-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz trialboj #134599 üzenetére
Köszi! A Fox telók megbízhatatlanságáról itt olvastam először (pár napja), és őszintén szólva egy kicsit megleptetek vele. Remélem nem lesz vele baj. 1-2 évnél tovább szinte biztos, h nem lesz nálam ez a bringa, annyit meg gondolom, h illene kibírnia.
Kulacs: több mint 10 éve nem használtam kulacsot, kb akkor tértem át CamelBak-ra - és imádom. Az egyik legjobb dolog ami bringás pályafutásom alatt történt velem. A patentpedál és az ebike után.
A kisebb karika nálam mindig ugyanazt az A-ból B-be jutást jelenti, ami közben nincs szükségem folyadékpótlásra. Vagy ha a belvároson belül megyek valahová, akkor ott legtöbbször már vár rám egy sör.Holnap tesztelni fogom rásegítés nélkül - én is nagyon kíváncsi vagyok rá, h fogom-e tudni tartani ezt a tempót?! Úgy terveztem, h sokat fogom így sík terepen használni. Annyit már most észrevettem, h nincs az a "nagy megállás" 25 km/h felett amiről sokat olvastam. Furcsa is volt, h sokszor felmentem 25 felé - mondjuk 27-29-re-, és nem éreztem, h megállt a motor. Lehet, h az is közrejátszik, h amúgy viszonylag jó erőben vagyok.
Sár: egy kezemen meg tudnám számolni, h öt év alatt hány alkalommal mentem sárban. Mondjuk ez most lehet, h változni fog, mert kicsit kibővítem a bejárandó terület nagyságát a Bükkben. Plusz eddig főleg aszfalton másztam meg a hegyeket, de ez is változni fog.
jjeahh: Köszi Neked is!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bulikavagyok #134601 üzenetére
Kolléga kifogott egy sz@rt és nehezen talál (ha egyáltalán) rendes szervizt a közelben,ez mindenkivel megtörténhet,de a Fox attól még egyik legjobb telómárka marad a világon melyet prémium kategóriás kerékpárokba is szerelnek.
(#134551) jjeahh...milyen sor az pontosan,Deore?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
G4RWIN
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni bringavásárláshoz! Pár hete kezdtem olvasgatni, de nem igen jutok dűlőre.
Amire használni szeretném:
- munkába járás: napi 2 x 6 km, kertvárosi-paneles részeken keresztül (padkára le-fel sok helyen), 1/3 bringa út, autók közé nem szeretnék menni.
- Pécs - Orfű táv: ~ 50 km, aszfaltos bringa út, meredek-hosszú emelkedőkkel
- enyhébb terepezés erdei utakon184 cm , ~ 90 kg vagyok ("versenysúlyom" ~ 80 kg, konditermi edzésre már nincs időm és kedvem sincs ezért szeretnék napi szinten bringára pattani)
Amiket eddig néztem (mindenképp szeretnék 29"-os kerékpárt):
Cube analog, attention, aim stb. (tetszik nagyon a Cube design) előbbi kettőnél igazából nem értem a különbséget, felszereltségben nem igen látom. Aimot meg azért írtam, mert lehet elég lenne az is.Nem ragaszkodom a cube márkához, inkább a best buy megoldást keresném erre a célra, az xc -ben se vagyok biztos.
szeretnék 150.000 ft közelében maradni, de ha megéri a + felár a jobb villa stb. miatt akkor inkább költök többet rá.
Használt bringákat is nézegettem, de nem értek hozzá, illetve nem akarom átutazni a fél országot miatta.
Cube analog 29 2018 és 2019 közt mi a különbség? árban ~40k
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
el tudnák viselni egy hasonló bringát ilyen árban: KevCentral youtube
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #134591 üzenetére
Teljesen más szempontok vannak az XC-ben és az Enduro-ban. Egy XC gumi mindig tartósabb lesz mint egy Enduro. Más a keverék, más a felhasználás. Enduro-ban sokszor úgy veszed be a szűk kanyarokat, hogy kifarol a gép, szinte beúsztatod a kanyarokba, meredek, terepen ereszkedsz, ott is csúszik a hátsó gumi. XC bicóval ilyeneket nem nagyon szoktak csinálni. És a puhább keverékű gumi is jobban kopik. Felesleges a két kategóriát hasonlítani. Enduro bicón kb minden gyorsabban amortizálódik.
Sokszor nem cserélek gumit így se, mert nincs sok időm bringázni, de amikor elmegyek, akkor legkevésbé sem az érdekel, hogy mi kopik és mennyi idő alatt, csak élvezni akarom a bringázást. Illetve az utóbbi pár évben, nagyjából minden szezonra cseréltem is a bringát, amin meg új gumi is volt.
Nyár vége felé elkezdenek szállingózni a forgalmazóhoz a 2020-as Meridák. Nagyon úgy fest, hogy jön az új eOne-Sixty karbon vázzal. Ha jól sikerül a gép és tetszeni fog, nagy valószínűség szerint le is cserélem a mostanit.bulikavagyok: Simán benne van, hogy ezzel jobban meghajtod magad, mivel sokkal élvezetesebb a használata, többet is fogsz vele menni. Illetve a max teljesítményhez bele kell taposni rendesen.
-
szrobert
tag
Sziasztok!
Hosszabb, 4-5 órás tekeréshez milyen energiaszeletet, energiazselét ajánlotok?
Hol lehet beszerezni?Köszi a segítséget!!
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134603 üzenetére
Őszintén szólva annyira nem olvastam figyelmesen, csak az maradt meg, h páran "panaszkodtak" a megbízhatóságára. Én bennem is az a kép él, h az egyik legjobb telómárka a világon.
Runner_fxr: Az egész biztos, h távban többet fogok vele menni. Már meg is van a terv, h a szokásos napi rutinomba, h tudok beiktatni egy kis hegymenetet.
eOne-Sixty karbon vázzal? Ez eléggé izgalmasan hangzik. Mondjuk egyelőre nem tudom, h mennyire van létjogosultsága a karbonnak az eMTB piacon?! Még mindig aktívan nézegetem a fully XC bringákat, abból biztos, h karbont veszek - ha veszek. De ebike-ból már korántsem biztos. Itt valahogy nem érzem annyira fontosnak azt a "minimális" súlyelőnyt.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
[link] szíj,titán,motor :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #134603 üzenetére
Ezért kell ha lehet ráállni az otthoni javításra. Az említett teló esetén az hogy a szerviz nem tudta megmondani hogy mi okozza a problémát az azért elgondolkodtató.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #134609 üzenetére
Ha elkopott a gumi,megy bringástul,hisz az újan legalább szőrös gumi van,mi?
(#134604) G4RWIN...Cube,de legalább ennyit rá kellene költeni,hogy ne egyből a csereberéken gondolkozz...vagy ez. Újan 230 alatt nincs még az alap Rock Shox sem egyikben sem. ...na meg ez,de erről nem tudok nyilatkozni.
(#134612) bulikavagyok+(#134614) bringasisti...sokat gyártanak,így a nagy számok törvénye alapján több hibás is kikerül.Szerintem csak kifogott egy vacakot és Erdélyben nincs (vagy ő nem talált) normális szerviz.Az otthoni szerelés meg nem sok embernek jár6ó út,hisz nemcsak viszonylag jól felszerelt műhely kell,hanem kis szaktudás is,na meg beszerzési forrás alkatrészekhez. Kerékfűzésen és telón kívül már én is mindent megcsinálok,de ezekhez nem babrálok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #134603 üzenetére
Öhm, akarod mondani hármat (2 fox float tag, 1 talas teló), még ha csak 1 lett volna . Nem passzol a kisugárzásomhoz a róka, ez van
De azt nem mondtam hogy szar, vagy hogy nem jól mozog, mondjuk a minimális eltéréseket a RSel szemben szerintem maroknyi ember veszi csak észre. Csak ahogy mások is kiemelték, szervizigényes, és ha ezt elmulasztod vagy nem olyan helyen laksz, ahol értenek hozzá, hamarabb köhögni kezd.
