ugrás, akkor biztos, hogy hamarabb elfárad mint a karbon. Viszont azt is vedd számításba ha elesel a bringával, a karbon könnyebben sérül. Ha oldalról kap egy ütést, kevésbé ellenálló mint az alu. Egy aluváz esetén egy horpadás maximum esztétika, de ha beszakítod a karbon vázat, az alighanem a vázad halálát jelenti.
Ha ezek közül kéne választanom, valószínűleg a 29"-es karbon Stumpy lenne az.
Hasaggymeg: Ezt, hogy érted, hogy elérhető lesz mindenki számára? Most is elérhető mindenki számára, kérdés, hogy adnak e érte annyi pénzt? A premium kategória árban mindig egy magasabb szintet fog képviselni, tehát arra hiába várunk, hogy premium eMTB-t adnak majd belépő analóg áron, ilyen soha nem lesz. Viszont az biztos, hogy némileg több embert vehet rá arra, hogy kimerészkedjen a hegyekbe, de azért amiatt szerintem nem kell aggódni, hogy minden antisportoló, ügyetlen mugli ott fog tobzódni a HHH-n, Dobogókőn és sorolhatnám. Tudom, hogy ezt egy ilyen vérbeli kerékpárosnak nehéz megérteni , de ez is sport. 1db 500-as akkuval mondjuk egy Dobogókő túra, Prédikálószék és társai, úgy nem fog menni, hogy bekapcsolod a legerősebb rásegítést, simogatod a pedált és mész 50-80km-t meg 1500m szinteket. Max rásegítésen kb 30km alatt le lehet meríteni, rákényszerülsz arra, hogy takarékoskodj, ha nem akarsz lemerülni úgy, hogy még nagyobb emelkedők vannak előtted. Aki egy motor pótlékot keres és azt hiszi, hogy eMTB-al mindenféle erőfeszítés nélkül mászunk meg komoly terepeket, az rohadtul nagyot fog csalódni. Meg ugye le is kell jönni a hegyről, és az elektromos hajtás nem tanít meg terepen biciklizni, nehezebb terepen. Tehát szerintem a növekvő eMTB szám leginkább nem új felhasználókat jelent, hanem inkább analógról ülnek át többen, mert rájönnek, hogy hatékonyabb, gyorsabb, a sportolás része meg megmarad.
Trekkingesek között már jobban el tudom képzelni, hogy behoz az ebike sok új felhasználót.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #134841 üzenetére
Úgy értem,hogy az eladások meredek növekedése miatt lemegy az ára (már most sem sokkal drágább mint egy minőségi analóg),+ megjelennek az amolyan teszkós e-bikeok,melyek nem sokra lesznek jók,de arra igen,hogy 10 kg túlsúllyal, és 15 cm + haskerülettel is feldöcögjön mindenki az olyan hegyekre ahova nem kell különös technika,csak fizikai erőnlét.Lefele,a hegy lábánál parkoló autóig már mindenkit lehoz a gravitáció egy HHH,NHH-ról az aszfalton,vagy a murván,ahhoz nem kell különös tudás.Erdőben,terepen nyilván más a helyzet,ott hamar nyakát szegheti egy tapasztalatlan vigéckedő,de félő,hogy az összes autóval is járható hegyen ott lesz minden saját erőből amúgy oda sosem jutó kerékpáros...ami ugyanakkor nem is biztos mindenkinek olyan katasztrófa mint nekem,aki kerékpározni leginkább azért megy,hogy ne láson már végre embert.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #134702 üzenetére
Azt láttátok, hogy az SL váz most a sima árában van?
Remélem, holnapig így marad...És igaz, hogy nem éri el a múlt havi 500 Fontos árat, de 600-ért már van .. 1 db limezöld M-es, komplett bicóként.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #134841 üzenetére
A magyar piac erősen korlátozott sajnos. Mielőtt megrendeltem Németországból a bringámat bementem pár boltba itthon is, de sehol sem tudtak segíteni nekem. Csak az egyik legolcsóbb elektromos eONE-TWENTY-ből tudtak volna rendelni egy darabot a méretembe (nem tetszett), Cube-ból meg egyáltalán nincs az országban a méretemben eMTB. Azért április elején ez több mint furcsa. Azt mondta az eladó (Cube), h augusztus-szeptember környékén tudok csak rendelni úgy, h biztosan jusson nekem, utána szinte azonnal készlethiányos a teljes paletta - mivel nagyon kicsi a magyar kvóta. Az Ebikeshop-nak van némi készlete, de a többi boltban eléggé tragikus a helyzet. Szval hiába akarsz itthon ilyen bringát venni, a legtöbbször rá vagy kényszerítve a külföldi vásárlásra. Vagy kompromisszumot kötsz, és olyat veszel ami igazából nem is tetszik. De ilyen árak mellett ez nem opció számomra.
Bringakölcsönző: Így ahogy elolvastam a leírásod, sikerült bele is fáradnom. Erre írtam, h túl sok macera, minimális haszonért. Még gondolkodom ezen, mert egyébként szeretnék bringákkal/bringásokkal foglalkozni - csak nem biztos, h ebben a formában.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #134845 üzenetére
Csili-vili szállodáknak biztosíts ebike hátteret. Ők meghirdetik, hogy e-bringázás a Bükkben, te meg viszed nekik a leszervizelt bringát. Végén visszakapod.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz bulikavagyok #134848 üzenetére
Ha megvalósul, akkor kérek évente egy hétvégét az egyik szállodában az ötletért! Bringa nem kell, azt viszek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #134835 üzenetére
Persze, de én is azt írtam, hogy mi van HA jobban tetszik majd A versenyeket átnézem majd de a 05.27 Szilvásvárad, jól hangzik, meg arról tudom is hol van és milyen a terepe arrafelé.
A gyalogos az ösvényen témára,
Az itteni túrázási hajlamról sokat elmond hogy kis túlzással nekem akkor volt ilyen élményem, mikor Szilvásváradon jártam, kölcsönöztem egy bringát, és a srác mondta hogy kerüljem el a jelölt turista ösvényeket, ez sikerült is egy darabig, aztán mikor aszfalton elindultam felfele és eljutottam a Millenniumi kilátóig, találtam egy single tracket lefele, addig még sosem mentem ilyen úton, többször átnéztem de sehol nem tiltották egyértelműen a bringások behajtását, mondjuk valamiért éreztem hogy nem lenne szabad (pl csak lépcső volt lefele) de úgy voltam vele, hogy ki tudja mikor jutok ilyen tiszta/kiépített/érdekes ösvényre ismét, azt is bevállaltam hogy az aljában esetleg valaki megbüntet... mondjuk lőttem egy képet arról ahol bejöttem, és ott hiányzott a ne biciglizz it te gyökér tábla.
Féltávnál találkoztam egy családdal, akik félreálltak, de a kislánytól hallottam amint kérdezi a szülőket, "de hát ő nem tudja hogy itt nem szabad biciklizni?" Kicsit rossz érzés volt, de az az ösvény nagyon tetszett lefele!Itthon én többször futottam lovasokba(mint túrázókba), akik alatt a ló minden alkalommal megijedt, na az nem szerencsés, ez 1-1 ig kanyaros részen történt, azóta kerülöm ezeket a helyeket.
(#134842) Hasaggymeg
..ami ugyanakkor nem is biztos mindenkinek olyan katasztrófa mint nekem,aki kerékpározni leginkább azért megy,hogy ne láson már végre embert.Gondolom ez nem volt még szempont mikor egy 2 millás fővárosban verted le a sátradat
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen