-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Játékos #138100 üzenetére
Szerintem amíg szerszámokat vásárolnál és szétszednéd, nagyon alaposan mosd le, olajazd meg a láncot. Ha így is csinálja, akkor a pedált csavard le, takarítsd meg a menetet rajta és a hajtókaron is, pici menetrögzítőt vagy zsírt rá és mehet vissza. Ha ezután is kattog, akkor én előbb a pedált próbálnám meg szétszedni, aztán ha ezután sem jó, csak akkor a monoblokkot. Vagy elviszed szervízbe és vagy megcsinálják vagy nem, mert ha ők könnyebbek, a kattogást lehet, hogy nem tudják majd előidézni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz Játékos #138104 üzenetére
Hajtókarnál a felfogatáshoz nem került bele por vagy fémreszelék??Az is okozza.Valamint a nyereg is.Nálam is ez van amúgy,4szöges monoblokknál.De cserélem.Vázba mikor bepakoltam a monoblokkot,kitakaritottam,kapot egy rahedli gépzsirt,nem laza,menetre se került se por,se forgács,de mikor erösebben tekerem,elkezd kattogni.Pedált is szétkaptam,zsir volt,kapot is pluszba.Nyeregnél kifujatam a vázat,bezsiroztam,nyereg felfogatásnál,mivel pálcás,letakaritottam,meghuztam,igyis kattanik néha.Monoblokk húsvétkor lett cserélve,shimano.De már megrendeltem az integrált rendszert,cserélem az egészet.
UI:ha használod,néha nézd meg hogy nem e tudsz utánahúzni a hajtókarnak,mert ha lelazul akkor az is okozhatja.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Villáskulcsos pedált hogyan tudnék kiszedni, ha bele van ragadva? Akárhogy cibálom, nem jön ki. :D
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #138106 üzenetére
Valaki rááll a másik pedálra, te meg elkezded ütni kalapáccsal a villáskulcsot.
-
Játékos
addikt
válasz Massmurderer #138105 üzenetére
Sziasztok!
A hajtókarokat sikerült leszednem, készítettem a lehúzó szerszámhoz egy adaptert. Azt vettem észre, hogy a hajtókarban lévő bordák jelentősen hosszabbak, mint a monoblokk tengelyén lévők. Ez így normális, vagy esetleg itt van valami inkompatibilitási probléma?
A középagyat nem tudom kiszedni, mégpedig azért, mert ugye a jobb oldalán lévő rögzítés az fémből van, ehhez van is itthon szerszámom, de a másik oldalán lévő (szerintem műanyag rész) rögzítéshez nincs szerszám, mert kisebb, mint a másik oldalon lévő! Eddig ilyennel nem találkoztam. Normális ez?
Harmadik kérdés: a középagy tengelye és a hajtókar szárazon kell, hogy rögzüljenek, vagy zsírozzam alatta?
Köszönöm szépenHa szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #138091 üzenetére
Nekem ne mond, csinálom már pár éve ezt a bringa szervizes melót.
Igen, nyilván a szakbolt feladata átadáskor üzemkészre beállítani a bringát. (Bár hozzáteszem, a kónuszok beállítását szerintem a boltok kb 90%-as nem csinálja meg.) Ebbe beletartozik a kónuszok, fékek beállítása, fék légtelenítés is ha szükséges, illetve váltó beállítás. De azt honnan a bánatból szagolja ki egy szerelő, hogy mondjuk a kedves szalagmunkás kifelejtette a zsírt a forgáspontok csatlakozásánál, vagy mondjuk nem pontosan présel be egy csapágyat, vagy sorját hagy a vázon a forgáspont csatlakozásoknál? Vagy mondjuk e-bike esetén a motor felfogatásnál is zsírozni kéne az érintkező fém felületeket, nekem ez is csont száraz volt. Arról nem is beszélve, hogy a forgáspontjaim egy két helyen, jelentősen nagyobb nyomatékkal voltak meghúzva, mint az előírt, azt sem tartom kizártnak, hogy a tám villámnál a csapágy azért rág egy kicsit mert agyontépte a paraszt a csavart. Ezeknek a hibáknak a megléte, szerintem túlmutat egy új kerékpár beállításán. Szomorú, hogy ez megeshet egy 1,5 milliós bringánál. Én így gondolom. Persze lehet mindent orvosolni utólag, mint ahogy én is megtettem, de azért jobb lenne ha ezekre figyelnének, mert ez már a gyári összeszerelő munkás felelőssége lenne, nem pedig a szakbolté aki kiveszi a dobozból az új kerékpárt!
És most ezzel nem a Meridát mint márkát akarom leszólni, mert továbbra a is a világ egyik legjobb márkájának tartom, de a gyári összeszereléssel vannak bajok, és ez szerintem teljesen márka független, bármilyen neves márkánál előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #138114 üzenetére
CRK Fnish DH néven a Trailforks-on?
Más mindenkinek: Igazi mindenes bringa? GMBH videó egy hardtail-ről. Ha valaki érti is, elmesélhetné a konklúziót
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Tomi_Sci
őstag
válasz sebgutkopf #138115 üzenetére
Kevésbé kásás a videód mint sok megélhetési bringás youtubernek Hero 7-ekből nem szokott ilyen jó kijönni Jó kis trail amúgy, egyszer majd elnézek arra én is
(#138116) sebgutkopf: Na akkor Te nem így látod
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #138087 üzenetére
Van kedvem a kozos elmenyekhez kaphato vagyok ra. Bar a jovo hetvegere most kollektiv bikeparkozas van tervben (harom autoval megyunk). Jo ez a bringazas, uj baratok, uj elmenyek es huznak magukkal. A brohill osszehozza a bringasokat.
Szoval egy masik alkalommal, de mindenkeppen hozzuk ossze! -
sebgutkopf
őstag
válasz Tomi_Sci #138119 üzenetére
Vagy 4x probaltam feltenni privarkent, mert mindig bekasasodott. Szemet youtube a 60 mbps h265-ot lebutitja kb 12 mbps es h.264-re. Ezert kasasodik. Ra kell venni a yt-ot, hogy vp9-re kodolja at, akkor kisebb a minoseg romlas. Amlegutobbi videom nekem is tonkrevagta teljesen, ra se ismerni az eredetire, most viszont nem hagytam magam. Itt tartunk 2019-ben.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #138120 üzenetére
Mi mindkétszer magunkban voltunk Bro' Hille-en Másodszor amikor fölpakoltunk akkor érkezett egy raszta srác egy DH bicóval
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #138118 üzenetére
Az angol tudásom nem túl jó, de a videó alapján tetszett neki.
Igazi mindenes bringa nem létezik, minden bringának vannak negatív és pozitív tulajdonságai, a saját igényeink alapján tudjuk kiválasztani a megfelelőt. Simán lehet, hogy sok ember megtalálja a számítását egy ilyen agresszívabb geometriás, plus-os kerekű hardtail-el. Népszerű is amúgy a kategória, de nekem nem kéne, esetleg második bringának. Ezek a durung plus-os külsők sokat tudnak tompítani, de egy 140-160mm rugóutat nem tudnak pótolni.sebgutkopf: Hova mentek bikeparkozni?
Összehozzuk majd akkor, végül is csak nyár eleje van még. Egy PH-s tekerést lehetne csinálni, pl Dobogókőre, fent van egy jó kis étterem, ott szoktam bográcsos kajákat enni. Utána lehet lefelé zúzni.Én elvagyok a youtube minőséggel, 2,7K-ban veszek fel a gopro-val, 60fps, hypersmooth, ezt a sony vegasban összevágom, aztán mehet fel youtubra, van persze minőségromlás, nem pont ugyan az mint a nyers felvétel, de szerintem simán vállalható. A 4K-t hanyagolom általában, mert ott csak 30fps-el megy a stabilizálás, a 60fps-ből meg nem engedek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #138124 üzenetére
Ez a 60fps miért jó? Szoktál slow motionozni? Javul attól a minőség? Normál nem sport videónál, pl. videóklipeknél én mindíg inkább 24fps-re állítottam, a biráta, képélesség legyen a lehető legjobb, ha lehet ne croppoljon semmit és ha volt flat nagy dinamikájú profil, arra állítottam. No meg 24fps-hez kb. 1/50-es záridő jó, mert úgy lesz "smooth" a videó. Párszor olvastam már itt ezt a 60fps dolgot, de sosem értettem, hogy miért jó ha nem akarsz lassítani, igaz nem vagyok egy profi videós, csak a nagyon alapokat vágom.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz sebgutkopf #138122 üzenetére
Nem tudom milyen feltételektől függ, de a sokat nézett csatornákon található videóknak mondhatni tökéletes a képminősége, ott gondolom extra sávszélességet ad a YouTube.
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #138124 üzenetére
nekem meg ott a durung gumi és még fully is
JJeahh: nekem is sokkal rosszabb a felvétel ha nem legalább 60fps-sel rögzítek
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #138125 üzenetére
Fotós témában biztos nem vitatkozom veled.
Videók esetében én úgy vettem észre, hogy a 60fps részletesebb képet ad. Lassú, normál videózásnál talán nem annyira szembetűnő, de egy erdőben csapatáskor már jelentősen jobb lesz az eredmény. A sebesség érzet is más, jobban érezni azt a sebességet amennyivel valóban mentél. 30fps-el kicsit mosódik a kép. De hát ez akár számítógépes játékokban is megfigyelhető, sokkal jobb a kép a gyors mozgásoknál, nem véletlenül kedvelik a játékosok is ha 60-al megy egy játék nem pedig 30-al.
Lassítani nem szoktam a videóban. -
Tomi_Sci
őstag
válasz jjeahh #138125 üzenetére
60 fps sokkal folyékonyabb, bringázáskor szerintem jobban néz így ki. Jobban átjön a sebesség, és egy kissé elfedi a gopro kásás képét. Persze ha egy GH5s-el veszed a bringást, akkor lehet jobban mutat a "cinematic feel" 24/25 fps-nél, betartva a 180 fokos szabályt. De egy mellkasra vagy bukóra rögzített pici szenzoros kütyünél szerintem ez nem fog jól kinézni.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Wyll
őstag
Tiszteletem a "szakmabélieknek"!
2017-ben lettem én is bringás (a régi bmx-korszakot leszámítva), azóta tulajdonképpen teljesen elégedetten használom a belépő szintű kis Meridámat. Természetesen megkapja a kellő törődést, szervizt.
Azóta már átléptem a géppel a 3000km-t, és eljött az ideje egy kis fejlesztésnek. Hajtómű fejlesztésre gondoltam, amire az is ráerősített, hogy a bringalandban láncfeszességmérővel megnézték, és ki van nyúlva a láncom, elvileg "ez már kuka". Tehát legyen hajtómű upgrade, akkor már lánccal, fogaskoszorúval. Kértem egy olcsóbb és egy drágább árajánlatot tőlük, amit megkaptam és ezt most veletek is megosztanám. Megtennétek légyszi, hogy rápillantotok:
Drágább:
Deore hajtómű 9-es: 41.000 Ft (EFCM591C866CL)
Deore XT lánc: 8.290 Ft
Deore fogaskoszorú: 9.290 Ft
Összesen: 58.580 FtOlcsóbb:
Alivio hajtómű 9-es: 26.000 Ft (EFCT4060CX866CL)
Deore lánc: 7.000 Ft
Deore fogaskoszorú: 9.290 Ft
Összesen: 42.290 FtA fenti árakból még lejön 7% törzsvásárlói kedvezmény (oda ne rohanjak..), és persze még rájön a munkadíj is (7k). Magamtól a drágábbikat választanám asszem. Főleg az alábbi kérdéseim lennének:
- reálisak-e ezek az árak ezekért az alkatrészekért?