Brassóban van a mi Dr.Bike szervizünk, ők a legjobbak, de amíg a mostani 1 gombnyomásra merev farút varázsol a bringából, addig nincs akkora gond.(#134609) Runner_fxr
Azt nem is lehetne élvezni, hogy minden tekerésnél a bringát féltve vállalsz be bármilyen neccesebb részt, ha már valami törik az inkább a bringa legyen, és olyankor nem azon kell matekozni, hogy ez mennyibe fog fájni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Runner_fxr #134609 üzenetére
..."jobban meghajtod magad"... Ezt én is észre vettem, múlt héten nekiindultunk a hegynek felfelé, eleinte EMTB-ben mentem aztán kezdtem csökkenni, majd átraktam turbo-ba és úgy el kezdett tolni, annyira élveztem hogy utánna azt mondtam na akkor gyerünk, és próbáltam tartani a 25-ös tempólimitet a tetejéig. Mikor felértem a tüdőmet köptem és úgy égett a lábam mint soha. Egy sima bringával neki sem indulok ilyesminek.
Mondom ezt úgy hogy sportos alkat vagyok és világéletemben mindig sportoltam valamit.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
flash-
veterán
válasz szrobert #134611 üzenetére
ha túrázni mész, kirándulós sebességgel tekersz akkor majdnem hogy mindegy..egyél valamit amit szeretsz(banán,bármilyen csoki-müzliszelet, szendvics, vagy egy csomag kesudió,stb) csak igyál mellé rendesen mert ha nem akkor nem fog felszívódni és a gyomrodba fog kavarogni
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Amióta nem rakod le közben a lábad...
trialboj: írj a Bringakirály-nak, hogy mit mond. Ha megnézed a fb oldalát, látszik, hogy ért a nyűgös dolgokhoz. Utána elpostázod neki, ő meg vissza ha kész. Bár nincs messze ha jól sejtem. Az országból bringákat/Leftyvel küldenek neki postán, tehát gondolom működőképes a folyamat.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #134618 üzenetére
4-5 óra tiszta múving tájm még városnézésnek sem kevés.
(#134623) 6030D...úgy-úgy,egy seggel.
(#134619) trialboj...ha jól tudom Brassó sincs sokkal közelebb neked mint Budapest.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
energiazselékről elég jó összehasonlító táblázat,(sajna törölték az eredetit)
[link] -
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #134539 üzenetére
Na, ma leszedtem a fogaskoszorút, megtakarítottam, mármint vagy 2 szötyit letöröltem róla, mert a squirt miatt tiszta volt, visszaraktam, megbikáztam, úgyis kotyogott és zörgött. Leszedtem újra, belsőből vágtam egy darabot, ráhúztam a kazettatestre, majd arra rá a fogaskoszorút, megbikáztam és most végre csend van. 1 méterről "leejtettem" a hátsó kereket, egyáltalán nem zörög. Ennyit a Mavic kerékről... . Mondjuk eddig más gondom nem volt vele és az is lehet, hogy a fogaskoszorú selejtes, bár kétlem. Nem tom a belső meddig fogja bírni rajta, de nem egy atomfizika néha kicserélni. Úgy tűnik vannak olyan dolgok, amiket csak minimális barkácsolással lehet megoldani.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #134612 üzenetére
Nem a súlyelőny miatt használják a karbont egy eMTB esetében. A rejtett akkus vázakban sokkal jobban megoldható a hűtés. Az aluval már nehezebb dolgozni, annyira bonyolultak lettek a vázak. A gyártók esetében alig drágább a karbon. A karbonnak van egy plusz rezgés elnyelő tulajdonsága is az aluval szemben, kényelmesebbek is. Bár a lényeg a megmunkálás, könnyebben alakítják a karbont. Ráadásul a karbonnal jobb merevséget is érnek el ott ahol kell.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #134626 üzenetére
Nem lóg túl a legkisebb lánckerék a kazetta végén? Mert ha nem,akkor a szorítóanya felfexik a kazettatest végén,még mielőtt rászorítaná a sort,és így kotyog6.Az a gumis megoldás elég porhéjas. A legkisebb kerék úgy is van kialakítva,hogy az kis válla eltartja és az a recés felülete túllóg a kazettatest szélén,majd a rögzítő anya fexik fel rá.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134628 üzenetére
A kisebb fogaskerekek, amik külön vannak, meg sem moccannak. A nagyok, amik egyben vannak kotyognak, de brutálisan. Szal a szorítóanya tökéletesen fekszik a kisebb kerekeken és tökéletesen rá lehet bikázni. Nem tudom miért kotyognak a nagyok mégis és nem csak oldalirányban, hanem mindenfele, ezért zörög... gondoltam alaposan megkenem zsírral a kazettatestet, de az is csak 2 napig tartaná csendesen. Elvileg 1-2 nap múlva jön az spd pedál meg a tubeless szett, akkor valszeg szétkapom még egyszer, ha már nekiállok szerelni, de olyan érzésem van, hogy ez a kazettatest el lett picit bénázva. Elég egy tizedmili eltérés a standardhoz képest, már zöröghet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz szrobert #134611 üzenetére
Én anno futáshoz, félmaratonhoz és hosszabb távokhoz ezt használtam, nekem bejött ízre, állagra (gyerekkorom kedvencére, a zselécukorra emlékeztet), és a gyomrommal sem volt gond. Persze vízzel vagy még inkább valami sópótlós itallal kombinálva. Nem vettem mondjuk be fél óránként egyet, inkább csak óránként, de sosem volt para azzal, hogy azért döglöttem volna ki, mert elfogyott az üzemanyag.
Lassabb tempójú bringás tekeréseknél, ilyen 4-5 óra feletti, megállós túrák, inkább a müzliszelethez hasonló cuccok jöttek be, akkor már muszáj, hogy legyen valami a gyomromban, különben egyszerűen éhséget érzek
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #134628 üzenetére
pont így jártam én is, egy alátét (amit a másik keréken is kihagytam, hogy több menetet fogjon át a záróanya) megoldotta.
(#134629) jjeahh: alapból van egy kis kottyanása a sornak a kazettatesten, de ha jól meg van húzva (és nem hiányzik egy alátét, ha kell ) nem zörög.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #134629 üzenetére
Ott valami nem kóser,lehet,hogy be van maródva a test,és azon felfexik valamelyik közbelső kerék,vagy hézagoló,vagy pedig kell még 1 hézagoló oda.Olyan nincs,hogy rábikázod,a nagyok meg továbbra is kotyognak! A szorítás tulajdonképp nekifeszíti az egész sort,beleértve a nagyokat is,a kazettatest agyhoz közeli részének.Előre-hátra lehet kis kotyogás,mert a nutokra lazán felmegy,de mivel hátra nincs terhelés,ez sosem történik meg,a lánckerekek nekifeszülnek (sőt,néha bemaródnak) a nútok forgás irányi hátsó élének. Zsírt oda meg nem szoktam tenni,csak a port,homokot gyűjti,hisz azokon a nútokon lötyögve felcsúszik az összes kerék,szárazon marad a legtisztább.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #134627 üzenetére
Erre nem is gondoltam. Így már mindjárt érdekesebb. Lassan érkezik ugye az új Bosch motor is, kíváncsian várom, h milyen fejlesztések lesznek ezen a területen az elkövetkező egy-két évben?!
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Oké, meggyőztetek, holnap még egyszer szétszedem . Alátétet adtak a kerékhez, de elméletileg 11 sebességes sorhoz van, az enyém meg 9.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134636 üzenetére
Emlékeim szerint azt írja, hogy 8/9/10/11 speed compatible, de a 11-eshez kell a hézagoló. Na de majd meglátjuk.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
de ez ilyen Mavic/road sajátosság, ugye? nekem ugyanarra a (Shimano, MTB) agyra csont nélkül ment a 9-es és a 11-es sor is.