- jók-e a csomagok, jó komponenseket válogattak-e nekem össze?
- érezhető változást fognak-e vajon hozni?
Persze egyéb meglátásaitokat is szívesen veszem!
A bringa gyári konfigja itt olvasható.
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #138128 üzenetére
& Tomi_Sc & StLui: értem
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Vannak fura emberek, a múltkor stravan valaki kommentál, hogy "montival az aszfaltot kerülni kell!". Ez nekem már alapból fura, egy xc-vel miért kötelező kerülni? Persze ha tehetjük minél több terepen megyünk. Aztán azt írja a tag, hogy nézzem meg a legutóbbi tekerését, ők még az erdei utakat-ösvényeket is kerülték. Kicsit szétnéztem a profilján és kiderült, hogy régen sokszor direkt erre hajtott, letért az erdei ösvényről, be a bozótosba az ágak közé nyakig avarba, aztán gyártotta stravan az új szegmenseket és örült a KOM-nak, mivel természetesen azon az "útvonalon" egyedül ő járt .
Amúgy meg ha mindenki a példáját követné, gondolom már szépen tönkretettük volna a helyi erdőket .Más: sisakoknál szerintetek érdemes MIPS-est venni azonos áron, vagy szinte mindegy? A MIPS nélküli dizájnja jobban tetszene.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
3000 km után még láncot sem cserélek (utolsóm,KMC X10L pont 6053km-t tartott),nemhogy hátsó sort,a hajtóműről nem is beszélve,pedig nyomom neki terepen.Attól persze le lehet nyúlva a tiéd (olajazás hiánya,Förstemann lábak stb.) és talán a hátsó sor is odalehet ha nagyon egyik sebességet használod,de,hogy a hajtómű az pöpec annak 99,5%-a.Tehát adódik a kérdés,minek a csere? Ha 2 év alatt mentél 3000 km-t megkockáztatom,hogy még az integrált hajtómű előnyeit sem fogod érezni,nemhogy a sorét,vagy a láncét.Egy vélemény hangzott el!
jjeahh...egy ilyen cikkbe botlottam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Játékos #138108 üzenetére
Nekem volt octalinkem (Alivio hajtómű),de emlékeim szerint ahhoz nem kellett semmi lehúzó szerszám.Kicsavartad a rögzítő csavart aztán szépen lejött,sőt nekem egyszer le is esett az akkori Moszkva téren,csak úgy koppant az aszfalton a bal oldali hajtókar.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #138135 üzenetére
Kösz, ezt nem láttam
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
golyani
addikt
Német webshopokat érdemes nézegetni, a Deore hajtómű pl ~25k pénzért megtalálható kint. A HG93-as XT láncot ~4600-ért rendeltem múlt héten, a 9-es XT fogsort meg ~16000-ért.
#138135-re: na én is kb 6k km-t mentem a gyári lánccal ami megnyúlt, megette a magában külön már nem cserélhető lánckereket hátul, és az új lánc meg rakoncátlankodik elől a középső tányéron( úgy tudnám leírni, hogy a lánclap beszorul két fog közé váltáskor és hajtáskor magával viszi, amíg a hátsó váltó ki nem rántja onnan egy kis zaj kíséretében), ergo az is cserés.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
44-esnél nagyobb nagytányérnak nem sok értelmét látom bármire ami nem outi (ott meg nem érdemes 11-el kezdeni a sort), de ezt te tudod. Nem hinném, hogy éreznéd a különbséget a hajtás esetén egy trekkingen, a súly ott úgyse annyira szempont, amúgy meg egy acera szint is baromi merev.
SRAM lánc vagy KMC lánc szerintem a shimanot hanyagold, túlárazott ahhoz képest amit tud.
Sorból érdemes sunracet, olcsóbb és bőven jó.
[link] [link] [link] [link] Roseon ez a pakk kijön 62 euroból + 10 a szállítás emlékeim szerint. Sajnos sunrace sor valamiért nincs rose-on, nem tudom miért.
(#138135) Hasaggymeg olajazás hiánya,Förstemann lábak stb. inkább shimano lánc
(#138136) Hasaggymeg Létezik önlehúzó csavar, négyszögben is. De egyáltalán nem általános, meg túl sok értelme nincs, nem feltétlen egyszerűbb, mint szerszámmal.
(#138139) Massmurderer Pedig vagy így szokták hívni, vagy kazinak.
[ Szerkesztve ]
-
golyani
addikt
válasz Massmurderer #138139 üzenetére
pedig ez régi szleng a fogaskoszorúra
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #138140 üzenetére
Szépen összeválogattad a jelenlegi szettemet, egyedül a középcsapágyam más . Nekem beváltak ezek a cuccok xc-n is, semmi gondom nincs velük. Az a fogaskoszorú is jó már, ránézésre semmi különbség nincs a régi Deore CS-HG50 fogaskoszorúmhoz képest, mintha ugyanaz a termék lenne átcímkézve. Lejjeb viszont nem érdemes menni, mert tudtommal az Alivio alatti fogaskoszorúk könnyen rozsdáznak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #138140 üzenetére
44-esnél nagyobb nagytányérnak nem sok értelmét látom...mondd ezt nejemnek,meggyőződése,hogy nagy kerék és nagy tányér = gyors kerékpár,pörgetés számára ismeretlen,folyton azt kérdi tőlem miért hajtok üresben.
Hajtókarlehúzóm nekem is van,húztam is le vele többször a négyszögtengelyről enyémet,meg másét,de az octalinkhez nem kellett. 4szögtengelyhez annál inkább...és ebben a pillanatban eszembe is jutott,hogy volt is átalakító a végén,amivel nagyobb lyuku tengelyre (octalink ugyebár) is fel lehetett helyezni,hogy megakadályozza a lehúzásnál beleszoruljon a kisebb,4szögűhöz való kitámasztó "kalap" a végén.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #138143 üzenetére
Mondjuk montira jogos egy normálisabb csapágy. Am én ajánlottam neked is ezt a láncot, meg hajtást annó Nekem is ilyen van az alpine stars-on, meg a lánc is ez.
(#138144) Hasaggymeg A nagy tányér önmagában nem baj, minél nagyobb a tányér annál hatékonyabb a hajtás. Annyi, hogy a nagy tányérhoz olyan sor illik ami viszonylag fenn kezdődik. Pl. a wilieremen a leghosszabb az 53/14, mert valami junior sor van rajta (ami amúgy meg eszméletlen jó, mert nagyon finomak az ugrások).
-
-
StLui
veterán
Mit gondoltok, vegyek a gyerek bringájára azért a rommá nyúlt lánc helyett (2x10-es XT hajtás) egy ilyet, vagy inkább egy ilyet? Nemsoká megyünk egy hétre bikeparkozni, már nincs időm külföldi rendelésre gyúrni.
Vagy esetleg ebike-nál van egy-két shimano 10 alatt bőven, de ott hozzájön a posta[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
Ismerősök tegnapi köre: [kép]
StLui: én a KMC-t venném
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #138149 üzenetére
Baszki, egy pacsi a macival
Kösz a szavazatot Vegyétek figyelembe, hogy kukázandó hajtásra (sor-lánckerék).
Bár most új terv is körvonalazódik fiam agyában, mindenre, mindenkitől bringaalapba kér támogatást. Első terv egy DH lett volna, a mostani mellé, 2-300-ért, de szerencsére ez elmúlóban, most egy szuper enduro, a meglévő helyett. És akkor én lennék az első aki úgy adná el a bringát, hogy nem azt írnám, hogy "minden tipp-topp felújítva, és azóta nem is volt használva", hanem inkább anélkül. De ezt is szeretném legalább őszig, de inkább tavaszig, jövő nyár elejéig elhúzni.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Mobil flották
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EA Sports WRC '23
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dragon Age: Origins
- PlayStation 5
- sh4d0w: Rebel Moon - Ne nézd meg!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...