Országútinál rémlik valami efféle, mert hogy ott nem olyan nagyok a nagy lánckerekek sem, és nem elég, ha csak a küllők fölé lógatják őket, kell a szálesebb kazettatest. Valahogy így van az XD testnél is, külön van XDR, ami hosszabb.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #134621 üzenetére
Okosan ki vannak találva ezek a felső kategóriás rendszerek. Amennyiben ki akarod szedni az összes nyomatékot, erősen kell pedálozni. Bár hozzáteszem, hogy azért a Shimano sokkal jobban bringás érzet. Azért azt érezni, hogy a Shimano fő profilja a kerékpár, a Bosch-nak meg inkább a fúrógépek. Így, hogy használtam mindkettőt, nekem nagyon szembetűnő a különbség. Persze ez nem azt jrlenti, hogy a Bosch pedelec rendszer nem jó.
bulikavagyok: Igen most jön az új Bosch motor is. Rá is fért. Valószínűleg kisebb, könnyebb lesz. A belő áttételt kiveszik, könnyebb lesz hajtani kikapcsolt rásegítéssel. És az első kis fogaskerék is eltűnik, normál méretű lánctányér lesz.
[ Szerkesztve ]
-
G4RWIN
tag
válasz Hasaggymeg #134615 üzenetére
és 134610 flash
Köszönöm a segítséget. Én is így néztem, hogy újba 240 től van értelmes.Cube analog 2018 200ezer, a 2019es 240 ezer. Nem találtam nagy különbséget a kettő között.
-
Csokicsibesz
tag
Tegnap a TL beszélgetés után bementem a Merida Concept Storeba ahol vettem ill. eddig szervizeltettem a bringámat megkérdezni, hogy átalakítható-e a gyári kerék TL-re.
Erre igazából egy igenlő választ kaptam és megerősítették, hogy a kerekeket át lehet alakítani. Ezt azért írom le, mert többeket is érinthet, nagyjából 1 millió ft-os árig minden Merida MTB saját márkás kereket használ (Comp CC vagy Expert CC).Viszont itt jött egy kis kavarás amit nem teljesen értettem. Az egyik srác azt mondta, hogy igazából a gumin múlik az átalakítás. Mert a Tubleess Ready (TLR) címkézéssel ellátott gumi nem garantálja, hogy ténylegesen működni fog vele a rendszer. Konkrétan Continental gumikkal magyarázta, hogy milyet vegyek (Performance helyett Protection). Ők nem forgalmazzák ezt a márkát, nem tudok náluk ilyen külsőt venni, tehát nem érdekelt abban, hogy tőlük vegyek gumit.
Őszintén bevallom, hogy ezt az érvelést nem igazán értettem. Inkább hozzáértőktől kérdezném, főleg Runnertől, hogy ebbe van valami ráció?
Igazából teljesen bezavart a vásárlásban. Alapból ezt a gumit néztem ki [link] de most eléggé elbizonytalanodtam. -
trialboj
őstag
válasz jjeahh #134635 üzenetére
Én nem vagyok ebben expert mert sosem vol 11 és 9 sebességes sorom, viszont fordítva értelmezem. A 11 sebesség, szélességben több kell legyen mint a 9, és ha tied mindkettővel kompatibilis, akkor a hézagoló a 9 hez kell, hogy meglegyen a kellő szélesség, és szoruljon az egész.
Azt nem gondolnám hogy a DT Swiss annyira felelőtlen lenne hogy olyan hibás terméket enged ki, amin kotyog, zörög, csörög a sor, ez még a legolcsóbb alivionál sem elfogadható.Érdekel majd hogy sikerül a 2Bless rendszeres átalakításod, ott neked sem TLR felnid van, csak a gumit támogatja, mondjuk a felnik újak és minőségiek, szóval nem lehet gond.
(#134624) Hasaggymeg + (#134623) 6030D
BP tényleg fele annyi táv mint Brassó, de országhatáron keresztül postázni ki tudja mekkora macera és ahogy mondtam, erre többet nem költök, amíg megy használom, ha megkotlik rajta a zárt állás, veszek egy RS-t.(#134643) Csokicsibesz
Na pont ezt a fajta kísérletezést nem szeretem, Runner levezette, hogy milyen egyszerű meg minden, de ha olyan válogatja össze a cuccokat aki ilyet még nem csinált, és a gumi nem megy a felnihez, v a felniszalag valamiért nem szereti azt a felnit, akkor akárhova viheted sehol nem tudják majd megoldani. Ettől még nem mondom hogy nem okos dolog a váltás, de sokkal nyugodtabb lennék ha gyárilag lenne ez előkészítve.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #134643 üzenetére
Ha a felni tudja és a gumi is támogatja a tubeless-t, akkor elvileg nem lehet gond. Maximum annyi, hogy a gumi nehezen megy fel a felnire, de ezt előre nem lehet megjósolni, hogy adott gumi a te felnidre mennyire lesz passzentos. Én leginkább a Schwalbe és Maxxis gumikat használtam, ezekkel gondom nem igazán volt tömítés szempontjából. Ami fontos! Mielőtt beragasztod a felniszalagot, tisztítsd és zsírtalanítsd a felni belső részét. A felniszalag jó méret legyen, nézd meg a pontos felni belső átmérőt, az nem baj ha mondjuk 1-2mm-el keskenyebb vagy szélesebb a szalag, de nyilván a legjobb ha pontos a méret. Pontosan ragaszd be, lassan haladj, nem kell kapkodni, ne legyen ferde meg gyűrött. Ha ez megvan, mehet bele a szelep, ide csak egy kis lukat szoktam szúrni egy hegyes szerszámmal, és a szelepet amikor benyomom, az tágítja ki a lukat. Így tuti jól tömít. Folyadékból nem baj ha kicsit többet öntesz bele mint az előírt, persze azért nem kell kétszer annyi. A folyadékba reszelhetsz v-fék betétet (gumireszelék) a jobb tömítés érdekében.
A Merida saját márkás felnijei tudtommal alexrimstől származnak. Az én bringámban is ilyen van, tökéletesen működik a tubeless.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #134646 üzenetére
Szerintem az összes gyári felni Alexrims. Tuti az volt a Concept is a Focuson, de a Cube felnik is esélyesek.
Nekem a Focuson a Concept felni+Conti Performance gumi teljesen jól működött tubelessként.
Anno(#134648) Csokicsibesz: nem ugyanazt tudja, a Protectionben van plusz egy 60 tpi-s réteg az oldalfalon és a futófelületen is. Viszont kétszer annyiba kerül, és a körülöttem megfordult példányok miatt szerintem nem ér kétszer annyit, főleg úgy, hogy normál szúrt lyukakat simán megfogott a Mitas tej is a Performance gumiban. Amikor átment a drót és az oldalán jött ki, na azt nem bírta, és 3 hónappal (!) később már lecseréltem, mert ott mindig eresztgette ki.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #134646 üzenetére
Az átalakítást nem én fogom csinálni, a Matyi azt mondta, hogy ő megcsinálja. A felniszalagot is megdumáltam vele, utána jött ez a gumis történet.
Igazából a kérdés nálam az, hogy jó-e a már linkelt Continenal gumi ami TLR, vagy vegyek drágábbat. Mert ha ugyan azt tudja (TL szempontjából) akkor nem vennék feltétlenül egy drágábbat. -
FireKeeper
nagyúr
válasz Runner_fxr #134640 üzenetére
a Bosch-nak meg inkább a fúrógépek
az automotive-ot mondanám inkább a fő profilnak
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz G4RWIN #134642 üzenetére
Linkeld be őket,lássuk,bár általában tényleg drágább (és sz@rabb is,ez a rejtett áremelés) a friss mint a régi.
6030D...a Cube felnik is esélyesek.... ...az a Gestapos tárcsa meg nagggyon komoly!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest